(Längst till vänster Kelsey Abela, brevid Kelsey till vänster sitter Josette Abela , i mitten Robert Abela, Brevid Robert sitter Deacon Abela, brevid han sitter jag och brevid mig sitter Kaya Abela)

(Bilder på maten från restaurangen "Blue elephant" i Malta)

(Bild på efterrätten från restaurangen "Blue elephant")

(Längst till vänster sitter Kaya, i mitten till vänster sitter jag, i mitten till höger sitter Deacon och längst till höger sitter Kelsey)

(Jag, Amanda Nyström)

(Kelsey till vänster och jag, Amanda till höger)

(Bild från restaurangen "Blue Elephant" i Malta)

(Jag till vänster och Deacon till höger)

(Jag till vänster och till höger sitter Kaya)

(Amanda Nyström (jag) till vänster av bilden och Kaya Abela till höger av bilden)

Så, idag är det lördag och de är min tredje dag här i Malta. Vi blev väckta ungefär 07:00 imorse för att hinna äta frukost innan vi åkte för att kolla på Deacon´s fotbolls match. Den startade ungefär vid 9 någon gång men vi var tvungen att åka dit tidigare eftersom Deacon hade uppvärmning med sitt lag innan matchen. Vi satt och kollade på matchen till 11 ungefär. Deacon´s lag vann, så ikväll ska vi fira det med att gå på en jätte fin restaurang som serverar kina mat. Just nu är klockan 12:21 och de ända vi gör är att ta de lugnt hemma eftersom de flesta av oss är väldigt trötta efter att ha gått upp så tidigt. Bilder från middagen kanske kommer upp lite senare. Ha en fortsatt bra dag så länge så hörs vi imorgon!!

Freeeedag, weeey. Har knappt koll på dagarna längre, men fick veta att det var fredag nyss haha. Så, idag har vi varit vid en pool hela dagen. Vi åkte dit runt 10 ungefär. Vi hade verkligen hur kul som helst. Badade, solade, badade lite mer och aa så fortsatte det. vid 2 3 ungefär åkte Deacon och deras mamma hem för han skulle på fotbollsträning. Så det var bara jag, Kaya och Kelsey kvar fram till 17.00. Och jag kan ju säga redan nu att jag ha bränt mig rejält. Har iallafall fått en bränna så ska vara glad för det. Klockan 17:00 kom deras mamma för att hämta oss och då får vi hem. Nu har vi mest tagit det lugnt och tror vi kommer kolla på en film ikväll innan vi går och lägger oss. Har iallafall haft en jätte bra dag och imorgon ska vi åka och kolla på Deacons fotbolls match. Vi får se hur det går och vad vi hittar på efter det. Annars har jag väll inte så jätte mycket mer att berätta.. Vi får helt enkelt se vad för spännande som händer imorgon. Hoppas ni har haft en lika bra dag som jag!! Sköt om er.

Så hörrni, nu är jag äntligen i Malta! Ni vet när man möter några personer och de är hur sälla och underbara som helst. Sedan helt plötsligt träffar du deras familj och de är exakt lika underbara. Det var exakt det som hände mig på Storsjöcupen som var i år. Jag träffade Kaya, Kelsey och Deacon. Och de är en av de bästa saker som hänt mig. Dom är så vänliga och har ett sånt stort hjärta. Och nu har jag äntligen fått chansen att träffa dom och deras underbara familj igen!!! Men åter till vad som hänt idag. Var vaken 16 timmar igår och steg på planet 05:50 imorse. Sedan sov jag i 4 timmar på flygplanet och ja sedan vaknade jag upp av att flygplanet hade landat i Malta. Där stod mina kompisar som är från Malta och väntade på mig. Vi packade in mina saker i bilen och for till deras lägenhet. Vi gjorde inte så jätte mycket när vi kom fram eftersom jag var ganska trött. Men jag fick en helt amazing frukost som deras mamma hade lagat åt oss. Sedan tog jag en dusch och sedan la vi oss och sov en stund. När vi hade vaknat till valde vi att åka och kolla på Deacons match i fotboll (vilket var ganska pinsamt för jag är blekast här) för att sedan åka hem och äta middag. Jag är helt seriös när jag säger att jag aldrig ha träffat så underbara personer som de här är!! Kommer nog hända mer imorgon så, men i will keep you posted ;) Hörs imorgon!!

Det här kan ha varit den mest stressiga morgonen i mitt liv. Allt har krånglat och blivit missförstått. Men nu sitter jag här på bussen påväg till flygplatsen. Om vi ska ta allt från början så började allt detta inatt när jag frågade mormor om hon kunde skjutsa mig till flygplatsen nu på torsdag så att jag hann till flyget som gick 05:50 till Malta härifrån Finland. Sedan somnade jag. Nu på morgonen sa hon att hon kunde skjutsa mig men att vi behövde åka ungefär halv 4 inatt för att hinna. Hade hela dagen planerad så jag sa att det var ok och gick och gjorde mig i ordning för att träffa min släkting som jag skulle till stan i Vasaa med. Men typ en timme innan jag skulle åka med Martina som min släkting heter så frågade mormor om jag var säker på att flyget gick från Vasaa flygplats. Jag sa att jag var 90% säker , men gick ändå in och kollade för att vara helt säker. Och det var då jag såg att det inte alls gick från Vasaa. Flyget gick från Helsingfors som är ungefär 5 timmar härifrån. Jag fick panik och gick och sa det till mormor. Vi kollade tåg och buss och fick sedan fram ett tåg som skulle gå om 2 timmar från och med de. Jag skyndade mig att packa resväskan med sakerna jag skulle ha med till Malta medans mormor bokade biljetterna till bussen. Sedan var de bara fullfart till Vasaa för att inte missa bussen. När jag och Martina väl kommer till Vasaa så hade vi ingen som helst aning om vart bussen gick ifrån. Men till sist så hittade vi. Det som var problemet sen var att busschaufförerna BARA pratade finska. Och varken jag eller Martina kan prata finska. Försökte prata lite engelska med dom men de gick sådär. Men nu sitter jag iallafall på bussen påväg till flygplatsen och kommer vara framme vid 21:00 ungefär. Så de är ett bra tag kvar. Och sedan får man inte gå på flyget förnst 04:50 så kommer behöva sitta och vänta på flygplatsen från 21:00 till 04:50. Vilket är ca 8 timmar. Helt sjukt vad jag längtar... OR NOT. Men jag ska inte klaga. Nu tar jag mig till flygplatsen iallafall. Och imorgon kvart i 9 på morgonen kommer jag att befinna mig i Malta. Vilket kommer bli helt amazing. Så jag ska verkligen inte klaga. Hoppas att ni får en bra dag och kväll iallafall. Vet inte om jag kommer kunna blogga nånting inatt, men det lär väll märkas. Ha det så bra så länge! (Bilder från Malta tagna från Google)

(Emil Genberg till vänster, Amanda Nyström (jag) till höger)

Förlåt för att jag inte har skrivit på hela helgen.. Men har haft väldigt fullt upp med andra saker, typ haha. Kan iallafall beskriva denna helg som helhet med en mening: Helt amazing, en av de roligaste och bästa helgerna i mitt liv.Så i fredags åkte jag på stan med Anton p förmiddagen. Hittade inget jag gillade förutom ett par shorts och en jätte söt vit tröja. Sedan kom Emil och hämtade upp mig på stan. På kvällen var det fest hemma hos han och jag hade verkligen jätte kul. Träffade en hur söt och underbar tjej som helst som kommer från Umeå. Träffade massa gamla vänner också som jag har saknat sjukt mycket. Vi hade verkligen hur kul som helst hela kvällen. Dagen efter vaknade vi 11 ungefär för att fixa lite i huset sedan gjorde vi inte så mycket mer tills Emils vän Lukas kom. Och då bestämde vi för att vi skulle köra en dag två. Dock var det inte värt dagen efter.. Var helt död när jag skulle upp till tåget som skulle ta mig till Umeå. Tänk er att ni är hur bakis som helst, nästan full fortfarande och bara ha sovit en timme på hela natten. Ja exakt så dåligt mådde jag igår. Somnade på tåget flera gånger fast att jag försökte hålla mig vaken. Sedan när jag väl kom till Umeå var jag tvungen att stå i regnet minst en timme för att vänta på bussen som skulle ta mig till färjan. Not the best time of my life faktiskt. Sedan på båten däckade jag direkt och somnade i den konstigaste ställningen ever. Och det kändes idag kan jag säga. Var så himla trött (åter igen, jag sov bara 1 timme). När jag väl var framme i Finland kom mormor och hennes mamma och hämtade mig. Sedan åkte vi till mormors mamma för att fika och sedan åkte vi hem till mormor.

(Amanda Nyström (jag) till vänster)

De var ungefär det som hände den här helgen. Men nu är det måndag. Ny vecka vilket innebär nya möjligheter. Så idag har jag inte gjort något speciellt alls. Vaknade dock upp med att jag hade sjukt ont i hela kroppen och halsen, vilket inte var sådär jätte kul. Tog några koppar te och försökte överleva ändå haha. Sedan gick jag ut för att hjälpa mormor med veden och trädgården hennes. Och de är ungefär det jag har gjort idag. Just nu sitter jag och kollar på One Tree Hill och ska nog göra det ett tag till innan jag går och duschar. Hoppas ni har haft en bra helg och att ni får en bra vecka.

Nu är jag äntligen tillbaka i Örnsköldsvik. Som jag längtat. Det här är verkligen min favorit stad nummer 1. Ni vet när man kommer till ett speciellt ställe och alla känslor och minnen bara kommer tillbaka till än, exakt så kände jag när jag klev av bussen i förmiddags. Förut kunde jag verkligen inte klara mig utan Ö-vik och jag ville verkligen flytta tillbaka så fort som möjligt. För er som inte visste det så har jag bott i Ö-vik innan. Och det var de bästa året i hela mitt liv. Det var här jag kunde bli mig själv på riktigt. När jag bodde i Östersund innan var jag den blyga tjejen som inte vågade säga vad hon tyckte. Men sedan när jag flyttade till Ö-vik bestämde jag mig för att ändra på det och börja vara mig själv. Jag var så rädd för vad andra skulle tycka när jag bodde i Östersund. Men sedan när jag flyttade till Ö-vik så valde jag att börja om på nytt och inte bry mig om vad andra tyckte. Och det var då jag lärde mig att vara mig själv. Så den här staden betyder väldigt mycket för mig. Och alla minnen jag skapade här är helt oslagbara. Både dåliga och bra, men för det mesta bra. Den här staden är den staden jag känner att jag hör hemma i. Och det är de som blir så jobbigt när jag åker hit. För då vill jag bara flytta tillbaka. Vilket jag inte kan göra dock... Eftersom min mamma inte bor kvar här. Men jag får verkligen en sån sjukt underbar känsla i kroppen varje gång jag kommer hit.

(Anton Vestin på bilden till höger, Jag på bilden i mitten, Lukas Forslund & Ida Blomdahl på bilden i till vänster)

Iallafall så kom jag till Ö-vik klockan 12.10. Träffade min saknade kusin de första jag gjorde. (En av de bästa människor jag vet) Vi pratade om allt och ingenting medans vi satt och fika på Espresso House. Sedan tog vi en runda på stan. Efter det träffade vi Lukas som jag verkligen inte hade träffat på år och dar. Så då catcha jag upp lite med han om hur livet var m.m. Efter de så träffade jag Anton och vi åkte runt i bilen. Så ja, det har varit en helt underbar kväll. Och mer väntar, för jag har två dagar till här. Och jag vill verkligen inte att det ska ta slut. Det är första dagen här och jag tänker redan så... då kan ni fatta hur mycket jag älskar det här stället. Sedan blir det nya äventyr som säkert blir trevliga också. Men nu tar vi en sak i taget. Och så får vi se vad vi hittar på för nått kul imorgon, ha det bra så länge!!

Den här veckan har varit första veckan jag har varit ledig på riktigt länge känns det som. Dock har jag verkligen inte gjort något speciellt alls de senaste dagarna. Har för det mesta legat inne på mitt rum, kollat på One Tree Hill (världens bästa serie) och varit död in princip. Men idag åker jag hem till stan igen för att packa. Imorgon börjar resandet för mig. Första destinationen på min resa är Örnsköldsvik. Som jag har längtat att åka till min favorit stad och träffa alla vänner igen. Ska bli riktigt roligt. Så när jag kommer hem ska jag packa. Kommer dock bli sjukt mycket packning med tanke på att jag ska packa för en hel månad. Och jag brukar packa sjukt mycket när jag är borta bara över en vecka så ja, vi får se hur det här kommer att gå. De ringde just från jobbet också och frågade om jag kunde jobba från 20.00 till 23.00. Men jag vet verkligen inte om jag orkar det.. Bussen går 07.45 imorgon och det känns ovärt att vara helt död på resan. För jag vet hur jag blir när jag inte är utvilad och det är inte vidare roligt att bli irriterad och störa sig på allt. Så vi får se hur jag gör med det. Men ja, första stoppet är Örnsköldsvik på denna resa. Vi får se vad jag hittar på de närmaste dagarna. På söndag blir det två nya destinationer iallafall. Det kommer nog att komma många inlägg framöver, så var beredda. Hoppas ni har haft en bra vecka hittills iallafall. Hörs imorgon!!!

Contains affiliate links

Jag vill börja med att säga sorry för att jag inte har uppdaterat de senaste dagarna men jag har haft så himla fullt upp och jag har nästan jobbat hela tiden också.. Men idag var jag ledig och hittade på massa kul. Jag vaknade dock alldeles för tidigt (05:37) för att min fasters kattungar höll på och levde om där jag sov. Blev så irriterad så att jag gick och la mig i min fasters rum och vaknade upp vid halv 10 igen. Då bestämde jag mig för att kliva upp och färga håret haha, ja jag vet att det låter jätte konstigt att jag bara gick upp på morgonen och färgade håret. Men jag hade köpt hår färg igår och kom hem alldeles för sent för att färga håret. Så jag ställde mig och färgade håret. Kände att jag behövde någon förändring. Som ni ser på bilden så färgade jag det mörkare. Efter att jag färgat de gjorde jag mig klar för att åka ner till stan för att träffa Ylva och Amanda för att sedan gå ner till tivolit som är i stan. Som de flesta vet så är det festival vecka här i Östersund. Vilket innebär att de ställer upp krog tält, tivoli och massa annat under en hel vecka. Sedan kommer det ett antal artister och uppträder på helgen. Jag skulle egentligen ha gått ut nu i helgen, men bestämde mig för att inte göra det. Jobbar både imorgon och på söndag. Känns jobbigt att komma bakis till jobbet. Dessutom ville jag spara pengarna till när jag åker utomlands nu i Augusti. Men iallafall så gick vi ner på tivolit och köpte biljetter till två karuseller. The King och Over The Top. The King är seriöst så sjukt rolig att åka. Åker den varje år och den är alltid lika rolig. Som ni ser på bilden så sitter man fyra stycken på en sida. Sedan åker den där fram och tillbaka i hög fart tills man hamnar upp och ner och åker runt för att sedan sakta ner och börja om på nytt. Det som är skillnaden från första varvet är att stolarna släpper. Det är alltså inte bara karusellen som åker runt, det är även stolarna som gör det. Jag vet inte varför, men jag ÄLSKAR verkligen såna där karuseller. Efter karusellerna gick vi och köpte sockervadd. Sedan gick vi och käkade på Max. Och efter det åkte jag hem. Sedan har jag inte gjort så mycket mer faktiskt. Det lär väll inte bli något mer inlägg i helgen eftersom jag bara jobbar, men till veckan blir det definitivt några inlägg. Hoppas ni har det bra tills dess!!

Idag så vaknade jag med feber. Kul va? Blev en ganska sen kväll igår. Kom hem ungefär vid två efter att ha varit nere på stråket området som satts upp nu när det är festival vecka här nästa vecka. Redan då började jag känna mig lite hängig, men antar att febern bröt ut inatt. Så jag var tvungen att ringa till jobbet och säga att jag inte kunde komma.. Så idag har jag verkligen inte gjort någonting förutom att jag satte mig på balkongen och åt mat .(bilden). Sedan har jag bara sovit hela dagen... Känns bort kastat men det finns inte så mycket att göra när man inte har nån kraft kvar i kroppen. Skulle egentligen ner till stråket ikväll också fast med Towa och Isac. Kommer nog inte bli nånting av det nu. Känns inte värt att dra ut om man är sjuk. Men är ledig måndag, tisdag och onsdag nu så det känns skönt att kunna ta det lite lugnt innan jag börjar jobba igen och innan yran startar på riktigt. Vet inte om jag ska gå på yran dock... Vill verkligen men vet inte om jag kommer att orka det... Jobbar liksom till 21.00 på fredagen. Kul att det är typ två timmar kvar av yran då. Visserligen slutar jag 17.00 på lördagen men då jobbar jag ju ändå dagen efter så vet inte riktigt än hur jag kommer göra. Men vi ser väll. Hoppas ni har en bättre dag än vad jag har och sköt om er.