I lørdags tog Emma og jeg ind til Auckland Centrum, for at tjekke byen ud. Normalt ville Emma og jeg til hver en tid vælge bilen som vores transportmiddel(hæhæ), men i dette tilfælde tog vi altså bussen, da det ikke er til at finde en parkeringsplads inde i byen. Det var heldigvis dejlig let, at tage bussen og det tog kun omkring 10 minutter. Vi brugte dagen på, at kigge på butikker på Queen Street, spise mad, og gå en hyggelig tur i parken med en kop Chai Latte.

Queen Street er en gade med butikker - Aucklands svar på Strøget. I den ene ende ligger de dyre butikker og i den anden ende(ca.) ligger en hyggelig park, "Albert Park" - The Heart of the City. Vi spiste god frokost og fik begge brugt lidt penge. Derudover fik vi købt os en Chai Latte(det er ikke mange steder de sælger det! - SO HAPPY!) og tog den med i parken. Vi slog os ned på en bænk i solen, og indåndede den friske luft - ja, det lyder måske lidt åndssvagt, men luften er virkelig frisk og rar, haha. Alt i alt havde vi en rigtig hyggelig dag!

En kort opdatering, om hvordan det ellers går her i New Zealand: Det går stadig godt og familien er stadig rigtig søde. Jeg har dog mine kampe med drengene, og har også været lidt syg, men mon ikke det hele nok skal gå. Vejret er så småt ved, at blive varmere, men det regner stadig meget...

- Astrid

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her

Hey!

I dag har jeg boet hos min værst familie i en uge! Jeg har haft en rigtig god uge med en masse nye indtryk og oplevelser. Denne uge har blandt andet bestået af, afslapning, arbejde, Playgroup, første køretur, en tur i Zoo, Coffeegroup og en masse hygge med familien og drengene.

Indtil videre er jeg rigtig glad for at være her og alt går godt, selvom at jeg lige måtte igennem en omgang halsbetændelse og selvom at jeg savner rugbrød helt vildt. Det er også rigtig dejligt at have Emma tæt på, så vi hurtigt kan stikke hovederne sammen. Hun bor 4 km fra mig, så det er dejlig let, især når man har en bil til rådighed. Første gang jeg kørte var i onsdags med min host mor, Lucy. Det var meget mærkeligt og alt er fuldstændig omvendt, men det helt sikkert noget jeg vænner mig hurtigt til – Keep Left, Keep Left, Keep Left!

Mit arbejde som Au Pair er hyggeligt med nogle dejlig lette dage, Jeg skal hver dag køre Oliver på 6 år i skole og to dage om ugen skal jeg køre Charlie på 4 år i MiniMe(børnehave) – og hente dem igen. Mandag og fredag har jeg Charlie at tage mig af, hvor vi i denne uge har været i Playgroup og I Zoo med andre Au pairs.

Nu er det weekend og den skal jeg tilbringe sammen med Emma, hvad vi skal er ikke helt klart endnu, udover fitness selvfølgelig ;-). God weekend til jer.

- Astrid

Fik sagt farvel til min lille søster, Sigrid og resten af familien.

Goodbye to my little sister, Sigrid and the rest of the family.

Så dejligt at næsten alle pigerne dukkede op for at sende mig afsted! Der blev fældet en tåre eller to ;-D

So nice that almost all the girls where in the Airport to say goodbye! Only a small tear was dropped ;-D

Vores hotel i Auckland.

Our Hotel in Auckland.

Heyyy!

Så er Emma og jeg endelig ankommet til Auckland! Trods en kæmpe farvel-tude-scene i Københavns lufthavn er vi kommet helskinnet igennem turen. Vi fløj 6 timer fra København til Dubai, med en kort overnatning og derefter en flyvetur på 16 timer fra Dubai til Auckland. Det var en virkelig hård tur og tidsforskellen gjorde det ikke bedre, så vi er meget trætte. Til trods for dét, er vi nu på et hotel i Auckland, sammen med en masse andre Au Pair piger, som kommer fra forskellige steder i verden. Vi har alle været til et Orientation meeting, hvor vi fik nogle generelle informationer omkring hvad vi skal lave de næste to dage og omkring det at bo i New Zealand. Vi skal bo på hotellet til fredag eftermiddag, hvor vi bliver hentet af vores værtsfamilie - SO excited! Nu klar til at sove, så vi kan være friske til endnu en dag i morgen.

Heyyy!

Finally Emma and I arrived in Auckland! Despite a huge goodbye-crying-scene at Copenhagen Airport, we came unscathed through the journey. We flew 6 hours from Copenhagen to Dubai, with a short stay and then a 16-hour flight from Dubai to Auckland. The last flight was a though one and the time difference didn't make it much better, so we are really tired now. But anyway we are now at a hotel in Auckland, along with a lot of other Au Pairs, who come from different places in the world. We are staying here until Friday afternoon for some intro courses and general information. At Friday our host families will pick us up, and we are so excited too meet them! We are now ready to go to sleep, so we can be fresh for another day tomorrow.

- Astrid.

Hej alle. Velkommen til min blog. De næste 9 måneder skal jeg på mit livs rejse, hvor jeg de første 6 måneder skal arbejde som Au Pair i New Zealand efterfulgt af 3 måneders rejse i Indonesien og Australien. Da der har været stor interesse for mit kommende eventyr har jeg startet denne blog så både familie, venner og andre kan følge med i hvad jeg laver og oplever. Jeg rejser til New Zealand d. 28 august 2017.

- Astrid

Hey! Welcome to my blog. For the next 9 months I will be Working in New Zealand as an Au Pair followed by a trip around Indonesia and Australia. This blog is therefore dedicated to everyone who wants to follow my journey and adventures during the next 9 months. I'm leaving Denmark the 28th of August 2017.