Som rubriken lyder så har jag nu varit här över 200 dagar, 206 för att vara exakt. Sist jag uppdaterade var jag I Seattle med värdfamiljen. Vi var även i två andra städer Tacoma och Portland. "Semestern" med värdfamiljen var faktiskt ganska krävande, jag kände mig väldigt låst eftersom jag inte kunde ta mig någonstans. Var kul att se dom olika platserna men var riktigt skönt att vara tillbaka i NY sen. Efter att vi kom hem till New York så har dagarna gått så himla fort! Men de bästa var ändå att Sarah och Tom var här i NY så i lördags träffade jag dom hela dagen. Väldigt skönt att få träffa Sarah igen har saknat henne så. Har även hunnit boka en resa till Miami så åker dit på en veckas semester den 23 Augusti. Ska bli så skönt att bara få ligga på en strand och sola.

Här är lite bilder från senaste tiden.

Jag är så himla dålig på att uppdatera! Men ska försöka sammanfatta vad som har hänt lite kort! Har varit ute på många middagar, vart på roliga fester, myst med vännerna, vart på konsert, firat midsommar i NYC, mina föräldrar och Per har vart på besök och nu är jag på "semester" med min värdfamilj i Seattle. Dagarna rullar på och jag glömmer att uppdatera. Har sån vardag här nu att man inte riktigt tänker på vad som händer men ska försöka bli bättre på att uppdatera så jag har något att kolla tillbaka på sen. Här kommer massa bilder från senaste tiden.

I lördags blev jag upphämtad strax efter 5, och då började bil resan mot Kanada. Även fast vi inte var framme efter 14 så gick bil resan väldigt bra. Mycket musik och härliga människor hade vi himla kul! När vi kom dit käkade vi lunch, blev hamburgare som inte alls var god! Men sen så gick vi ner och såg fallen. Riktigt häftigt. Och vi tog även en en båttur som gjorde att man kom riktigt nära fallen. Och shit vad blöta vi blev! När båtturen var klar så gick vi till en spritbutik och köpte några cider var. När vi kom tillbaka till hotellet började vi göra oss i ordning och började förfesten. Runt 10 gick vi ut och tänkte köpa middag slutade med att vi bara köpte pommes. Och sen gick vi vidare till nattklubben där vi dansade och hade så himla kul hela kvällen/natten. Och runt 3 kom vi tillbaka till hotellrummet och sen låg vi i sängarna och skrattade till 4. De blev inte mycket sömn för vid 7 vaknade vi igen så blev bara 3 timmar. Vid 10 gick vi och åt frukost, vi bodde inte på Hilton men hotellet vi bodde på hade man gratis frukost där. Så frukosten var väldigt god! Sen runt 12 så började bil resan hem mot Scarsdale igen. Vi var inte hemma förren 21:30. Så bilresan tog nästan 10 timmar. Vi sträck-körde inte men tog inte långa pauser heller så de tar ett tag att köra.

Är så himla glad att vi åkte på den här resan för vi har haft det så himla kul hela helgen!!

I onsdags mötte jag upp Moa och Wilma för pizza, var riktigt gott faktiskt. Min pizza ser kanske inte så jättegott men de var den karamelliserad lök och champinjoner och getost och nån annan ost. Getosten var kanske inte var de absolut godaste. Men den gick. Om vi åker tillbaka dit ska jag testa en annan med advokado på.

I fredags så träffades jag och några tjejer hemma hos Viktoria och hade pizzamys, först var tanken att vi skulle gå ut men den ändrades och inte gjorde de mig nå. De var riktigt varmt i fredags 28 grader och jag satt i klänning ut ända till 12 utan att frysa!

Sen i lördags åkte jag Viktoria, Frida, Ebba in till city där vi mötte upp Elin på grad central för hon tar ett annat tåg en oss. Sen gick vi och köpte sallad och gick och satte oss i Central Park och lyssnade på musik och åt lunch, det var så himla vart att vi alla satt och svettades. Funderar på hur jag ska klara av sommaren här borta! Sen vid 4 tåg jag tåget hem och gjorde i ordning mig för jag och Elin skulle ut och fest i White plains. Så hon hämtade upp mig sen åkte vi till henne och åt pizza och drack cider. Sen åkte vi in till White plains, och ja låt oss säga att de vart nog lite för mycket alkohol för oss! För usch så dåligt jag mådde i söndags!! Glad att värdfamiljen åkte till deras släkt och gjorde nått så jag slapp skämmas över att ligga i sängen en hel dag!

I söndags hade jag varit i USA i 3 månader, tiden går så fort. Nu är de riktigt vår här i New York! I några dagar var de 25-30 grader varmt så underbart! Men nu ska graderna vara runt 17 grader, inte helt fel de heller.

Jag har varit väldigt dålig på att uppdatera men vet inte riktigt vad jag ska skriva om, har liksom fått in en vardag här. Men ska försöka bli bättre.

Här är lite bilder från den senaste tiden. Har vart dålig på att ta bilder med så ska bli ändring på de med.

Jobb veckan rullade på bra, och trivs fortfarande så himla bra i min värdfamilj!

I fredags käkade jag Elin och en tjej som heter Moa middag. Sen drog jag och Elin vidare till white plains för några drinkar. Moa är inte 21 så hon kommer inte ut i white plains. Men shit vad kul jag och Elin hade. Så i lördags var jag seg typ hela dagen men Elin hämta upp mig på eftermiddagen och vi käka middag och sen gick vi på bio. Vi såg smurfarna den var i perfekt tempo för oss. Och idag söndag så åkte jag in till city där jag mötte upp Elin och Moa. De var så extremt skönt ute idag känns verkligen att våren är här. Vi gick faktiskt in i en kyrka och tände ett ljus, och mina tankar gick till det hemska som just nu har hänt i Stockholm. Efter vi tänt ljusen så gick vi och kollade i affärer och bara njöt av vädret.

Bilder från veckan.

I lördags vart de city med Elin. Gick runt och kollade lite i affärer och åt på en väldigt mysig resturang/pub. Sen åkte vi hem, Elin skulle jobba. Och jag blev upphämtad av Victoria och Frida och vi åkte och åt på Olive garden. Gick även in på en affär och köpte ett par jeans måste åka tillbaka och köpa ett par till.

Igår söndag så åkte vi till Woodbury är ett outlet med massa olika märkesbutiker. De var jag, Frida, Victoria, Elin och Emilia som åkte dit. Hittade lite grejer (de som ni ser på bilderna.) Blev upphämtad typ 8:20 och var tillbaka runt 21:00 så var en lång dag. Så somnade snabbt igår kväll.

Då var de fredag igen! Veckorna går väldigt snabbt idag slutade jag runt 16:30 då min värdmamma blev fast i trafiken. Inte gjorde de mig nått.

Sen kom Elin och hämtade upp mig så åkte vi och åt på hurricane blev kött med pommes och en ÖL(de var för jäkla gott). Och efter de åkte vi och spelade bowling, och där blev vi så sugna på att dra ut till någon bar/klubb så vi bestämde oss för att åka hem till Elin lämna bilen och ta en uber tillbaka till white plains. Bara de att vi inte fick tag i någon uber... De spöregnar ute så antar att ingen ville köra oss. Så vi tappade suget och bestämde oss för att ge upp. Och nu ligger man i sängen och klockan är inte ens 23. Man kan ju undra ibland om vi är 21år, känns mer som 38 och småbarnsföräldrar hahah. Men vi ska ta igen de inom en snar framtid, hoppas på bättre väder då också. Imorgon blir de city igen. Så ska ta och släcka lampan nu och sova.

I söndags så var jag och Elin på Beauty and the beast. Super bra, rekommendera verkligen att gå på den! De som var lite extra roligt med denna biosalong var att man kan äta samtidigt som man kollar på filmen, vilket vi självklart gjorde.

Dagarna rullar på här borta, måndag och tisdagar är dom dagarna jag jobbar längst typ 7-17:30 dom andra dagarna jobbar jag 7-16. Blir ganska många timmar på en vecka. Men trivs ändå med mitt schema.

Tidigare ikväll hämtade Elin upp mig m, och vi åkte och käka middag. Lika mysigt som vanligt!