På begäran av vänner och familj, tänkte jag skriva ihop ett sista inlägg för att runda av det hela. Jag hade en fantastisk resemånad som började den 23 augusti och som avslutades den 21 september. Tidigt på torsdagsmorgonen den 22 september landade jag på Arlanda och svensk mark. Efter att varit iväg i ganska precis 13 månader.

Imorgon är det exakt en månad sedan jag kom hem till Sverige, hem till min familj och mina vänner. Det har varit ganska tufft faktiskt, saknar USA mycket, värdfamiljen, hunden, kompisarna och New York. Livet där borta blev ju en vardag efter ett tag, delvis därför mina inlägg blev färre och färre. Livet där borta var också som i en bubbla, man hade inte mycket bekymmer runt omkring sig utan det var ett enkelt liv, med en fast inkomst varje vecka, ett stenkast till världens största stad, och en möjlighet att åka iväg till nya ställen i princip varje helg utan att bli totalt pank. Trots att dollarn just nu ligger högt, och gjorde även det gångna året, är det fortfarande en mycket billigare och bekvämare valuta måste jag säga! Varje gång jag går till affären känns allting så värst dyrt nu. Men det tar sig, har kommit igång med jobb, ansökt till universitet och planerar resor till mina kompisar jag lärt känna i USA. Så livet fortsätter!

Min resemånad var nog en av de absoluta bästa månaderna jag haft på hela mitt år i USA, en av de bästa i hela mitt liv till och med.

Den påbörjades på The big island, Hawaii.

Sedan vidare till Hawaii ön Oahu, Honolulu.

Sedan drog vi vidare till Kalifornien, närmare bestämt Santa Monica, där vi reste med Au Pair Adventures Tour. Western Sun Tour med start i Santa Monica och slut i San Francisco.

Efter en första dag fullspäckad med Venice Beach, Beverly Hills och Hollywood, bilade vi sedan till Lake Havasu, där vi sov under bar himmel.

Touren fortsatte till Grand Canyon. Jag och några av tjejerna åkte en flygplanstur över Canyon!

Death Valley, världens varmaste plats på jorden. Bilden körde vidare sen till Yosemite.

Det här var nog ett av de finaste ställena vi var på under hela månaden. Yosemite National Park.

San Francisco var sista stoppet på Touren, Därefter var det ett sorgligt hejdå till alla nyfunna vänner, innan det bar vidare för oss till Dallas, Texas.

Miami beach och sedan Orlando var de sista stoppen på månaden, innan vi flög tillbaka till värdfamiljerna för ett sista hejdå.

Sista dagen innan New York var vi på Universal Studios i Orlando. Superbra sätt att avsluta allt på!! Harry Potter world var grymt!!!

Det var sedan mycket känslosamt när vi kom tillbaka till värdfamiljerna, med hejdå till allihopa, huset, bilen, området. Alltihop. Mycket jobbigt och det blev lite tårar här och där. Så skönt att både jag och Ena åkte hem samtidigt, hjälpte att vi var två hela tiden. Vi stöttade varandra och kunde prata om allt hela tiden. På JFK delade vi på ett sista Mc Donalds meal innan planet gick.

Vi mellanlandade på Island, och där fick vi till slut dela på oss. Väldigt jobbigt och fruktat hejdå, då vi hängt ihop nästan varje dag under dessa 13 månader. Skönt att Danmark ligger så nära!!! På Arlanda stod sedan familjen och två kompisar som var där och överraskade mig, allihop glada att välkomna mig hem. Verkligen kul att se de alla igen!!!!

​Tack så mycket alla som följt mig under mitt äventyr! Ha det fint och I'm out!

Wow nu är det drygt en månad tills jag åker på min resemånad. Så min tid här är nästan slut, herregud vad tiden har flygit iväg!! För tre veckor sedan åkte jag och värdfamiljen till Oklahoma för en 10 dagars semester. Det var verkligen superhärligt att få hänga med och se en annan miljö och träffa deras släkt. Vi hängde mestadels ute på sjön och solade, badade och jag körde Jetski! Så himla kul, och jag hade en sån där uppblåsbar flytgrej bakom den som barnen satt på när jag körde runt. Och de tyckte att jag var den bästa "Jestski drivern". ;-)

Första dagarna var vi i Oklahoma City.

Resten av semestern spenderades hos morföräldrarnas Lake House. Och här ett ihopplock av dagarna där. Som sagt var vi mestadels på sjön, men även en sväng på flygplatsen för att kolla in några Skydivers, och även fyrverkerier då det var 4th of July helgen! Så himla coola!!! Allt som allt en superskön och härlig semester, som var en av mina vanliga jobbveckor, men jag behövde nästan inte jobba något alls, utan de räknade mig som en i familjen och jag fick chilla också. Superhärligt!

Lördagen turistande vi i staden, träffade en kompis som var i samma klass som oss på Training School och åt Deep Dish Pizza á la Chicago style, sen på kvällen hade vi bokat en guidad segway tur på 1,5 timme. Det var så himla roligt!! Såå coolt att köra runt på en segway, vill ha en egen nu. det var verkligen en lyckad dag, dock väldigt varm. Det var 35 grader större delen av dagen, så vi var rejält tagna på kvällen.

Söndagen ännu mer turistigt. Vi hade biljetter till The Skydeck och det var super coolt att stå på 110 våningen och kunna se rakt ner genom glasgolvet. Innan vi gav oss av mot flygplatsen för att flyga hem till NY åt vi en Chicago Hotdog oxå. Vädret var inte lika varmt denna dagen, runt 18-20 grader och kalla vindar, så vi frös nästan och var tvungna att gå in på närmsta Forever 21 för att köpa en kofta.

Allt som allt var detta verkligen en toppen resa! Dock hade vi lite trubbel och var inte nöjda med flygturen hem framförallt, men det löste sig till slut.

I helgen var den efterlängtade New Orleans resan här. Och OMG vad lyckad den var!! Har nog aldrig haft så kul, och gillat ett ställe så mycket. Otrolig fin stad med fina kvarter och mysiga gator. Människorna var avslappnande och det var ett stort lugn över staden.

Vi landade i NOLA på eftermiddagen på fredagen och tog oss till hotellet. Sedan ut och käka middag på ett mysig restaurang. Därefter drog vi oss tillbaka till hotellet för att fräscha upp oss lite och vänta in sista kompisen, som missat sitt flyg pga han glömde ta med sig sitt pass till flygplatsen för ordinarie flyg, och när vi alla var samlade drog vi ut för att utforska New Orleans nattliv. Wow vad kul vi hade! Gatorna vi gick på var fulla av barer och folk. Vi var 6 stycken som hängde ihop hela kvällen och kom tillbaka till hotellet runt 3tiden på morgonen.

Dagen därpå var klockan ställd på 8, då vi hade guidad tur med hela gruppen som gått New Orleans kursen. Vi var alla riktigt trötta, men ändå nöjda över 3 timmars guidade turen. Vi fick se massa fina byggnader och sevärdheter, och hade en mycket bra guide! Därefter vandrade vi runt lite själva och spana in French Market bland annat. Sedan gick vi tillbaks till hotellet för att svalka av oss och vila en stund. Det var nog det ända jobbiga under resan, att det var så varmt och framförallt så fuktigt. Vi var helt genomsvettiga efter att vi vart ute i drygt 10 minuter, det bara rann i pannan och ryggen. När vi samlat nya krafter gick vi till Jackson Square på en guidad spökrunda. Den var gratis och toppen, man hängde på en guidad tur helt enkelt till fots i en och en halv timma, och fick höra läskiga historier kring platser och speciella hus. Vi var alla supernöjda, när den var slut började det spöregna så vi drog oss tillbaka till rummet och hade superkul där resten av kvällen.

Sista dagen hade jag, Ena och Caleb en Swamp Tour, så vi blev upphämtade på hotellet och körda till floden där det var. Det var verkligen underbart och helt fantastiskt att se alligatorerna i vattnet från båten, bli matade av guiden med marshmallows. Och utsiken var såå magisk, ville inte lämna båten!! Det var inte så att vi såg en eller två alligatorer heller, utan vi såg säkert ett 20 tal!! Sedan blev vi tillbaka skjutsade, och åkte Streetcar och åt lunch på Johnnys Po'boys, ett känt ställe i New Orleans. Därefter var det dags för flygplats och hemresa som var ganska jobbig pga långa förseningar. Men allt som allt, summerat, var det här en av de bästa resorna jag gjort. Stället, kompisarna, maten. 10/10!

Fredag.

Lördag.

​Söndag.

Förra helgen åkte jag och mina kompisar till Six Flags i New Jersey. Det var SÅ ROLIGT!! Och det går nog inte att jämföra med varken Grönan eller Liseberg, då det var så otroligt stor park! Som tur var, så var vi alla adrenalin kick sugna så vi checkade av de flesta bergochdalbanorna!!

Jag rekommenderar verkkigen att åka dit om ni får chansen för det var verkligen hur kul som helst! Dock fastnade vi i frittfallet och satt där väldigt högt upp, livrädda för att den skulle släppa när som helst, i säkert 10 minuter. Sedan hissade den ner oss superlångsamt, vilket var en stor besvikelse.. Det finns ett safari där oxå som vi gick på!

​Denna helg bjöd på mycket nerver. Jag och Ena samt värdmamman sprang Brooklyn Half Marathon. Vilket lopp och vilken upplevelse! Så otroligt kul, jobbigt och mycket adrenalin. Detta var mitt första halvmarathon, och jag vill verkligen göra om det. Det visade sig att träningen jag lagt ner här inför loppet hjälpt, för jag lyckades springa under målet jag satte, som var 2 timmar. Är otroligt stolt över mig själv att jag lyckades springa på 1:54:35!! Och det var ren lycka när jag mötte värdmamman och Ena efter racet och fick krama om dem!!

15 April hämtade vi upp Mellie från en provisorisk adoptivfamilj, och denna dam är världens sötaste gulligaste valp ever!

​Så mycket kärlek till henne. Har fått en ny bästavän här!

Förra helgen åkte vi in tidigt till city, för att ta oss till Queens, där vi var med på Color run. Så himla kul, rekommenderar verkligen!

Denna helg ska jag på intensiv kurs på Pace University, för att checka av alla mina College Credits som jag måste ha för programmet jag ​åkte hit med. Så efter denna helgen är det bara New Orleans resan kvar, och sen är alla bekymmer borta.

Helt sjukt att vi redan är i mitten av maj! Hänger verkligen inte med i svängarna! Tiden går alldeles för snabbt!!