Sista dagen och hur skall men få tiden att gå till 21.15 då planet skall gå. Som vanligt blir det inget vettigt utan mest väntan. Lite lunch vid Fort Lauderdale beach och sen åkte vi till en parkering under en av broarna och satt och kollade mot Port Everglade och båtarna. Lite yatzy i bilen blev det också. Väl på flygplatsen lämna bilen och när vi skall checka in är planet till Oslo 6 timmar försenat eftersom det snöat så mycket i där. Så det blir en kväll och halv natt här på flygplatsen.

Idag har vi börjat packa och då insåg vi att vi behövde köpa en kabinväska till för att få med allt hem.😂 Sista gången denna resan på Miromar outlets.
Efter en sen lunch blev det kaffe på Starbucks. Deras kaffe är det ända kaffet som går och dricka om man inte har Nescafé med sig och spetsar till det. Det får vi göra på frukosten varje dag.
Nu på eftermiddagen gick vi en tur runt hotellet. Det ligger granne med någon sort motorhome park och det är helt klart att de fina husen ligger på västra sidan av vägen och inte på östra där vi gick idag. Här är ett smakprov från trädgårdarna.

Idag åkte vi till Revs Institute ett bilmuseum hör i Naples. Här fanns alla möjliga bilar från 1897 och fram till 1988 med huvudfokus på racing bilar.

Detta var Hampus favorit en Lamborghini. Se nedan

Efter museet blev det lunch lite shopping och en löprunda. Nu skall det bli skönt att åka hem snart igen.

Idag var det mulet och risk för regn enligt prognosen. Vi åkte iväg och hade en ny minigolftävling, det var jämt efter 27 hål sen dräpte Jörgen i en spik och då fick jag en koppsnurr och fick 3 så där drog han ifrån. Till slut vann han med 5 slag och därför fick han välja lunch ställe så det blev en fiskrestaurang i Fort Myers beach. Efter vi kom tillbaka till hotellet gick vi ut en promenad i det fina vädret. Det blev en ganska lat dag totalt sätt och nu blir det lite fredagsmys.

Efter gårdagens långkörning och sena hemkomst strax innan 23 tänkte vi ta en lugn dag på hemmaplan. Långpromenad på stranden bestämde vi oss för men stranden lutade mycket och sanden var så lös att vi tröttnade efter en halvtimme och gick upp till vägen som går parallellt med stranden istället. När vi kom tillbaka till bilen sprang Jörgen en tur på drygt 20 min jag gick tills han mötte mig igen då hängde jag på den sista biten drygt 5 min. Det var hemskt varmt, 26 grader i skuggan fast det fanns det ingen.

Vi roar oss med att leta efter bilskyltar från olika stater när vi är här i Florida och turen idag var riktigt lyckosam vi hittade flera nya. Ny har vi bara 8 kvar utöver Alaska och Hawaii är det staterna i Rocky Mountains och Delaware 😀

Idag hade det varit nice att vara vid poolen men de håller på att bila upp betong för de lagar poolbaren som förstördes vid Irma.😂

Igår körde vi till Key Largo för att åka på fisketur. Här i Naples har vi bar hittat turer dör man hyr hela båten eller en som kostar 85 per person. Eftersom vi åkte en trevlig tur i Key Largo för 37 bestämde vi oss för att köra dit. Vi åkte genom everglades på 41 och såg så mycket fåglar längs vägen. På vägen låg det mycket överkörda djur mest ormar men också några fåglar. Hastighetsbegränsning på denna vägen var därför 15 Miles lägre i mörker. En och annan alligator kan säkert ta sig upp på den varma vägen på natten. Inte kul att köra på en sådan. Vägen går helt i ödemarken stora delar men man passerar några byar där indian stammar håller till.

När vi kom fram till civilisationen strax innan för Miami och körde söder ut kom vi till oändligt många plantskolor. Här odlades grönsaker, trädgårdsväxter, palmer och orkidéer i långa rader.

Dags för fisketur. Först fick jag en liten sen hände ingenting i flera timmar mer än för de som stod bredvid oss och fiskade. Efter att vi flyttat ställe två gånger började det nappa mer och tillslut fick även Hampus två fiskar. Vi fick mest olika Snappers. En skön eftermiddag på havet men med stundtals lite stora vågor.

Fisken räckte till både middag och lunchlåda. Inget är bättre än egenfångad fisk.👍🏼

I dag var det varmare igen så vi fick byta från Jeans till shorts efter lunch. Idag tog vi bilen norrut för att kolla in Bonita Springs och Fort Myers. Vi tog 41an och sen körde vi ut mot kusten. Precis som Tobago men också Key West verkar de gilla färgglada hus, dock med en lite dovare färgskala än Tobago. Områdena här verkar locka lite mer vanligt människor och är inte lika fancy som Naples. En hel del camping här. Kul att se deras stora husbilar med expanderbara sidor. Hur stora som helst. Vi hittande en farmers market och köpte mango, salsa och guacamole samt lite dessertostar så fredagsmyset är fixat.
Lunch blev det på ett brewhouse en restaurang med massa olika ölsorter.
På vägen hemåt åkte vi förbi några minigolfbanor så vi stannande och spelade 2 varv. Vi förbättrade oss en hel del till andra varvet Jörgen gick 4 under par andra rundan och jag hade spik på ett hål första varvet och lyckades slå rätt nummer på en specialträning och vann ett gratisspel. Världens tur😂. Vi får spela en annan dag igen👍🏼.

Efter Everglades turen stannade vi på en rastplats med värsta djurlivet 7 Miles längre mot Miami. Där vi såg Alligarorer och en massa fågelarter. Vattnet var fullt av fisk i olika storlekar så det plaskade lite överallt hela tiden. Vägen tillbaka såg vi säkert 100 alligatorer på den norra sidan av vägen, de låg överallt.
Väl framme i Naples tig vi en tur på kända 5th Avenue och tittade på allt flådigt.
Middagen idag blev rester från Japanska restaurangen och lite stödköp till Hampus.
Vet har inte blivit så mycket vin denna resan eftersom det var dyrt i Tobago och här är vinkulturen svag se bara vilka glas lägenheten har så fattar ni.