Utmaningens 10:e dag är avklarad. Härlig promenad blev det också.
För er som börjar misströsta, ni som börjar tänka att ni inte kommer att orka alla dagar! För er kommer här världens grej. Vi är halvvägs till något magiskt. Efter 3 veckor känner kroppen igen den nya aktiviteten så mycket att det känns som en vana! Då känns det som om man trivs med att göra det. Så håll ut om ni inte känner så just nu!! Vi är halvvägs dit nu. Kämpa på !! Bra jobbat så här långt!

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Japp nu har vi gjort 1/25. Bra jobbat. Nån skrev viktboll häromdagen! Bra tips! Idag testade jag sommarens roligaste leksak. Min kära Wallball.
Jag hade den i russian twist. Det gör att man får hålla lite högre fokus i hela övningen. Ännu bättre träning. Det går också bra med en viktskiva eller en sten. Nu ångar vi på då. Hänger alla i ?

Likes

Comments

Börja veckan lite avslappnat kan man ju ibland få göra när man jobbar i vården. Ledig dag brukar ofta fyllas med mycket saker. Men ibland behöver man se till att de dagarna inte är överfulla. Idag fick bli en sån dag. Bara måbra-saker

Umgås med familjen, träna, dag 2 i 100-utmaningen, läsa, laga mat, dricka mycket kaffe och testa ny glass.

Den här smaken var riktigt bra! Lohilos Salted Caramel 👍🏼

Dag 2 i utmaningen gjordes på altanen innan kaffet

Likes

Comments

Oj. Här är han nu! Min allra första surdeg! Jag har länge tänkt prova att starta i gång en surdeg. Det här blir mycket spännande!
Det känns nästan som om jag måste ge honom ett namn om han ska stå här och leva ett eget liv i skåpet! Han ska ju matas också!
Vi får se hur nöjd han blir! Och hur nöjd jag blir! Kanske framförallt hur nöjd familjen blir, med en jäsande surdeg och få provsmaka mitt experiment !!

Likes

Comments

Då är vi igång då!! Det här kommer bli bra! Kul att ni hänger på ett helt gäng! Då kommer vi att peppa varandra! Än är det inte för sent att att hänga på 100-utmaningen. Kolla förra inlägget så kan du inte motstå!!
Avslutade med att cykla över Hökensås mot Vättern och tillbaka. En sväng till Gate som tidigare var hemadress för mig blev det! En del backar. Bra träning!
Vilka av er har fixat utmaningen idag??
Lycka till alla som halar på!

Likes

Comments

Med tanke på dagens nya mål så kommer här en utmaning. Häng på och stärk bålen. Vi kör i 100 dagar.
Jag är alldeles för svag i bålen så detta behöver jag! Vi startar i morgon!

100 utmaning
Sit-ups 25st
Russian twist 25st
Benlyft 25st
Tå-touch 25st
Kör allt 4 rundor = 100 av varje

Russian twist sitter du på rumpan och lyfter fötterna 5 cm. Håll i en vattenflaska eller boll. Vrid dig sedan från en sida till den andra, försök få armbågen bakom ryggen och vrid sedan tillbaka.

Benlyft ligger du på golvet med raka ben. Se till att svanken ligger pressad mot golvet. Lyft sedan båda fötterna högt mot taket.

Tå-touch ligger du på golvet med böjda ben och fötterna i golvet. Se till att svanken ligger pressad mot golvet. Sträck hö hand mot hö häl, tillbaka och sedan samma med vä.

För den som känner att det känns övermäktigt kan man köra 1 runda/dag

Vilka hakar på??

Likes

Comments

Efter fyra veckor med träning på annat håll var jag tillbaka i boxen idag. Roligt!! Men ack vad jag har tappat teknik. Jag tycker verkligen om marklyft så det fick det bli idag. Med ett antal kilo mindre än jag brukar köra på, drog jag igång. Oj oj ! Efter ett par lyft kände jag hur krokig jag blev
Men efter att plockat bort 20 kilo till och bra tips och pushning av de mer rutinerade i boxen idag kändes det bättre. Riktigt roligt igen och sen avslutning med ett pulshöjande pass var jag nöjd för dagen.
Nya mål och vägen dit är nu satta! Tekniknötning och coreträning blir det för mig framöver.
Kul att vara igång igen 💪🏼

Likes

Comments

Det här älskar jag!! Känslan när jag har gjort det där passet. Det där passet jag för en timme sedan tänkte att: Nää inte idag, det kommer inte gå, kommer inte orka idag...
Men när jag sedan säger till mig själv: skärp dig, varför skulle du inte klara det idag? Då har jag ett par tre ursäkter. Sen gör jag det ändå. Drar i gång passet jag tänkt smita från.
Känslan när jag fixat det!! Det är en känsla jag älskar!!!

Likes

Comments

Att bara vara, här och nu. Att se det som finns där du är. Det ger en möjlighet till lugn och tacksamhet. Det är mer hälsa i det än vid första anblicken. Det behövs inte mycket och inte så lång stund.
Njut mer, oavsett om du redan är bra på det eller inte.

Likes

Comments

Här kommer tips där ni kan lära er mitt favoritpass.

En film med några korta poweryoga-pass

Den passar även den som tycker att yoga verkar lite slött. Här får du jobba lite också.

Jag hittade en länk med min favoritfilm

Poweryoga

Lycka till. Och NJUT !

Likes

Comments