Hej på er!
För några veckor sen åkte Leif och jag till Färnebofjärdens naturreservat. Vi åt en lättare lunch alldeles vid vattnet. Sen åkte vi till ett utkikstorn. Jättefin utsikt, vi hade kikare med oss fall vi skulle se några fåglar. Vi fick se allafall🤗 Har sagt det förr och det finns så mycket fint att se och det behöver inte vara så långt borta.

Vi hade en jättemysig dag och vi kommer åka dit fler gånger för vi hann inte med allt. Ha det så bra tills nästa gång❤

Hejsan! Hoppas att ni mår bra, jag mår bra och det här inlägget skulle jag lagt upp för längesedan men det har inte funnits ork och tid. Har ju börjat jobba sedan 2 veckor tillbaka.
Under min sista semestervecka så åkte Leif och jag ner till Leifs barndomsby eller vad man ska kalla det🤗 Vi cyklade runt och kollade och sov över på ett vandrarhem. På kvällen tog vi cyklarna till en liten fin badstrand och grillade och badade.En av de finaste badstränderna jag sett i Sverige faktiskt.  Vi hade så tur med vädret .
Dagen efter åkte vi till Göta kanal och cyklade efter kanalen. så himla mysigt, det är 4 mil fram och tillbaka så det tar en stund. Men vi stannade flera gånger, vi åt på en restaurang längs kanalen, så god mat. Det va så varmt så hade gärna badat i kanalen men glömde badkläderna i bilen😔så det fick bli ett fotbad i stället❤Vi har cyklat längs kanalen flera gånger så har ni inte gjort det så gör det. Det är en upplevelse. Man kan hyra cyklar eller ta med sig egna. Vi brukar ta med egna. Det finns så många fina ställen i Sverige att upptäcka, ibland måste man inte åka så långt för att se fina ställen. Vi hann även med ett bad i varamon i Motala. Så fin badplats, lite kallt men doppade mig en gång allafall🌞
Ha det så bra nu och njut av bilderna, kram❤

Hej på er!
I går gav vi oss i väg tidigt för att åka till Sågen i Dalarna och cykla dressin. Har inte testat det tidigare och det va verkligen jättemysigt att Cykla i den fina naturen och bara njuta av utsikten. Tyvärr så sken inte solen så det blev inget bad men det regnade inte och det va vi glada för. Banan var 3 mil fram och tillbaka och det tog ca 3.5 timme för oss att cykla fast vi stannade ju flera gånger för att ta bilder och fika och så. Tycker man om att vara ute i naturen så ska man absolut testa att Cykla dressin. Helt klart en upplevelse att minnas.  Hoppas att ni har en fin sommar och kram till nästa gång ❤

Hejsan!
Jag har fortfarande semester och njuter allt jag kan även om vädret sviker lite. Har ju haft några fina dagar sen vi kom hem från Barcelona så det känns ok ändå. Nästa vecka så funderar Leif och jag på att ta en tur till dalarna för att trampa lite dressin. Om nu vädret tillåter, bara det inte regnar 😊så är vi nöjda. Tänkte ni skulle få se en liten del av min trädgård. Älskar våran stora härliga trädgård som vetter emot skogen.
Kram på er tills nästa gång ❤

Hej alla fina!
Har haft en veckas semester precis i dag och jag kunde inte njuta mer. Få gå och lägga sig när man vill och gå upp när man vill. Njuta av frukosten i lugn och ro. Det är så härligt. Skulle nog kunna ha semester riktigt länge jag🤗.
Förra veckan va vi i Barcelona några dagar och hade det hur härligt som helst. Älskar när man kliver av flyget och den där speciella värmen slår emot en. Enda negativa med resan är att den va alldeles för kort. Vi var borta i 4 dagar men vi hann med mycket ändå. Nästa gång vi åker blir det 1 vecka allafall. Vi  badade i havet, shoppade, åt god mat, gick runt och strosade i gränderna. Gick minst 1 mil varje dag så motion fick vi allt😊🖒
Jokke och Linda tog en busstur runt  men vi andra avstod. Vi låg på stranden i stället.Jag kan tyvärr inte åka varken buss eller båt nån längre stund i värmen för blir så åksjuk tyvärr. Har provat några gånger och det är samma visa varje gång, så jag avstår från det. Hur som helst så hade vi det så härligt. Höjdpunkten av sevärdheterna va Font Magica. En sån fin ljusshow har jag aldrig sett förr. Alla möjliga färger till fin musik. Tror alla blev imponerande faktiskt. Det kändes väl sådär att komma hem till kalla Sverige faktiskt men så är det med den svenska sommaren.
Idag gick vi upp tidigt och skjutsade Jonna till sin franstid. Sen åt vi sushi innan Jonna skulle till körskolan för att Köra risktvåan  (halkbanan). Hem några timmar innan det var dags att hämta igen.
Har precis ätit lite och sen ska jag vattna i växthuset. Sen ska jag nog kolla på en film. Hoppas ni alla har det bra vare sig ni har semester eller jobbar.
Alltså kolla in bilden längst ner. Jonna måste ha skönaste sovstilen när hon flyger, liggandes på det lilla bordet. Fattar inte hur hon kan sova så men det gör hon💘🤗och har gjort sen hon va liten.
Stor kram ❣🌸

Hej på er! Nu va det ett tag sen igen och det har hänt lite saker. Vi har bla firat Lindas födelsedag. Vi firade hemma hos oss, Lindas pojkvän Jokke va  bortrest så hon ville komma hem och fira och det gjorde vi , med god mat och tårta såklart. Tänk att hon blev 26 år. kan inte fatta att åren går så fort. 💗⚘
Annars rullar väl allt på som vanligt här hemma. Har bara två veckor kvar tills min semester börjar  och hoppas verkligen på lite bättre väder😊
Ifredags blev det lite firande igen. Jonna hade avslutning och går nu in på sitt sista sommarlov och Linda tog examen. Tänk att hon pluggat i 4 år och är nu färdig lärare. Så himla duktigt gjort ❤
Linda va med sin klass under dagen ,sedan på kvällen möttes vi upp för att äta på restaurang Black stone i Falun.
Det blev en sån trevlig kväll med jättegod mat och efterrätt såklart😊
Ihelgen har jag gjort rent växthuset och planterat om mina plantor i hinkar och nu har dom fått flytta ut till växthuset.
Efter en mysig helg börjar nu en ny arbetsvecka men det känns helt ok det med😊
Ha det så bra tills nästa gång❤❤

Hej på er!
Nu har jag varit ledig i två dagar efter en jobbhelg med många timmar. I tisdags så spenderade jag förmiddagen i trädgården. Rensade och krattade, så skönt att vara ute och solen stekte på ganska bra. Ägnade sedan eftermiddagen åt att vila upp mig lite och det behövdes verkligen. Hade tänkt sätta potatis i går men då regnade det och va så tråkigt att jag hoppade över det och i stället så tog vi med Leifs föräldrar till Kungsfors Herrgård för lite lunch. Så himla god mat där😊
Sedan så hämtade jag upp Jonna för att fixa pass åt henne med. Nu  har alla pass inför resan. Ska bli så mysigt att åka i väg och det är inte långt kvar nu.
På kvällen blev det i vanlig ordning ett bodyattackpass. Det va sjukt jobbigt men skönt efteråt och bästa  Linda va instruktör. Alla instruktörer på må bättre är bra men vissa gillar man lite mer😊
Ska försöka få ner potatisen nu i dag tänkte jag, innan jag åker till jobbet för i helgen ska poolen rengöras och fyllas på med vatten så då blir det inte mycket tid över till annat.
Älskar att sommaren är på intågande 🌼⚘🌸.
Ha det fint tills nästa gång❤

Hej alla fina! Hoppas att ni mår bra, här är allt fint. Linda och Jokke kom i går och ska stanna till söndag. Så mysigt att ha dom här, förra helgen va jag och Jonna på besök hos Linda och Jokke. Linda och jag hjälptes åt att putsa deras fönster. Blir mycket putsande av fönster just nu. Först mina egna sen Lindas och så brukar jag hjälpa Leifs föräldrar med deras. Men det går bra och sedan tycker jag att det är roligt att putsa fönster😊

Idag hjälpte Linda mig att röja och göra fint på altanen. Fick ju en smärre chock när man stack ut näsan utanför dörren. I går sommarvärme och i dag ganska så kallt. Men det blev i allafall städat och fint och när värmen kommer tillbaka så kan vi sitta därute allafall💓

Efter städningen så stack jag , Jonna och Linda till Trebo för en löptur. Älskar att springa där. Banan är inte så lång och det är fin natur. Jonna och jag sprang mycket där förr men sen vi börjat träna på må bättre har det inte blivit så mycket träning utomhus. Vi har bestämt att vi ska börja springa i allafall 1 gång i veckan nu till sommaren. Kan vara skönt att köra lite utomhusträning också.

Ska strax köra Jonna till bussen, eller hon ska få övningsköra dit. Hon ska på bio i kväll❣

Ha det så bra till nästa gång, kram🌸

Hej!Så var påsken slut för i år, firar inte påsken så mycket förutom att äta lite god påskmat såklart. Hade inte ett enda påskpynt hemma i år och ingen verkade bry sig heller😊Jag har jobbat halva påsken och varit ledig halva så det kändes bra. I går va vi bjudna på påskmat hem till Leifs föräldrar.  Det va så gott så gott, Leifs mamma kan verkligen laga mat hon❤

Har börjat putsa lite fönster och satt upp nya gardiner. Nu vill jag ha in våren och ljusa färger. Det blir  mycket vitt, så fint och fräscht. Längtar tills det blir lite varmare så jag kan göra iordning altanen för i år. Det är ju ett extra mysrum på sommaren.

Nu på kvällen så va jag och Jonna på ett bodycombatpass.  Det är ett kampsportpass med mycket sparkar och slag i luften. Väldigt roligt och jobbigt. Passet håller på 1 timme så man har ganska ont i armar och ben efteråt. Men det va skönt att röra sig då det blivit lite dåligt med träning i veckan.

Ja just ja min nya bok HÄXAN kom hem för nån dag sen och jag har redan börjat läsa den. Älskar och har läst alla Camilla Läckbergs böcker.Just den här sägs vara den bästa av dom alla. Ska bli spännande, jag är ju en periodare när det gäller att läsa.I perioder läser jag jättemycket men sedan kan det vara långa uppehåll emellan.

Hoppas ni alla haft en bra påsk så hörs vi snart igen.
Många kramisar💗

Hej på er! Har ju varit ledig i helgen och det har varit så skönt. Fått sova ut på morgonen, äta frukost i lugn och ro. Ha hela dagen att göra vad man vill, så härligt.

I går förmiddag så tog jag mig an att sopa bort allt grus från våran uppfart, krattade lite på framsidan med. Det tog några timmar men det är skönt att vara ute och få lite frisk luft samtidigt som jag fick lite av vårjobbet gjort. Vi har ju ganska stor tomt så det är mycket jobb kvar men hann ju med en del och det blev så fint. Älskar när det är rent och fint!

Senare på kvällen började jag att riva ut i alla köksskåp. Rensade och torkade ur. Fick nåt ryck i går, hade så mycket energi😊
Sen vart det mys/filmkväll med godis, chips och dricka. Så gott men försöker att bara äta sånt på helgen. På veckan undviker jag att äta godis och snacks.

I dag tog Leif och jag en promenad i skogen upp till Västerhällarna. Det är verkligen jättefin natur. Tog med oss nybakade tekakor som jag bakade i morse och lite varm choklad. Satt oss och fikade på en bänk i skogen. Det passerade ett helt gäng med hästar då vi satt där, så fina😍
En citronfjäril satt sig på min sko försökte ta en bild men det syns knappt.

Har allafall haft en bra helg och den avslutas på bästa sätt med ett hårt bodyattackpass i kväll.

Hoppas att ni alla haft en fin helg och fått njuta lite av det fina vädret som vi haft i dag.  kram tills nästa gång⚘🌸🌼❤