Är nu hemma i Sverige igen!
Vi har alltså ljugit i några dagar. I tisdags natt åkte vi nattbuss till Bangkok för att fira songkran i huvudstaden och bo på ett lyxhotell i 2 nätter innan planet lyfte igår(15/4) 10.00 thailändsk tid. 19.15 svensk tid landade vi och åkte sen hem till Eskilstuna för att överraska ALLA här hemma för ingen visste att vi kom hem. Väldigt kul att träffa alla.

Nu blir detta troligtvis det sista blogg inlägget eftersom vi nu är hemma och lever det vanliga tråkiga livet.

Dagen har bestått av massa bad och sol och på kvällen blev det att fira songkran och vi blev dyngsura

Känns overkligt att vi snart lämnar detta paradis, endast 1 vecka och 1 dag kvar. 22/4 är flyget bokat! Blandade känslor, skönt att komma hem men hade gärna stannat här i paradiset om jag haft massa pengar.

De senaste dagarna har vi mest tagit det lugnt, badat, solat, ätit gott och tagit massage. Idag började även songkran, songkran är Thailand nyår som går ut på att man får hälla vatten på vem som helst, så man kan inte gå någonstans utan att bli genomblöt och de säljer vattenpistoler överallt!
Vi har testar på de olika stränderna på ön och den bästa tycker vi är sunrise beach.

Idag så vaknade vi klockan 7.30 för att äta frukost, på frukosten så gjorde vi även i ordning våran pack lunch. Eftersom vi skulle vara på havet hela dagen. Klockan 9.15 så gick vi till stället där vi hade bokat för skulle vara där klockan 9.30 då vi även åkte vi ut med vår privata long tail boat. På första stoppet så fiskade vi upp "små" fisk för att kunna fiska de stora fiskarna på eftermiddagen.
Ludvig fick även upp en jack fish vilket man kunde äta.
Vi fick ihop 12 fiskar, sedan bar det av till det andra stoppet. Där vi skulle försöka få tag i sail fish. Efter ett tag så hugger en ganska stor 20kg som tydligen var normal stor. Linnea fick också en fast på 25kg efter det bar det av hemåt. Klockan 20.00 blev det BBQ på fiskarna vi fick upp, vi betalade bara för drickan vi köpte. Vi tyckte att jack fish var godare.
Vi kan varmt rekommendera fiske från family restaurant på kho lipe, väldigt billigt 3500 bath (ca 900kr) för 2 personer på en privat båt.

Idag började vi med att gå till sunset beach för att de vad den hade att erbjuda då vi var till sunrise igår men när vi kom dit så var det nästan ingen strand eller ja en liten strand som var i skuggan. Så vi bestämde oss gör att gå till sunrise beach istället..
Kvällen bjöd på solnedgång (sunset beach) och sen en kyckling kebab som Ludvig bjöd mig på och sen en varsin juice/shake på stranden.

Imorgon händer en hemlis som vi avslöjar imorgon kväll 😃👍

Förlåt för att vi inte bloggar på 3 dagar men har faktiskt inte hänt så mycket! Har slappat på stranden i Langkawi och sen har vi även förflyttat oss till Koh lipe! Denna ö är ett paradise, älskar det och kommer självklart åka tillbaka hit igen.
Denna ö är lite dyrare än i övriga Thailand tyvärr så vi valde att om även dorm rum och andra boenden är ganska dyra så kan vi lika gärna lyxa så vi bestämde oss för att bo på ett lyxigare hotell än vad vi är vana med, så vi har pool och frukost buffé.

Gårdagen bestod av strandhäng. Väldigt varmt här, nästan för varmt och när man ska gå ner och svalka sig i havet så går det inte för det är lika varmt de. Vi har ett sådant problem...
På kvällen såg vi solnedgången

3/4 klockan 17.50 hade vi ett flyg som skulle ta oss till Langkawi i Malaysia. Men innan det hann vi utforska Singapore för sista gånger, eller ja vi kollade runt lite där vi bodde Bond annat gick vi till ett shopping center innan vi gick till tåget som tog oss till flygplatsen. När vi kom fram till Langkawi så tog vi en taxi till hotellet som vi bokade när vi var på flygplatsen.

Igår tog vi sovmorgon innan vi gick ner till stranden för att äta lunch, vi sätter oss på en restaurang som vi tycker verkar bra. Vi beställer in en stor ton yam (soppa) att dela på och en varsin ris och lime juice. Först när vi fick soppan så smakade den tomat och var svin stark vilket inte en en tom yam så vi sa till att vi inte kunde äta den så de gjorde en ny. Vi såg att den nya hade svarta pluppar i sig med inget mer med det, eller efter några tuggur började vi granska dessa pluppar och inser att det är små djur... Myror, flugor och sånt äckligt. Vi säger till mig de säger att de inte är djur men när vi hitta lite större djur dör man verkligen såg benen och huvudet så säger de att djuren måste kommit från träden över oss.. Jo tjena...
De andra 2 sällskapen runt omkring oss avbryter sin beställning och går iväg innan de fått sin mat.. Ojdå vårt fel.
Men vi går till kassan och säger att vi bara tänker betala för juicen, vilket vi också gör... Sämsta stället. Så vi gick till ett annat ställe och sen blev det stranden ett tag innan vi gick tillbaka till hotellet och middagen blev i närheten av här. Vi åt panerad kyckling med pommes och svartpeppar sås och detta kostade oss RM5 vilket är ca 10kr var. Sjukt billigt..

Dagen började med att vi gick och kollade på lite krims krams och sen åkte vi till Marina garden by the bay och gick runt i den super mysiga parken innan det bar av till Chiba town för lunch. Efter det åkte vi tillbaka till hostelet för att ta ett bubbelpools bad på takterrassen innan vi gjorde oss iordning för att åkte till 1altitude (Singapores högsta rakbar)

Idag (1/4) har vi vart till Singapore zoo, sett många intressanta djur, så som flying fox, sett noshörningar, giraffer och många olika apor bli matade. Har även sett elefant och sjölejon show. Blev en heldag där innan vi skyndade oss hem för att göra oss iordning för att gå ut och äta vid riverside, ett väldigt mysigt område (och dyrt) och på vägen hem blev det en färskpressad juice.