Efter Phi Phi var vi på Railay Beach i 3 dagar, de två första dagarna låg vi bara på stranden eller softade vid hotellpoolen. Den tredje dagen tog jag en båttur till "4 Islands" utanför Railay som var riktigt underbara.

Att snorkla på ställen där dem matar fiskarna är det värsta som finns, dem är bara all over the place och ska nafsa på allt! Mycket finare när dem lever sitt vanliga liv runt korallerna.

I detta fall var de kineserna på båten som tömde en jäkla brödlimpa per snorkelplats, värdelöst! Kineser kan ofta inte simma så det gäller att vara på sin vakt. Snackade med en kille som hade dykt med Kineser där en hade tagit honom i foten och dragit ner honom.. Tror de va under nedstigningen och det är inte jätteskönt i öronen kan man säga..

Eftersom vi vart så dåliga på att uppdatera blir det några Throwback inlägg. Här kommer lite bilder från dyket på Phi Phi där vi i alla fall fick se två stora sköldpaddor och lionfish bland annat. Riktigt coolt!

Bild från hotellpoolen på Phi Phi samt skylten som man blir påmind om vad som hände 2004 som sitter på varje strand.

Just nu befinner vi oss på ön Koh Lanta som ligger i Södra Thailand. Vi har bott här i två nätter nu. Vi bor ganska öde så vi funderar på att ta oss runt med moppar idag för att se lite mer. Som tur är hotellet väldigt fräscht så det har varit väldigt okej för mig att hänga vid poolen nu när Elof varit sjuk i 2 dagar. Igår tog vi en kort promenad till en restaurang som ligger precis vid stranden och vi fick se en fantastisk solnedgång till middagen. Såå mysigt!! Det är något man faktiskt aldrig tröttnar att se på. 😄

Igår kom vi till Phi Phi islands och har redan hunnit med mycket! Vi har sett det mesta av "staden" här på ön och även tagit båttur runt de två Phi Phi öarna. Det är väldigt fint men också sjukligt mycket folk. På den andra Phi Phi ön där ingen bor stannade utanför och paddlade in till Maya beach. Där spelades filmen The Beach med Leonardo DiCaprio i huvudrollen in. Det var den finaste stranden hittills men över 50 fullsatta speedboats på stranden förstör rätt mycket..

Imorgon väntar två dyk för mig med två av dem som jag tog dykarcert med på Koh Tao. Förhoppningsvis får jag se lite sköldpaddor och Black tip reef sharks. Sköj😏

Jennifer hade en underbar morgonridning i Lagunaområdet medans jag låg vid poolen. När hon kom tillbaka tog vi oss till vårt nya hotell på Patong beach, Chang Residence. Vi åkte nästan direkt till Jungceylon shoppingmall där vi åt lunch och jag köpte en ny iPhone 6s så nu kan jag äntligen ansluta till wi-fi igen och ta fina bilder, hurra🎉 Imon bitti reser vi till Koh Phi Phi 😄

Vamos á al playa!!

Chang Residence

Phuket Town var ingen vidare så vi åkte vidare direkt på morgonen till Phuket Country Club, helt fantastisk golfbana. Farfar är medlem här så kunde spela till halva greenfee priset så det blev riktigt bra. Här spelar alla med caddie och dem är riktigt duktiga.

33 poäng alltså 83 slag ska man inte klaga på, kanske alltid ska spela med caddie😋 Efter rundan var det lunch och dopp i klubbhusets pool.

Sedan bar det av till Kamala Beach där vi bor på fint familjehotell med mysig pool. Imorgon ska Jennifer rida på stranden några vikar härifrån på Phuket international horse club.

Godnatt / Elof

Sista kvällen i Koh Tao hängde vi med Julia och Fredrik på Fizz och käkade grymt god mat! Sedan gick färjan till Koh Samui 9 på morgonen. Där bodde vi på samma hotell som Jennifer hade bott på när hon var mindre, väldigt fint!

Efter bara en natt på Koh Samui tog vi färja+buss till Phuket. Resan tog 7 timmar och kostade 750 baht vilket är typ 180 svenska kronor. Vi kom fram till Phuket Town och bor här en natt. Imon är det dags för golf på Phuket Country Club.

Nu har vi spenderat en hel vecka på Koh Tao! Den har bestått utav regn, åska, sol, bad, fest, snorkling och dykning. Vi hann även ta ett varv runt ön med moppe tillsammans med våra vänner från Göteborg - Julia och Fredrik.
Elof har tagit dykarcertifikat här på världens största dykarskola Bans och hunnit med att dyka 4 ggr på 12m och 18m.
Idag avslutade vi veckan med en båttur ut till grannön Koh Nang Yuan Island för att ta den klassiska utsiktsbilden.
Nu skall vi äta middag med Julia och Fredrik här en sista gång innan vi åker vidare till Koh Samui imorgon.
/ Elof och Jennifer

Igår kom vi fram till Koh Tao vid 10 på morgonen. Vi tog en nattbuss vid 21 från Bangkok och sedan båten från Chumpon vid 7 på morgonen. Det gick superbra, vi satt och snackade och höll ihop med ett par tyskar hela bussen men sov de mesta också. Vi bor på Montalay resort på Tanote beach och igår solade och badade vi bara. Nu har vi precis checkat ut och ska strax ta taxin till Sairee beach, den centrala beachen här på Koh Tao! Hörs senare 😄

Vi tog båten längs floden för att komma till Grand Palace i Bangkok. Precis när vi går av märker vi att vi går med shorts och kortärmat! Eftersom det är ett tempel får man inte visa hud under knäna och inte heller axlarna. Vi köpte varsin kjol och hippiebyxa för 20 kr. Vi drog på oss detta över shortsen och gick in. Det var sjukt fint och mäktigt, men vi var lite trötta på alla tempel och det var så varmt så man höll på att smälla av så vi stanna i ca en timme endast. Men det känns som ett måste att besöka när man är i Bangkok.