Nu är jag tillbaks och jag tänkte börja blogga lite mer igen. Imorgon börjar skolan så då har jag lite mer rutiner och då tycker jag personligen att det är enklare att blogga för att man har inte alltid en massa saker och göra och det blir roligiare att blogg, för att man liksom längtar efter att göra de. Förstår ni vad jag menar? Att man blir typ motiverad till att göra alla läxor för att efter det får man blogga!

Iallafall, idag var jag med Emmy och vi testade att göra espresso house frappino i passion och mynta. Förutom att vi inte hade i någon passionsfrukt så smakade det exakt likadant och det är mycket billigare att göra en egen. Det lemonaden som vi använde var ganska sur så att jag skulle rekommendera att ta någon sötare lemonad eller lägga i lite socker, men det blir jättegott även fast den inte är så söt!

För 2 glas:

• 5 dl utblandad lemonad

• 10-15 blad mynta beroende på hur mycket mynta smak man vill ha

• 10-15 isbitar

• ev. Silad passionsfrukt

Mixa ihop allt sammans och toppa med mynta och citron!

​Hej!!

Är så dålig på att uppdatera, i know. Nu är jag iallafall hemma i Stockholm igen och har varit där i sedan i söndags. Kom hem sent söndagkväll och i måndags så var jag i stan med Isabelle och kollade runt. Mitt i allt så började det åska och spöregna och både jag och Isabelle hade bara shorts på oss... Så då gick vi in till första bästa matställe och det blev sushi! MUMS:) igår cyklade jag och min syster till ett utegym ca 7 minuter härifrån och tränade, efter det så badade vi.(utegymmet ligger precis bredvid stranden) sedan badade vi. Det spöregnade typ hela eftermiddagen igår så vi var alldeles genomblöta när vi kom hem... Men nu så ska vi åka och träffa några kompisar på deras landställe, sedan i övermorgon så åker vi ner mot Göteborg! Förlåt för kort inlägg men jag ville bara uppdatera så att det inte skulle vara jättetomt.

Ses snart!

Har inte lagt ut något på 10 dagar. Förlåt! Men jag har inte haft alls mycket tid. I USA hade vi jättefulla dagar och gjorde saker hela tiden och nu när jag har kommit hem till Sverige så har jag varit ganska jetlag. USA var iallafall bäst och jag längtar redan tillbaka. Hoppas vi åker ditt snart igen. Något mer så hänt är att jag har börjat undvika socker och mat med högt GI pga av att jag är väldigt känslig emot socker typ. När jag äter något sött blir jag först väldigt pigg sedan så blir jag nere och lätt irriterad vilket inte är så kul för antingen mig eller människor i min närhet. Jag kan återkomma om någon vecka och berätta hur det har gått. Imorgon åker jag till Åland förresten. Där ska vi inte göra någonting bara ta det lugnt, spela spel, bada, helt enkelt bara ha lov. Tror tyvärr inte att vi kommer ha wi-FI så jag kommer förmodligen inte kunna uppdatera så bra men jag är kan iallafall skriva de där och publicera när jag kommer hem! Vi är inte bort så länge, vi är bara bort 3 nätter alltså är jag hemma på söndag igen. Sedan på torsdagen därefter så åker vi ner ti Göteborg och då ska vi gå på liseberg!! Ihhh, det ska bli så kul! Har inte varit där på 5 år. Efter det så ska vi till landet som ligger i Blekinge och sedan tillbaka till Stockholm, juste! Sedan ska jag till min bästa kompis Emmys landställe som ligger i Sörmland! Det ska bli SÅ mysigt. Nu vet ni vad som hänt och vad som kommer hända! Vad ska ni göra? Eller har ni redan gjort något kul?

Ses senast på söndag, lovar<3

​saknar detta så mycket detta är en bild ifrån San Francisco

hej! Tänkte berätta om min dag på universal studios idag. Vi gick upp ca 6:00 imorse för att vi ville vara där tidigt så att vi skulle hinna så mycket som möljligt. Pappa fixade mackor som vi skulle äta i bilen så att det inte skulle ta någon tid. Vi var framme vid 07:10 ungefär. Det första vi gjorde var att åka de 2 Harry Potter attraktionerna. Den ena var sååå cool, den var i 3D och det kändes verkligen som att man var där. Vi åkte allt där utom Shrek. De roligaste var den där Harry Potter grejen, juresstic park och revenge of the mummy. Till lunch åt jag chicken tenders med pommes och drack en Cola. Jag testaste butter best också vilket är något de dricker i Harry Potter, det var helt ok inget speciellt enligt mig. När vi kom tillbaka till hotellet så gjorde vi inte så mycket. Vi gick till shack shake och åt och sedan gick vi och la oss. (Shack shake har världens godaste burgare) förlåt för kort och opersonligt inlägg men är super trött och orkade inte skriva värsta långa inlägget. Skriver bättre imorgon, lovar! Ses då!

Hej! Idag är det torsdag och första dagen här i LA. Imorse vaknade jag vid 5:45 ungefä efter som att jag gick och la mig 9:00 igår kväll pga jetlag. Alla var vakna vid 6:00 så vi gick ifrån hotellet för att äta frukost. Vi hittade inget frukost ställe nära så vi gick tillbaka till hotellet och hämtade bilen och körde till ett ställe ca 6 minuter härifrån med bil. Jag beställde en bagel med cream cheese och en smoothie med banan jordgubb och ananas smak, den var så god. Allt är så stort här i USA, min smoothie var säkert 7 dl... Efter frukosten så åkte vi till Walk of fame och gick runt där bland alla stjärnor. Efter det gick vi in i lite butiker bland annat sephora. Efter det åkte vi till Beverly hills hotell och åk lunch. Jag drack världens godaste lemonad där! Mums! Sedan åkte vi upp till någon höjd och kollade ut över hela LA.

På hotellet hade vi en jätte cool pool uppe på taket så innan middagen så badade vi där. Till middag åt vi bara subway. De hade ingen vitlökssås. Det blev så torrt utan den, hahah. Det har varit en jätte mysig dag, är fortfarande jetlag så ska sova nu, klockan är 21:00 här alltså 6:00 i Sverige. Ses imorgon!

Hej! Har inte hunnit blogga försen idag pga jetlag. Både i förr igår och igår somnade jag vid 21:00 för att jag var så trött. Men nu ska du får höra om min resa till USA!!!

Jag vaknade vid 6:30 och taxin till Arlanda kom 7:00. Väll framme vid flygplatsen checkade vi in vårt bagage och gick igenom säkerhets kontrollen. Jag kände redan i taxin att jag var nervös och det blev ju inte direkt bättre vid flygplatsen så när vi satt på planet innan vi skulle starta så blev jag jätte rädd eftersom att vi skulle sitta på planet 10 timmar och 45 minuter!

På planet kollade jag på Ice age 3, tsatsiki, farsan och olivikriget och Rio 2. Det fanns inga bra filmer så jag fick kolla på barnfilmer haha! Underflygresan fick vi 2 mål mat, först lunch. Det var typ curry kyckling med ris. Till det fick man sallad, hårt och mjukt bröd och en liten bit rabarber paj. Kycklingen var ganska god, men paj var jätteäckling faktiskt.

Sedan så fick vi en lätt måltid 1,5 timmar innan vi landade vilket var en vegetarisk tomat paj typ, vet inte hur jag ska förklara den. Den var okej. Till den fick vi en Festis och en liten choklad bit

Efter vi hade landat så tog vi oss ut från flygplatsen vilket tog lite mer än 2 timmar. Sedan hämtade vi ut vår hyrbil och körde till hotellet. Sedan chillade vi bara och åt någon macka på ett ställe bara 5 min ifrån hotellet. Detta var min resa till USA! Jag hade inte så mycket tid det var därför jag tog allt så snabbt. Ses snart! Puss<3

Förlåt att det inte har kommit något inlägg på länge men jag har varit på läger och har tyvärr inte kunnat uppdatera. Kom hem från lägret i lördags och sedan har jag bara packat upp och packa om till USA! Och nu onsdag morgon så åker vi! Så just nu sitter jag i taxi påväg till Arlanda. Vårat plan går 10:10 från arlanda och det tar ca 11 timmar så då är vi framme ca 21:10 svensk tid i USA. Vi ska flyga direkt flyg fräna Arlanda till los angeles och sedan ska vi vara där i några dagar sedan bilar vi längst kusten upp till San Francisco där stannar vi några dagar innan vi åker hem igen. Då åker vi. San Francisco-Kastrup, Kastrup-Arlanda. Nu är jag snart framme vid flygplatsen. Det kommer ett inlägg och min resa dit kanske imorgon för er. Jag är så pirrig och taggad!

Ses<3

Tänkte bara göra ett snabbt inlägg om min favorit sommar outfit till sena kvällar, om man bara ska ha den på dagen kan man byta ut jeansen mot ett par shorts. Detta outfit hade jag igår på midsommar och jag ÄLSKAR den!

Blus: http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/klader/linnen-toppar/off-shoulder-topp/viola-topp/prod741761420.html

Jeans: https://cubus.com/sv/7154937_F501

Skor:  http://www.putfeetfirst.com/se/dinsko/Dam/Ballerinaskor/Ballerina/p/302441

Till denna outfit hade jag min klocka ifrån Daniel Wellington och ett par guldiga örhängen!

Puss<3

Jag tänkte berätta lite om min dag idag! Jag började dagen med en promenad som var ca. 5 km. Påvägen hem köpte jag frallor och kvarg med mango och ananas smak som jag sedan åt till frukost. Sedan när jag kom hem åt jag lite kvarg (ni måste testa den kvargen! Den finns bara nu på sommaren)och en halv fralla med skinka och gurka! Sedan så åkte jag och min kompis till ett shopping center en bit bort, där åt vi och kollade i affärer. Vi åt sushi! Sedan fikade vi espresso house, jag beställde en frappino fruit i smaken passionsfrukt mynta. Den får 7 av 10 efter som att den typ delade sig och det övre lagret smakade inte så gott, med det undre lagret var såååå gott! Min kompis beställde en iste i smaken jordgubb mynta tror jag. Den får 6 av 10 av mig pga att den smakade ganska beskt. Sedan åkte vi hem igen. (Jag köpte inget bara skavsårsplåster, haha.) Sedan när jag kom hem så gjorde jag en islatte som jag redan skrivit ett inlägg om. Senare på kvällen åkte jag mamma, pappa och min lilla syster och åt middag och spelade minigolf. Jag tog en lasagne som ni ser på bilden längre ner, Det var jättemysigt att bara vara med familjen och göra något kul! Nu sitter jag här ute med tända ljus under en filt och myser, det är ganska varmt ute även fast klockan är nästan halv elva. Imorgon är det midsommarafton och jag ska få träffa min syster som är på konfaläger. Hoppas ni också har haft en bra dag!

Hörs imorgon, puss<3

haha, min lillasysters docka ser ganska övergiven ut.

våran mat, hihi<3

​min frappino (det gröna lagret var det goda och det vita var inte lika gott)

Min middag

Emmys iste, btw hon har också en blogg, http://nouw.com/mememmy

Hej!!

Idag har jag testat att göra min egen islatte! Det blev så gott(!) Ni måste verkligen testa! Jag googlade runt lite för att se hur andra gjorde, men så här gjorde jag. (Jag har kommit på receptet genom insperation av andra så detta är hur jag gjorde<3) Här är receptet till min islatte:

1 dl starkt kaffe

1 dl mjölk

1-2 tsk kakao

6-8 isbitar

Ev. Lite socker eller vaniljsocker!

Så enkelt och så gott! Ett tips blanda först kakaon med lite av kaffet och sedan i med resten av kaffet och mjölken, sedan sockret om man vill ha socker i. Jag glömde att blanda kakaon med kaffe och då blev det ganska klumpigt som ni kanske kan se. Men den blev ändå jättegod! Hoppas verkligen ni testar detta för det är jättegott!