Heisann!

Siden det bare var meg og lillmann ved middagsbordet i dag, bestemte vi oss for å lage pannekaker til middag. Det er en god stund siden sist vi hadde det, og det merket jeg veldig godt da de skulle stekes haha.. Var mer enn én som gikk rett i søpla for i si det sånn.. Får nesten bare trøste meg med at de blir verre dit de kommer haha..

Mens jeg stod midt i stekingen, begynte jeg å tenke på eventyret om pannekaken som stakk fra kone krone, gamlefar, syv skrikerunger, mann brann, høne pøne, hane pane, osv. helt til den ikke kom seg forbi Gylte grisesylte.. Så da endte det opp med at vi måtte leste den mens vi spiste.

Tror aldri jeg har lest det eventyret i en så passende setting før, men jeg er garantert ikke den første personen som har tenkt på det heller. Det morsomme er vel i grunn at jeg aldri har lest dette eventyret til sønnen min før. Så det må være kjekt for han å få høre noe nytt innimellom også, og ikke bare de samme gamle historiene om Emma og Thomas.

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - Klikk her

New in

Heisann!

I dag trosset vi regnværet og gikk oss en tur på en butikk helt på andre siden av dalen. Ikke for å handle, men fordi vi måtte ned å hente en pakke som hadde kommet i posten. Pakken inneholdt Shampo og balsam, hårolje og en parfyme jeg har hatt lyst på helt siden jeg fikk en prøve av den en gang i fjor. Jeg kjøpte vel i grunn ny shampo og balsam for ikke så alt for lenge siden, men jeg syns håret ble så klissete og tyggisaktig av det, så da måtte jeg nesten bytte ut til en annen type.

Nå tenkte jeg at jeg skulle klekke ut en lur ide for dagens middag, Helst en ide som er såpass lur, at vi ikke trenger å ta en ny tur ut i regnet for å komme oss på butikken. Så kjenner jeg meg selv rett, tror jeg at jeg kommer til å hive sammen en pannekakerøre. Det er i hvert fall det som frister akkurat nå, men det kan selvfølgelig være noe annet som frister mer når middagen skal lages.

Hverdag, New in

Heisann!

I dag hadde vi så og si ingenting vi kunne finne på til middag. Siden det bare blir meg og lillemann, ble det en liten utfordring å finne på hva vi skulle ha. Han spiser jo så og si alt, så utfordringen gikk vel i grunn på hva jeg ville ha til middag haha..

Så vi kledde på oss, og gikk en tur ned på senteret. Litt fordi vi skulle få oss en god tur, men mens fordi det er så trangt mellom butikkhyllene på den nærmeste butikken, at du sliter om du treffer på motgående handlevogner hahah.. Og så kan vi vel også skylde på at det er mye bedre utvalg på kiwi der vi gikk haha..

Etter handlingen, klarte jeg absolutt ikke å dy meg. Jeg bare måtte innom Kitch'n for å kjøpe de nye mummikoppene. Den ene er i grunn litt dyster, men samtidig er det noe koselig ved den også. Og den andre er selvfølgelig den nye sesongkoppen. De er nå godt plassert i skapet sammen med de andre, og der blir de nok stående til de en gang blir tatt i bruk haha..

Heisann!

I dag var det utrolig deilig å slippe å stå opp like tidlig som vi har gjort ellers i uken. Eller jeg vet vel i grunn at det blir enda deiligere når mandagen kommer, og vi likevel kan sove lenge da også haha.. Men det er jo noe spesielt med helgen. Vi startet i hvert fall dagen med å spise rester av gårsdagens middag til frokost, før vi kledde på oss og gikk ut en tur.

Og nå kjente jeg for alvor at det virkelig er høst. For mens vi tidligere har kunne klart oss med en litt tynn fleecejakke, måtte lillegull ha på seg en foret regnjakke og for første gang på denne siden av sommeren, har han hatt på seg lue mens jeg og han har vært ute å gått.

Turen gikk som vanlig opp til vannet, og vi storkoste oss skikkelig. Nesten ikke noen andre mennesker der, og solen skinte litt til tross for at den ikke varmet noe nevneverdig. Vi ble der oppe og trasket en liten stund, før lillemann fikk det for seg at vi skulle gå hjem igjen. Litt greit at han finner ut av det selv også innimellom, og at det ikke alltid er jeg som må være festbremsen hans.

Heisann!

De siste årene har høstferien nesten bare vært en helt vanlig uke her i huset. I hvert fall etter at jeg sluttet på videregående i 2014. Men nå som jeg har en skolegutt i hus, har høstferien (eller potetferien fra gammelt av) igjen fått en slags form for mening. Dette er første ferien til lillegull siden han begynte på skolen, så denne uken skal vi nyte tvers gjennom!

Vi starter den i hvert fall med å ligge skikkelig på latsiden. Vi er faktisk så late, at vi bestilte middag som skal komme på døren om en tre kvarters tid. Men når det er fredag og ferie, er det lov til å kose seg litt ekstra synes nå vi.

Nå gjenstår det vel i grunn egentlig bare å finne ut hva vi skal bruke alle dagene vi har sammen på. Jeg ser for meg at det muligens blir noe inneaktiviteter i form av noe kreativt, eller turer i nærområdet. Det som i hvert fall er sikkert, er at vi skal kose oss litt mer enn vi pleier og at ting skal skje på hans premisser.

Ukategorisert

Heisann!

Wow, for en måned jeg har hatt. Føler jeg har gjort og opplevd utrolig mye, og ikke minst at den varte veldig mye lenger enn de andre månedene pleier. Jeg skulle jo egentlig komme med dette innlegget i går, men får skylde på at jeg kom hjem sent i går kveld, og at vi ikke hadde internett i huset.. Heldigvis var de timet så godt at det kom noen for å installere fibernett i dag, så da trengte jeg ikke å være alt for lenge uten internett..

Men nå over til hva innlegget faktisk skal handle om. Nemlig et aldri så lite tilbakeblikk på en fantastisk måned.

Hyttetur

Når jeg først var i Nord Norge en tur, måtte vi ta turen over fjorden på hyttetur. Ble litt om og men og hvis og om at, både når vi skulle over fjorden, og tilbake hahah.. Men vi kom oss i hvert fall begge veiene til slutt, og hadde ca 4 flotte dager på hytten.

Nordlyset

Jeg var så heldig at jeg fikk sett nordlyset for første gang mens jeg var vekkreist. Ikke bare én, men hele tre ganger. Så nå kan jeg få krysset det av Bucket-listen min for å si det sånn..

Baking

I begynnelsen av måneden, satt jeg meg ned med lillegull for å bakeboller. Han var kanskje ikke så veldig delaktig i det som skjedde, men han var veldig oppmerksom og fulgte hver eneste bevegelse jeg gjorde med blikket.

Plommeslang

Siden plommene våre var modne i begynnelsen av måneden, måtte vi ha oss et aldri så lite plommeslang i egen hage. De plommene var fryktelig gode, og det som var tror jeg faktisk forsvant samme dagen. I hvert fall de som så bra ut.

Harrytur

Når jeg har skrevet om hytteturen, må jeg jo for all del ikke glemme Harryturen vi var på samme dagen som jeg reiste nordover. Det var altså rett fra flybussen og inn i bilen til bestevenninnen min som satt kursen rett mot Sverige haha.. Har fortsatt godis igjen, og er vel strengt tatt nesten ikke noe av det som ble rørt.

Heisann!

For noen nydelige dager vi har hatt på hyttetur, og ikke minst utrolig innholdsrike! Vi har grillet, gått turer, sett på nordlyset under stjerneklar himmel, og fått oss en liten sykkeltur. Men det som virkelig kan beskrive hytteturen vår best, er "etter mye om og men".

Når vi skulle reise avgårde over fjorden, var det ingen som kunne skysse oss. Alternativet var å ta hurtigbåten, og gå ca 4 kilometer. Noe som i grunn var helt uaktuelt da vi hadde et helt flyttelass å bære på. Så da bestemte vi oss for at vi skulle utsette det til mandag. Men da vi stod opp på lørdagen, fikk vi beskjed om at noen kunne skysse oss likevel, så da ble det stress-pakking på høyt nivå!

Og da vi skulle hjem igjen i går, var det ikke noe likere. Etter en dag ekstra på hytten, endte vi plutselig opp med ingen skyss likevel. Vi fant jo raskt ut at vi aldri i livet ville rukket båten, så vi ringte for å få den til å komme på kvelden. Det gjaldt selvfølgelig bare på fredagen, og vi to som ikke skjønte bæret av båtrutene, ble litt vel oppgitt. Vi pakket ned sakene våre og bestemte oss for å gå til hurtigbåtkaien mens det enda var lyst, og heller ta å overnatte på venterommet.

Da vi hadde låst hytten, fant vi ut at vi kunne like gjerne bare gå inn igjen, lage oss noe mat og få en god natts søvn i sengen, istedenfor på et venterom haha.. Venninnen min spurte sjåføren som hadde skysset oss til, om han kunne skysse oss tilbake dagen etter. Jeg sa på spøk at når han får strøm på telefonen, så sender han vel melding om at han kan hente oss nå.

Og hvor rett skulle jeg ikke ta? Da den lenge etterlengtede maten stod i ovnen, tikket det inn en melding der det stod: "Skal tro det går, men vet ikke om det blir sent eller tidlig" Etterfulgt av en melding til der det stod: "eller er dere klar nå?".. Så vi endte opp med å kaste maten som var halvferdig, pakket sakene igjen, og kom oss tilbake over fjorden.

Når det kommer til sykkelturen vi hadde planlagt, ble den absolutt ikke som vi hadde sett for oss. Dagen vi egentlig skulle sykle, kom vi oss ikke inn på låven for å hente syklene. Så vi prøvde igjen dagen etter. Da vi endelig fikk tak i syklene, var min sykkel punktert, og den sykkelen jeg endte opp med å bruke var kjørt fast i muligens det tyngste giret, og bremsene var så og si ikke eksisterende. Det største problemet av alt, kan man vel trygt si var at ingen av oss helt hadde teken på å sykle lenger haha.. Så vi endte opp med å sykle litt på flat mark, før vi trillet syklene med oss ned i fjæra. Hvor vi ble sittende med litt sjokolade og noe godt å drikke mens den bærbare høyttaleren vi hadde med oss, spilte musikk.

Heisann!
Etter mye om og men, kom vi oss på hyttetur i går. Vi skulle egentlig dratt på fredag, men i mangel på noen som kunne skysse oss over fjorden, måtte vi utsette det. Vi skulle vel i utgangspunktet utsette det til i morgen, men det dukket opp en løsning på problemet vårt helt spontant i går haha..

Vi hadde en utrolig fin kveld i går, hvor nordlyset viste seg for oss. Vi så det på torsdag også, men ikke like fantastisk som i går. Dette er jo de to første gangene jeg har sett nordlyset, så jeg var helt i ekstase, nesten trollbundet av det haha.. Det har alltid vært en av mine største drømmer, og den er nå oppfylt!!

Hittil i dag har vi hatt oss en god tur på ca 8,4 kilometer, så nå skal vi nyte resten av kvelden med grilling, noe godt i glasset og med god samvittighet!

Heisann!

Jeg skulle egentlig komme med et innlegg i går kveld, men jeg var altså helt ferdig. Reisen min begynte tidlig i går morgest og jeg startet dagen klokken kvart over 4 på natten. Etter litt stress på Flesland og en litt stressende mellomlanding på Gardermoen, kom jeg endelig av flyet på Evenes. Og jeg kan vel trygt si at det var der jeg var mest stresset. Bagasjen min kom ikke med en gang, og når den endelig kom, trodde jeg ikke det var min. Til tross for at jeg sikkert er en av ekstremt få som har akkurat den kofferten. Navnelappen min hadde falt av, så jeg endte opp med å sette kofferten tilbake på bagasjebrettet, sende den rundt en ekstra runde, før jeg innså at det faktisk var min, og tok den med meg for å løpe til flybussen som jeg rakk med et nødskrik.

Fremme i Narvik ble jeg møtt av bestevenninnen min, og turen gikk videre til Riksgrensen for en aldri så liten Harrytur. Vi var vel ikke hjemme hos henne igjen før i cirka fem seks tiden. Og da var jeg ganske så toast. Tror vi la oss i elleve tiden, og jeg tror faktisk aldri vi har tatt kvelden så tidlig når vi har vært med hverandre. For vi er våken om natten, og sover vekk dagen haha..

I dag derimot, våknet vi vel i halv 10 tiden, spiste en bedre frokost, etterfulgt av et besøk hos tanten min som jeg ikke har sett siden i fjor. Etter besøket tok vi oss en tur rundt i nærområdet på fotosafari. Det er så utrolig fin natur her, så jeg tenkte å avrunde innlegget med noen bilder fra i dag:

Heisann!

Nå er jeg i full sving med pakkingen. Eller rettere sagt det jeg kan pakke i kveld. Nå har det blitt såpass mye at jeg mellom annen hver ting, trekker frem bagasje-vekten for å sjekke at jeg ikke har fått overvekt. Sindre kommenterte til meg: "Du må jo huske på at du skal ha med toalettsakene og sminken også, det veier jo en del". Jeg lo litt før jeg svarte: "Jeg har da fortsatt syv kilo å gå på".. Deretter svarte han:"Jeg tviler på at du har syv kilo sminke, men jeg hadde ikke blitt overrasket om du hadde hatt det".. Dagens det der haha..

Jeg kjenner at reisefeberen begynner å stige, i tillegg til bekymringer om alt som kan gå galt. Første bekymringen min er at jeg skal på den nye terminalen på Flesland, og jeg er livredd for å ikke finne fram haha.. På en god andre plass kommer bekymringen for å klare å gå til rett sted på Gardermoen. Heldigvis har jeg 1 time og 20 minutter på meg, så satser på at jeg alltids skal klare å rekke flyet mitt der også. Og sist men ikke minst, har vi kanskje den største bekymringen min. Det er nemlig bare ti minutter fra flyet mitt lander på Evenes, til flybussen jeg skal ta videre går.. Om jeg ikke rekker den bussen, blir det flere timer med venting på meg. Men jeg satser på at det går bra altså.

Nå gjenstår det bare å poste dette innlegget, pakke ned macen og komme meg i seng. Så får jeg heller komme med et innlegg i morgen kveld.