I fredags åkte jag, Julia och Moa och gick runt och kollade på the christmas lights vilket var så mysigt! Var verkligen upplyst överallt. Sedan åkte vi vidare till Cheesecake Factory för middag och bara snackade hela kvällen vilket verkligen var så skönt och behövligt.

I lördags blev det först julmarknad och sedan gick vi till shake shack och åt vilket jag verkligen kan rekommendera. Ganska likt In n Out som finns i California. Sen gick vi till Georgetown för lite shopping men hittade dock inget, men det var mysigt ändå. Älskar verkligen Georgetown och hade lätt bott i en liten lägenhet där.

I Söndags åkte vi till Annapolis som är så mysigt. Är ganska litet men verkligen så mysigt!

Puss

Hoppas att allt är bra med er! Det är bara bra med mig men är så trött haha. Gick dock och la mig igen så fort Whit och Harriet hade gått till skolan vilket var så skönt. Har även hunnit med att göra en hel del grejer som jag inte orkat ta tag i tidigare så som skrivit klart de sista julkorten, lägga in alla bilder från kameran till datorn osv.

Har verkligen blivit så dålig på att blogga men har verkligen inte orkat ta tag i det och har så mycket som händer hela tiden. Har dock faktiskt en hel del bilder att posta. Men dock fattar jag verkligen inte att det redan är december och snart NYÅR!! Ser verkligen så mycket fram emot det och har alltid drömt om att fira det i NY vilket jag ska göra i år! Dock har jag lite panik då jag inte har hittat en outfit än haha.

Vi hörs snart igen och ska posta lite bilder ifrån helgen och även ännu äldre bilder som jag inte postat än.

Puss

Är bara så trött på att alltid höra att någonting är fel och att man hela tiden måste anpassa sig efter andra. Missförstå mig dock inte, jag är så glad över att jag valde att åka som Au Pair och det är kanske till och med ett av de bästa beslut jag tagit. Men något som jag saknar är att jag känner mig så bunden till familjen ibland. Det finns alltid någonting som inte är bra. När jag inte jobbar tycker jag att jag har friheten till att bestämma vad jag ska göra och ta mina egna beslut. Men tydligen får man inte komma hem "för sent" osv. Känner liksom att jag är old enough to make mina egna val så länge jag inte jobbar dagen efter. Hatar känslan av att inte känna sig fri. Speciellt då jag inte haft regler förut hemma i Sverige men tycker därför heller inte att jag ska ha regler nu då det inte ens är mina riktiga föräldrar. Ska dock ta och prata med dem imorgon igen, för har insett hur viktigt det faktiskt är att man vågar säga ifrån. Självklart måste man anpassa sig men jag är dock inte den enda.

Började dagen med frukost på Starbucks och sedan gick vi vidare till Empire Sate Of Building. Älskar verkligen utsikten över NYC!

Sedan gick vi vidare till Soho där vi shoppade lite och sen hade vi lunch där. Möte sedan upp Vera och Connor på 9/11 och gick sedan till Brooklyn Bridge.

Var verkligen så kul att ses igen och det var så mysigt att bara gå runt tillsammans. Kvällen avslutades med ännu en musikal men denna gången såg vi Chicago, vilken jag verkligen kan rekommendera er att se!

Puss

Kom till New York vid 3 tiden på fredagen och gick sedan till hotellet. Vi bodde på Wellington vilket var så fint! Hann bara ha middag och sen såg vi Wicked på Broadway. Musikalen var verkligen jätte bra men var dock inte den bästa vi såg i NY. Såg även Chicago och Book of mormon och de var verkligen så bra! Så om ni besöker New York måste ni verkligen se en musikal på Broadway.

Puss

Hej! Som sagt var mina föräldrar här för två veckor sedan. Var verkligen så kul att se dem igen. Hämtade upp dem på tågstationen och tog sedan en über till deras hotell i Georgetown. Visade dem sedan runt i Georgetown och sedan hade vi middag på en restaurang hör i Georgetown vilket var så mysigt.

Andra dagen blev det mycket sightseeing och vi hyrde cyklar och cyklade till en hel del memorials och till vita huset som är ett måste att se när man är i Washington DC. Gick även till lite olika museum, så det blev en hel del gående. Blev lite shopping på kvällen i Georgetown och sedan middag.

Resten av veckan blev det ännu mer sightseeing och de kom även på middag hos min host family och på fredagen gav vi oss av till New York. Dock tänkte jag posta bilderna från New York i ett annat inlägg så berättar mer om det sen.

xoxo

Som jag skrev i förra inlägget så gick jag och Julia till ett jätte mysigt brunch ställe här i DC när vi kom hem från Chicago som jag lovade att posta lite bilder ifrån. Var inte allt för mycket människor och heller inga turister i och med att det ligger lite "gömt". Fick vänta en liten stund på att maten skulle komma så fick därmed gratis drinkar vilket var nice.

Körde Harriet till skolan idag och tog sedan en Power Walk direkt efter att jag kom hem i och med att Whit är sjuk så passade på att gå ut medan Dave var hemma. Måste ju tyvärr stanna hemma idag med Whit. Dock är det ganska skönt och har ändå ganska mycket som jag måste ta tag i. Ska också ta och sova lite hehe.

Puss

Hej! Hoppas att allt är bra med er! Shit så länge sen jag bloggade nu men det har hänt så mycket hela tiden och har haft fullt upp så har inte haft tid.

Ska självklart berätta om New York och lägga upp massor med bilder men tänkte börja med att lägga ut bilder från veckans weekend trip som var Chicago.

I fredags åkte jag och Julia och var framme vid hotellet ca halv 12 så gick bara och la oss när vi kom fram. Gick upp vid 07:00 och gick sedan och köpte frukost som vi åt i parken.

Gick sedan vidare till skulpturen Cloud Gate som är ett måste att se när man är där. Dock så kunde man inte "gå hela vägen fram till den" då den var en demonstration mot Trump som höll på.

Gick sedan vidare till observation deck för att kolla ut över denna fantastiska utsikt.

Gick sedan mest runt och tycker att det är så mysigt då det är en storstad men samtidigt ligger det precis vid en flod vilket är så mysigt.

Kan även rekommendera er att gå till Magnolia Bakery som gör så fina Cupcakes,

De öppnade Cloud Gate "parken" på eftermiddagen igen, så gick dit igen för att ytterligare lite bilder.

Sedan gick vi till Navy Pier, vilket var ett av de mysigaste ställena i Chicago.

På kvällen gick vi till Cheesecake Factory för middag vilket var så mysigt. Vid 11 tiden gick vi och såg Almost Christmas på bio. Var den mysigaste biosalongen ever där man kunde fälla ner sin stol så man kunde ligga ner. Så sov självklart igenom hela filmen haha, vilket dock var så skönt. Efter bion åkte vi till flygplatsen och vid 7 på morgonen så gick flyget hem igen. Hade sedan brunch i DC innan vi begav oss hem. Åt på ett jätte mysigt ställe men lägger ut bilder på det imorgon! Hade verkligen en så mysig helg men nu måste jag verkligen ta igen lite sömn haha.

Puss

Hej! Detta är ett inlägg med samarbete med EF. Jag åkte ju som sagt med EF Språkresor till Los Angeles förra sommaren, vilket jag är så glad över att jag gjorde. Det var en av de bästa resorna jag gjort och tänkte därmed skriva en liten top 5 lista på Los Angeles EF!

1. The Hollywood Sign/Hiking

Älskar att röra på mig och vara aktiv och något jag verkligen kan rekommendera är att hika till Hollywood skylten. Många åker nog bara förbi den men tyckte verkligen att det var så kul att hika. Det var världens jobbigaste backe upp och det var hur varmt som helst, men det var verkligen ett äventyr i sig och vill så gärna tillbaks! Så åk inte bara förbi skylten, utan gå upp till den!

2. Disney Land

Något som man verkligen måste göra när man är i LA är ju att besöka Disney Land. Det var en helt magisk dag och jag och mina vänner så hela tiden "this is like a dream".

3. Shopping

Om man är ute efter shopping så ska man lätt åka till LA! Best. Shopping. Ever.

4. Surfing

Om man åker med EF så får man så många möjligheter och man gör så mycket mer än vad en vanlig turist gör. Jag testade på surfing vilket var något av det roligaste jag gjort.

5. Santa Monica

Älskar verkligen också Santa Monica. Jag och mina vänner cyklade till exempel från Redondo Beach till Santa Monica vilket var så mysigt och man cyklar förbi alla stränder i Los Angeles vilket var så häftigt!

Travel Is To Live

Det bästa med att just åka med EF är enligt mig att man inte blir som en typisk turist och man får se så mycket mer. Jag träffade helt otroliga vänner från hela världen. Tror att det är många som är nervösa över att åka själv, men jag lovar att det är så många som gör det och jag som älskar att träffa nya människor tycker att det är mycket bättre att åka själv. Man växer även som människa något otroligt vilket jag tycker är väldigt häftigt!

Sist men inte minst så är Los Angeles helt magiskt! EF skolan ligger i Redondo Beach vilket faktiskt är ett av mina favoritställen i LA. Det var ju även sjukt snygga killar som surfade på stranden haha, vilket också är ett litet plus.

Jag kan verkligen rekommendera att åka med EF men även att åka till Los Angeles!