EFIT

Söndag efter midsommar = en extra ledig dag. Igår regnade det (typiskt midsommar väder) men idag skiner solen, så blir det mer uteaktivteter som är planerade. För övrigt tar vi dagen som den kommer.

Efit betyder att man tar ett foto i timmen på vad man gör under en bestämd dag. Fler som också tar Ett Foto I Timmen hittar du på: ettfotoitimmen.se

I födelsedagspresent av Mattias fick jag en hotellövernattning i valfri stad, av de han valt ut. Valet föll på First Hotell JA i Karlskrona, ett mysigt modernt hotell mitt i centrum. Nära shopping, caféer och restauranger. Perfekt för en mysig avkopplande par-resa.

Trappan upp till incheckning och matsalen var imponerade men vi nöjde oss med att titta och sen ta hissen. Vårt rum var mysigt och precis så stort vi behövde för en natt.. Fondtapeten blev vi båda lätt kära i.

Lördagseftermiddagen började vi med glass och kaffe.

Kyrkan hade en smart handikapphiss, men den var superläbbig att åka med. Ett stort minus var att man inte kunde få upp hissen till kyrknivån ensam om någon annan tryckt ner/använt hissen medan man var inne i kyrkan.

Middag, öl och vin i mysig irländsk anda

Avslutade kvällen på Stars and stripes

Frukostbuffé. Det bästa med hotellvistelse!

Varsin glass på Glasiären

Urbåtarna Hajen och Nep som modeller. De fanns även i utställningshallen och Nep fick man gå in i.

Middag på Stars and stripes innan hemfärd.

Har ledig dag idag. Skönt om jag sluppit vakna med huvudvärk. Troligtvis pga att gårdagen innehöll två viktiga möten och att jag spände mig både fysiskt och psykiskt. Någon gräsklippning blev det inte heller då det regnat oavbrutet hela dagen.

Allmänt

Värk, värk och värk. Ja en sån dag har det varit. Sovit bort mesta dagen och varit en surig bitch resten. I kväll har värken lagt sig lite och jag är bättre på humör. Dagar som denna vill jag bara ta semester från mig själv och det har vi nästan bestämt. Min födelsedagspresent från Mattias var just en semesterresa så nu är datum och resmål bestämt. Mig får jag stå ut med ändå men det är skönt att bara komma hemifrån ett kort tag.

I kväll myser vi ner oss i soffan framför en Wallander-film med kaffe och smörgås.

För 40 år och 1 dag togs den vänstra bilden. Det vill säga jag var då 4 dagar gammal och man funderade fortfarande på vad sjutton jag fötts med. Läkarna kom senare fram till att jag fötts med missbildningen Lymfheimangiom (mer om den på delsidan). Den högra bilden togs igår och nu är missbildningen det som utgör det minsta bekymret i det stora hela.

Började dagen med att bli tappad på 4 rör blod. Tog bara 5 försök idag innan de hittade rätt.....huuu. Är ökänd för att vara svårstucken men har en bra VC med trevlig personal så vi kämpar och skämtar ihop.

EFIT

Nationaldag och EFIT. Sjuk dotter sover över så vi får se hur dagen utvecklar sig.

17.15: Glömde att fota

Träning

Har varit lite bättre på att träna än att uppdatera på bloggen. Förra söndagen var jag med pojkvännen Mattias när han var medtränare i friidrott. Jag körde teknikträning och kondition med rullstolen. Märker redan bra resultat i både styrka och även i muskelvolymen i armar och axlar.

Denna vecka har däremot blivit dålig på träningsfronten. Tiden har rasat iväg. Träning har det blivit på sätt och vis ändå. Vi har möblerat om hos Mattias. Idag tog vi en skön promenad i byn. Promenaden blev på 2.5 km.