Snapchat
Instagram
Blogkeen
Nouw

2017

Det är redan november vilket innebär att året snart är slut. Stressigt för somliga medan andra känner att det är dags för en ny start på ett nytt år. Personligen så är jag nöjd med vad jag har åstadkommit detta året, givetvis har jag mer att ge igen denna (näst..)sista månaden! Jag ska faktiskt minska på styrketräningen och trappa upp på konditionsträningen. Vad jag tycker om detta? Det är väldigt ansträngande i början, men när jag väl är igång så älskar jag konditionsträningen. Det är något speciellt med att få svettas så mycket, det känns nästan som allt svett består av stress och påfrestningar kroppen får ta dagligen - och efter ett konditionspass så är det besvärliga *POFF* borta.

Ska även göra matlådor så jag håller koll på kosten och blir av med lite fett%. Blir en lite minidiet, men ändå vill jag inte kalla det för diet - känns som att ordet är så negativt laddat haha. Nej, men en striktare kosthållning för att nå mina mål är nästa steg. Kommer såklart att lätta på trycket ibland, massor som fyller 18år och även lite studentfester. Vill inte missa allt kul bara för att jag ska minska i fett%. Har ju ingen deadline så därav blir det inte så jättesträngt.

Kommer såklart att visa er mina matlådor och ge er "resultatbilder" när jag väl är igång!

En liten spegelbild efter träning som bestod utav lite styrketräning för axlarna, 20 minuters kondition, 10min på trappmaskinen och ytterligare 10min på cykel. Nöjd med passet då jag ändå var heeelt slut efter skolan och valde att ta mig till gymmet trots huvudvärk. + poäng till mig :-).

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Min idrottsbakgrund: Okeeej, jag har faktiskt gått i några sporter!! Började i dans när jag var 10år och slutade efter att jag började gymnasiet, runt 16år. Där emellan så gick jag i boxning (1,5år?) och cheerleading i ett par enstaka månader.

I mina öron när jag tränar: Diggar J.cole under träningspassen.

I min träningsväska: Resistensband, hörlurar och vattenflaska. Ska jag till skolan efter gymmet så tar jag givetvis med mig en handduk och allt det som behövs för att piffa upp sig lite.

Favoritmuskel: Ben eftersom det finns så många övningar man kan göra. Älskar att bli slutkörd och träna med höga vikter. Det kan man inte riktigt göra om man tränar biceps.

Mål med träningen: Fokuserar MEST på att bli muskulösare och att minska i fett%. Men vill såklart också bli starkare i allt, få bättre balans och kondition.

Favoritövning: Knäböj och marklyft är väldigt roligt!

Favoritmat: Fläskfile, potatis med MAX green and garlic såsen..<3 <3 <3

Likes

Comments

Godmorgon alla fina!

Har gym på skolschemat idag, så drog som vanligt till Nordic Wellness för träning. Det stod faktiskt kondition och mage på schemat idag, men det blev mestadels kondition för min del. Cyklade intervaller i 30 minuter, snacka om att bli lökig.. Men det är typ det charmigaste (?) med konditionsträning - att man blir extremt (!!!) svettig.

Vill verkligen försöka få in 2 konditionspass i veckan nu. Försöker bli av med lite fett, så att musklerna ska synas mer. Behöver även träna upp min kondition då jag även skall mönstra under Januari månad. Har blivit jätte osäker när det gäller att göra lumpen, det är typ 50/50 då jag även vill utbilda mig till PT.. Jaja, vad jag än gör så blir det säkert as bra!


Förresten!! Funderar på att ha en frågestund, hade ni velat ha det?

Likes

Comments

Vilken fin dag vi har i Halmstad! Passade så himla bra då jag hade bestämt mig för att ta en powerwalk med Julia. Vi gick 10km i detta fina vädret, för att sedan ta oss till ica och handla. Jag fick med mig cola zero och proteinpudding i smakerna chokladboll och pepparkaka. Tycker om smakerna väldigt mycket och ett plus i kanten är att man får julkänslor av pepparkakssmaken.


Jag är verkligen inte den personen som är ute och går ofta, men försöker bli mer effektiv och röra på mig. Promenader är verkligen underskattade. Tränar ben rätt ofta, men ändå är de helt slut efter en 10km's promenad. Jag går back ungefär 500-600kcal under varje promenad - snacka om en bra träningsmetod!!

Likes

Comments

1. Jag är mer emot alkohol än vad jag är emot cannabis, även om rökning inte tilltalar mig.

2. Jag tycker att det är så idiotiskt med människor som fotar/filmar vägen när de kör bil??? Varför gör man så ens? Det är endast farligt och inte alls coolt haha. Missat riskettan? :PP

3. Är verkligen introvert. Ensamhet är absolut min grej, men uppskattar såklart mina nära och kära väldigt mycket!!

4. Jag trivs inte lika bra i ljust hår som i mörkt. Tycker verkligen att jag är snyggare i mörkt, men ska försöka få min naturliga hårfärg innan jag gör en ändring igen.

5. Mitt drömyrke är att få jobba med träning, men det känns nästan som att alla människor vill jobba med det. Tycker att det blir en tråkig grej då de flesta endast gör det för att det är "inne".

6. Det var ett tag sedan jag trivdes med mitt liv som jag gör nu. Uppskattar allt på ett helt annat sätt. Beror kanske på att jag inte stressar lika mycket.

7. Tröttnar på människor väldigt fort om något inte står rätt till med dem, men jag säger aldrig upp en vänskap bara för småsaker. Alla har sina dåliga perioder och BRA vänner står ut med dem! (Ok, kallade jag mig själv för en bra vän? stelt.. Var inte alls min mening ens)

Likes

Comments

Aminosyror (BCAA) - Många dricker nocco utan att veta vad det innehåller, men det innehåller faktiskt aminosyror. Vad är då aminosyror? Aminosyror är proteinets byggstenar och behövs för att bygga upp muskler. Det kan även främja immunförsvaret, själv brukar jag dricka aminosyror och ta promenader när jag är förkyld! Tycker faktiskt att jag blir frisk fortare då.

BCAA:t som jag använder kommer från svensktkosttillskott.se och är i pulverform. Det blandas ut med vatten och smakar magiskt! Väldigt lättdrucket och rekommenderas!

För mig är koffein ett måste på morgonen!! Jag brukar inte dricka morgonkaffe och att få i mig koffein genom celsius/nocco är för dyrt för mig som studerar. Därför använder jag mig utav koffeintabletter som kommer ifrån StarNutrition (Gymgrossisten).

Funkar väldigt bra på mig EFTER måltid, annars kan man få litee ont i magen ;-). Är jag trött så presterar jag betydligt mycket bättre än om jag ej hade fått i mig koffein, så för er morgontrötta så är detta att rekommendera. Är man pigg så behövs inte koffein i mitt tycke!

Likes

Comments