Framme i New York. Vi kom fram igår runt lunch och har värmt upp magnetremsan rejält dessa dagar. Herregud vi kommer ju bli fattiga om vi ska fortsätta shoppa i det här tempot. Forever 21 är vi stammisar på och spenderar flera timmar i under varje besök. Dock har vi fyndat lite idag. Tog bussen till Jersey Garden utanför Manhattan i New Jersey. Det är ett ställe med mycket outlets som vi skulle kolla in. Trodde nog det skulle vara lite mer rabatterade priser än vad det var men vi är rätt nöjda ändå.

Imorgon ska vi köpa oss lite gott och hänga i central park. Tar en paus från shoppingen (skönt!!, haha) och tänkte njuta av den gröna delen av staden. Kanske hyra cyklar och cykla runt lite och sen picknick'a på något mysigt ställe. Får se hur det blir :)

Nu ska vi tillbaka till hotellet efter en låååång dag av shopping. Är helt slut i kroppen, speciellt fötterna. Ska bli så skönt att ta en dusch och koppla av.

Hörs!
/J

Sitter på Orlando International Airport och väntar på flyget mot New York. Lyfter om ca timmen och det ska ta ungefär 2,5 h att flyga. Vi har en hel vecka i storstaden framför oss. Plånkan kommer få kämpa hårt och kameran kommer gå på högvarv.

Dagarna i Florida har varit helt underbara med all sol och värme. Vi är alla lite småbrända från igår när vi verkligen njöt av sista solminuterna. Håller tummarna för bra väder i NY och att vi slipper regn. Har en "aktivitet" inplanerad den 29e maj. Det sprillans nya One World Trade Center öppnar för allmänheten och vi ska upp och kolla på utsikten. Kommer bli så coolt! Vi ska även försäkra hitta några sista minuten biljetter till någon musikal på Broadway. Bokar man dom i förväg blir man rånad, men har vi tur kan vi fynda bra biljetter till bra priser :)

Vamos!
/J

Sitter i bilen mot Orlando i skrivande stund. Kan inte publicera inlägget nu men jag kan skriva lite som sysselsättning.

Idag har vi tagit vara på sista timmarna i solen och njutit av värmen en sista gång. Lika varmt som vanligt, ca 30-34 grader celsius och sol. Lite lite molnigt men det är bara skönt. Vattnet svalkar knappt men det är ändå skönt att doppa sig när svetten rinner och det känns som att man kan steka korv på ryggen. Vi får se hur bra brännan sitter nu när vi kommer till New York. Den kanske är borta lika snabbt som den kom, haha. Pratade med en kvinna som kommer från NY igår och hon berättade att det var kallt där nu. Vi kollade upp det och tydligen är 24 grader celsius kallt för henne. Men så länge vi kan gå i sommarkläder är vi glada och 24 grader är väl helt okej det med? ;)

Flyget lyfter enligt biljetten 10.45 imorgon om inga förseningar dyker upp. Sen har vi en hel vecka framför oss i en av världens ballaste städer. Ska bli kul att komma tillbaka. Gillade New York sist jag var där. Finns sjukt mycket att göra och se på och inte minst shoppa. Magnetremsan kommer nog få slita hårt de kommande dagarna. Vi kommer bo mitt på Manhattan och har gångavstånd till allt i stort sätt. Asbra och smidigt när vi ska turista runt mellan alla skyskrapor.
På återseende hörreni!
/J

Hänger i lobbyn för att det finns internet här. Klockan är snart halv tio och vi är rätt trötta faktiskt. Var uppe hyfsat tidigt idag för att kunna på åka på vattenskoteräventyr. Men innan vi stack iväg käkade vi semesterfrukost (macka med nutella) och njöt av stunden. Sen bar det av! Vi fyra och ett amerikanskt par från Texas och vår guide tog fyra skotrar och gasade iväg. Tog inte lång tid tills vi fick se vad vi betalat för. Livs levande vilda och busig delfiner kom upp och simmade längs med skotrarna när vi smög fram på vattnet. Jättefina och söta var dom! Rätt stora och det var så häftigt att se dom helt vilda. Visst har man sett delfiner på typ Kolmården men det är verkligen inte samma sak. Det här var så mycket häftigare! Man ville bara hoppa i och bada med dom men det går inte direkt. De kan ju bli aggressiva om de blir rädda så det var bäst att hålla sig uppe på skotern. Vi såg även flera olika fåglar och, mängder med fina snäckor på en superfin strand och ett djur som jag inte kommer ihåg namnet på. Det ser ut som en stor gris i vatten typ, haha. De var gigantiska men är inte alls farliga, äter tydligen bara växter. Vår guide sa åt mig att hoppa i och filma med GoPro'n på nära håll så det var bara att göra som han sa. När jag väl var i vattnet bredvid den här bjässen då säger han "touch it, touch it!!". Sträckte försiktigt fram handen och kunde klappa den lite lätt på ryggen. Man kunde känna rivmärken längs ryggen som tydligen kom från att båtar kört ovanför dom på för grunt vatten. Hemskt men sant. Vi var ute och åkte omkring i ca två timmar och fick se massor. Alla fyra var jättenöjda när vi kom tillbaka till beachen och nu är vi tjenis med guiden som även hyr ut solstolar här på stranden så imorgon skulle vi få låna varsin gratis, hihi :)

Resten av dagen har vi njutit i solen och badat i det varma havet. Säkert runt 27 grader i vattnet. Svalkar knappt när man hoppar i men vi klagar inte. Nu på kvällen har vi spelat lite kort och myst på stranden till solnedgången. Snart väntar sängen eftersom vi ska upp rätt skapligt imorgon med. Ska på en dagsutflykt till några små öar här omkring som ska vara jätte jätte fina.

Har tyvärr inge bilder på delfinerna men ska försöka fixa lite screenshots från videon till ett annat inlägg.

Ha det fint!
/J

Vet att vi är dåliga på att uppdatera men vi hinner/orkar typ inte. Dessutom är detta landet väldigt outvecklat med Wi-fi åtkomst om man jämför med Asien. Så ja vi har lite fler ursäkter och är inte bara slarviga.

Hur som helst. Efter vi var i Las Vegas flög vi vidare till Florida och Miami. Stannade i Miami tre nätter och njöt av sol och bad några dagar innan vi körde vidare. Åkte ner till Key West, USAs sydligaste punkt (tror jag iaf) som dagsutflykt innan vi körde upp till Fort Lauderdale. Key West var fint. Lite old town känsla och väldigt varmt. Vi smälte nästan bort när vi gick omkring och kolla in stället. Käkade lunch på en pir nere vi vattnet innantill tutade vidare.

Kom fram till Fort Lauderdale rätt sent och somnade gott efter några timmar i bilen. Dagen efter åkte vi till Sawgrass Mills. Ett gigantiskt shoppingcenter dit folk åker med tomma resväskor för att få plats med alla shoppingfynd på hemvägen. Vi hittade lite grejer vi med. Blev en halvdag på stranden i Fort Lauderdale innan vi tog bilen till Everglades. Där åkte vi airboat bland krokodilerna och fick se dom på nära håll. Sen drog vi rakt över Florida till västkusten och nu är vi här i Fort Myers. Blir kvar här några dagar och njuter av den potatismjöls-liknande kritvita stranden och den varma solen :)

På söndag måste vi ta oss upp till Orlando för att lämna tillbaka bilen och för att kunna ta flyget till New York. Hihi vi lever livet vi.

Blev en kort uppdatering men nu har ni lite bättre koll på oss iaf. Haadet!
/J

Hej på er! Har försökt tre gånger att lägga upp ett gäng bilder från dagarna i Las Vegas men internetet är såååå himla segt att det går inte. Ska se om det går att fixa lite senare ikväll när inte lika många är uppkopplade på samma nät.

Dagarna i Las Vegas var jättebra! Sjukt häftig stad med mängder av saker se och göra. Vi hamnade på ett rooftop pool party en kväll, spelade lite lite lite på enarmad bandit en kväll ( jag vann ca 15 dollar 😁 ), var uppe i tornet Stratosphere och kollade på utsikten, hängde vid poolen, gick utmed "the strip" och kollade in i alla fina och olika hotell och ja massor med grejer. Lite dyrt att leva i Vegas så tre nätter var precis lagom. Och för att göra er lite avundsjuka åkte vi helikopter över naturmiraklet Grand Canyon. Vilket ställe! Så fint och så gigantiskt stort. Svårt att inse hur stort det faktiskt är. Vi fick se Hooverdammen som ger ström åt i stort sätt hela Vegas, Coloradofloden som rinner igenom Grand Canyon och en sjö som jag inte minns namnet på. Vi landade mitt i allt ca 1066 meter ner och fick skåla med lite champagne och käka kanelbulle. Riktigt mysigt och det kändes lite som en skolutflykt. Lämnade sen Vegas tidigt igår morse och tog flyget till Miami.

Idag har vi latat oss vi stranden hela dagen och bara njutit av värmen. Strålande sol och kanske 30 grader varmt. Vi är nöjda och snart ska vi hitta nått att käka till kvällsmat. Bor på ett supertrevligt Hotell/Hostel med andra unga som reser omkring vilket är kul. Ett bra sätt att träffa nya människor igenom.
Ta hand om er, det gör vi! 😉
/J

Vi åkte flera mil genom öken igår, inte ett hus så långt man kunde se miltals, kaktusar, stenar, berg och sand.

Vi bor på ett klassiskt hotell som heter Flamingo och allt är rosa, verkligen allt. Hela huset lyser rosa på kvällen och det finns rosa flamingos, riktiga :) hur sött?