Hade bestämt med min gamla bästa kompis från 4 klass att vi skulle ses för att simma! Det händer att vi ses vartannat år sådär, och ändå är det som om ingen tid har gått. Sjukt kul med sån vänskap.
Så vi tog en simtur på Actic och hann prata en hel del. Så skönt! Efter belönade vi oss med massa bastande i både vanlig och ångbastu. Så trevligt och det var bra samtal, tiden dras ju tillbaka sådär 15 år 😅

Känner nig helt slö och väntar på att chris ska bli klar med maten haha. Så hungrig och sötsugen.
På lördag är det kulturnatt här i uppsala, får se vad kvällen har att erbjuda :)

Haha juste var i skogen med henna i tisdags. Får en snap av Älsk där han skriver "gå inte vilse nu" skrattade när jag läste det och antog att han drev.
Men så händer det haha. Vi går vilse 😅 så vi fick gå tillbaka 5km så det blev en bra lång promis. Men mysigt!
På tillbaka vägen hem gick det inte heller så mycket bättre haha. De hade stängt ner infarten till uppsala, eller som det såg ut, så vi åkte hela vägen till Knivsta för att vända 😆epic fail!

Fyra vovvar och sen kom mario till salongen! 😃 vi drog ut till Storvreta för att promenera i skogen.
Alltså så mysigt, vi hade Såå mycket att ta igen efter hennes resa till USA! Allt hon var med om var som att läsa ur en riktigt bra bok. Så tråkigt att hon inte bor kvar i uppsala. Jag hoppas verkligen hon flyttar tillbaka snart! Bästa tiden när vi bodde ihop sommaren 2013 ❤️

När jag droppade henne på station där hennes föräldrar tänkte jag åka förbi Sanna spontant för att se om hon var hemma. Samtidigt som jag ringer henne så åker jag förbi robin som jag inte hängt med på tusen år! Vi vinkar till varann men jag ser snabbt han vände sig om i backspegeln så jag ringde han för kolla läget. Han säger snabbt Hallåå vad ska du göra? Ja ba jag vet faktiskt inte. (Hade ju hoppats på att göra något då Älsk inte hade kommit hem än och jag var hungrig. )
Så säger robin snabbt, jag är hungrig. JAG med utbrast jag. Haha ska vi åka och käka?
Så jag åkte tillbaka och plockade upp honom och vi käkade på uteserveringen i stan.
Så mysigt. Även där hade vi mycket att prata om. han är ju bara för skön 😅

Det blev en spontan lyckad tisdag med andra ord 😍🌸

Har precis kört tabata och core med Älsk. Så jobbigt alltså, senast hade jag träningsvärk i 4 dagar 😅
Vi har köpt med oss vegetarisk mat och ska käka framför säsongsavslutningen av Game of thrones! Alltså så spännande 😍😍

/ inlägg från igår som aldrig postades (måndag)

Vi skulle ha åkt till grönan idag men det blev istället en spontanare till friends arena där det var ett derby som spelades. Bra drag i publiken och många gånger var dom mer underhållande än själva matchen 😂 det blev 1-1.

Därefter käkade vi på vapiano i mos. Aldrig mer! Visst maten är god men jag tror jag stod i den där korta kön i nästan 50 min utan att överdriva. 😩

Sen åkte vi en snabbis till syrran och hälsade på hennes son finaste Teddy 😍😃

Är Såå bakis haha!
Efter jobbet tog jag en lång dusch och åkte sen till Knivsta där det var massa människor från hillsong som hade samlats för att umgås och grilla. Hängde med några st hade givande samtal och sen spelade vi lite spel, mys :)

Åkte hem vid 20:30 gjorde mig i ordning snabbt,för att sen ta bussen hem till henna som efter 3-4 år har flyttat tillbaka till uppsala från Västerås 😃
Det var asmysigt! Hade mycket att prata om och vi drack blått vin haha väldigt gott!
Sminkade oss lite snabbt chillade stadigt och shottade det sista vi gjorde innan vi tog bussen in till stan. Det var Förövrigt första gången på 1000 år som jag åkte buss. Gamla minnen.
Vid 00:30 var vi i stan och satte oss på plock där vi hängde med hennes bror och hans tjej. Supertrevligt ☺️

Tanken var att vi skulle vidare till flurran men vi fick reda på att det sög så jag promenerade hem vid 02:20.

Väl hemma efter att ha kastat av mig kläderna och hämtat en burk för att eventuellt spy i känner jag hur spyan börja komma upp. Springer till toan och hinner knappt fram innan spyan kom upp i handen. Hahah fräsch tjej! Vakande vid 08 imorse av att chris skulle iväg och jag kunde inte somna om pga spylukten, men inte heller pallade jag att duscha. Med spya i håret låg jag i soffan fram till 14 tills det var dags för mig att röra på fläsket in i duschen, haha!

Har pallat mig ut och köpt sushi, Älsk är i gävle och har hjälpt sin mor att flytta. Tänkte ligga kvar här ett tag till så får vi se vad kvällen har att erbjuda. Ledsen för ett äckligt inlägg 😆

Såå glad att bästa henna äntligen är tillbaka i uppsala! Och vilken mysig lägenhet dom har fått tag på! Vi firar 11 års vänskap i år och jag är så otroligt tacksam som har henne som vän ☺️💖

Funderade över om jag skulle simma efter jobbet eller ej, men då ekade Katrin zytomierska ord i örat på mig "det är klart du ska träna, det är inte ens en fråga att fundera över. Så jag tog mitt pack och simmade en km på 30 min utan att ta i kanten en enda gång 😅

Kom hem och lagade vegansk mat, så gott! Quorn med spenat och mjölkfri créme fraiche. Efter att ha sett cowspiracy och What the healt och blivit upplyst över hur dåligt kött egentligen är för oss blev jag äcklad. Nej jag är inte vegan, men kommer definitivt dra ner på mjölk och kött.
Sen ska vi inte ens börja på hur djupt plågade djuren blir, speciellt korna som tvingas ge mjölk 24/7 där de lider dag in och ut. Då kanske till och med döden är bättre :/ och nej vi behöver inte mjöl och det är inte bra för oss. Tänk er själva, till och ned kalven slutar dricka sin mors mjölk, som är till för kalven på 25 kg till att bli 180kg. Och den mjölken dricker vi. What liksom? Inte sitter vi suger på våra morsors tuttar som vuxna . Finns även en anledning till varför ca 80% av befolkningen i världen är laktosintoleranta.
Haha skulle kunna fortsätta men vill inte uttråka er allt för mycket.

Jag är ledsen över att jag har vart sämst på att uppdatera min blogg. Har tänkt på det mycket. Mycket jag ville få ner här så jag minns det men sen staplas alla upplevelser på varann och då tänker jag, äh nu är det för mycket att skriva så jag pallar inte 😆

Sommaren har vart helt underbar! Efter resan började vi jobba i några veckor för att sen ha en veckas semester igen 😃 vi gjorde nå skoj varje dag med vår gomma. Hängt med vänner och gått på spa och barnkalas bl.a.
Vi hittade ett par som var assköna som vi genast klickade med och hängde med resten av vistelsen på spa hotellet.

Förra veckan hängde jag med mina vänner varje dag.
Måndag: Sanna
Tisdag: Caroline
Onsdag: Caroline
Torsdag: Lisa
Fredag: mys med Älsk
Lördag: helkväll med Isabelle
Söndag: bästa släkten 😃

Inser verkligen hur många underbara vänner och människor jag har i mitt liv. Är så tacksam 🙏🏼

Ska vara duktig med bilder om jag orkar 😆
Keep up

Just nu ligger jag på stranden i Dhermi, en stad i Albanien som ligger ca 2 timmars från saranda där vi var tidigare. Vi kom hit för tre dagar sen men har inte bloggat om det.
Påvägen hit åkte vi genom bergen med havet längst kusten. Så otroligt vackert, påminde om highway 1 i californien. Dock blev vägarna lite läskiga. Det läskigaste var nog när bilen blev överhettad och la av i en uppförsbacke, och bilen började rulla bakåt 😬
Med en irriterad taxichaufför och stekande hetta gick vi ur bilen och ba väntade på något ska hända. Till slut kom en annan taxi till vår räddning

Till slut kom vi fram och det är så vackert här. Turisterna här från Albanien så det är ganska Nice att inte behöva se massa svenska turister. Känns mer äkta. En tidsfråga innan det här stället blommar ut.

Utsikt från ballen 😍

Vi är fyra par som hänger här, Gramoz två kusiner med respektive, så mysigt! Alla är så trevliga och vi kommer bra överens. Käkar god mat, har festat och igår var vi på den finaste restaurangen på Dhermi på en brygga ovanför vattnet. Med sjurätters hade Gramoz förberett att fria till emma som vi alla fick bevittna 😍❤️ så fint, kunde hålla mig från att fälla några tårar

Blev dans med massa gäster på restaurangen, så kul att de hakade på vårt firande 😃
Äntligen är dom förlovade! Har vetat att han ska fria sen ca 2-3 månader tillbaka , ni kan förstå att det var en utmaning att hålla mig för att inget säga till henne.

Vi lever här! Vill inte tillbaka! Har vart helt underbart hittills! Bjuder på en bild på oss från folket från hotellet i saranda

Dagen efter att ha besökt "blue eye" åkte vi till butrint som är en gammal stad med ruiner från före kr. Varmt var det, det stiger lätt över 35 grader här. Därefter åkte vi till ksamil som är mer turistigt här i Albanien. Det var för mycket folk och jag var inte alls så jätteförtjust men mysigt var det.

Igår åkte vi tillbaka till ksamil men den här gången en avlägsen strand som låg bland bergen. Det var riktigt vackert där! Det är en tidsfråga innan det strömmar in turister till det här landet.

Vi chillade där från 11-18 så skönt

Efter ett års snack om att resa till Albanien med emma och Gramoz så är vi äntligen här!

Flyget lyfte kl 22:55 till Korfu, var framme 03 och färjan över gick inte förrän kl 09(!) så det blev en lång väntan i Korfu på ett fik i väntan på båten. Blev ingen sömn den natten kan jag säga. Så vi var vakna i över ett dygn. Men det är väl en upplevelse i sig 😅

När vi kom fram till Albanien tog vi taxi till vårt underbara hotell! Ett familjeägd hotell med den skönaste familjen! Ligger precis vid en privat strand, sonen och dottern till ägarna har vi hunnit bonda med , och det spelas alltid skön musik. Heaven!

Blev en heldag på stranden då ingen hade sovit något. Emma och Gramoz somnade i solen! 😬knaaas de brände sig rejält och emma har fått blåsor på ryggen.

På kvällen åkte vi in till stan och käkade på en lite finare restaurang.

Dagen därpå åkte vi till ett supervackert ställe där det finns en kallvatten källa som kallas "blue eye"
Det var en magisk plats, kändes som om man befann sig i en fantasivärld.

Visst blir man sugen på att hoppa i? Men vatten var iskallt! Har aldrig känt på kallare vatten typ. Den trängde sig in i benmärgen, och man fick kramp. Så jag skyndade mig in och ut för att ta en bild 😅
Det är även färskt och drickbart vatten, supergott!