Min vikt ökade kontinuerligt från tredje klassen men mitt självförtroende minskade aldrig. Därför har viktnedgång aldrig direkt varit ett ämne som jag har brytt mig om. Jag har alltid älskat min kropp och aldrig låtit den hindra mig från att göra olika saker eller ha på mig vad som helst. Mobbning har aldrig varit en konsekvens och jag har alltid varit social och populär. Men på den senaste tiden har mitt liv förändrats, jag har fått nya, mer utmanande mål som kräver mer än vad min kropp kan ge. Maraton, konståkning, vandring och bergsbestigningar är några av de mål jag vill och ska uppnå inom några år. Därför måste det ske en förändring. Just nu väger jag 90 kg och har inte en bra kondition men mitt mål är inte en specifik vikt utan en kropp fylld av muskler istället för fett.

Jag har alltid varit en aktiv person men nu måste jag ge 110% och utmana mig själv hela tiden för att förändra mig. Aktiviteter och träning sker dagligen och jag känner hur jag förbättras men det är kosten som ställer till det för mig. Jag har svårt att säga nej när det kommer till onyttiga saker. Särskilt nu på sommaren med alla grillfester och fester. Men det ska bli en ändring på det. Innan när jag blev vegan så rasade jag i vikt från 110 till 90 på bara några få månader. Jag var High Carb Low Fat vegan, jag åt knappt något fett och var pigg hela tiden. Jag ska tillbaka till det. Just nu består mitt liv av trötthet och träning då och då och det vill jag inte. Jag vill orka träna sent på kvällarna, spela volleyboll hela nätterna, gå på dejter sena sommarkvällar och göra utflykter med kompisar. Jag vill helt enkelt bli en bättre version av mig själv. Från och med idag.

Likes

Comments

Första dagen nästan avklarad. Har varit taggad hela dagen men min motivation ha gått upp och ner. Ena stunden planerar jag träningar och nyttiga maträtter och nästa så vill jag ge upp och äta min vikt i chips. Men jag ska inte ge upp så lätt. Idag har jag jobbat och är därför inte så hungrig men försöker äta ändå så att jag orkar träna. Nu ska jag ta en powernap och sedan träna. Skriver mer ikväll!

Frukost:

Smoothie gjord på apelsinjuice, bananer, färska jordgubbar och blåbär

Lunch:

Ris, vegansk currysås, veganska grönsaksbiffar, sallad, gurka och rödlök


Likes

Comments