Nu har vi varit här på Phi Phi i 4 dagar och stortrivs. Sista dagarna i Phuket gjorde vi inte så mycket utan solade mest bara.

Första dagen här på Phi Phi träffade vi tre svenskar som bodde på samma hostel som oss, vi tog en tripp upp till The view point här på Phi Phi och tog några svettiga selfies.

Dag två blev det fest! Fem tjejer, en liten spegel och tre timmar senare var vi redo för dansgolvet. Vi drack lite öl på rummet innan vi gav oss ut. Dansgolvet är ju typ stranden så tog av mig mina converse som jag nu aldrig kommer se igen. Är ju dock mest synd om Amanda som nu är en iPhone fattigare. Men vi hade roligt hur som 💃

Jag och Amanda har även paddlat till en paradis strand☀️ var så rädd när vi kom ut på djupt vatten så vet ej om jag kommer våga dyka och glömde även bort att andas när vi snorklade men mer om det senare. Lite bilder från stranden👇🏽

Vi har ju också hunnit med en båtutflykt där vi började med att fara till monkeybeach och kollade in massa apor. Sen for vi förbi en stor sten i vattnet och klättrade upp på den och hoppade.... Typ det läskigaste jag gjort. Fick ett par skor i stl 40 och har 38 så fötterna höll på glida ut när vi höll på klättra, skrapade även upp foten lite. Men känslan när man hoppade, sååå kul! Sen for vi vidare och snorklade, det var jätte roligt efter ett tag, i början hade jag det jobbigt med att jag glömde att andas och det läckte in vatten osv men tillslut kunde även jag njuta av livet under ytan. Sen for vi till Maya bay, och sist fick de som ville bada med lysade fiskar men var så mörkt och kallt så skippade det.

Nu ligger vi på vårt hostel och har bestämt att vi stannar på Phi Phi till söndag sen far vi till Koh Lanta ☀️oj justja vi har även hunnit ätit svenska köttbullar med potatismos sååååå himla gott men kunde inte ta bild för mitt minne i mobilen var fullt just då och som ni redan vet är Amanda utan. Ikväll blir det bara lugnt. Ha det gott 😊

Landade i Phuket igår efter en timmes flyg från Bangkok. Här bor vi på ett jätte mysigt hostel som heter capsule, man bor som i "fack" i väggen( bild kommer här nere). Gillar redan Phuket mer än Bangkok, gatan som vi bor på heter Bangla road och liknar Khaosan road, alltid party.

Näst sista kvällen i Bangkok var vi på bio i MBK och såg Mockingjay del 2. Den var superbra! Gjorde ju dock misstaget att beställa den största drickan så genom halva filmen hade jag bekymret om jag kunde hålla mig eller om jag skulle måsta smita ut på nått sätt. Det slutade med att jag höll mig och önskade att filmen skulle sluta fort. Sista kvällen tog vi det bara lugnt och laddade inför resan.

Tillbaka till Phuket då! Varit här i en dag och bestämde oss för att testa utelivet redan första kvällen. Drack lite öl innan vi gav oss ut för att kolla barerna. Träffade tre svenskar som vi hängde med. Utelivet här är mycket bättre än Bangkok, mer turister känns det som.

Idag sov vi bort hela dagen och inte gjort nått vettigt. Ska snart läsa lite sen sova tror jag. Ska vara pigg för stranden imorgon☀️☀️

Måste bli bättre på ta bilder🤓

Nu känner jag att det är dags att uppdatera... Måste bli bättre men man är så trött varje kväll. Just nu sitter vi i lobbyn på vårt hotell här i Bangkok efter en timmes massage, riktigt härligt. Känns som jag glömt bort allt som hänt sen jag sist bloggade, så lär få fråga Amanda i hopp om att hon har bättre minne.

DEL 1 KOH CHANG ➡️KOH MAAK➡️ AND BACK TO CHANG

Vet inte hur jag ska styra upp detta för att minnas men i våran hemby Chang trivdes vi för bra. Vi kände oss som en med lokalbefolkningen, blev erbjuden att jobba på en bar då vi nog spenderade för mycket tid längst bargatan. När vi festar händer det inte så mycket förutom att vi spelar biljard, dansar och springer fram och tillbaka mellan olika barer.

Det var ju först i Chang vi släppte lyxhotellen och började leva som äkta backpackers, det tar några veckor innan man släpper på livskvaliteten som man har efter 21 år i Sverige.

Vi har lärt oss en viktig läxa, res aldrig bakis!! Vi gjorde ju misstaget när vi skulle flytta från white sand beach till lonely beach. Det är två olika stränder fast på samma ö så allt vi behövde göra var att åka taxi cirkus 30 min. Mardröms resa för Amanda då hon kräktes hela taxiresan(som tur var jag utrustad med kräkpåsar så vi slapp skämmas allt för mycket) även fast jag tyckte synd om Amanda så var det lite roligt. Hon sa hela resan att hon aldrig mer ska festa, två dagar senare hade hon glömt bort det, ska börja spela in när hon säger detta för de händer varje gång vi är bakis.

En till rolig sak vi gjorde i Chang är elefant trekking. Så coolt även fast jag hade en puls på 200. Vi fick sitta bak i en korg och åka till nå vatten. Där fick vi alltså bada med elefanten. Den bajsade dock i vattnet i slutet så då blev allt äckligt och vi for vidare.

En lång dusch senare för att bli ren efter elefantens avföring så begav vi oss till ännu en paradis ö KOH MAAK! Efter lite speedboat och taxi kom vi fram till vårt fina hotell. I Maak är det jätte lugnt, hände absolut inget förutom att vi vaknade av att en gorilla eller liknade djur anföll vår bungalow. Men på dagarna låg vi och solade, läste böcker och bara trivdes. Två dagar senare for vi hem till Chang igen.

DEL 2 BANGKOK
Efter två veckor här i Thailand befinner vi oss nu i Bangkok. 8 timmar i en buss innan vi äntligen kom fram. När vi hade varit här i två timmar var jag nära på att boka en hemresa, ursh så otaggad jag var. Men efter en nattsömn så kom jag tillbaka på banan och trivs nu helt ok här. Dock för mycket människor, bilar och avgaser för
min del. Vi bor precis på Khaosan road, gatan som aldrig sover. Vi har solat, ätit på donken och festat. Träffade två Växjöbor när vi festade hörde dom erkänna ett flertal ggr att Skellefteå AIK är bättre:) Men Bangkok är för stort för mig och längtar till på söndag när vi flyger till Phuket.

Nu har vi spenderat nån dag här i Chang, och jag trivs. Känns som det är lite mer turister än vad de var i Samet. Igår hängde vi på stranden under strålande sol, tycker faktiskt om stranden i Samet mer än här.

På kvällen blev de fest, vi träffade två svenska killar som bor på lonely beach så dom kom hit, då utelivet här i white beach ska vara bättre.. Men så var det icke. Vi tog några drinkar här och letande efter en bar med folk i. Allt slutade med att vi satt i en taxi mot lonely beach och oj så mycket bättre det var.

Barerna dunkade musik och vi drack och dansade hela kvällen, så roligt! När vi skulle hem runt 03 så gick det knappt att få tag i en taxi, dom ville ha 500bath/pers och vanligtvis betalar vi max 100bath. Det löste sig då Amanda träffade två amerikaner som hade moppar så vi fick åka gratis hem. Tog ingen bild den kvällen tyvärr.

Idag vaknade vi bakis och trötta. Efter ett antal timmar rullandes i sängen begav vi oss mot stranden och badade. Sen blev det middag på en italiensk resturang som ligger lite längre ner efter gatan, åt en pizza så god. Sen hyrde vi en moppe och skulle fara till lonely beach och träffa ett gäng. Här i Chang är det jätte mycket berg så vägarna går rakt upp sen rakt ner och snabba svängar. Tyvärr så råkade vi köra förbi lonely beach och körde så vilse långt upp på berget, kolsvart och livrädd. Men vi vände och hittade tillslut. Ligger nu i sängen och ska sova, lär bli en dag på stranden imorgon ☀️

Såja, incheckade på hotellet här i Koh Chang efter en lång resa. Steg upp runt 7 imorse och begav oss mot båten som skulle ta oss Banphe sen blev det buss och båt till Koh Chang. Har varit molnigt hela dagen nästan så blev en perfekt resedag.

Vårt hotell här i Koh Chang är mycket finare än de förra, känns mycket renare och för 100kr per natt/person så är vi väldigt nöjda.

Igår när vi skulle borsta tänderna hände de värsta, precis när jag skulle spotta så såg jag en kackerlacka... Har nog aldrig sprungit så fort. Så äckligt, men som tur har jag tuffa Amanda med mig så hon stod och höll upp ett lakan mellan mig och odjuret så jag kunde kissa i "lugn och ro". Resten av kvällen funderade man på om dom kan flyga eller bitas, funderar fortfarande och vågar inte googla.

Ikväll ska vi duscha och bara slappa. Regnar här just nu och vi är väldigt trötta. Ska hoppa in i duschen nu. Vi hörs när vi upptäckt lite mer av Koh Chang! ☀️

Sista kvällen i Koh Samet och vi sitter brända på restaurangen med de bästa internet. Vi har inte gjort så mycket alls de här dagarna, bara njutit av ledighet och sol.

I förrgår skulle vi ju kika hur utelivet här på ön var, drack en mojitobucket och spelade fyra i rad supertrevligt. Var också en riktigt cool eldshow, trodde mitt hår skulle brinna upp där ett tag. Men med allt hår kvar på huvudet så begav vi oss i säng hyfsat tidigt.

Imorgon 07.45.. Går båten till Ban Phe och därifrån åker vi med buss mot Koh Chang. Är riktigt taggad på Chang faktiskt, träffade två svenskar i havet idag som sa att Koh Chang är lugnare än Koh Samet. Vi är ju dock lite mer sugna på fest just nu men förhoppningvis hittar vi nått som faller oss i smaken 🤓

Så vad tycker jag om Koh Samet då? Helt okej första stopp. En lugn ö med fin strand och härliga strandbarer. Vi gjorde ju inte så mycket här förutom pressade och klagade på att vi aldrig skulle bli bruna och nu sitter vi ju här brunbrända så Koh Samet får 🌶🌶🌶 av 5 möjliga.

Hallå!😊
Ligger på hotellsängen nyduschad och kladdig. Hela dagen har spenderas på stranden, strålande sol. Har legat i vattnet som en fisk. Trivs så bra här i Thailand.
Igår reste vi ju hela dagen och vi var så less när vi kom fram så gick vi och åt sen somnade vi innan 8:) men flyget gick bra sen blev det taxi till bussen med Mr Thong världens sötaste taxigubbe.

Just nu är vi i Koh Samet och ska vara här några dagar till innan vi åker åker till Koh Chang. Ikväll ska vi ut och kika vad Koh Samet har att bjuda på, såg nån strandbar med nån eldshow så lär hamna där. Har inte så mycket mer att säga än att jag trivs med att det största bekymret om dagarna är om man ska sola fram eller bak 😎☀️

• Asien

Hallå! Nu packas det för fullt inför resan, lägger fram saker och tar bort saker.. Är svårt att veta hur mycket man behöver ha med sig. De mesta finns ju dock att köpa där. Nu är det 17 dagar kvar innan vi åker, och jag har bara 10 arbetspass kvar innan semester☀️

Hallå!
Idag vaknade jag och R vid typ 10 och vid 11 satt vi i bilen med Zusan. Idag flyttade hon och Josef så vi har varit där och hjälpt dom hela dagen, så slut just nu. Ska bara ta det lugnt resten av kvällen då jag börjar 7 imorgon.

När vi var i Kreta i maj fick vi chansen att testa dyka, var bara jag och pappa som var sugna. Så roligt! längtar tills vi ska dyka/snorkla 🐠🐳