Bion var jättebra och maten riktigt gott, blev en favorit i repris, cheeseburgare! Här får man inte ta med sig eget snacks på bion, men Emma och jag smusslade med oss chips och dipp!?!? Som vi har längtat efter att få äta det.

Igår var det första advent, har ingen julkänsla här för fem öre... Men igår fick jag äntligen det. Hanna, Ludde, Albin, Elin och jag åkte nämligen till IKEA, åt självklart köttbullar med potatismos och lingon. Efteråt köpte vi julmust, pepparkakor, lussebullar, julskum, chokladkalender och glögg. Det sjuka är att jag står i kassan och ska betala, så tar jag fram min väska (Linköpings skolväska) för att ta pengarna, då har killen från Hong Kong i kassan varit på utbytestermin i Linköping, världen är liten!

Väl hemma på hostlet, blev det möta upp Alex och Emma också för att sedan äta alla gottesaker och kolla på ensam hemma. Så lite julkänsla kan jag allt säga att jag har fått nu.

Idag i skolan hade jag terminens sista presentation, nu ska jag bara renskriva texten och lämna in ett till arbete sen är jag klar med allt förutom finals, kan inte riktigt förstå att terminen snart är över här. Men först har jag Filippinerna att se framemot, om bara 4 dagar!? Ännu en underbar nyhet är att jag tillsammans med mina tjejer ska på Summerburst i Stockholm i sommar och se Justin Bieber! Trodde då aldrig han skulle ställa upp på något sånt, ser jag framemot.

Har varit lite dålig på bloggfronten, mamma och pappa var nämligen på besök, hur mysigt som helst!

Dem var här i 10 nätter, så hann med en hel del. Var underbart att få ut och äta på resturang, mestadels västerländskt eftersom jag är så trött på ris och nudlar. Fick även sova på hotell i en vecka, de hade pool på taket så tog två förmiddagar och bara slappade där. Mamma och pappa fick även besöka min skola, vi var runt och shoppade lite och strosade runt i kowloon samt olika delar av hong kong island. En dag blev det the peak samt en dagstripp till Macau där vi för övrigt vann 280 dollar haha. Gjorde självklart ett besök på Ozone med så mamma och pappa kunde få avnjuta en drink med Hong Kongs bästa utsikt. Dagarna gick alldeles för fort och nu är det redan 4 dagar sedan de åkte... Men inte långt kvar innan jag är hemma igen!

Igår blev det ladies night igår med ett härligt gäng, kvällen började givetvis på Mr Wongs. Därför är jag inte sådär jättepigg idag... blir därför en väldigt lugn kväll, blir en dejt night med Emma och Ludde, först go burgare på Outback sen Fantastic beasts på bio, perfekt fredag!

Veckan hittills har varit ganska seg, skola som vanligt. En hel del grupparbeten som väntar nu i november och inlämningar. Men det är okej att ha lite tråkiga arbeten framför sig när man har bokat en resa 2-9 december med Hanna och Betty till BORACAY!! Inte nog med det, idag kommer mamma och pappa på besök och stannar här till 21. Egentligen skulle dem kommit igår, men fick ett samtal från dom igår morse att de var fast i Finland pga av snö hemma. Men snart får jag träffa dom <3

Igår var det 3 lektioner (veckans jobbigaste dag), under lunch gick sarah, martin, maxime, albin och jag till Maximes favoritställe. Ligger i fui teis fresh market, det är ett ställe med ris lite stark curry där man får bestämma två tillbehör. Eftersom det var dåligt väder drog vi till WYH common room och åt som för i övrigt var jättestort, nästan halva kafeterian med en uteplats. Kom fram till att vi har hittat perfekta stället för förfester!

Under kvällen blev det att hänga med Hanna och Hanna till financial district för att gå på en food fair med Sassy Hong Kong. Det var jättemysigt, minglade runt lite och testade på ett antal smårätter. Bland annat miniburgare, blandad indisk mat, paella, chocolate chip cookies och brownies samt öl. Efter vi var mätta och belåna tog vi med oss en varsin öl och satte oss uppe på taket ovanför IFC och bara njöt av utsikten och självklart lite tjejsnack. En perfekt torsdag!

Nu är det äntligen fredag och HEEELG! Blir snart att åka och överraska mamma och pappa på flygplatsen, har precis fyllt på batterierna med Derrick, vi gick till skolans restaurang, åt en sjukt god hamburgare. Nu är det dags för veckans tråkigaste lektion...

På fredagen var det först skola som vanligt, lite grupparbete sen begav Hanna, jag, Ludde, Alex, Albin, Jesper och Adam oss in till Tuen Mun. Tanken var att käka på Outback men självklart var det fullt så blev att dela upp oss så Hanna, Alex, Ludde och jag drog till Cafe 360 för lite pasta, pizza och våfflor. Efter middagen mötte vi upp Hanna, Fabiana och Ann-Kathrin för bio, det blev Inferno, den tredje filmen efter Da Vinci koden och änglar och demoner.

Lördagen bestod också av lite grupparbete, sen på eftermiddagen drog Hanna, Emma, Salo, Matt, Albin och Jesper till HKU för att kolla på Lingnans handbollsmatch. Var inte helt lätt att hitta dit då taxi chauffören tog oss till fel ställe först... men efter många om och men kom vi fram men då får inte Maxime, Alex och Ludde spela eftersom de glömt sina pass... men vi hade laddat upp med lite alkoholhaltiga drycker så körde en liten förfest samtidigt som matchen. Sen drog vi oss vidare mot Mr Wongs där vi mötte upp ett gäng från Linkan som pluggar i Malaysia, trevligt! Kvällen fortsatte sen på Red bar.

Söndagen var ganska så seg, efter en välbehövlig sovmorgon gick jag och Ludde till donken för att få lite energi, blev ett avsnitt av så mycket bättre. Sen träffa gruppen igen för sista justeringarna inför dagens redovisning.

På onsdagen gav jag och aaron oss ut på en 2 timmar hike vid 8.30 på morgonen, vi började här vid skolan sen hamnade vi vid tuen mun så tog MTR tillbaka till skolan. Resten av dagen bestod av lektioner och grupparbete på kvällen.
Idag blev det att testa på squash med Hanna, var riktigt kul och svettigt faktiskt även om vi körde med våra egna påhittade regler. Efter gick vi till sushi express för att köpa lite mat. Sen slog självklart sötsuget till så blev en sväng till park n shop samt donken för en liten glass. Nu har jag precis landat i sängen efter att ha varit med på en "grabbkväll" blev lite öl, pictionary och med andra ord med Ludde, nicki, maxime, matt, Yannick och Albin!

Igår var det sista dagen i Singapore, tjejerna drog till skolan tidigt så jag hängde lite med killarna under frukosten, sen tog jag mig ut på en liten egen upptäcksfärd medan killarna pluggade. De bor nämligen vid Chinese garden så strosade runt där i värmen med lite musik i öronen. Vid lunch började jag dra mig tillbaka till lägenheten för att säga hejdå till gänget och bege mig till flygplatsen. Självklart var flyget försenat... ingen surprise! Eftersom jag kom hem sent på kvällen var alla och förfestade och påväg att dra ut för att fira halloween. Så jag fick för mig att köra en liten spontanare, så jag drog snabbt hem och bytte om och hann med sista MTR in mot stan. Självklart var LKF fullsmockat, men det var en väldigt lyckad kväll ändå! Ludde, Nicki, Bart och Kim hade en liten tävling om att de skulle lyckas skapa sig en egen halloween outfit genom att få andras assessorer. Gick riktigt bra för ludde som slutade upp med en orange peruk, kaninöron, en cape, en mask, slips och pumpahatt. Kvällen slutade med lite kebab innan vi drog oss hemåt.

Dagen idag har inte varit så speciell, gott i skolan, fick reda på min sista midterm som gick bra den med, alltid roligt! Nu under kvällen blev det lite grupparbete och tvätta. Mötte Aron så vi hängde väl i tvättstugan i över en timme. Nu blir det läggdags för att orka ge mig upp en hike imorgon med Aron.

På söndagen drog vi oss in mot botaniq garden, vilket var jättemysigt. Åt en så god hamburgare med pommes (bild kommer senare) blev en lång lunch med massor med tjejsnack. Sen drog vi oss till Sentosa där bland annat Universals finns. Vi gick aldrig in utan fick nöja mig med en bild utanför, blev även ett stopp för lite fika. Sen blev det vidare mot Marina bay, gick runt lite i shoppingcentret, jag lyckades få med mig ett par blå kostymbyxor samt lite smink. Sen köpte vi med oss mat från ett food court och drog oss bort mot gardens by the bay där ljusspelet är. Det var verkligen så himla fint, de spelade musik och träden lös i massa olika färger. Direkt efter skyndade vi oss över till Marina Bay igen och kollade på vattenspelet vilket var helt fantastiskt det med.

På lördagen började vi morgonen med lite marabou och hemköping av donken. Framåt 14 kände vi att det var dags att ta tag i dagen, så vi tjejer stack iväg till arabic district, vi strosade runt lite samt satte oss på ett jättemysigt ställe och käkade nachos samt tog en varsin färskpressad juice. Eftersom jag aldrig varit i singapore förut var det ett måste att åka till Raffel Hotell och testa en singapore sling. Den var riktigt god och har nu lyckats boka av det på listan! Vi gick även runt i Clarke Quey området, det var något typ av halloween event så det var dans och allt möjligt. Sen mötte vi upp Charlie och stack till en mysig italiensk restaurang.

Helgen har verkligen varit helt underbar! På fredagen när jag äntligen lyckades komma fram blev jag mött av mina två små snyftande gosisar. Vi gick hem till deras lägenhet, snackade lite med grabbarna och charlie och tog en rundtur i lägenheten. Lite senare drog Olivia, Fillan och jag in till China town, samt gick runt lite i bugis. Vi åt på Maximillan foodcourt vilket var väldigt gott, det blev kyckling och ris. Sen blev det hem och fixa sig och köra lite förfest med hela gänget förutom Challe i lägenheten. Sedan drog vi vidare till förfest nr 2 till några svenskar, väldigt trevligt. Tillslut hamnade vi på 1 altitude, vilket är världens högsta takterass om jag inte minns fel.

Alla midterms är över + presentationen i organisational behaviour, allt kändes som det gick bra!
Firade in att allt var över med att åka till Tuen mun med Ludde och shoppa lite samt käka glass där de hackat i chocolate chip cookies, brownies och chokladsås 😋 Nu sitter jag på flygplatsen och väntar på att mitt flyg till Singapore ska gå. Var nära på att jag inte kom med... tanken var att åka 4.30 för att ha gott om tid på flygplatsen och slippa stressa. Självklart stänger jag av alarmet i sömnen och vaknar av mig själv 5.15!? Vilket betyder 1h 45 min innan mitt flyg går, tar ca 40 min till flygplatsen och check in stänger 1h innan. Med hjärtat i grophalsen lyckades jag få tag på en taxi som körde mig dit fort, inser halvvägs att jag inte har pengar till taxi(de tar inte kort här). Väl framme lyckades jag övertala taxichauffören att jag bara ska checka in sen lämna pengar till han. Så 5 min innan check in stängdes lyckades jag komma fram!!! Sen springa som en dåre till bankautomat och lämna pengar till chauffören. Sen självklart vid kontrollen behöver de kontrollera min väska... sen stressa till gaten och nu sitter jag här med ett försenat flyg! Inte min dag riktigt... men nu är jag redo för Singapore!!!😍