Om inte Bali är mest känt för deras surfing så är det garanterat med på topp 5 iallafall. Det finns så mycket surfare i detta land och därmed affärer, restauranger och barer i samma anda. Vi har fått reda på att Seminyak och Canggu är de bästa stränderna för nybörjare därför försöker vi nu på oss de här med surfing varje morgon på stranden i Canggu. Imorse tog vi även vår första riktiga lektion, vi gick helt enkelt ner till stranden och snackade med några av de duktiga surfarna som ville lära oss, två timmar med varsin personlig instruktör samt en surfbräda för 230kr. Under dessa två timmar så hann vi dels surfa ett tiotal vågor, svälja några liter vatten, lära osa en hel del teknik/teori och få en del skrapsår men framförallt så hann vi trötta ut oss rejält, var aldrig orolig som vi var att två timmar inte skulle räcka! Det man gör annars om man inte vill ha instruktör är att man bara går ner och hyr en bräda för ungefär 30kr, vilket vi förmodligen kommer att göra resten av veckan.

Efter tre veckors resande runt om i Bali så är vi nu tillbaka på de ställe vi tyckte bäst om, canggu. Denna gång bor vi dock inte i villa utan vi bor på ett super mysigt hotell som heter Mojo resort.
I Canggu kommer vi nu att vara i totalt 10 dagar och de känns även som vi har börjat få någon typ av vardag här, dagarna innehåller dock fortfarande bara en massa roliga saker så som, surfing, god mat, pool/strand häng, glassätande och gym. Här har vi även träffat Maja & Gustav igen, skoj!

Ikväll var vår sista kväll här i Seminyak. Varje gång vi har en sista kväll på ett ställe så brukar vi gå och äta på den restaurang som vi tyckte bäst om. Nu när det var dags för sista middagen i Seminyak så ville Elias självklart gå till Boss Man (hamburgerrestaurang), jag var dock tveksam men jag tog den för laget denna gång :) När vi kom till restaurangen så vart jag dock positivt överraskad, restaurangen Sisterfields som ligger vägg i vägg med Boss Man tillhörde tydligen samma äger vilket betydde att vi kunde beställa mat från olika restauranger men ändå äta tillsammans, så bra! Och jag fick den godaste salladen jag hitills ätit på denna resa och Elias fick en BBQ burgare med tryffelpommes, mums. Nu är vi båda mätta och trötta för den delen. Godnatt.

• Bali

Idag tog vi oss till den omtalade restaurangen Motel Mexicola här i Seminyak. När vi kom hit så var stället nästan över våra förväntningar, de kändes som ett litet samhälle i mexikansk anda där inne. När vi däremot fick in maten så var vi något besvikna... Vi har verkligen ätit mycket godare mexikansk mat här på Bali och då även mycket billigare, men somsagt det var en väldigt häftig restaurang så det var ändå värt ett besök.

Iförrigår tog vi faktiskt och köpte oss varsitt gymkort på ett gym som endast ligger 5 minuters gång väg från vårt hotell. Så nu har vi redan hunnit med 4 pass, vilket verkligen känns jätte skönt.

Idag tog Elias moppen för att åka och handla lunch till oss båda. Än en gång så blev det en måltid från Shelter, det har verkligen blivit en favorit här i Seminyak. Jag åt en vegetarisk wrap med sötpotatis chips och till det en rödbetsdipp med fetaost, mummakardemumma!

Ikväll gick vi ner till stranden för att hänga i en sackosäck vid solnedgången och lyssna på lite livemusik.

Citrontart & jordnötssmör brownie

Idag åkte vi till Shelter för en eftermiddagsfika, våran första riktiga fika sedan vi lämnade Sverige.

• Bali

Idag efter frukost lämnade vi Uluwatu vilket var ganska skönt enligt oss, tre dagar i Uluwatu var perfekt. Nu har vi precis kommit till vårt hotell i Seminyak, ett stort hotell rum på 60 kvadratmeter, helleluljah! Vi är överlyckliga, nu ska vi äntligen få packa upp eftersom vi stannar här i fem nätter. Vi har nämligen inte packat upp våra väskor sedan Malaysia... så nu blir det upp med alla kläder och sedan en lunch!