View tracker

​inte så förvånad att resultaten inte var bra för denna veckan. En vikt på 64.4 ( -0,5 från start, +0,4 från förra veckan.)

Arm: 27.5 (-0,5cm)

Övre mage: 76 (-0,5cm)

Nedre mage(mens): 86 (+2,0cm)

Lår: 57,5 (-0,5 cm)

Glömde mäta rumpan i all stress

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

View tracker

idag har jag varit på en bia mätning. Där mäter man ut hur kroppen är uppbyggd av vätska, fett och muskler. Saknade en hel del muskelmassa och var inom normal på vätska och fett. Det som ska göras för attjämna ut dessa staplar är att bygga muskler. Då kommer fettprocenten automatiskt gå ner. Hon sa också att jag inte ska undvika någon kost utan äta av allt med lagom. Känns som det är något som passar mig för att skippa allt småätande. Ska alltså äta frukost, lunch och middag och peta in något mellanmål där imellan.

Frukost: ett ägg

Lunch: omelett på tre ägg med tomat, rödlök och champinjon.

Likes

Comments

View tracker

frukost: en proteinbar

Mellanmål: smörgåsar....

Lunch: glasnudlar med grönsaker 

Mellanmål och middag proteinbar och yoghurtkvarg med hallon och passionsfrukt.

Gymmade rygg på gymmet

Likes

Comments

​jobb 7-19. Skojsigt,.... 

Frukost: en proteinbar 

Mellanmål: en hel hönökaka och kaffe och äppeljuice

Lunch: yoghurtkvarg med vindruvor och passionsfrukt

Mellanmål: en hel hönis igen 

Middag: nyttig soppa med rödlök, vitlök, champinjoner, selleri, räkor, glasnudlar, morötter osv.... 

En återigen oplanerad dag kostmässigt

Likes

Comments

dålig uppdatering och slarv med alltihop....... Gör ett nytt försök nu. Förra veckan mätte jag och vägde mig igen. Min nya vikt var då 64.0 (-0.9 kg) kg och måtten var:

Arm: 28 cm

Övre mage: 76.5 cm (-2.5cm)

Nedre mage: 84 cm (-1cm)

Rumpa: 97 cm

Lår: 58 cm (-1.5cm)


Idag har jag ätit två proteinbars, två smörgåsar, kycklingsallad och lite glass, två knäckebrödaktigt. Körde även ett armpass på gymmet.


Likes

Comments

dag åtta började stressigt den med..... Som alla andra dagar. Jobb 9-17 idag.

Frukost: en skål med yoghurtkvarg. Lunch: en torr kycklingfilé med ketchup och grönsaker + lite pytt i panna. Mellanmål: en mjuk smörgås och två knäckebröd med ost...... Senare en proteinbar! Middag: blev det inte någon idag, en skål yoghurtkvarg.

Tog en promenad ner till gymmet med omvägar så det blev 30 min. Gick på löpbandet i 5 minuter sen gymmade jag lite armar, axlar och rygg. Tog sedan en promenad ut till Willys med omvägar där med. Drygt 30 min igen med 207 kalorier brända 👌🏽

Likes

Comments

​dag sju bestod återigen av jobb 11-20 på Willys. Jobbar varannan helg där annars och heltid på förskolan. Nu är det en vecka kvar tills förskolan stänger och då blir det bara Willys i fyra veckor. Inte så många läskande mål att äta på Willys....          Dagens mat har inte vart så energirik.                              Frukost: en skål fil med k special och kaffe. Lunch: en grillad kycklingfilé, aioli, en tomat och en grov smörgås.                                   Mellanmål: en proteinbar. Middag: två stekta ägg och tre knäckebröd , två med ost och en med skinka.


Likes

Comments

dag sex bestod av jobb 9-20 på Willys.

Frukost: en skål fil med k special och kaffe. Lunch: kebabsallad och kaffe Mellanmål: proteinpudding (gillade inte den så slängde halva) + en grov smörgås med smör och skinka. Middag: räkor, kräftor, aioli och några kex

Härlig avslutning efter ett sånt långt arbetspass med god mat och fotboll på tv.

Likes

Comments

dag fem började återigen med en försovning, kroppen är nog lite trött hehe. Eftersom detta händer var och varannan dag så har jag inte vägt mig eller något sånt. Hinns inte med på morgonen när det blir så tyvärr.

Frukost: 2 ägg och ett knäckebröd med ost. Lunch: en liten del gammal kebabsallad som inte var så god så åt fem köttbullar med ketchup. Mellanmål : en proteinbar Middag: bulgur med grönsaker, någon falafelsak och tzatziki gjord på kvarg.

Idag har jag och min syster kört ett rejält gympass för benen. Kommer nog inte kunna gå på en vecka. Innan dess var det löpbandet i 40 min där ca 400 kalorier blev brända. Gång med varierad hastighet och lutning. Efter middagen bestämde vi oss (Henke, Katrin och jag) att gå ut och gå så blev en promenad på 50 min som avslutning.

Likes

Comments

dag fyra började med en försovning delux. Åt lite yoghurtkvarg och knäckebröd. Lunch blev skinkstek och broccoli och grönsaker. Proteinbar som mellanmål och smörgås till mellanmål igen. Dålig planering av denna dag tyvärr. Blev även en vilodag från gymmet.

Likes

Comments