Så sjukt mycket i skolan nu. Hinner inte njuta av Australien tillräckligt.

Resa bokat till Sydney om två helger iaf. Tur är väl de.

Puss

Känns så konstigt att denna resa börjar leda mot sitt slut. Jag vill inte :( de är lite kallare om nätterna och temperaturen ligger ändå på 27 grader på dagarna, men sjukt nog fryser jag numera. De är vinter här och jag har vant mig till de supervarma hahah. De är rätt sjukt.

Kan tiden bara gå saktare snällaaaa

Denna helg startades det mes Mysfrukost med några människor på fredagen på ett organiskt kafé (Lise, Emily, hennes pojkvän, Therese och Katarina) på ett nytt ställe i broadbeach. De var Superstormigt väder och helt galet dimmigt. På lördagen hade jag och Therese en midsemester exam som gick sådär, bra för att inte plugga ett skit här. Vädret var back normal och fint igen sån himla kontrast. Folk hade dött och grejjer vara en rimma ifrån oss av översvämmningar. De är sjukt här med alla cykloner och stormar som förstör hela städer. Sen var vi iväg till några vänner på en pre-party som varade till halv 3 på natten och se blev en blasninf av vin öl och bubbel i magen. De är man värd efter en tenta. Så jag kom aldrig ut. Haha de är ganska konstigt för har inte varit ute alls här, vi hamnar på massa ställen hit och dit men de stannar liksom där. Måste bli bättre.

På söndagen hade jag lovat mina bästa flatmates (måste säga så fall de läser) att göra pannkaksfrukost. Den dagen var jag lagom seg och de blev snarare en brunch. Uppskattat och helt okey lyckat för att vara jag 😂.

Har inte bloggat på så jävla länge nu så blir nästan ledsen över hur dålig jag är..

För en vecka sen var min bror här och jag har varit så lycklig över det. Att han var här. För att träffa mig 🙊❤️️❤️️

Vi hann med en hel massa kul, sol bad och aktiviteter. Eftersom han bara var här i ungefär 10 dagar så blev de inget resande utanför gold coast men vi hann med en hel del 😁

Grät som ett barn när han åkte. Var så HEMSKT jobbigt. Hemsaknaden börja kolla lite, även om jag älskar de här och har funderingar på att komma tillbaka efter sommaren.

Eftersom jag är så dålig på att skriva och de känns omöjligt att berätta allt är de enda jag verkligen vill minnas av detta att jag varit så himla lycklig av att ha min bror här.
Älskar honom över allt!

I Cairns började vi första dagen med en god kaffe där man fick välja sina egna bönor som de sedan malde ihop och gjorde en kaffe av. Älskar sånna ställen för de känns så himla häftigt! De hade rostat bönorna själva dessutom!
Vi tog sedan en brunch på CAFE FIKA, svenskt kafe med massa gottit. Jag åt svenska våfflor 😁😁😍😍

Eftersom vi åkte med buss 8 timmar (typ) så var vi Förjävla trötta efter att ha sovit noll och direkt ta en kaffe 6 på morgonen. Vi kunde inte checka in på vårt hostel (GILLIGANS) försen 14... Så de var bara att planera dagen.

Vi åkte en buss ut ungefär en timme till en strand som heter Palm cove, solade sov och åt god lunch. Åt lite glass och tog de chill. Åt på en supergod Italiensk restaurang sen framåt kvällen. Jag hade rödvin och en goooood svamprisotto och carpaccio (Living the backpacker life.. Naaa).

Andra dagen började vi med Mysfrukost på en av de bästa brunchställena i Cairns. Sen blev det lite shopping, sen ner till esplanaden (hamnen) för att ta en krokodiltur! Vi såg dock inga jävla krokodiler på hela daintree river, vilket var lite besviket. Kom tillbaka med tusen myggbett bah!

Sen började de regna mitt i allt så då blev de shopping och efter det hade vi bokat bord på ett thaiställe och fan vad maten slank ner! Inte ätit thai sen Thailand typ.. För var rätt trött på det efter 3 veckor i thai. Men med lite rödvin var de det gott som satan 👌👌👌

Avslutade kvällen med drink på hostelet.

Tredje dagen så lämnade Louise och Ronja så vi sa hejdå och jag och Therese åt brunch på ett nytt cafe som var supermys, riktig Melbourne style. Sen drog vi och kollade lite bikinis innan vi drog och köpte svenskt lösgodis och marabou på CAFE FIKA (hee hee) 😁

Blev sedan lunch på ett annat ställe som var rekomenderat som heter re:hab -åt en supergod sallad! 😊👌
Sen var de dags för oss att också lämna tillbaka hem till gold coast. Kul att kalla det hem numera, de kändes som att åka hem 🙊

Finns typ inga ord för hur mycklet jag älskade att segla runt på the whitsundays Islands... Fan. Måste bara de mest fantastiska jag gjort och sett i mitt liv. Speciellt whiteheaven beach 😍😍

Jag snorklade massor och DÖK Föraya fången i mitt liv.. Jag var livrädd med alla maneter och 20 sorters hajjar men fick se många ENORMA fiskar och sköldpaddor osv, snorkla är roligare än dyka reor jag. Får sån panik men är så stolt 😁 innan denna resa vågade jag inte ens snorkla med småfiskae i Thailand liksom! Haha.

Man var tvungen att ha på sig stingersuit hela tiden, men blev ett nattbad första kvällen utan och både jag och Louise blev brända av en manet 👀👀👀 haha. Men de var lugnt.. Uppenbarligen. Lovade att inte göra om det, men badade ännu en gång på öppet hav mitt ute i ingenstans på flera km djup! Haha, fett cool ju 😎

Allt var så fantistiskt vi träffade trevliga människor, drack och bara chillade på segelbåten. Aå himla NICE känsla när de drog upp seglet och man bara flyter fram med värdena finaste utsikt. Maten var också över förväntan, och de enda jag kunde klaga på var de supersmå jävla äckliga hittar vi sov i. Våningssängar där man får panik för att de är så tajt inpå taket 🙊 plus äcklig toa/dusch! Men se fick ju att sova på däck under stjärnorna, vilket alla nästan gjorde andra dagen eftersom de var så jävla lök nere i hytterna 😂

Landade i airlie beach och tog därifrån en buss till vårt hostel, Magnums, som vi bodde på!

Blev raka vägen in till rummet, säga hej till den mycket underliga killen som låg och läste bok och sen förbi bottleshopen för att köpa alkohol inför vår segling. Nämligen skulle vi bara spendera en natt på airlie beach och tidigt dagen efter ta oss ut till the whitsundays Islands med segelbåt 😁😁

Framåt kvällen blev de tapas och vin längst strandpromenaden som avslutades med några öl och sociala australiensare på hostellet.

Nu var det väldigt längre sedan jag bloggade, och därför har de bara dragits ut ännu mer för att de har varit så mycket att blogga om.

Igår natt kom jag hem från min midsemester-break-resa. Det hela startade med att mina tjejer, Ronja Louise och Linnéa kom ner hit till surfers!!

Jag mötte upp dem i ÖS regnet runt halv 8 och vi drack lite rödvin och tog igen innan vi gick ut för att äta. Ville ge tjejerna den bästa upplevelsen när de var här i gold coast, olyckligtvis blir de inte rättvist när de regnar och dessutom är skärtorsdag och långfredagen.. Myxket var stängt eller stängde tidigt men vi blev rekommenderade ett nyöppnat ställe som öppnade dagen innan och de var helt fantasiskt gott! Jag åt en burgare med BBQ pulled chicken, avokado och massa gottit. Och en local beer från burleigh heads 😁 Efter det skulle vi ta drinkar men såklart var de jävla regler att ALLT måste stänga vid midnatt dagen innan långfredagen och sen öppna efter 12 vid lunchtid dagen efter som tidigast... Så blev att gå hem och chilla, alla var ändå skapligt trötta :)

Dagen efter drog vi ner för att äta lite frukost på en italiensk bar och de var supermysigt kaffe och jag åt en god granola! Denna dag startade surfers paradise festival och de var street art längst hela esplanaden så när vädret sprack upp sprang vi upp för att byta till bikini och se lite av alla gatoartister som tävlade mot varandra!

Hängde på stranden och solade, lyssnade på bra musik och sen drog vi oss uppåt för att ta en good Smootie 😊 de var så länge sen jag hängde på stranden, är så fruktansvärt dålig på det!! Var typ tre veckor sedan och bor 2 minuter från stranden... Skärpning ska de bli!

Vi shoppade lite och de var tänkt med en Barbie framåt kvällen men eftersom alla mataffärer var stängda blev det middag ute.
Så himla konstiga regler uppkom även här så man var tvungen att äta och dricka på samma ställe och alla matbutiker, barer och bottleshops var stängda men inte restauranger.. Så konstigt! Haha..

Älskar vilken fantastiskt bild tjejerna fick på surfers 😑

Älskar alla stavfel på denna blogg. Förstår inte hur man ändrar dem så de får vara! Hehe.

Idag (måndagar) är mina längsta dagar.. 12-19 med 2 timmars mellanrum som går åt till lunch och småplugg. Helt död blir man. Betalade hyra och bokade lite inför vår resa upp längst East coast. Whaaaaaa allt ska bli så kul!

Häng lite med Maija en tjej ganska mycket som är en finsk tjej som pluggar hela programmet här. Vi hade lunch idag (jag Maija och Therese) Hon ville ses efter skolan imorgon men de är St Patricksday imorgon så kanske vill stanna kvar på unibar och köra billig öl (eventuellt att vi drar till Waxy's som är standard framåt kvällen) 😬

Drar till Melbourne på onsdag så behöver väl egentligen packa istället för att dricka öl. Men men, man lever bara en gång även om livet just nu är lite stress!

Helt utsvulten efter längsta dagen eveeer. Detta var så gott!