View tracker

Torsk är inte allas favorit, den luktar illa och blir ofta torr vid tillagning. Hemligheten, som gäller för all vit fisk är att den inte ska koka. Sjud fisken tills den är helt vit så blir köttet saftigt och gott.

Jag kokar upp lite vatten i en kastrull med lagerblad, dill, herbamare krydda och salt. Vattnet ska precis täcka fisken. Sjud till köttet är helt vitt.

Servera med kokt potatis och sallad.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

Hej!

Lovade som jag skrev förut att visa er lite av vad jag äter. Kanske kan det inspirera någon som funderar på vad som är bra att ha hemma eller bara är nyfiken.

Min onseason inför tävling skiljer sig inte så mycket från min offseason. Jag äter i stort sett samma livsmedel men i olika mängder, samt att jag inför tävling väger allt och har full kontroll på mitt kaloriintag. Under offseason är fokus att ligga på ett energi överskott för att bygga muskler medan jag inför tävling fokuserar på att tappa fett samtidigt som jag vill behålla muskelmassan.

Jag äter ute på restaurang ibland, inte lika ofta när jag satsar inför en tävling. På de flesta restauranger går det alltid att be om att få beställa en kycklingfilé/fisk/köttbit med ris eller potatis och grönsaker utan sås, så det funkar att äta ute även på diet.
Lördagar är en fri dag för mig, en så kallad cheatday. Det betyder dock inte att jag äter mig förbi gränsen, jag ökar på kolhydraterna och passar på att äta något som jag är riktigt sugen på (vilket brukar vara oxfilé pastan på Vezzo här i Umeå).

Ni får gärna kommentera om ni vill. Detta med blogg är nytt för mig, men jag tycker det är jättekul att kunna ge er en inblick i mitt liv. Kanske en dag vågar jag mig på en videoblogg "vlog" vem vet?



  • Kolhydratkällor: Ris, potatis, sötpotatis, havregryn (innehåller även en del protein), äpplen, bananer.
  • Proteinkällor: Nötkött, mager nötfärs, lax, torsk/vit fisk, kyckling, ägg, kvarg, proteinpudding och proteinpulver.
  • Fettkällor: Lax, omega-3.
  • Grönsaker: Sallad, tomater, paprika, haricots verts, gurka med mera. Gillar även grön sparris och broccoli men just idag hade jag inte det hemma.
  • Kosttillskott: Proteinpulver, BCAA, Kreatin och Omega-3

Ett axplock av vad som finns hemma hos mig och vad jag äter en vanlig dag.

Ha det fint så länge!

/Anneli

Likes

Comments

View tracker

Hej på er!

Idag har jag tränat rygg, biceps och vader. Har ett högre kcal intag onsdagar och ingen cardio på onsdagar för att kroppen ska känna att den får en energiboost och på så sätt håller igång förbränningen.

Passet idag blev lite på känn då jag tränade tillsammans med min sambo, jag har länge tränat ensam, men det känns jättekul att ha med mig Micke på träningen då han är otroligt duktig och konstruktiv, han pushar mig att bli starkare.

• Uppvärmning med pullovers och rodd i kabel.
• Chins 10-12 reps, 4 set
• Stångrodd 10-15 reps, 5 set
• Halva marklyft 6-8 reps, 5 set
• Hantelrodd liggande på bänk 10-12 reps, 5 set
• Latsdrag 6-10 reps, 6 set (sista set dropset)

• Kabelcurl med rak stång 10 reps, 5 set
• Ez-curl 10 reps, 4 set
• Incline hantelcurl på bänk 8-10 reps, 5 set

• Superset sittande & stående vader, 4 set till failure.

Känns bra, rygg har alltid varit en favorit på gymmet, ryggen är också min bäst utvecklade muskelgrupp så därför tränar jag den endast en gång i veckan medan till exempel axlar och ben får sig en omgång 2 gånger i veckan.

På fredag åker vi till Sundsvall och tittar på Tammerpokalen, det ska bli jättekul att komma iväg en helg och få inspireras! Uppdaterar er här efter helgen.

Ha en härlig kväll och sov gott!
/Anneli

Bild från ett ryggpass på Golds Gym inför min satsning 2014

Likes

Comments

God morgon!

Igår fick jag juli månads upplägg i mailen, lite ändringar men inga större sådana. Äter samma livsmedel som vanligt men i lite andra mängder och konstellationer. Jag kommer att visa er i ett inlägg längre fram vilka livsmedel och kosttillskott jag använder.

Har jag räknat rätt så är det 15 veckor till Tyngre Classic den 15 oktober. Har kollat på anmälningslistan och det ser ut att bli en stor klass som jag ska tävla i -168 cm. Jag försöker hålla mig från att kolla på mina konkurrenter, det enda jag kan påverka är min egen prestation och det är där mitt fokus kommer att ligga.

Ikväll ska jag träna bröst, axlar och mage samt poseringsträna, jag kommer lägga ner mycket tid på att förbättra min posering och man kan aldrig börja för tidigt!

Ha det gott så länge!
/Anneli



Likes

Comments

I added google translate to the blog so now you can translate the text to any language you choose. I hope it will work out fine.

I hope you all know that the sentences will be a bit strange and words will be translated incorrectly sometimes using the translator.

/Anneli

Likes

Comments

Hello!

I've created this blog about a year ago but haven't posted anything until today, it's been a busy year.

Now when my competition prep has started I thought it would be a good idea to keep you updated on my preparations here. I haven't decided if I should be writing in English or Swedish, so let me know what you think about that! (Leave a comment) I have some foreign friends who's been asking me to write more in English, so I hope you can manage my poor spelling and grammar, hopefully practice makes perfect.

I've decided to compete at Tyngre Classic IV in October and Luciapokalen in November, both in Stockholm. I have had an almost 2 year long offseason to develop my weaknesses and build more muscle, hopefully I'll be able to show an improved physique on stage. I've been preparing for this onseason since I stepped off the stage 2014.

I feel more confident this time knowing I'm doing this for myself. My goal is to be a better version of my old self, bringing better posing and a fuller physique. Knowing I'll be competing against some huge girls, I have to put trust in my symmetry, hoping it will take me to the finals despite of not being as muscular as many other bodyfitness/figure competitors. As I said before, it's me against me, even though it's fun to get a good placing the most important thing is to show a physique that I can feel proud over.

Im not going to write so much more this time, I'll keep you posted and I hope you're going to enjoy following me on my journey.

Have a good day!
/Anneli

Likes

Comments