Nu har ännu en månad passerat och det har blivit December. Förra veckan snöade det, även om det inte låg kvar på marken, och julkänslorna slog till ordentligt. Nu spelar jag julmusik varje dag och det har börjat att julpyntas här i Seoul. Skulle vilja julpynta i rummet men går ju tyvärr inte. Men så här fint hade jag gjort det förra året iallafall :)

Och så här har dom pyntat på skolan iår! Riktigt mysigt att gå förbi dagarna då jag slutar sent.

Nu är det bara en månad kvar tills jag åker hem. Vet inte riktigt hur jag känner inför det. Vill stanna så länge som möjligt och hade jag haft möjlighet så hade jag defenitivt försökt stanna iaf tills att skolan börjar igen i slutet av januari, men det är ju jul där emellan och jag älskar julen och den ska helt klart firas med familjen. Missade jul första året jag åkte hit och det var absolut inte samma sak.

Tredje gången jag är här och jag har fortfarande inte fått nog av det här landet. Finns alltid något att göra och nya ställen att upptäcka. Tiden den här gången har försvunnit extra fort och jag känner att det är så mycket kvar jag vill göra. Tyvärr tar skolan massor av tid och nu är det dags för final projects och final exams. Måste nästan planera den sista månaden nu så att jag inte ångrar att jag inte gjorde vissa saker sen.

Känns jobbigt varje gång jag tänker på att jag snart ska åka hem, så mycket känslor. Men måste se till att ta vara på tiden nu. Ska defenitivt se till att komma tillbaka igen. Jag är inte klar i det här landet än!

Kom hem från jeju igårkväll. Kan säga att någongång så måste jag tillbaka igen. Helst när jag har lite större budget och mer tid. Finns så mycket att se och göra där. Har man möjligheten att åka dit så skulle jag lätt säga att man blr göra det.

Här kommer nu lite blandade bilder från resan som avslut ^^

Igår efter besöket på berget så åkte vi också till Joanne teddy bear museeum. Massor av fina teddy björnar slm alla är handgjorda.

Imorse gav vi oss av mot Hallasan här på ön, villet är det högsta berget här i korea och som tydligen också är en "shield volcano". Vi hikade dock inte hela vägen upp för vi hade inte rätt kläder eller skor för det, utan vi åkte dit för att besöka två tempel.

Är just nu på semester till en av Koreas mest kända öar, Jeju, som är en vulkanö. Kom fram igår eftermiddag och då vandrade vi mest runt i området där vårat guest house ligger.

Idag dock vaknade vi tidigt för att ge oss av mot en annan ö här, Udo. Vädret har varit underbart, ca 19 grader och massa sol. Det är mitten av november och jag gick runt i t-shirt!

Igår åkte vi också till Seoul N Tower, Namsan tower, för att kolla på utsikten. Så galet fint! Åkte inte upp i tornet men utsikten är fantastisk ändå.

Var fantastiskt fint höstväder idag; kallt men ändå soligt. Perfekt! Åkte till Seoul forest med Olivia och Nico som är här på semester. Blev en lång promenad i parken och sen en bit vid han-river också.