Jee mulla on tulossa Thaimaan matka tammikuun loppupuolella ja nyt on aika päästä kuntoon!

Itse juuri en näitä kuureja oikein kannata, mutta nyt semmonen on pakko tehdä, koska no haluan ottaa ihania rantakuvia ja tuntea oloni viihtyisäksi rannalla bikineissä.

Oon ollu tässä nyt kohta kaksi viikkoa liikuntakiellossa ja onhan tää nyt aika pyllystä kun just aikasemmassa blogi teksissä kirjotin siitä miten mulla on tullut motivaatio takaisin ja näin, mutta onneksi tän levon aikana haluni takaisin treenaamaan on vaan kasvanut.

Tää mun "kuuri" kestää siis siihen thaimaan matkan lähtöön asti :) Mutta juu let´s katsotaan mimmonen kuuri tää on :D

Tähä mun "diettiin" kuuluu:

RUOKA:

Syön päivässä 5 kertaa ja juon 3 l vettä päivässä.

Aamupala: Aina puuro + maidoton rahka

Lounas: Meal prep ruoka nr.1

Välipala: Riisikakkuja x4 ja joku proteiinin lähde

Päivällinen: Meal prep nr. 2

Iltapala: jotain vähä hiilihydraattista

Ei saa syödä näitä ruokia:

-Leipä!

-Herkut (pulla, karkki, sipsi, jätski!,... )

TREENIT:

6 salitreeniä viikossa:

Maanantai: jalat

Tiistai: vatsa, kylki ja selkä

Keskiviikko: Kädet

Torstai: Pakara

Perjantai : Core

Lauantai: Jalat

Joka päivä vähintään 15min lenkki koiran kanssa tai ilman.


KEHONHUOLTO:

Venyttelyt joka salitreenin jälkeen perusteellisesti

. Sunnuntaisin kotona faskia rullailut ja venyttelyt + mindfulness ja yoga.

Ajattelin tehä tänne blogin puolelle joka viikkon jälkeen vähän yhteen vetoa treeneistä ja näin :D Kiitos kun luit blogiani! puss ly all.

Bloggaa matkapuhelimesta - Nouw:lla on ehkä Suomen paras blogi-sovellus - Napsauta tästä

Likes

Comments

Nyt mun on aika jättää kaikki huonot ajat taakseni ja alkaa katsoa elämässäni eteenpäin.

Oon tässä elänyt 8kk tosi huonosti. Mua ei oo väheempääkään voinut kiinnostaa mitä syön ja liikunko yhtään, jonka seurauksena mun kunto on ihan romahtanu ja oon lihonut 10kg.

Tää 8kk tauko alko ku vedin treenien ja ruokamäärien kans iha yli. Söin päivässä ehkä sen 1000kcal ja nekin pelkästä leivästä ja muusta roskaruuasta. Ja treenaaminen muuttui pakkomielteiseksi niin, että aina syömisen jälkeen mun oli pakko lähtee salille kuluttaa syömäni kalorit. Mutta tää kaikki vaa johti siihen, että yhtenä päivänä en vaan jaksanu enää lähtee sinne salille, mutta jatkoin syömistä ihan paskasti joka taas johti siihen, että rupesin lihomaan.

Nyt 8 kuukauden jälkeen oon ihan iloinen, että lopetin sen pakkomielteisen urheilun, koska olin niin henkisesti rikki ja uupunut silloin ja nyt kun aloitan urheilun uudestaan aijon pitää huolen siitä, että urheilusta ei muodostu pakkomielle vaan ennemminkin intohimo. Haluan myös korostaa tällä kertaa HYVINVOINTIA eli sitä, että voin hyvin fyysisesti sekä HENKISESTI ja sitä tilaa ei saavuteta liian vähäisellä tai väärällä ravinnolla tai sillä, että aina joutuu pakottamaan itsensä sinne treenaamaan.

Oon tajunnut, että kaikki pitää vetää ilon kautta niin jaksaa paljon paremmin. Se treenaamisen halu pitää lähteä itsestä ja joskus kun tulee niitä päiviä kun ei vaan jaksa, niin on tärkeää muistutella itselleen minkä takia sen jutun aloitti ja mitä varten sitä on tehnyt.

Itse uskon, että toi oikein syöminen tulee olemaan mulle paljon isompi haaste kuin treenaaminen. Haluan syödä todellakin oikein, joten on ehkä pakko ruveta muuttaa vähän ruoka rytmiä ja ruokia mitä syön. Aijemmin ruokailuni koostui oikeestaan pelkästään leivästä ja kouluruuasta + jostain roskaruuasta sipsit, karkit ja muut herkut.

En aijo ruveta hifistelemään ruuan kanssa vaan aijon syödä perus ruokaa ja vähentämään herkkuja. En aijo mitään itseltäni ruveta kieltämään, koska se johtaa aina epäonnistumisen fiilikseen, joka itselläni saa aikaan sen, että tunnen itseni epäonnistuneeksi kaikessa, vaikka söin esim. vain yhden kakkupalan ja rupean syömään sitten kaikkea epäterveellista ja rupeen ajattelemaan että ei ole enää mitään väliä mitä syön. Joten kieltäminen ei kyllä minulla toimi.

Joten tässä tavoitteeni:

- Syön terveellisesti eli kaikkea kohtuudella.

- Syön myös riittävästi.

- Treenaan sen mukaan mikä fiilis mulla on.

- Ja treenaan monipuolisesti eri lajeja.

- Muistan myös rentoutua treenaamisen välissä.


Hah kiitos, jos luit tän blogi tekstin oon niin iloinen jos saan tänne ees pari lukijaa :) Nähdään ens blogi tekstin paris morjenstaa :p


Likes

Comments

No moikkis! Täällä kirjoittelee 15-vuotias pirtsakka ja urheilullinen tyttö Turusta. Oon erityisesti kiinnostunut hyvinvoinnista, street muodista ja muutenkin kauneudesta.

Tykkään tutustua uusiin ihmisiin ja auttaa ihmisiä parhaani mukaan :) Arvostan ihmisissä sitä, että he ovat aitoja ja arvostavat muita. Ja siitä syystä haluan myös itse olla blogissani mahdollisimman aito.

Haluan blogini kautta jakaa liikunnan iloa ja tuoda esiin elämän pieniä iloja.

Tässä nyt erittäin lyhyt kuvaus itsestäni ja blogistani, mutta tietty jos jäät nyt seuraamaan blogiani niin saat enemmän tietoa minusta ja blogistani :)

Likes

Comments

Instagram
Blogkeen
Nouw