Tiden har gått så himla fort här och varken jag eller dem andra kan förstå att vi ska åka hem idag, det är helt overkligt! Tyvärr så har jag inte kunnat blogga på väldigt länge då jag varken har en dator eller en telefon och vi har inte heller haft något internet knappt.. Vi har iallafall haft det otroligt bra både den sista tiden på barnhemmet, vår semester på ett hotell vid kusten i Jambiani, och safarin som vi har varit på här i Tanzania som vi befinner oss. Sista veckan på barnhemmet gick så oerhört fort och vi saknar allting där så himla mycket. Vi åkte iväg med en del av dem lite större barnen till en strand på en liten utflykt och alla barnen hade matsäck med sig och vi hade det jättemysigt. Vi åkte 30 personer i en buss som var till för 15 personer. Men vi har vant oss vid sånt, det är liksom inte konstigt att det kör mopeder på stranden eller att bara 3 av 5 säkerhetsbälten fungerar i en bil, eller att man slänger upp resväskorna på taket och kör. Det var jobbigt att lämna barnhemmet och vissa barn fastnade man ändå för lite extra och även vissa mammor blev lite speciella. Semestern har dock också varit bra trots att vädret inte varit lika bra som innan. Det har varit ganska molnigt och till och med lite regnskurar då och då men det har varit skönt att bara få sola och bada lite iallafall. Hotellet var jättefint, Mbuyuni beach hette hotellet. Det fanns inte så mycket att göra där men vi åkte åtminstone iväg på en delfintur klockan 06:00 på morgonen och vi såg riktigt många fina delfiner och vi simmade även med dem, så fina! Massage och flätor i håret passade jag också på att göra när det ändå var halvkasst väder, flätorna var dock det värsta jag har sett så dem har redan åkt ut igen haha!! 3-rätters varje dag blev det med, så nu har vi ätit oss mätta för ett bra tag framöver kan man säga. Den 8:e oktober så lämnade vi hotellet på Zanzibar och även hela Zanzibar och även Sara för att åka vidare mot Tanzania och safari. Safarit har varit helt galet coolt, vi har sett the big five vilket jag tyckte var lite ballt. Men förutom elefanter, leopard, bufflar, noshörningar och lejon så har vi även sett massa giraffer, zebror, gamar, en död elefant, gaseller, antiloper, massa massa apor, flodhästar, vattenbufflar, strutsar och massa andra djur och konstiga fåglar som jag helt ärligt inte vet vad dem heter. Vi har tältat under vårt safari och det är vi glada över för det har varit riktigt coolt, första natten så tältade vi uppepå Ngogorokratern och andra natten så tältade vi inne i Tarangire national park. Första dagen var vi i Lake Manyara national park, andra dagen nere i Ngogorokratern och sista dagen i Tarangire national park. Jag kan säga att denna redan är något som jag sent kommer att glömma! Det har varit helt fantastiskt här, och jag kommer verkligen sakna allting här även om det ska bli skönt att komma hem. Det får nog bli ett återbesök om några år. Men innan jag ska sluta skriva nu så tänkte jag bara berätta att vi skulle besöka ett vattenfall igår, det skulle ta ca 20 minuter att åka dit men istället så blev det något helt annat kan man säga, vi vandrade i världens upp och ner terräng i säkert 8 km för att se detta vattenfallet, visst det var fint men undrar om det var värt bördan haha, kanske behövligt dock efter denna månaden! Nu ska vi gå och äta vår sista frukost här i Afrika för denna gången och sedan bada i poolen, sedan är det dags att åka hem, helt galet, imorgonbitti så står vi på Landvetter och allt börjar som vanligt igen. Tack för den här resan, helt otroligt!!! Jag ska lägga upp massa bilder när jag kommer hem när jag har fixat min dator och så, ni ska få se så mycket det bara går, puss och kram!