VI HAR SEMESTER!! Våra sista tentor skrevs förra veckan och terminen i Singapore är nu officiellt över. Sista dagarna spenderades med lite sista turistande genom staden, goda middagar och en del förberedelser inför de kommande veckorna. Avslutade vistelsen i Singapore på bästa sätt, med en härlig utgång på Ce la vie (Marina Bay Sands) med många av de underbara människorna vi lärt känna under dessa fyra månader ❤️

De kommande två veckorna kommer jag och Karro att spendera i Filippinerna. Än så länge har vi hunnit med en utflykt till Underground river i Puerto Prinsessa och i morgon rullar bussen upp mot El Nido. Ser fram emot magiska veckor här 😍

Over and out!

En getaway till Thailand var precis vad vi behövde förra veckan! I fem dagar var vi borta varav tre spenderades på Phi Phi och resterande i Patong. Sol, bad, snorkling, drinkar och massa god mat sammanfattar vår resa riktigt bra. Så glad att vi kom iväg på en till härlig tjejresa 😍

Nu har vi endast 10 dagar och tre tentor kvar innan vår tid på Nanyang är slut. Pluggmotivationen är dock på botten just nu och helst av allt tror jag att alla bara vill spola fram tiden så vi får ut och resa igen, men snart så! Den som väntar på något gott.. 🙈

Hoppas ni har det mysigt i vintermörkret hemma, puss och kram!

Hej världen!
De senaste veckorna har jag ägnat åt skoluppgifter och jag kan nu glatt bocka av två homeworks, en stor uppsats och fyra presentationer från min ”att göra lista”. Detta innebär att jag är klar med alla lektioner samt grupparbeten/inlämningar. Jag behöver alltså aldrig mer åka till campus och ha lektioner i fyra timmar. Förstår ni hur lycklig jag är? 😍 Nu väntar bara tre tentor men det är ett senare problem..

För att fira vår ledighet åkte jag och Karro in till stan och närmare bestämt till Arab street. Där strosade vi runt och hittade många fina väldigt färgglada väggar som vi var tvungna att posera framför. Färden fortsatte mot ett supermysigt område där vi satte oss på en rooftop-bar, drack lite vin och snackade skit. Vi råkade även, lite spontant, glida in på en bar längs med gatan och eftersom det är onsdag och ladiesnight fick vi en del gratis drinkar och shots. Det tackar man inte nej till 🙈

Nu är det dags att sova för imorgon väntar Thailand för mig, Karro, Sofia och Natalie!! 🌴

Jag har varit sämre än sämst på att uppdatera men bloggen har inte varit så prioriterad då jag haft annat att tänka på. Sedan sist har jag i alla fall spenderat nästan en vecka tillsammans med delar av familjen samt David vilket var fantastiskt! Jag är så glad och tacksam för att de kom och hälsade på lilla mig här ❤️ Utöver det har en vecka spenderats i skolan med uppgifter och inlämningar och idag är jag extra glad då jag kan bocka av fyra skoluppgifter från min ”to-do list”. Nu är det endast fyra (!!) veckor kvar här, tiden går så sjukt fort! Under dessa veckor ska presentationer, tentaplugg och en Thailandsresa klämmas in. Nerförsbacke till ledighet - nu kör vi!

Nästan hela familjen har anlänt! Tyvärr kunde Malin inte hänga med men hon kommer ett dygn i december så vi får hänga då. I måndags eftermiddag anlände i alla fall övriga delen av familjen och jag tog mig därför in till stan efter skolan för att möta upp dem. Vi började kvällen med en Singapore sling på Raffles innan vi gick vidare ner mot centrum och kollade.

Igår tog vi oss ut till Lakeside för att beundra vår lägenhet och området vi bor i. Efter det satte vi oss på en buss med slutdestination Singapore Zoo. Där gick vi runt ett par timmar och tittade på alla djur innan vi tog bussen tillbaka till hotellet. Kvällen slutade ganska tidigt med middag på en restaurang i närheten av hotellet.

Idag stod shopping på schemat och runt 10 begav vi oss därför mot Orchard road. Vi gick in och ut ur ett flertal mall men alla var överens om att shoppingen här inte är den bästa (om man inte är ute efter att tömma plånboken på märkesvaror). Så efter lunch gav vi upp och åkte till Little India där vi gick längs gatorna en liten stund. Därifrån tog vi oss till Chinatown och när fötterna värkte som mest hoppade vi på tunnelbanan hem.

Kvällen började med en mojito på en bar i närheten av hotellet och sedan åkte vi till Boat Quay och åt middag på en italiensk restaurang. Mums säger jag bara! Pasta, vin och gelato - kan ju inte bli annat än bra 😍 Johan testade även en nutellapizza, god men mäktig blev slutrecension på den. Nu ska vi krypa ner för imorgon väntar nya äventyr när David kommer hit, myspys!

Eftersom dagarna (för min del) just nu består av ganska mycket plugg så kände jag, Karro och Sofia för att göra något roligare än att sitta hemma en fredagskväll. Vi åkte därför in till Raffles place och åt lite middag och sedan styrde vi stegen mot lyxhotellet The Fullerton Bay och deras rooftop The lantern. Där tog vi var sin drink, njöt av utsikten över Marina Bay samt snickesnackade om allt möjligt.

Efter ett tag där fortsatte vi vår barrunda och gick mot Marina Bay Sands (det stora hotellet med en ”båt” på toppen). Där åkte vi upp 57 våningar och hamnade på rooftopen Ce la vie. Utsikten var magisk, en 360 graders vy över hela staden 😍 Där stötte vi även på Casper, Eric, Erics bror + kompis samt några andra grabbar från vårt område. Lite gött häng och snack blev det innan de flesta valde att dra vidare ner till en club. Själv åkte jag och Sofia hem då vi kände att barhänget räckte för vår del.

Igår kväll, efter en hel dags plugg, drog vi oss in mot Little india för att fira den indiska högtiden Deepavali. Fira var i alla fall vad vi trodde att vi skulle göra men när vi väl kom fram och hade ätit middag insåg vi att själva firandet var i tisdags. Big fail haha. Vi strosade ändå runt en stund, besökte ett tempel och kollade lite i alla butiker som finns längs gatorna innan vi begav oss mot Esplanade för lite god dricka.

Resten av veckan och helgen kommer bestå av plugg men nu är det inte länge kvar innan vår ”familjevecka” drar igång här. Längtar sååå mycket 😍

Ha det fint hemma, massa kramar!

På fredagen var det dags för Karro, Sofia, Casper och Eric att lämna Bali och flyga tillbaka hem till Singapore. Själv stannade jag kvar ett par dagar extra för att hinna umgås så mycket som möjligt med David. Tidigt på morgonen packade vi ihop våra väskor och satte oss på moppen för att köra norrut. Vi började med ett stopp i Seminyak där vi (enligt mig) åt god frukost och laddade för resten av resan. Vårt slutmål var Lovina men under resan dit hann vi med att stanna och gå ett Tree top adventure aka höghöjdsbana - det var SÅ kul! Vi hängde och slängde fram och tillbaka mellan träden och kämpade för att ta oss igenom den svåraste banan. Ett mycket bra och spontant stopp på vägen. Ett lite mer planerat stopp var Gitgit waterfalls där vi tittade på den fina naturen samt badade i ett av vattenfallen. Det var ganska kallt och väldigt strömt i vattnet men nu kan vi i alla fall checka av det på vår bucket list. Runt 18 tiden kom vi fram till Lovina och checkade in på vårt hotell för natten. Vi åt middag på stranden och sedan passade vi även på att boka en utflykt till morgonen efter.

Vid 5.30 på lördagen klev vi upp för att åka ut med en båt och titta på delfiner i soluppgången. Det var så mysigt och när solen gick upp över bergen och speglade sig i havet kändes det nästan overkligt. Vi fick se delfinerna ett par gånger men på grund av lite för många båtar så blev de skrämda och vi hann aldrig få en bild på dem.. Det gjorde dock inte så mycket utan vi var nöjda ändå. På vägen tillbaka in mot land stannade vi på ett ställe och snorklade en stund, det var inte den bästa snorklingen men det var kul att simma runt lite i det klara vattnet. Efter lunch satte vi oss på moppen igen och styrde kosan tillbaka mot Uluwatu och huset. Resan gick bra trots ösregn och den galna indonesiska trafiken hehe.

Vid 4 på söndagsmorgonen var det sedan dags för mig att ta min rygga och åka till flygplatsen. Att säga hejdå där var det jobbigaste jag har behövt göra på länge och en och annan tår trillade ner för kinderna när jag gick mot gaten. Trots ett jobbigt avslut är jag så glad och tacksam för att jag kunde hälsa på David på Bali och för att vi fick ett par underbara dagar för oss själva där vi bara kunde njuta av att vara tillsammans.

Nu väntar några tuffa skolveckor med inlämningar och presentationer innan vi tjejer drar iväg och laddar upp för tenta-p i Thailand!

Måndag morgon och för killarna på Bali började en ny skolvecka. Vi andra tog oss till hamnen i Serangan för att ta en båt över till ön Gili Trawangan. När vi anlände möttes vi av vit strand och turkost vatten och vi kände att en sämre start på veckan kan man ju ha! På Gili spenderade vi tre nätter i en bungalow och under våra dagar där hann vi med att snorkla bland sköldpaddor och färgglada fiskar, cykla runt ön samt hänga en hel del på stranden.

Nu var det ett bra tag sedan jag uppdaterade här. Mycket har hänt sedan dess, vi har till exempel haft höstlov och det spenderades på Bali. Nu har det gått en vecka efter lovet och för mig har den varit lite upp och ner vilket har resulterat i att bloggen inte har varit prioriterad. Nu är jag i alla fall lite mer tillbaka på banan och tänkte därför uppdatera er om hur vår Bali-resa var!

Först och främst måste jag säga att jag är så extremt glad att vulkanen inte valde att få ett utbrott precis innan vi skulle åka. Vi hade ett par riktigt nervösa dagar hemma innan avresan så lättnaden när alla hade landat på Bali var obeskrivlig. Väl framme checkade vi in hos David och de andra grabbarna i deras "lilla" lyxvilla. Där tände vi grillen och hade en härlig BBQ-kväll. Dag två spenderade vi först med några timmar nere vid en strand som heter Dreamland beach. Sanden var stekhet och vågorna var höga som hus så vi kämpade för att ta oss ett par dopp för att svalka oss lite. Framåt kvällen satte vi oss i en taxi mot Kuta och nattklubben Skygarden där de varje dag har en mat och alkoholbuffé för endast 60:-. Fullproppade med mat avslutade vi kvällen med några svettiga timmar på dansgolvet!

Dagen efter var de flesta i huset ganska slitna men vårt gäng + David bestämde oss ändå för att ta vara på dagen och göra lite utflykter. Vi åkte till ett tempel med jättefin utsikt och sedan tog vi mopparna till Uluwatu beach där vi njöt av solnedgången. Väldigt härlig kväll!

På söndagen var alla på benen igen och vi tryckte ihop oss i en minibuss och gjorde oss redo för en heldag med äventyr. Första stoppet blev monkeyforest och de flesta tyckte nog att det var mer obehagligt än roligt att gå där bland alla apor. Efter det åkte vi till ett litet vattenfall och vårt sista stopp blev ett av Balis största risfält. Det var riktigt häftigt att se och fälten sträckte sig så långt ögat nådde! Vi hade helt enkelt en riktigt toppenhelg tillsammans med grabbarna grus.