Såå vad har hänt sen sist jag skrev...förra helgen så åkte jag in till stan på fredagkväll för att träffa Sandy!! Min tyska vän som jag umgicks med mycket förut innan hon åkte hem. Hon var en av de första vännerna jag fick här i England samma vecka som jag kom hit för första gången! Så var kul att se henne igen, fanns mycket att prata om! Även hon ska flytta till England, sååå nicee!

På lördag tog jag en liten sovmorgon innan jag gjorde mig redo för att sticka till Birmingham. Där träffade jag Emma ocg senare Ellen och Josefine! Blev att bo på hotell, ut och äta sen föra innan utgång! Hyffsad kväll, inte bakis dagen efter, bara megaaa trött.

På söndagen åkte jag tillbaka till Worcester kl 12. John hämtade upp mig och vi åkte hem till honom och låg i sängen hela dagen, såå trött.

Annars så har veckan rullat på som vanligt! Ska få mig ett engelskt cv gjort imorgon sen kan jag få allt i rullning!

Visar bilder från i lördags, vi hade riktigt kul med Josefins selfiestick kan jag lova, sån grym uppfinning!

Har inte hänt så mycket sen jag kom tillbaka. Har vant mig vid alla rutiner igen så nu är jag väl back on track! Har varit lite upp och ner sen jag kom tillbaka men börjar väl bli bättre nu. Så fort jag får saker gjort och börjar leta jobb och boende så kommer det kännas bättre!

Förra helgen så umgicks jag med John och åkte även till Birmingham för att träffa Ellen, Josse och Emma för bio och middag, mycket trevligt!

Nu i helgen blir det att träffa en gammal vän på fredag sen Birmingham på lördag för att bo på hotell sedan utgång med svenska tjejer! Blir gryyymt...

Min tid hemma var helt underbar! Så härligt att få umgås med familjen och mysa med djuren. Jag hade inte för mig så himla mycket. Vi firade jul som vanligt med kalle anka, julmat, julklappar och julgodis! Fick en laptop som jag ville ha som jag nu sitter och skriver på och lite andra smågrejer! På annandag jul så drog jag mig iväg till Melissa, har inte varit hemma hos hon på över ett år! Helt sjukt... fick iallafall träffa hela hennes familj igen, var mycket trevligt! Vi bara umgicks och på lördagen så åkte vi madrass och bob bakom skotern på åkern, sjuukt kul, men kallt! Sen på kvällen drog jag mig hemåt igen! Har varit så jobbigt och inte ha någon bil under tiden jag var hemma men det var bara att försöka klara sig ändå.

På söndagen drog jag, pappa och Joel tidigt till Umeå för de skulle hämta hem Joels bil och jag skulle på flygplatsen för att möta upp John! Så jag och pappa hade lite kvalitetstid tillsammans innan han skjutsade mig till flygplatsen där jag äntligen fick hålla om min pojkvän igen! Sen efter han anlänt drog vi till stan, checkade in på hotellet och gick sedan ut för att kika i lite affärer innan vi drog tillbaka till hotellet igen. Senare drog vi ut och åt kinabuffé innan vi däckade ganska snabbt.

På måndagen klev jag upp i tid för att avnjuta en hotellfrukost, John mådde dock för dåligt för det. Sen så packade vi ihop och checkade ut för att sedan mötas upp med Melissa och Johan för lunch. De skulle dock dra tidigt så då kollade vi runt på stan innan vi tog bussen hem där pappa hämtade upp oss och vi for hem för middag sedan tidigt läggdags. På tisdag gjorde vi inte så mycket, John fick för första gången se och åka på en spark, haha!

På onsdag var det dags för nyårsafton! På dagen så kikade vi på mamma och hennes kör uppträda i kyrkan, de var väldigt duktiga! Första gången jag sett dem uppträda också. Blev sen bara en lugn hemmakväll med mamma och pappa, vi åt trerättersmiddag och sedan kikade jag och John på foton innan vi satt och glodde på Dating in the Dark tills tolvslaget!

Fredagen gjorde vi inte så mycket, vi var tvungna att dra till Lycksele för att hämta mitt pass sedan skynda tillbaka till åsele för att gå på sjukstugan eftersom jag har haft en sån hosta nu i över två veckor. Det var iallafall inget fel på mig så sedan drog vi hem igen, jag och John firade ett halvår så vi ville gå ut och äta men det sket sig. Så jag överraskade honom med en trerättersmiddag istället! Det blev han glad för!

Lördag så tog vi det bara lugnt, åt efterlängtade potatisbullar till lunch innan vi började organisera packningen litegrann och senare tog jag John på en skotertur, han var såå rädd men kul tyckte han det var! Första gången för honom! Senare åkte vi sen allihopa till Junsele för att gå ut och äta på Corner House, riktigt mysigt! Sen när vi kom hem blev det att organisera mer innan läggdags.

Blev upp tidigt på söndag för att åka iväg till Umeå. Blev dock inte så tidigt för John mådde inte bra så vi kom inte till Umeå förns halv tre. Vi checkade då in på hotellet och drog sen ut på stan, blev ensam på stan så kollade runt i affärer eftersom det fortfarande var lite mellandagsrea, handlade ett set underkläder iallafall innan jag köpte mat och drog tillbaka till hotellet. Senare drog jag för en fika med Jens och Emil som jag inte sett på över ett år! Trevligt! Sen senare träffade jag melissa för ännu en fika och efter det max, sedan tillbaka till hotellet för två timmars sömn innan det var dags och stiga upp till ett tidigt flyg!

Jag är nu tillbaka i England och det är lite blandade känslor men det blir nog bra!

Fint brev jag fick av Lina i posten när jag kommit hem! <3

Uppesittarkväll med glögg och pepparkakor!

Julafton firades!

John kom till Sverige! Här är i Umeå på kvällen, riktigt kallt men mysigt!

Han fick åka spark för första gången!

Nyårsafton firades!

Sista kvällen! John fick åka skoter för första gången!

Sista träffen med Melissa innan hemfärd igår! ​

I fredags landade jag då alltså i Umeå vid halv 11 på kvällen ungefär. Kom hem till Gafsele vid 1 på natten, blev att gosa med djuren och sedan läggdags.

Nästa morgon fick jag äntligen njuta av en svensk frukost innan jag tog ett skype samtal med John, klädde sedan granen, satte på julmusik och bakade pepparkakor med mamma och sedan jobbade jag på Johns julklapp i flera timmar tills middag och läggdags! Bra första dag hemma i Sverige!

Efter pojkarna slutat skolan på torsdag så stack vi till webbs för att åka skridskor! Trodde inte jag skulle ha skillsen kvar från skolan och idrotten men så fel jag hade! Var för övrigt sjukt kul, en riktigt rolig sista kväll med värdfamiljen innan hemfärd på fredagen! När jag kom hem till John på kvällen så chillade vi med middag, tv och när vi gick och la oss öppnade vi våra presenter vi gett varandra. Båda blev nöjda och glada! Jag blev väääldigt nöjd!

När jag kom hem packade jag resten och sedan sa jag hejdå till värdfamiljen. Tårfyllt hejdå för Caleb, sötnosen!

I lördags blev det upp tidigt för att åka iväg till stationen där det bar iväg till London med John! När vi kom dit letade vi upp hotellet, blev en resa på tuben och sen var vi där kring halv 3, checkade in, fräschade till oss och stack sedan till Oxford Street, kollade runt lite i affärer, handlade lite gott på Scandinavian kitchen och åkte sedan till Winter Wonderland! Där fick vi stå i kö ett tag innan vi kom in. Så sjukt härligt där, så himla fint, härlig atmosfär, alla var på så bra humör och ja! Vi kollade runt ett tag, John spelade en massa spel för att försöka vinna mig ett gosedjur, gick inte så bra haha! Sen åt vi middag och sedan ville han försöka en sista gång och då vann han mig ett gosedjur! ;D sedan tog vi tuben tillbaka till hotellet, glodde lite på X-factor innan vi sov!

På söndagen vaknade vi upp utvilade och klev upp för en härlig frukost, sedan packade vi ihop våra grejer och checkade ut! Vi åkte då till Tower bridge för att kolla in den innan vi åkte vidare till Covent Garden innan vi åkte till Paddington för hemresa, vi hälsade även på Paddington bear innan vi steg på tåget!

Grym sista helg med min pojkvän innan det bär iväg till Sverige nu på fredag! Blir då hemma i 16 underbara dagar! Kan knappt vänta! John kommer även och joinar mig andra veckan så åker vi tillbaka till England tillsammans! :)

Efter jag fått slutat tidigt, kring 4 så stack jag direkt till John där vi chillade ett tag och sedan gick ut och åt middag på stället där han tog mig på vår första och enda dejt! Och vi fick sitta vid samma bord, gud vilken konstig känsla det var! Vi har kommit sååå långt sen sist vi satt där. Men det var en väldigt mysig kväll!

Elijah som kommer in i rummet innan läggdags och ser min resväska stå framme

E: I'm really gonna miss you when you go home...
M: Aww, well I'll be back quick!
E: Next year...can you promise that you will stay for christmas then?

Tycker synd om honom. Han har verkligen ingen aning, Amy har ju liksom matat dom med att jag ska stanna för alltid och att vi ska bygga en källare för mig och allt. Det kommer bli alldeles nytt för dem när de får veta att någon ny ska komma och ta hand om dem någon gång under nästa år...kommer kännas så konstigt!

Ny vecka...nästa fredag bär det iväg hem till Sverige, kunde inte kännas bättre! Har nästan köpt alla julklappar också så ingen stress med det. Vill verkligen bara hem nu och mysa med vovven, kissen, klä julgranen, äta svensk mat, godis och pepparkakor! ♥

Fick även se julgranen här hemma imorse, haha den såg smårolig ut! Men antar att det blir så när värdmamman inte orkar klä den och lämnar över ansvaret till en 4 åring och en 7 åring!

På söndagen sov vi till halv 12 ungefär, det behövdes verkligen! Sen klev vi upp för lunch och sedan spenderade vi resten av dagen i soffan. Först såg vi Think like a man och efter det Dating in the dark! Efter middagen hjälpte jag hans mamma att klä julgranen, supermysigt! Så skönt med en chill söndag...