Hej

JÄVLAR vad jag har käkat denna vecka. Helt sjukt. Har ätit alldeles för mycket och får verkligen ångest av det. Det känns som om jag har gått upp. Som om omkretsen runt min mage har blivit större. Jag är helt seriöst, jag tror verkligen att min mage har blivit större! Det kan ju vara så att den är svullen för att jag har ätit mycket mat, men i vilket fall som helst så satt ett par jeans mycket tightare runt magen än vad de har gjort de senaste veckorna. Och det fick jag verkligen ångest av.

Men nu är det slut på ätandet, för imorgon ska jag vara nyttig igen och komma tillbaka på banan! Efter denna veckas "semester" från det nyttiga livet måste jag verkligen vara effektiv med viktnedgången. Att komma under 130 lbs ska jag fan klara snart. Två veckor Max! Det kan jag klara. Det är bara så svårt att hålla motivationen uppe ibland, men nu ska jag verkligen försöka.

Vi hörs imorgon igen, DÅ DU.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Hej!

Idag har varit en bra dag tycker jag. Jag gick upp relativt tidigt, vid typ 7, vilket både var jobbigt och skönt. Skönt att komma igång med dagen och inte sova bort hela morgonen men samtidigt jobbigt att stiga upp innan soluppgången haha. Direkt på morgonen drack jag ett glas apelsinjuice, ca 120 kcal. Jag gillar inte att äta frukost faktiskt, tycker att det känns jobbigt att äta precis efter att man har sovit men jag lyckades klämma i mig lite juice i alla fall.

Sen var jag ute hela förmiddagen på stan och uträttade ärenden, sprang verkligen runt som en tok! Märkte under morgonen att mitt val av frukost kanske inte var så smart då jag blev hungrig vid typ 9 igen. Men hade inte tid att äta så jag fick helt enkelt stå ut tills 12:30 då det äntligen var dags för lunch. Jag köpte en svampsoppa med en rödbetssallad på sidan. Man fick även med vitlöksbröd. VITLÖKSBRÖD. Så gott men så onyttigt. Fan vad jobbigt det var att inte sänka det där vitlöksbrödet alltså. Men jag tog två-tre tuggor av det, njöt, och gav sedan bort det till en kompis. Så det gick ju ganska bra. Sen fick jag ett sug på yoghurt så efter maten åt jag yoghurt med bär, vilket var supergott! Räknade ut att min lunch gick på 500-600 kcal.

Efter lunchen drog jag mig hemåt men kom inte hem förräns strax efter klockan 3. Då kände jag verkligen att jag behövde träna efter allt jag käkat till lunch, så en tripp till gymmet blev det. Jag bestämde mig för att springa till gymmet, vilket tog mig ungefär 20 minuter. Sen väl på gymmet körde jag powerwalk i uppförsbacke på löpbandet i ungefär 45 minuter. Brände typ 500 kcal på löpbandet, och ytterligare runt 200 på joggingturen. Bränt 700 kcal.

När jag kom hem från gymmet vid klockan halv 6 klämde jag i mig 5 stycken körsbärstomater bara för att kunna stå mig till middagen. Till middag åt jag agadashi tofu, vilket är friterad tofu. Faktiskt jättegott, har dock absolut ingen koll på om det är nyttigt eller inte men det är inte jätte högt i kalorier eller kolhydrater i alla fall så jag antar att det inte är allt för dåligt. Sen åt jag två bitar av en avokadorulle och en liten sidsallad. Sen två tuggor av en veggiebiff, men tyckte inte om den så det var allt. Avslutade middagen med 1/3 avokado som jag hade i mitt kylskåp och behövde äta upp. Och det var min middag! Räknade ut att den gick på ungefär 350-400 kcal.

Har inte vägt mig på ett tag heller, jag är typ lite rädd för att göra det. Orkar inte bli besviken liksom.

Jaja, nu ska jag sova så vi hörs imorgon
Puss

Likes

Comments

Hej!

Just nu väger jag 60,1 kg, vilket representerar 132.5 pounds. Mitt första mål kommer vara att komma ner under 130 pounds, alltså behöver jag gå ner minst 2.5 pounds för att nå detta. 2.5 pounds är ungefär 1.4 kilo.

Hur lång tid tror vi att detta kommer ta? Stay tuned.

Likes

Comments

Hej!

Jag är en tonårstjej som precis som många andra känner ett behov över att se bra ut. Jag har aldrig varit överviktig men aldrig heller riktigt smal. Jag har aldrig varit helt nöjd med min kropp och har aldrig varit stolt över att kunna visa upp den. Att gå till stranden eller byta om på gympan har känts jobbigt och jag har ofta tyckt att alla andras kroppar är mycket bättre än min egen.

Nyligen, för kanske en och en halv till två månader sen kände jag att jag verkligen ville ta tag i detta. Jag kände att det var dags liksom. Så då började jag äta nyttigare, träna mer etc. Hittills har jag gått ner ca 2,5 kilo under den tiden. Det är absolut en början men jag skulle gärna vilja att det gick lite snabbare. Därför startar jag den här bloggen, med syftet att motivera mig själv och kanske någon annan där ute. Om den någonsin blir upptäckt av någon.

Just nu väger jag 60 kg, är 168 cm lång och har ett BMI på ca 21,5. Som sagt, jag är varken tjock eller smal.

Jag kommer inte att sätta upp ett stort mål då jag känner att det kan kännas för svårt att nå, utan istället mindre delmål som uppdateras allteftersom de uppnås.

Häng med på min resa!

Likes

Comments

Hej!

Jag har tänkt att varje dag dela med mig av vad jag har ätit, hur mycket jag har tränat, hur jag har känt mig och hur mycket jag väger om jag har vägt mig den dagen. Vi börjar med uppgifterna från idag!

Jag vaknade sent, typ vid klockan 1 så hade därför redan missat frukost. Jag drack en kopp te med madelmjölk vid klockan 2. Sedan drog jag till gymmet och körde ett pass med löpning samt gång i uppförsbacke och brände ungefär 800 kalorier. Efter gymmet åt jag en äggvita och 5 körsbärstomater, vilket är ungefär 40 kalorier. Till middag åt jag först en skål med flingor, mjölk och banan, ca 350 kcal. Efter det en liten pizzaslice och 1/3 avokado. Ytterligare 300 kcal. Sen åt jag ett kex värt ungefär 100 kalorier. Och det var allt.

Jag åt alltså ungefär lika mycket som jag brände, kanske liiiite mindre. Jag har märkt att jag har väldigt svårt till att sluta äta på kvällarna, blir liksom aldrig mätt.

Jaja, det var allt för dagens update i alla fall, hörs imorgon!

Likes

Comments