Personligt

Jag har tagit det bara lugnt de senaste dagarna - solat, gått, cyklat och ätit god mat. En öl eller två har sjunkit ner och jag har bara haft det så skönt.

Hade ju som tanke att nog träna under semestern men ännu har det inte blivit av. Bestämde mig för att träna ifall jag känner för det, men annars låta bli. Tror det gör riktigt gott för kroppen att lite nollställa sig. Efter en vecka paus tror jag att motivationen är helt annan igen.

Igår hyrde vi cyklar som sagt och cyklade runt omkring på ön. Var till gamla stan och sedan följde vi den 25km långa strandvägen. Det finns så fina cykelvägar här så det är verkligen smidigt att ta sig fram med cykel.

Idag lär det bli den finaste dagen så vi ska gå ner till stranden och sola hela dagen. Vi var tvugna att köpa en ny solkräm med lite högre skydd eftersom vi redan brände oss lite igår, typiskt 😂

Igår avslutade vi kvällen förrästen på en himla mysig beach club med live musik och några drinks. Älskar att bara sitta och lyssna när någon sjunger, speciellt om det är en blandning av kända låtar och lokal musik. En lyckad kväll som sagt!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Personligt

Hej på er 🌴☀️

Sitter precis och fikar vid strandpromenaden här på ön, och njuter av solskenet i ryggen. Blev positivt överraskad av vädret, var lite beredd på regn och moln, men som tur är det soligt!

Har inte ännu gjort mycket men ikväll har vi inplanerat middag lch vin-tasting på vulkankratern, så coolt! Väntar mig mycket då guiden talade väldigt bra om turen. Vin och god mat är ju alltid bäst.
Nu blir det att så småningom starta tillbaka till hotellet för att fixa mig inför kvällen, kram på er!

Likes

Comments

Om 12h sitter jag redan på flyget mot varmare breddgrader, så skönt!
Denna resa är ingen vanlig solsemester precis för mig, utan verkligen något jag unnar mig själv efter en relativt tung höst. Att bara få vara och ladda batterierna med den man älskar mest, längtar ihjäl mig typ nu!

Har allt packat och klart, och kom för en stund sen hem från jobbet. Har dessutom fixat naglarna inför semestern, vilket jag normalt aldrig gör, och känner mig så semsterfin. Hörni, jag ska krypa i sängen nu för att orka resa imorgon ✨

Likes

Comments

Träning och hälsa

Igårkväll var det riktigt skönt att ta en sväng och träna efter jobbet. Var inte något superpass, men är nöjd att jag fick det gjort. Fick ner 12reps på 66kg i latsdrag och 5reps på 73kg. Är säker på att det nog är mitt personliga bästa, så något att vara glad över!

Idag kväll blir det bio, ska se på solsidan efter jobbet. Men först lite träning före det. Slutar redan klockan 17 idag, så ska bli riktigt skönt med en ledig kväll!

Likes

Comments

Personligt

God kväll på er!

Har hänt så mycket på de senaste dagarna så har inte haft tid att blogga riktigt. På tisdag firade vi julfest med jobbet, och fy så roligt vi hade. Stamplade hem 5 på morgonen med Frida och somnade bums. Nästa dag jobbade jag från 12-18 och på kvällen tittade vi på slottsbalen. Var passligt trött redan klockan 9 så blev ingen wild night för mig liksom....

Idag har jag varit mera produkiv igen - har fixat naglarna inför resan och haft möte med banken. Har precis blivit färdig på jobbet och ska fara till gymmet ännu en sväng. Tänk så man orkar!

Känns som om det skulle vara måndag idag efter alla festligheter, men nej, fredag igen imorgon! Nu bara 3 arbetsdagar kvar före flyget lyfter mot varmare breddgrader, only happy feelings here!

Likes

Comments

Träning och hälsa

Godmorgon!
Igår på gymmet avslutade jag mitt pass med några boxjumps. För tillfället klarar jag av att hoppa på den mellersta nivån, vilket är ungefär till låren på mig. Är så sjukt nöjd över hur jG kommit över min rädsla att hoppa på saker och över hinder. När jag spelade handboll i högstadiet var jag värdelös på att hoppa (spänst ungefär 0) och var alltid lika nervös över hopptester och hinderbanor. Att hoppa och att verkligen våga hoppa högt har varit en av mina svagheter alltid.

Int säger jag att jag nu är på någon super hög nivå, men nuförtiden är jag inte rädd för att testa hoppa högre. Har övervunnit en rädsla och förbättrat en av mina svagheter. Allmänt har jag fastnat för en mer funktionell träning nuförtiden, mycket hopp och stötar samt att jag aktiverar bålen under alla övningar. Förr tänkte jag inte på det, och nu märker jag hur mycket mera stamina det ger till rörelsen.

Nåja, hoppeligen får detta inlägg er att fundera över era styrkor och svagheter, hur ni kan förbättra dem och varför. Viktigast är ju att man inte ger upp, utan fortsätter att jobba oberoende om träningen ibland inte rikitgt löper.

Likes

Comments

Vardag

Hej på er!
Har haft en så jäkligt slapp och skön måndag. Startade dagen med att sova länge och dricka kaffe i sängen. Sedan högg jag tag i min to do list som bestid av städning och betalning av räkningar (vuxligt värre??).

Tycker det är så skönt när jag har alla måsten direkt bortgjorda från dagens program och kan bara fokusera på det roliga - jag och Stefan gick lite runt på stan, handlade mat och några julklappar färdigt och sånt. Fixade så gott pestoris åt mig samt bakade årets första pepparkakor! Glöggmys framför tvn och slötittande av lite dåliga serier, det är vad jag kallar avslappnande.

Nu ska jag snart börja laga mig färdig för gymmet, blir ett rygg + bicep pass tillsammans med Soffi för att avsluta denna dag, hoppas ni har haft det fint!

  • Vardag
  • 181 Readers

Likes

Comments

Vardag, Inredning

Några bilder från måndagens lunch i Sandro Kortteli tillsammans med Stefan. Väldigt god och fräsch vege mat, kan rekommendera varmt! Fanns också bl.a. Lamm för den som önskade kött!

Hej på er! Idag tog jag en sovmorgon och tog det riktigt lugnt före jobbet. Morgonmål med ljus, bloggläsning och lite scrollas på inredningsbutiker. Är så sugen på att köpa en ny soffa åt oss, så försöker lite försiktigt se efter en. Gärna en låg, ljusgrå och stilren individ. Soffan vi har köpte vi ju bara som tillfällig soffa, så nu tycker jag det är dags att byta!

Annat som händer idag då? Slutar jobbet klockan fem och ska sedan hem och laga mat, ska testa att laga en quinoa sallad idag, tror det blir riktigt gott! Klockan 19 ska jag och se på damernas match och efter det träna själv. Så en riktigt vanlig dag idag, utan något speciellt. Hoppas ni får en fin dag fast det är lite grått ute! ✨

Likes

Comments

Träning och hälsa, Personligt

På senaste tiden har jag varit allmänt på ett väldigt bra humör. Tror att det har mycket att göra med hur min attityd har förändrats under de senaste veckorna.

Länge trodde jag att jag måste ha mitt liv utplanerat till minsta lilla detalj efter gymnasiet; veta var jag ska studera och precis vad jag vill jobba med, ha en perfekt balans mellan träning och socialt häng samt hinna se farmor och familjen minst en gång i veckan. En sån himla press över att vara perfekt och hålla på hela tiden med något. Plus allt detta ville jag ju se sådär fräsch ut utan att behöva göra något åt saken och njuta av varje dag. Vart eviga dag skulle vara en himla bra dag och jag skulle aldrig tappa nerverna för något litet. Samtidigt som jag drunkande i måsten tog jag på mig mera uppgifter hela tiden. Utan att egentligen tänka efter vad jag ville göra och vad jag njöt av att göra.

Vad har ändrat?

• jag tar dagen som den kommer; tränar ifall jag känner för det (vilket jag nästan alltid gör),

stressar inte för att jag inte studerar, utan njuter av mitt mellanår och tar den tid jag behöver för att utforska mig själv helt enkelt

• vågar säga nej ifall jag inte vill göra något. Allt från jobb till utgång. Ifall jag vill stanna hemma en kväll efter jobbet gör jag det, om jag inte vill ta ett extra skift gör jag inte det.

• tar bättre hand om mig själv. Allt från hudvård till psykisk hälsa. Jag har börjar rita igen, sticka och läsa vilket är saker jag får ro av. Må min sambo kalla mig gamyl, det är så avslappnande att bara sitta och sticka.

• Börjat yoga regelbundet.

• Äter nästan enbart vege. Tror att dethär har en väldigt stor inverkan på min hälsa. Har mera energi och är på allämänt bättre humör. Dessutom har jag nått en helt ny dimension av hälsa. Det startar in ifrån, alltid.

Tränar regelbundet OCH utan begeränsningar. Är starkare än någonsin just nu och har hur mycket motivation som helst att träna. Är lika glad efter varje pass just nu, oavsett ifall det är boxning eller yoga.

har en jämn sömnrytm. Använder inte en väckarklocka mera, utan vaknar varje morgon av mig själv mellan 7:30-8:00. Somnar oftast mellan 22-23 nästan alla nätter. Så skönt.

Äter mycket vitaminer. Allt från frukter i mängder till extra tillskott i pillerform.

tagit kontakt med gamla vänner igen.

Har ett mera rutinerat liv nuförtiden. På kvällen dricker jag alltid mitt kvällste och morgonen börjar jag med lite tänjningar. Får en så god känsla i kroppen direkt från början.

gör helt enkelt saker jag njuter av.

Låter ju som om jag har "skite i skick" helt och hållet nu, men förstås har jag dåliga dagar ibland också. Tänker fortfarande positivt och gott om saker och händelser, vilket gör att majoriteten av mina dagar är bra. Tror att det är första vintern som jag inte är ledsen för att det är mörkt och tappat motivationen gällande träning. Första gången på länga som jag inte stressar över min framtid, jag har tid att bli vad som helst ännu. Njuter av stunden nu. Tror faktiskt på att jag har nått en hel ny dimension i välmående, och är så himla glad över det. Det är en härlig känsla i kroppen att vara på bra humör, och det hela blir inte sämre av att jag känner den känslan alla dagar nuförtiden ❤️✨

Likes

Comments

Träning och hälsa

Måndag
Intervaller + magmuskler och balans

Tisdag
(Yoga på morgonen)
Gymträning med fokus på rygg,tricep och lite ben. Tränar ju nuförtiden oftast hela kroppen igenom på ett pass, dock med lite mera fokus på någon musklegrupp.

Onsdag
Löpning + handboll på kvällen

Torsdag
Gymträning med fokus på bicep, bröst och mage

Fredag VILA
(Yoga på morgonen)

Lördag
Intervaller + boxning 1h + några ryggövningar

Söndag
(Yoga på morgonen)
Handbollsmatch

Så jag har en riktigt full träningsvecka framför mig, men är så taggad. Passligt med variation och några tunga gympass. Försöker yoga 3gånger i veckan på morgonen, 30-40min. Ibland mera och ibland mindre. Så skönt att vakna tidigt, sätta ljus på och bara göra olika andningsövningar i lugn och ro samt lite röra på sig!


Likes

Comments

Blogkeen
Nouw