Som ni vet spenderade jag ganska nyligen ett par dagar i Stockholm. Eftersom jag åker till London i mars hade jag beslutat mig innan Stockholmsresan att inte shoppa något, och istället spara pengarna och shoppa i London istället.. Men det "löftet" gick ju inget vidare😂 RÅKADE promenera förbi dessa armband från Thomas Sabo och blev bara tvungen att köpa ett. Jag har velat ha ett så länge!

Armbanden finns i tre storlekar men är justerbara. L, M och S. Jag frågade om jag fick prova ett i storlek S för att jag har så små handleder, men hon i kassan skrattade bara och sa "armbanden i storlek S är gjorda för barn under sju år". Men jag envisades med att få prova ett iallafall och det passade hur bra som helst!😃 får verkligen panik när armband är för stora och rasslar runt på armen eller "faller ner på handen", förstår ni hur jag menar? Därför var det så bra att jag råkade promenera förbi Thomas Sabo i Stockholm och kunde prova armbandet i butik istället för att beställa från internet och inte ha någon koll på storlekar 😊

Min plan är att köpa en berlock i varje land jag besöker från och med nu! Så blir det ett armband med "rese-minnen" så att säga😊 Annars så finns de ju rätt fina berlocker från Thomas Sabo också, har bland annat spanat in en "studentmössa"😉

Jag är riktigt nervös just nu. Sitter här i väntrummet illamående med en stor klump i magen och gråten i halsen. Jag ska ta blodprover när som helst och är riktigt riktigt rädd. Sådär rädd som man nästan aldrig är. Att ta sprutor är det värsta jag vet, att befinna mig i sjukhusmiljöer är det näst värsta. Jag är arton, snart nitton år men önskar att mamma var här och höll mig i handen😂 Vill inte behöva svimma där i stolen, men så fort jag ser den börjar det snurra. Den där stolen som är specialbyggd så att man ska kunna lägga upp armarna i bra position för nålstick.. USCH. Har haft ångest över detta sedan igår och kunde knappt sova för att jag visste att jag skulle hit direkt jag vaknat. Men proverna är nödvändiga, jag hoppas verkligen att proverna ska visa vad som orsakar min onormala trötthet. Håll tummarna för mig❤

Ni som följer mig på mystory vet att jag är hemma i Umeå nu!😊 Jag hade ett gäng helt fantastiska dagar i Stockholm men det känns ändå skönt att vara hemma igen, tillbaka till snön❤ I söndags åkte jag och älsklingen iväg till en sjö utanför Vännäs och fiskade abborre, vi bjöd även med oss Madde och Albin och det var superkul att dom ville följa med!! Men vädret var tyvärr inte på topp. Tur dock att det var plusgrader för jag får sjukt dåligt tålamod om jag ska fiska i typ snöstorm😂

Madde hade aldrig pimplat förut och tyvärr var det även hon som fick minst antal fiskar😓 Men jag hoppas hon tyckte det var trevligt ändå!

Vi sparade alla abborrar och bestämde att vi ska ha fisk-middag tillsammans någon kväll 😊 Mysigt va?

En av kvällarna bestämde vi tjejer att vi skulle gå ut och äta!😃 Jag och Agnes visste det perfekta stället: koh phangan på söder. Så jag ringde och bokade bord för oss och lovade alla en helhetsupplevelse de sent skulle glömma😉 (bara jag och Agnes som besökt koh phangan förut) Sagt och gjort så sminkade vi oss på rummet och sedan tog vi tunnelbanan till Medborgarplatsen.

Koh phangan är en så otroligt häftig restaurang för varje millimeter är "pyntat" som att man befinner sig i Thailand. Det går till och med en bäck genom restaurangen med fiskar i, och en bro över bäcken där man kan gå över.. Och det finns en grotta där det rinner vatten ner för väggarna. Inne i restaurangen finns träd, klätterväxter och massvis av lampor, alltså det går typ inte att förklara, man måste bara dit. Till och med klimatet där inne är varmt och lite fuktigt😝 dom har verkligen satsat helhjärtat på att skapa en helhetsupplevelse a la Thailand, men god mat, fantastiska efterrätter och en helt galen inomhusmiljö.

Det är nästan tur att vi inte har badkar hemma för då hade tusenlapparna spenderats på lush😂 Men Agnes shoppade massor och var huur nöjd som helst efteråt😉 Jag skrev dock upp vissa saker i telefonen som jag skulle vilja köpa när jag åker till London, bland annat en jätte härlig kroppsskrubb och en tvål som jag fick testa i butiken.😊

När vi (Agnes) shoppat klart på lush tog vi tunnelbanan hem. Då gick det upp för mig hur mycket jag saknade Rikard, och att jag aldrig ALDRIG skulle kunna vara tillsammans med en stockholmare. Jag stod mittemot ett gäng killar som jag "tjuvlyssnade" på och granskade lite oskyldigt sådär. Sättet dom pratade på, dialekten, ytligheten och inte minst killarnas utseende fick mig att älska Norrland ÄNNU MER😂 Missförstå mig inte nu, vad jag menar är att jag troligtvis hade varit som en utomjording för en Stockholmskille. Han hade inte förstått vad jag säger pga dialekt och uttryck, och han hade troligtvis inte förstått min syn på livet och de saker jag tycker är viktiga att prioritera. Saker som är livskvalitet för MIG. Nä, det är nog lika bra att jag håller mig till Norrlänningar😝 Karlar som sysslar med jakt och fiske, snusar lös, kör skoter och vet hur man mekar i gamla bilar, haha😉

Är så glad att jag har Rikard❤️ Ringde honom så fort jag lagt mig i sängen och pratade läääänge. Att få lyssna på hans breda Norrlandsdialekt var dom balsam för själen

Frukosten! det första jag sa när jag vaknade på morgonen var "hoppas dom har bacon!" Och det hade dom😂 riktigt knaperstekta, precis som jag vill ha mina bacon. Det fanns jätte gott bröd, apelsin, torkade aprikoser och äggröra. Jag tog även en liten liten klick yoghurt för att svälja min medicin. Varken gillar eller tål yoghurt egentligen men vad gör man inte när det krisar

Efter frukosten begav vi oss till Riksdagen för ett "studiebesök" 😝 Det var riktigt intressant faktiskt och jag imponeras av politikernas engagemang för sitt yrke. Tror inte jag skulle palla med att vara politiker... Även om jag hade varit GRYM 😉

Vi fick bland annat besöka kammaren där alla besluten fattas

Efter Riksdagsbesöket promenerade vi till Kulturhuset och åt lunch där😃 Jag var riktigt sugen på vanlig husmanskost så jag åt kött, potatis, brunsås och lingonsylt😂👍🏼

Denna dagen var verkligen fullspäckad med planer! Efter lunchen tog vi spårvagnen till Junibacken och lekte tills vi svettades som grisar😂 Vi hälsade på hos Pettson och Findus, åkte rutchkana genom villa villekulla och galopperade på lilla gubben. Sedan åkte vi sagotåget och det var precis lika magiskt som jag minns det från när jag var liten😊

Man kan säga att vi stack ut ur mängden lekande barn😂 Det såg väldigt roligt ut när vi lekte i miniatyrvärldarna, Alexander som faktiskt ÄR lång såg verkligen ut som en JÄTTE😂

Här i en hörnsoffa på Joe & the juice har jag suttit och bloggat idag!😊 Tjejerna ville gå på stan och shoppa sista timmarna innan tåget begav sig mot Umeå, men eftersom jag försöker spara mina pengar till Londonresan så försöker jag hålla mig ifrån butiker och shopping just nu. ÄVEN FAST DET ÄR SJUKT SVÅRT!😂 Så istället satt jag här, drack en smoothie, lyssnade på musik, sorterade bilder och verkligen myste. Det var otroligt skönt med egentid, det ska jag faktiskt erkänna. Att bo ihop fyra tjejer och umgås en hel drös om dagarna tär på krafterna. Så det var välbehövligt och riktigt skönt att sitta ensam på ett kafé, omgiven av människor men ändå inne i min egna lilla "bloggvärld"😉

När tjejerna varit klart på sista shoppingrundan kom dom förbi där jag satt och drack smoothies med mig😊 De visade upp alla nya inköp och vi sa hejdå till Nelly som ska stanna här hos en kompis i helgen. Sedan begav vi oss vidare till Centralstationen och tog tåget hem till Umeå!

Min snygga bästis var mycket nöjd över sin nyinköpta kofta 😉 Jag var mycket nöjd över egentiden och bloggstunden😝 Har förberett massor av inlägg nu som kommer upp inom kort !

Förutom att jag blev lite åksjuk på tåget (har typ aldrig blivit åksjuk någonsin förut) så har den här dagen varit så jäkla grym!!!😃 För det första så har jag har fikat med min gamla barndomsbästis som jag inte träffat på typ tre år!? Helt sjukt vad tiden går snabbt. Hon har inte förändrats en sekund, varken till utseendet eller sättet. Det är samma gamla gulliga Antonia som för tre år sedan❤️ ..och det tycker jag är så kul! Att man vet var man har varandra. Att man kan träffas och ta en fika efter tre år utan att något känns konstigt, stelt eller förändrat.😊 DET är en underbar vänskap

Förutom att ta en fika så passade vi även på att shoppa lite. Jag hade egentligen bestämt mig för att inte köpa något alls och istället spara pengarna tills jag åker till London i början på mars, och shoppa där istället. Men planen att inte shoppa gick ju inget vidare😂 Jag köpte en vår-kappa från Zara och ett armband från Thomas Sabo!😍 En ny kappa har jag verkligen letat efter huuur länge som helst... Vi snackar typ två år av letande efter den perfekta kappan och IDAG HITTADE JAG DEN! Så jag kunde inte låta bli att köpa den. Armbandet från Thomas Sabo har jag velat ha jätte länge så det unnade jag mig😉

kommer visa bilder på båda inköpen i senare inlägg

Med min rosa kaffetermos i högsta hugg beger vi nu oss till huvudstaden. Jag har varit i Stockholm tusentals gånger och flög dit själv redan när jag var jätte liten, MEN jag har typ aldrig i hela mitt liv åkt TÅG så detta känns faktiskt sjukt kul! 😃

Tåget gick 07:15 från Umeå så jag passade på att sova mellan Umeå och Härnösand. Hade både hörlurar med musik och min härliga #slackerlife mask från onepiece för att slippa solen. Ni må tro att jag hamnade på alla tjejers mystory med denna fina outfit och kombo av sovprylar 😂 Dagen till ära har jag mjukisar och Rikards hoodie❤ Tåget tar trots allt 6 timmar så då kan man lika gärna resa i bekväma kläder. Men hörrni, JAG ÅKER TÅG FÖR FÖRSTA GÅNGEN!! big day

Till lunch hade jag köpt med mig en räksallad, så gott och smidigt 👍

Nu ligger jag äntligen i min sköna säng igen efter en otroligt lång och hektisk dag.. 06:30 i morse var jag på gymmet och genomförde ett oväntat bra ryggpass. Hade skola mellan 8:20-15:40, åkte hem direkt och sedan sminkade jag mig jätte snabbt innan Rikard kom och hämtade upp mig för alla hjärtans dags middag på elite hotel mimer😊 Det är så mysigt att gå ut och äta! Hade jag haft ekonomin för det så hade jag fasen ätit ute varenda dag😂 Jag och Rikard har varit på mimer förut och älskar verkligen det stället, rekommenderas starkt ifall ni ska gå ut och äta i Umeå. Dom har väldigt god men lite annorlunda mat (jag åt glaskrabba ikväll), och lokalerna är absolut magiska.

Efter middagen åkte vi hem till mig, proppmätta båda två. Jag packade klart resväskan eftersom jag sticker till Stockholm klockan sju i morgon bitti.. Innan vi hoppade i säng fick Rikard sin alla hjärtans dag present trots att vi bestämt att inte köpa presenter. Men det var bara en liten fiske-grej så det räknas inte riktigt tycker jag😉
Nu ska jag ge han en stor puss och sen försöka sova.. Tåget till Stockholm går som sagt 07:00 i morgon. Vet inte vad jag har packat och vad jag har glömt eftersom stressen och tröttheten tog över på slutet haha

Hoppas ni har haft en riktigt mysig alla hjärtans dag❤️ för det har jag!