God kväll folket!

Ännu en dag i fjällen är över och idag besteg vi mittåkläppen! 1202 möh och ca 5km! Ca 3h tog som de säger är snittet och då pausade vi mycket för willes skull! Roligt och mysigt, tufft och friskt! Såg massa renar påväg till stugan i bilen!

Förutom en vrickad fot så klarade vi bra! Bara att bita ihop för en ny vandring imon! 😇

Igår var en väldigt hektiskt dag! Först jobb, sen ut till pollen för ett underbart bad tillsammans med systern. Direkt från stallet med ett ombyte gjort åkte vi upp till Vida Arena för att kolla på Växjö Lakers Skill Competition! Riktigt roligt event!

Idag består dagen av jobb och att packa inför fredag! Har bara skrivit en ej komplett lista och inte mer än de! Dags att ta tag i det!

godmorgon!

Dagarna gå sakta men säkert mot semester!
Dagarna rullar framåt med hästen och jobbet!
Ingen händer direkt!

//Annie

Första 5h gjorda för dagen! Cirka 3h kvar innan bästa jobb! Kommer bli en lång dag detta!
Men kämpar på med en lunchstund och en ginger shot för att pigga upp kroppen och huvudet!
//Annie

En riktig händelserik dag, tycker nog i alla fall hunden min. Han va nämligen med på mitt jobb idag, dock i personalrummet hela tiden. men de var spännande de också. Sen åkte vi ut och tog en lång promenad och nu sitter vi båda ganska trötta här hemma. Dags att laga någon mat snart!

Tråkigare inlägg får man nog leta efter!
//Annie

... I'm going back to school!!

Japp, då var det dags att dra fram den akademiska biten av mig och sätta mig i skolbänken igen efter 3 år från den svenska skolan! Visligen pluggade jag engelska i Brighton med EF, skulle dock inte säga att det va så svårt och plugga va kanske det sista man gjorde egentligen! Och sen distanskurserna efter Brighton var bara för 2 år sedan, men nu ska jag sitta i en lektionssal igen.

I Höst ska jag nämligen plugga Detaljhandel och Service Management på Linneuniversitet i Kalmar. Dock kommer jag bo kvar i Växjö och pendla första året i alla fall. Älskar min lägenhet här och kommer ta mig ca 1-1,5 med tåg och buss, snabbare säkert. Tagit tjänstledigt från jobbet och kommer jobba endast helger. Vilket är skönt eftersom jag lätt blir rastlös och behöver mer än plugget att fokusera och variera mellan!

Mitt program är inriktat mot företagsekonomi, B2B och att jobba som en ledande position inom detalj- och tjänsteföretag.
Man kan säga att det är vidareutbildning från min gymnasieutbildning, Handel och administration.
Jag vill i framtiden jobba inom ett försäljningsföretag, gärna inom marknadsföring, inköpare eller projektledare inom detaljhandeln. Har lite tankar på att stiga inom mitt nuvarande jobb till vår marknadsavdelning, ekonomi eller liknande. Jag gillar mitt jobb och efter att ha jobbat som barista och skiftledare så känner jag att det är så mycket jag vill ändra, förbättra och prova! Kanske jag till och med en dag skapar ett eget företag? Just nu vet jag tyvärr inte vad det skulle innehålla och det är den dröm, men drömmar kan slå in och med en djupare kunskap inom handelssektorn och företagsekonomi, ledarskap etc, så närmar sig den drömmen lite närmare.

På måndag går jag in på min sista vecka som skiftledare innan semestern och sen tjänstledigheten. Kommer vara konstigt att går från att vara så otroligt aktiv varje dag till att sitta ner, Men jag vet att en kombination av kontorsjobb och praktiskt genomförande/arbete är det som passar mig bäst!

Ska ni börja plugga i höst? In case, tell me?!

//Annie

Nästa fredag går jag på min efterlängtade semester!

Och redan på natten till lördag ska jag och pappa packa in oss i bilen tillsammans med hunden och åka uppåt i landet, närmare bestämt till Särna och Funäsdalen!
Både pappa och jag ha velat fjällvandra i några år och nu blir det äntligen av! Trots att lillasyster vägrar följa med.
Vi ska först bo en natt i Särna och gå till Njupeskär i Fulufjället och kolla på Sveriges högsta vattenfall. Vill så gärna gå till toppen också, blir en längre vandring men sett bilder från toppen och se så fint ut.(första bilden)

Sen på söndagen ska vi upp till Funäsdalen och gå några av de 30 guldturer som de har på fjället där uppe. En av de jag vill gå är Anåfjället (andra bilden) Sen måste vi tyvärr ta bort några av de längre turerna på grund av att vi ha hunden med oss och för vi är nybörjare. Jag vet att det kommer bli så jobbigt, speciellt om vädret är dåligt, men håller tummarna och se framemot alla turer och alla underbara bilder jag kommer få på den vackra naturen som finns på fjällen.

Vi kommer bara gå dagsturer och sen sova i samma stuga, mest för att de är första gången och sen tror jag inte vår hund skulle gilla att sova i ett kvavt tält. Gör vi det igen så kanske tält eller vandra mellan stugor blir nästa utmaning!

Ser så framemot detta!

//Annie

....kan inte riktigt bestämma sig hur de ska vara!

Godmorgon världen!
Det blev en mysig kväll igår med bio tillsammans med älskling! Gick och såg Babydriver med Ansel Elgort.
Bra film som i efterhand var ganska förvirrande eftersom det fanns så många frågetecken kring karaktärerna och inte någon direkt klar röd tråd. Men gillade fortfarande den!

Imorse medan älskling låg och sov, åkte jag ut till pollen och skrittade en runda i något soligt väder.
Orkar inte med vårt svenska sommarväder. Igår var det ÖSREGN hela dagen, idag är det regn, sol, molnigt. Kan det inte bara vara soligt och fint?

Frukosten åker nu ner innan det blir att jobba till stängning ikväll!
Ha de gött bönor!

...regnar...

Första matintaget sker 14.15 och då har man varit i stallet i nästan 2h och duschat. Inte så bra kanske, men är man inte hungrig så är man inte hungrig!
Ösregnade ute hela tiden så var som en dränkt katt hela tiden i stallet eftersom jag glömde regnjackan och regnet kom halvvägs till stallet. Mysigt på något sätt ändå att rida i regnet. (kommer ångra dessa ord en annan gång)

Nu inväntas jobb och bio med älskling!
//Annie

Nu går jag in på mina sista 9 dagar innan semestern och känns som man ska hinna med så mycket innan den. Mesta dels för att ja går in på dag 18 i en jobbig jobbstrecka på 26 dagar. ( har två jobb så får skylla mig själv att jag tagit massa extra pass) Sen ska jag ha pollen i en vecka nu för ägaren åker på semester och på detta ska jag ha hand om familjens hund i helgen då jag jobba lång pass och dubbelpass ena dagen. Drömmer efter semestern nu!

Men planera är ju en bra sak att göra, när man även vill hinna med 1000 andra saker också. Så här får ni en glims av den.

Torsdag: Hästen + BK 16.30-20.30, sen Bio med BF
Fredag: Hästen + EH 15-23.30 + hämta hunden
Lördag: EH 8-17 + Hästen + Ha hunden
Söndag: EH 8-15 + BK 16.30-20.30 + Hästen + Ha och lämna hunden hos pappa
Måndag: EH 11-19 + Gym (Syrran ha Hästen)
Tisdag: EH 7-16 + Hästen, sen på Lakersskills comp
Onsdag: EH 13.30-22,30 (syrran ha Hästen)
Torsdag: EH 7-16 + BK 17-21 + Hästen
Fredag: EH 9-18, sen middag med BF och SEMESTER

Yepp, Ett ganska fullspäckat schema... Sen ska man hinna äta, sova, städa, packa, diska och andas emellan allt detta.

Wish me luck!

God morgon världen!

Klockan må vara snart 12, och jag börjar jobba om 2h, men gick nyss upp och äter lite frukost just nu.
Jobbar sent ikväll så energin måste vara på topp hela dagen. Förhoppningsvis blir det en lugn dag, men man vet aldrig, jinxade säkert det nu.

Ha de gött bönor!
//Annie

Lång dag på jobbet avslutades med ett kort och intensivt träningspass. Otroliga känningar från de två senaste gympassen och det kändes som man va svagare än vad man brukar vara, vilket tog bort en motivationssteg, men kämpade igenom några cirkelrörelse och 10 min running ( hatar att springa)

Jobbet var intensivt som vanligt, alltid vara glad, alltid vara på tårna och alltid fixa något. Tär på energin, hatälskar verkligen mitt jobb, men älskar mina kollegor som tur e. Hjälper till att orka dagen lite mer.

Kämpa på bönor!
//Annie

Första augusti, första dagen på "hösten" Kan väl hoppas att sensommarmånaderna blir så bra som de brukar bli.
Kände att jag ville ta tag i det där med bloggande igen, på ett sätt saknar jag det, men eftersom det finns brister i mitt bloggande så har det tagit lite tid. Men nu i höst kommer så mycket hända och förändras, kommer bli riktigt spännande och nervöst! Men ser framemot det, kände som att man gått i samma spår i 1 år nu.. Jobb x2, Stall x2, äta och sova. Inget nytt som gjort livet motiverande. Tog i alla fall tag i gymmet i maj, så lyckats gymma 2-3ggr i veckan minst sen dess (bortsett från de 2 veckorna som min energi och mående va på botten, då blev det bara ett pass)

Som sagt så är det nya tag! Får hitta motivationen för allt och verkligen blicka framåt och mot de positiva (cheesy i know)

Ha en underbar dag nu bönor!
//Annie

I måndags var man på nöjesnyttfesten med några av jobbarkompisarna, lite najs aw. Gott dricka, magen höll sig i schack hela kvällen. Kul att klä upp sig och se andra uppklädda när man brukar se varandra med skitiga jobbkläder, osminkade och kaffe upp till öronen.

Tisdagen bestod av jobb på andra jobbet, inget firande av nationaldagen. När jag bodde hemma kunde de bli någon tårta och fika med några i släkten.

Idag vaknade jag tidigt och gick till gymmet. Efter de har jag städat i 5h, helt slut efter att skrubbat, dammsugit, moppat och torkat. Måste bli bättre på att små städa då och då!

gått några dagar sedan jag skrev sist. Det har dock bara varit jobb, stall och så en släng magkatarr igen... alltid lika roligt..
Igår var jag en stund eller så länge jag orkade på släktfest med farmors sida. 100 personer ungefär, så blir det när farmors mamma har 11 syskon.

idag blev det en runda till stallet, trots ont i magen kunde jag rida en liten stund i alla fall. I eftermiddag blir det dejt!

efter en bättre jobb dag med ett 5h pass så körde jag själv hela vägen till älmhult och IKEA för lite små shopping till lägenheten. Varit sugen på att köpa några saker ett tag, blev lite krimskrams som gör lägenheten mysigare. Fixade till min kontorshörna. Inte helt klart, ska få lite hjälp med hyllor och magnettavlan som ska upp på väggen.

Bott i min lägenhet i över 1 år och den är absolut inte klar, i mitt sovrums finns endast en säng, nattduksbord och en byrå med en tavla på typ. Förutom inbyggda garderober. Sommarprojekt typ.

idag är en sådan dag som bara är jävligt jobbig. Trött som tusan men lyckas ta mig till jobbet, jobbar endast 2 av 3h för att vi hade det så sjukt lugnt och övertygas man att gå till gymmet. Vilket jag gjorde och det är jag sjukt nöjd över.
Men tröttheten sitter kvar och vet inte riktigt hur jag ska få den att försvinna. Kanske ingen mening att försöka ens med tanke på att man ska väl snart äta och sen sova direkt typ.

Hoppas i alla fall på en bättre morgondag!

Gud, det känns som det enda jag gör är att jobba, jobba och är i stallet. Jobbat sedan i onsdags och jobbar till och med fredag. Kämpar på och längtar till lördag! ledighet och släktfest!

Ridningen blev ett bad och latte arten går bättre! Beröm av chefen idag gjorde dagen också!

Dagen har verkligen varit skön! ledig som tusan och inte gjort så mycket, precis som de ska vara.
Sov länge innan frukost på balkongen med en speciell person. Innan vi drog ut på en runda på grand, lunch vid slottsruinen och sen letade fram ett gammalt speciellt ställe.

Efter ett träningspass med Niemi blev det mat, dusch och sitter med en ansiktsmask och ett glas vin! En bra dag helt enkelt.