Gissa vart jag ska?😉

I fredags kom några av mina vänner från Riga till Stockholm. Dem bokade en kryssning och ringde mig på en gång 😄 självklart så mötte jag dem när de var framme, vi åkte till Mister French för att äta frukost/lunch, satt och pratade massor och passade på att njuta av vädret. Visade dem lite runt i Stockholm och då var det fortfarande Eurovision så vi gick runt lite överallt hela dagen, så jag kände mig som en turist😂

Jag kom hem från Riga för exakt en vecka sen. Det var en sjukt rolig resa, feta fester och världens finaste vänner. Nu är jag back on track. I söndags och idag var jag på två inspelningar: igår var det någon konstig musikvideo där alla skulle ramla som domino brickor (what?) och idag var det en filminspelning (kommer inte ihåg vad filmen heter). Imorgon jobbar jag igen 😴 måste upp klockan 6, så jag känner att det är dags att gå och lägga sig... Känner mig helt död, har pluggat hela kvällen😄

Bilder från två senaste inspelningar 😉

Idag var det en lång dag. Började med att åka till office för att jobba, sedan drog jag in till stan för att träffa en tjejkompis & ta en kaffe med henne. Runt 2 gick jag till salongen för att fixa mina ögonbryn. Efter det mötte jag min tjejkompis igen & vi lämnade bilen för att den behövde tvättas. Vi drog till en restaurang, åt världens godaste lunch, pratade massor och planerade helgen. Så mycket kommer hända i helgen, bla inflyttningsfest, säsongens öppning på First Dacha och teaterkväll.

Jag var hemma runt 8, tog min cykel och åkte till stranden. Det är så skönt att vara på stranden när det är så bra väder. Jätte varmt också! Kom hem för ungefär en timme sedan, förstod att jag är sugen på pizza och beställde hem 2 stycken😃

Känner också att jag måste vila innan helgen 😜

Dagen har varit hur bra som helst. Var framme i Riga klockan 11 så min bror mötte mig och vi åkte till en fin restaurang, satt oss på uteserveringen åt världens godaste mat och snackade massor. Direkt efter det åkte vi till Jurmala och jag blev överraskad av familjen med att de har fixat klart min våning i det nya huset så jag fick flytta in! Jag sitter fortfarande och skriver det här inlägget helt chockad. Jag älskar min våning och utsikten. Visar den någon gång lite senare när jag fixar klart det sista.

Att flytta in tog ungefär 5-6 timmar eftersom att jag har så mycket saker 😂 Runt 7 kom Nikita hit, hämtade mig och vi drog till Jomas (huvudgatan med massa restauranger och nattklubbar), satt oss på en restaurang och tog en varsin drink. Två timmar senare var jag hemma, drog på mig träningskläder och sprang ut till stranden på en gång för att ta en jogging runda. Vädret här är helt perfekt, det är 20 grader varmt och man får verkligen den känslan att sommaren är nära. Jag älskar min hemstad.

Nu är jag äntligen på båten påväg till Riga. Gillar inte att åka båt egentligen för att det tar en hel natt, när flyget tar endast 40 minuter. Jag hatar fester på båten för att det är oftast inte så trevliga människor här så jag sprang ner till affären, köpte med mig massa godis & choklad och nu ska jag se någon rolig film. Träffade även en gammal kompis här, vi satt oss på ett café och pratade en stund, han är här för att festa och jag kände att jag behöver vila. See you in Riga! 😃

Har lämnat in de sista inlämningar idag och imorgon är det sista provet som ska göras, sen drar jag hem till Riga i nån vecka tror jag. Har saknat släkten och alla mina underbara kompisar, så kände att jag behöver boka en biljett och åka ner dit så imorgon drar jag! Måste bara packa klart resväska, man vet ju aldrig vad man ska ta med. Vill ha med allt 😑

Glad påsk alla mina ortodoxa vänner! Min dag började med världens godaste frukost tillsammans med familjen. Resten av dagen spenderade jag med massa plugg ute i det fina vädret. Satt på terassen och njöt av solen😍

Förhållande/singel

Vatten/läsk

Havet / Pool

Pizza/tacos

Utekväll med kompisarna/hemmakväll med familjen

Bio/film hemma

Smsa/ringa

Iphone/android

Te/kaffe

Blev världens skönaste dag med grillning och skön musik. Det känns att desto äldre jag blir, desto mer vill jag bara vara hemma och ta det lugnt. Bara sitta i soffan framför tvn tillsammans med hela familjen och kolla någon film. Såg precis filmen "We are your friends" med Zac Efron och måste erkänna att det är en av de bästa filmer jag har sätt. Jag gillar inte långa och svåra filmer, väljer hellre en lättare komedi/drama. Zac Efron är ju självklart hur snygg som helst😍

Slänger in en låt från filmen som jag kommer lyssna på 24/7 nu😏 Love it!