Hey Bloggen!

Min fødselsdag var den 19. Juli, men da jeg ikke havde min computer med på ferie, og generelt dårligt net hele tiden, bliver det lidt forsinket opslag her fra...

Anyways, min fødselsdag var såå god. Nok den bedste jeg har haft indtil videre. Den blev fejret i de bedste omgivelser og med de mennesker jeg elsker aller mest. - I Singapore med min mor, far og lillebror.

Dagen startede stille og roligt med sang og gaver. Derefter gik vi hen og fik noget morgenmad. En lidt lausi én af slagsen, men det gik;)

Så gik turen til en strand på Sentosa. Sentosa er en ø der hører til Singapore. Det var godt nok noget kompliceret at komme derud... Først tog vi en taxa til Universal Studios (Som en receptionist på hotellet havde sagt vi skulle). Da vi så kom derud prøvede vi at finde vej til Sentosa, men det kunne vi hurtigt se var helt umuligt, da vi skulle over nogle motorveje og igennem billetkontrol osv. Så vi tog en taxa igen. Endelig nåede vi frem, så var det selvfølgelig bare om at finde stranden, som ikke var til at se. Vi gik først den forkerte vej, men så fandt vi endelig ud af det, og bum, så var vi på en så smuk og stille strand med tusinde af palmer.

På stranden slappede vi lidt af, badede og gik på beachclub. Fik en lækker frokost og nogle gode drinks. Efter et par timer tog vi hjem til hotellet for at skifte tøj og tage et bad.

Da vi alle var klar, tog vi til Marina Bay Sands, som er et kæmpe luksus hotel med infinity pool og skybar. Vi tog op til skybar, og hold da op der var mange mennesker, men wow en flot udsigt. Vi fik et bord og sad og nød nogle gode drinks med den flotteste solnedgang og udsigt ud over Singapore. - Virkelig en fed oplevelse!

Derefter tog vi ud til Dempsey Hill, som var et rigtig godt spisested jeg havde fået foreslået. Vi endte på en restaurant jeg tror var lidt sydkoreansk inspireret. Men maden var super god, og store portioner, som var lidt svære at spise op, selvom man gerne ville;) Det var den perfekte afslutningen på dagen.

Alt i alt en perfekt dag jeg nød fuldt ud og ville ønske jeg kunne prøve én gang til.

XXX Ann-Sophie

Blog på mobilen - Blog via mobilen - Nouw har en af markedets bedste blogging apps - klik hér!

Hey Bloggen!

Jeg har som sagt for nylig været på Bali, som jeg iøvrigt var helt vild med. Sådan et hyggeligt sted, store strande med kæmpe bølger, små hyggelige gader og faktisk generelt virkelig god mad!

Jeg oplevede nogle sjove, men også sære ting da jeg var på Bali. Det er jo ikke fordi det er noget specielt for balineserne selv, men at komme som turist fra den anden side af jordkloden, må det siges at nogle ting altså var liiidt grineren når man tænker over det. - andre knap så sjove:(

Skal vi starte med de sjove eller triste først? tror vi starter med de triste, for så kan man jo altid blive muntret lidt op bagefter;)

1) En rigtig trist ting der ses meget ofte på Bali, faktisk generelt i Asien, er de hjemløse hunde. Man får simpelthen sådan en klump i halsen når man ser en lille uskyldig hund rode i skraldespandene, løbe over en trafikeret vej eller ja, bare går med snuden nede og går langs vejkanten... iiiihh ville ønske jeg kunne gøre noget, som at tage dem med til danamark eller give dem et hjem, men det er nok en længere process. Men det var ihvert fald én ting man så tit, hjemløse hunde.

2) Jeg ved ikke rigtig om jeg skal se den næste ting som trist eller god. nok mest god, men lidt trist for selve renligheden. Bali er kendt for deres mangle røgelser. En ting balineserne gør flere gange dagligt. Det er vidst en ting de gør som offergaver til guderne. Det de gør er, at de har en lille kurv lavet af blade, der dertil har forskellige blomster i, så er der en lille pind sat i, som så sidder og ryger. Det dufter faktisk meget godt når man lige kommer forbi en der er igang med sådan en offergave. en meget sød duft, men den duftes over det hele, så efter et par dage ligger man slet ikke mærke til det mere. Efter pindene er færdige med at ryge, smidder de de små kurve ud i vejkanten. de ligger ALLE VEGNE! Det får også bali til at se lidt beskidt ud, men heldigvis er det jo naturen, og ikke alle mulige miljøskadelige ting.

3) Deres blomster er sååå smukke! ej ville ønske jeg kunne tage dem med hjem hehe. De holder nok bare ikke så længe herhjemme i kolde danmark :( Så er deres blade også generelt virkelig store! altså det blad der ses på billedet faldt lige ned i hovedet på mig, uhm what is this hehe. Men de pynter faktisk når det ligger rundt på gaden, ih ville sådan ønske vi havde sådan nogle blade og blomster her i Danmark!

4) neeeej hvor jeg grinte til denne her. Gik ind på toiletet, fordi ja, jeg skulle på toilettet. Så kigger jeg på døren og ser det sjoveste skilt! Det skal jo selvfølgelig huskes at deres kultur er anderledes, så det er jo helt normalt for dem. Men når en som mig kommer og ser det, så er det altså lidt morsomt. Det er fordi mange af balineserne (og asiaterne) sidder sådan på kantstenen, og andre steder når de lige skal sidde og slappe af. Man ville bare aldrig se sådan et skilt i danamrk, så sjovt var det altså!

Så ja, Bali er en meget anderledes kultur, en man oplever noget nyt hver dag, og jeg synes personligt det var fedt at se hvordan folk lever på den anden side af jorden.

Hey Bloggen!

I går var en velspændt dag på Bakken. Vejret holdte, og jeg kunne i den grad godt have lagt jakken derhjemme. - puha.

Jeg tror hele sjælland havde besluttet sig for at tage på bakken lige i går, men det var faktisk slet ikke så slemt, køerne gik hurtigt og vi hyggede os.

Jeg tog derind med min bror og fætter. Jeg tænkte at jeg ville bruge min fridag på noget sjovt og udendørs.

Vi tog derind ved 12-tiden og startede hårdt ud med en vildt rutchebane der gav et ordenligt sus i maven, hehe. Derefter gik vi rundt og prøvede en masse andet, spillede nogle spil og fjollede rundt på ´legepladsen´.

Min bror og fætter prøvede radiobilerne 10 gange, så da de skulle prøve den for 11. gang, kunne de ikke komme ind, da der var begrænsning på max 10 ture pr. forlystelse. Det grinte vi lidt af, tænk de var så vilde med den at de prøvede den 10 gange! Det var vidst bare et bevis på vi hyggede os meget.

Vi afsluttede dagen på Bakken med et par ture i vandrutchebanen.

Så gik turen hjem... Men damen der stod foran os ved billetautomaten tog hundrede år, så vi missede desværre vores tog. Vi tog selvfølgelig bare det næste 20min senere. - og vi kom da hjem på et tidspunkt:-D

Det var en super hyggelig dag og trætte var vi da vi kom hjem.

Hej Bloggen!

Om præcis én uge rejser min familie og jeg til Singapore (!!). Yay, forhåbenligt en masse sol og god mad. Glæder mig så meget til en masse fede oplevelser i en helt anden kultur. - og en masse søde sommer outfits.

Det sidste stykke tid har jo været fyldt med en masse regnfulde dage, men heldigvis var vejret super dejligt i går! - men jeg glæder mig nu stadig til at komme lidt væk og slappe ordenligt af.

Sidste uge var meget simpel. Arbejde, arbejde, arbejde og arbejde... Jeg fik (heldigvis) meget hurtigt et job da jeg kom hjem fra USA, så min sommer har indtil videre været en del optaget af det. Endnu bedre er, at det er i en tøjbutik, wuhu. Jeg er så glad for det, og mine kollegaer er super søde. Nu er der kun et par arbejdsdage tilbage, og så er det på gensyn til DK.

Turen går både til Singapore og Bali. Et helt nyt kontinent jeg skal sætte mine fødder på, det bliver så fedt! - Så skal min fødselsdag jo også fejres i singapore, yay.

Intet mere spændende her, rigtig god mandag derude! :-D

XXX Ann-Sophie

Outfit: Bukser, Envii. Bluse, ZARA. Sko, Adidas. Taske, Michael Kors. Solbriller, DIFF

Hey Bloggen!

I går var jeg til et slags "arrangement" som hedder OCR. OCR står for "Obstacle Cource Racing", som er en betegnelse for militært inspireret forhindringsløb. Dog var det her et begynder hold, og vi blev introduceret til forhindringerne.

Armmusklerne var 100 procent i brug, og kæmpes skulle der. Det var meget udfordrende, men på samme tid også helt vildt sjovt! - Blod på tanden fik jeg altså.

Det hele så så "nemt" ud, men da det så skulle prøves var det godt nok svært...

Man skal ikke være bange for at få skrammer og beskidt tøj hvis man skal prøve kræfter med OCR.

Resten af dagen i går blev der slappet af. - selvfølgelig først efter min daglige workout. Det skal lige siges at det godt nok kunne mærkes i armene, puha. Det kan det bestemt også mærkes i dag!

Det føles godt, og er da klart noget jeg godt kunne tænke mig at prøve kræfter med en anden god gang.

Helt klar et forsøg værd!

//1 HER //2 HER //3 HER //4 HER //5 HER //6 HER

Hey Bloggen!

Mangler du lidt inspiration til sommerens bikinier? År 2017s helt store sommer hit er flæser og farver. Jeg har samlet disse seks lækre bikinier. De er alle helt klart noget der ligger i min virtuelle indkøbskurv (!!)

Selvom den danske sommer ikke ser ud til at blive den varmeste, kan man vel altid bruge én bikini eller to, ik?

Jeg synes personligt at flæser gør noget helt specielt for sættet. Istedet for en basic kedelig bikini, giver det lidt ekstra detaljer med flæser. - Så er jeg også helt vild med farverne og mønstrene der bryder det lidt.

Med disse seks sæt, kan sommeren kun blive god! - God sommer!

Hey Bloggen!

Jeg er som sagt lige kommet hjem fra 10 måneder i Arizona, USA. - Til jer der ikke lige ved hvor Arizona ligger, så grænser staten bla. op til Mexico og andre stater, som Californien, Utah, Colorado og New Mexico. Så den syd-vestlige del af USA.

Da jeg tog beslutningen om at tage til et fremmet land som udvekslingsstudent, havde tanken om hjemve aldrig strejfet mig. Mange sagde tit til mig, "Ej hvor er du sej", "Får du ikke hjemve", "Kommer du ikke til at savne din familie" osv. Jeg forstod egentlig aldrig hvorfor folk altid sagde det, for hvis du spørger mig, så må man sku også tage nogle chancer en gang i mellem, ellers finder vi jo aldrig ud af om græsset er grønnere på den anden side! Jeg gider ikke sidde derhjemme og undre mig over hvordan livet er i andre dele af verdenen, jeg vil ud og opleve. Ja, selvfølgelig vil man da savne sin familie og hverdag herhjemme, men man kommer jo tilbage på et tidspunkt. Hvis man bruger for lang tid på at tænke på de negative ting, hvordan skal man så nogensinde kunne opleve de positive? Spring ud i det!

Dengang hvor jeg første gang hørte om muligheden for at være udvekslingsstudent, var jeg ikke ét sekund i tvivl om, at det var det jeg skulle. - Dengang var jeg nok omkring de 10-11 år.

For mig handlede det ikke bare om at tage til et fremmet land, jeg ville også blive bedre til Engelsk, blive mere selvsikker omkring sproget, være mere selvstændig, og så ville jeg selvfølgelig også rigtig gerne se andre dele af verdenen. Jeg kunne have valgt mange andre steder end lige ´USA´, men det må jeg gemme til en anden god gang. Jeg fortryder bestemt ikke, tværtimod. Jeg har udviklet mig meget på bare de 10 måneder, blevet mere åben, prøvet nye ting, tager mere ansvar og hvad man nu ellers gør. Efter 9. Klasse i folkeskolen, var jeg også ekstremt glad for at jeg ikke skulle direkte videre. ikke fordi jeg ikke var klar, det var jeg, men jeg tror jeg havde brug for en ´pause´ fra alt og alle (hehe). Det har været 10 vilde måneder, og nu ser jeg også frem til mit nye kapitel i mit liv som starter efter sommerferien!

Jeg fik på mine 10 måneder i USA ikke bare amerikanske venner og veninder, jeg fik også så mange fra så mange andre lande verdenen over! Det er vildt at tænke på hvor mange kontakter man kan få på så kort tid. Jeg fik de bedste veninder, som jeg er så heldig at se igen til efteråret, når de kommer til Danmark og bor med mig i et par dage!

At se hvordan andre lever deres liv på den anden side af jorden, satte virkelig også nogle tanker igang! Jeg har altid vidst jeg var heldig. Jeg har tag over hovedet, kan tage en uddanelse, oplever mange ting, køber mange ting, får lov til mange ting. Meeen, har altid tænkt på mig selv som en ´gennemsnitslig´ dansk teengager, hvis ikke under. Vi er så heldige at have ´gratis´uddanelses muligheder, ´gratis´ hospitalbesøg, og mange andre ting vi sikkert tager forgæves i hverdagen. - lad os ikke glemme vand fra hanen, det savnede jeg en hel del derovre.. Da jeg kom til USA var det virkelig noget af en øjenåbner! Jeg var nærmest ´rig´ i det område jeg boede i - og jeg vil lige tilføje, jeg boede ikke i et fattigt område, men et meget gennemsnitsligt sted i forhold til USA. Det gik virkelig op for mig hvor heldig jeg er at have så mange muligheder hjemme i Danmark, og hvor heldig jeg er at have en familie der støtter mig så meget!

USA var helt fantastisk, og jeg skal da helt klart tilbage på et tidspunkt, men jeg er nu glad for jeg bor i Danmark!

Et godt råd med på vejen - SPRING UD I DET!

Lidt kort her fra...

Jeg har endelig fået taget mig sammen til at starte en blog. Jeg har længe, meget længe, gået med tanken og har tit fået idéer til indlæg. Så jeg tænkte at nu skulle det være nu! Med sommerferie og et nyt kapitel i mit liv i vente, synes jeg, at det var det helt rette tidspunkt at starte min blog.

Mit navn er Ann-Sophie, jeg er lige kommet hjem fra 10 måneder i USA, Arizona, hvor jeg var udvekslingstudent. Til August starter jeg på handelsskolen, hvor jeg håber meget på at komme ind på min ønskede linje. Jeg sætter stor pris på godt humør, god mad, god stil, familie og rejser. - Meget mere om mig kommer vel løbende i mine fremtidige blogs

Jeg håber I vil finde mine kommende indlæg interessante og vil tage med mig på rejsen ud i bloggerverdenen.