Sittet på jobbet, har rast. Var på sommarfest med jobbet i Lördag, var jättetrevligt! Vi åt räkor, drack och dansa lite, men det blev mest en massa snack:) Helgen innan det så var jag hemma i Sverige och hälsade på. Började med Linköping där jag träffade Emely, vi drog ut på krogen där det sluta med en jävla massa shots och dans. Hade en riktigt grym kväll. träffade Adam en sväng på krogen med. På lördagen gick vi en runda på stan och åt sushi som har blivit lite av en tradition. Drog hem till Motala och umgicks med familjen, lagade god mat och hade lite kvalitetstid. Söndag, då var jag hos Natalie på inflyttningsfika så träffade även släkten som jag förövrigt inte träffat sen i julas. Åkte tillbaka till Norge på Måndag förmiddag, en av de varmaste dagarna i bil, vi dog lite under resan.. Slutatde den kvällen med en öl på stranden.

Utöver det kan jag inte riktigt komma på vad jag har gjort förutom jobbat. Idag ska jag städa och få hem ett nytt bord. inte långt kvar nu tills Adam flyttar in heller:)

Vi har också bokat biljetter till Bob Dylan den 11Juli!
Så kommer mamma, mormor, morfar, Agnes och Jona och hälsar på nu den 30e, så underbart! ♥

Jag måste verkligen blir bättre på det här med att blogga.. Skärpning!

Jag vet inte riktigt vad som hänt sen sist, jobb.. oså jobb. Nämen jag har varit ute och seglat med Adam och två andra killar, stannade vid en ö där vi grilla, fiska och sola, var en sjukt underbar dag, druckit öl har jag också gjort. Varit vid Världens ände, sjuk jäkla vacker plats, syns dock inte så bra på bilderna.

Imorgon ska jag hem, hem till Sverige! Åker först till Linköping för att träffa Emely och festa lite med henne, sen på lördag bär det av till familjen i Motala. Hade gärna spenderat lördagen i Göteborg och kollat på Håkan men det får blir en annan gång, hon det nu blir en annan gång. Nu ska jag in u duschen sen ska jag sova, älskar att sätta klockan på 04:30! (y)

hej!

Haft en bra vecka med massvis med jobb, övertid. Kändes i fredags att man jobbat mer än vanligt men så värt! Utöver jobb så har jag inte gjort så mycket, grillat endel, något av det bästa med sommaren. Igår så drog jag hem till några kompisar där jag blev bjuden på mat innan vi började förfesta, riktigt trevligt då vi spelade spel oså. Drog senare ner på bryggan där Adam o Marcus mötte oss. Marcus fyller 20 idag. Hade jättekul med mycket dans. Idag så vakna jag hemma hos mej med Adam, gick hem til han och nu bakar vi en kaka för att fika lite med födelsedagsbarnet. Sen blir det grillning i det fina vädret:)

Livet är bra gött ibland, hade dock önskat att jag var hemma hos mamma för att fira morsdag, det förtjänar hon. Men det får bli lite extra mys när jag tar mej till Sverige någon annan gång:)

Idag ör det 17 maj, normännen är lite som galna, folkdräkter, underbart fint.
Nu har jag äntligen fått upp Adam ur sängen så ska väl bara bli klara här hemma och sen gå ner på stan och se på paraden och allt annat som ska hända på stan. Till kvällen blir det troligtvis fest:)

Här kommer lite av bilderna från Cypern!

Kom tillbaka från Cypern i måndags. Skönt att få träffa den Cypriotiska familjen. Haft en så sjukt bra resa då jag spenderat mycket tid med mamma och barnen som också var där. Teo och jag har haft oförglömliga kvällar och så har jag även myst massa med lillebror. Tiden var grym men saknaden stor, så hade inte så mycket emot att får åka hem och träffa Adam. Började jobba i Tisdags igen känns bra det med. Kommer lite bilder från resan om någon dag, ha det bra sålänge:)

hej! :D

Sitter nu på pappas pub och väntar in min mat. Kom hit igår efter en lång resa med många timmars väntetid. Åkte till flygplatsen i Oslo klockan 10 i förgår kväll, va där klockan 12 och mitt flyg gick 7 på morgonen. Men resan gick bra. Pappa stod som vanligt och väntade på mej när jag landade. Vi åkte hem och drack kaffe och väntade på min lillebror Alexandros och hans mamma. Han har blivit såå stor! Var hemma hela eftermiddagen med dom. Åkte till puben där jag träffade Teo. Vi tod en promenad längst stranden. Slutade med att vi drog ut och festade och hade sjukt roligt. Tog dock inga bilder. Idag har jag varit på stranden. Ska träffa mamma och barnen sen.

Skriver snart igen!:)

hejhejhej!
Sitter nu nyduschad i soffan bredvid Adam som tittar på Game of thrones. Har varit ute i princip hela dagarna. Vädret har varit så sjukt bra, välkomnar fräknarna..
Så vad har vi gjort..? Vi har varit i hamnen, åkt långboard, letat fiskeställe utan någon framgång, suttit på Adams balkong, picknickat på slottsfjäll och grillat:)
Imorgon börjar verkligheten igen, börjar klockan sex. Men blir bara 4 dagars jobb så det är ju skönt.

Hade!:)

Var hemma i Motala förra fredagen till måndag, jobbade en dag, sen kom påskledigheten - livet är bra gött ibland. Synd att det påverkar lönen.. Har iallafall spenderat dagarna bra, speciellt idag när vädret varit perfekt. Var nere i hamnen med Adam och drack kaffe och åt lunch, drog senare hem till mej där grannarna satt ute och grilla så vi slog oss ner där ett tag och tog någon öl och utnyttja den sista kvällssolen. Gick upp till mej efter det och fixade lite med påskkäk, som inte alls blev så gott som vi hoppats på. Men det var trevligt ändå.

Var även uppe på Slottsfjäll häromdagen, jättefin utsikt, dock var det så sjukt blåsigt så det blev bara en kort stund. Får ta och gå upp dit när värmen kommit. Åt kräftor i tordags med, sjukt gott. Annars så har jag nog inte gjort så mycket mer än att kolla film och bara tagit det lugnt. Får se hur de resterande dagarna av ledigheten spenderas.

Avslutar med lite bilder!:)

Det  var länge sen! Tänkte att jag ska börja blogga här igen, får se hur det går:)

Vet inte riktigt vart jag ska börja någonstans.. Jag har tagit studenten, flyttat tillbaka till Motala från Hällefors, varit i Budapest med Stella och Emelie. Varit i Cypern en sväng med. Dit drar jag förövrigt till om två veckor! Flyttat till Norge, Tönsberg, där jag bor nu. Jag jobbar på en köttfabrik som heter Gilde, där gör jag korv.. Har även träffat en kille som är från Linköping som också bor här i Tönsberg.

Har jobbat på lite olika ställen sen jag flyttade hit, har varit på en restaurang, ett klädlager, Findus och nu Gilde. Jag började med att flytta hit till Gabriella och hennes kille, men de flyttade hem ganska fort. Dem hade bott här i typ ett år innan, så jag tog över deras lägenhet som jag nu börjar få iordning till min egen stil. Trivs sjukt bra här. När jag inte jobbar så umgås jag
med Adam och lite mer folk på helgerna, då det självklart är fest.

Tänkte att jag kör på en bildbomb från bal och studenten och tiden sedan dess.

Home sweet home? nja!

Kom aldrig iväg till Cypern som planerat. Tanten som skulle boka våra biljetter som är på Cypern "missa" en ut av bokningarna och vi fick ut 4 biljetter istället för 5 stycken. Lillasyster och jag tänkte att hon och jag drar iallafall men då börjar jag spy och få ännu mer feber än vad jag tidigare haft under dagen. Kul! Jag log och sov medan resten av familjen satt besvikna och sura runt om. Hade säkerligen hänt någonting under flygresan om Olivia och jag tog oss dit så var nog endå tur att vi skippat. Har turen med oss.. Låg nerbäddad i källaren i nästan en vecka. Utöver att vara sjuk så har jag vart på ett fiskmusseum med småsyskonen och mamma, besök Fenomenmagasinet i Linköping, shopping i Linköping med mamma och storasyster utan något köp för min del, träffat saknade Gabriella som förövrigt har flyttat till Norge, vart på krogen i Linköping med Stella och hennes kompisar, sen myst med storasyster.

Snart blire iallafall Spanien, bara hoppas på att det inte är jag som har oturen med mej och någonting händer. Ska jobba på stadshotellet i veckan, de ska lära upp mej i receptionen för i sommar kommer jag jobba där varannan helg, frukost  2 gånger i veckan och sen städ.

nu ska jag ut med vovvarna!:)