Hej allesammen
Så er det blevet tid til et post om Halloween og Veterans Day.

Halloween:
Halloween er en meget amerikansk tradition. Man får ikke fri fra skole men alle går meget højt op i det. Den sidste måned har følt pyntet op og i starten af september kom dekorationerne frem i butikkerne. I min familie dekorere vi ikke op til halloween men mange af naboerne gør.
Halloween faldt på en tirsdag i år. Det var en normal skoledag bortset fra at jeg havde 2. Dag af basketball tryouts. Jeg havde dog spurgt min coach om det var muligt for mig at springe over og stadig komme på holdet da jeg havde planer med min værtsfamilie. Han sagde ja så efter skole om tirsdag tog jeg bussen hjem. Jeg lavede lidt lektier og tog mit kostume på. Adi som elsker at lave hår lavede mit hår og det blev vildt godt. Jeg havde valgt at klæde mig ud sol Frida Kahlo. Jeg havde allerede blusen, købte nederdelen i goodwill (genbrugsforretning) og klistrede falske blomster på en af pigernes gamle hårbånd. Kl. 5 kom nogle af vores venner (pigerne går i skole med dem og Jen og Andy er gode venner med forældrene). Vi spiste pizza hvor efter vi sad på ladet af Andys truck mens ham køre os til en vej ved navn Mountain Breeze. De lukker hvert år vejen af så folk kan gå i fred og trick og treat. For enden af vejen holdte en politibetjent som også gav slik. Der var rigtig mange mennesker og beboerne på gaden havde alle pyntet meget op. Der var nogle der havde slået sig sammen om at dele slik ud og sad sammen foran deres huse og havde en hyggelig kom sammen. Efter vi havde gået en tur op og ned af mountainbreeze gik vi tilbage til vores nabolag og gik en runde. Ved 8 tiden var vi hjemme og vores venner var taget hjem. Det havde været en rigtig hyggelig aften som vi stadig har alt for meget slik tilbage fra.

Veterans Day:
Her over går man meget op i veterans day. Selvom den i på faldt på en lørdag men vi fik dog stadig en fridag fra skole om fredagen. Om torsdagen havde vi en veterans assembly. Det var i skolens auditorium. Da auditorimmet ikke er stort nok til alle klasser så det er kun dem hvis lære var hurtig nok til at melde dem til der kom med. Heldigvis havde Maish meldt os til så jeg kunne komme med. Det var meget interessant. Alle veteranerne som arbejder på skolen blev nævnt, alle dem der arbejder på skolen som havde eller har familie i militæret. Der var også veteraner som bor i byen og der var også USAs 17th surgeon general der og snakke. Det var meget interesant.
Efter skole tog vi afsted til camping. Det er en årlig far, børn tur som nogle af vores venner arrangere. Turen til campingpladsen lå ca 1,5 time væk. Den hedder peppersauce campground. Det er ikke en campingplads som de fleste danskere ville tænke på med legepladser og toilethuse. Det var en lille plads i skoven med 2 toilethuse (huller i jorden) og ildsteder. Det var en vildt hyggeligt og lille campingplads. Vi var der fra torsdag til lørdag. Andy var taget der op med nogle af de andre fædre om morgenen for at sætte telte op. Tiden blev brugt på at hygge og slappe af.

Der var ingen forbindelse så alle var meget afslappet og ikke klisteret til deres telefon hvilket alle nød. Nogle tog hjem fredag og andre kom først fredag. Om fredagen tog vi lidt op ad bjerget til en grotte ved navn peppersauce cave. Den er ikke som andre grotter som er lavet til at folk skal gå rundt der inde. Man skal kravle op og ind igennem et meget lille hul. Man må godt være der men det er på eet ansvar. Der er mange der har malet pile der inde så man kan finde ud igen. Hulen var vildt nice. Der var små drypsten men mange var blevet brækket af. Det var en rigtig god oplevelse inde i hulen. Om aftenen sad vi ved ildstedet, sang sange og kiggede på de fantastiske stjerner. Vi var ca. 50 mennesker afsted (ca 37 børn). Campingturen var meget hyggelig, afslappende og lowkey. Vi tog hjem lørdag morgen. Det havde været en rigtig god tur.
Resten af weekenden blev brugt på at slappe af og vi tog et hurtigt hike i Catalina State park om søndagen

Næste uge er Thanksgiving. Det bliver en rigtig hyggelig uge med familie besøg som jeg ser frem til. Det næste post vil derfor blive om thanksgiving. Sidste uge postede jeg mit store indlæg om efterårsferien så husk at tjekke det ud.

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - Klik her