Long time no see hörni,

denna vecka har varit fullspäckad med 2 nationella prov & massa prov. I onsdags & fredags hade jag nationella prov i svenska & det kändes som att det gick relativt bra på båda. Förutom att plugga har jag inte gjort så mycket... I onsdags gick jag till gymmet för första gången på en månad & nu förstår jag varför jag inte gymmar!

I torsdag tog jag ett blodprov & herre jesus va ont det gjorde, jag är så otroligt känslig när det gäller nålar så jag satt där i labbet & jag att skulle svimma av haha, men smärtan gick över snabbt när mamma kom med en macka från kringelgården!

I fredags var jag med mina 2 bästa kompisar Nathalie & Trine (KOLLA IN NATHALIES BLOGG http://nouw.com/nathaliechristina ), vi startade helgen med att åka & köpa massa med godis samt äta pizza & senare mot kvällen träffade vi lite fler kompisar & hade det trevligt. Och nu i lördags så åkte jag & familjen till vårar landställe & bara haft det skönt.

Nu sitter jag här i soffan & försöker skriva klart min so läxa tills imorgon men jag kommer verkligen ingenstans... Men här har ni en tråkig bild på min ootd i onsdags!

Hörs när vi hörs!

Tja tja bloggen!

Nu har det gått 5 dagar sedan jag kom hem från Thailand och herregud va kallt det är! Min veckan har varit rätt så hektisk men väldigt kul! I fredags var jag med lite kompisar och helt enkelt bara hade det så jäkla mysigt men det roliga tog inte slut då! Igår var jag nämligen på min kompis födelsedagsfest och det var svin roligt, vi kollade på mello (<33333) & lyssnade på bra musik. Tro jag sovit totalt 6timmar denna helg så nu ska jag gå och ta mig en blund!

På återseende!

Hejsan hoppsan!

Nu har denna underbara resa sorligt nått sitt slut och just nu sitter jag i loungen på Bangkoks flygplats och väntar på att vi ska få boarda, 1 timmeish kvar. Dagen spenderade vi genom att äta en lång frukost och sedan kl 11 åkte vi en båt runt en water village. Sedan låg jag och stekte vid poolen några timmar innan jag och mamma åkte en snabbis till shoppingcentret central world, tipsar starkt! VI avslutade semestern på bästa sätt med en mysig middag på Mandarin oriental hotel där vi bott under vår vistelse i Bangkok!

Hörs när vi hörs

Bilder från de senaste dagarna

• Resor

Går dagen spenderades på en longtail boat, en klassik thailändsk fiske båt. Vi åkte runt till olika öar & klippor, fick höra om olika arter som bodde där och träffade på massa apor som simmade fram till båten, I was mind blown då jag inte hade en aning att apor simmade.

Vi åkte in i stor lagun som låg inne i en klippa, fun fact: Jag och våran guide gick in i en grotta för att kolla på fladdermössen & en flög nästan rakt in i mig

så fint!!

Idag så har jag åkt en tuc tuc runt hela ön och ätit så mycket glass, praise the lord att det är gratis!!

Dagens oklara outfit

Lite bilder från dagens äventyr

Mamma mu & hennes gang

Tuc Tuc <3

Avslutar med den mest kungliga skylten som hotellet har innan toaletterna, I LOVE IT! Sen har vi min älskade green tea glass & idag vågade jag även på vanilj med marshmallow, också mycket god men inget slår grönt te.

Vi hörs när vi hörs!

Jag har precis kommit tillbaka från en tour runt ön där vårt hotell ligger med en golfbil & det var sjukt kul, totalt 5 gånger höll jag att ramla av när han som körde rivstartade. Men här har vi lite bilder som jag tog under turen!

En liten bit av den otroliga miljön som omringar hotellet. Fun Fact: på bild nummer 6 kan ni se hur bananer växer!

Massa skyltar är placerade runt hotellet vilket jag älskar då förra gången jag var här så tappade jag bort mig konstant.

GREEN TEA ICE-CREAM, det bästa som finns på denna jord + en lycklig överraskning för mig var att tydligen är glassen gratis så nu vet ni vart jag kommer spendera mitt lov

Utsikten är en klar 11/10

Här har vi lite småbilder som jag tagit nu under de första dagarna under vår resa till Thailand. Just nu ligger jag på ett helt magiskt hotellrum i Phuket efter att ha ätit så otroligt goda vårrullar. Jag tror aldrig jag ätit så goda vårrullar någonsin. Det bästa med denna resa hittills har nog varit maten helt ärligt, den är verkligen så god & skiljer verkligen till den thaimaten man hittar hemma i Stockholm, tror jag ätit mer än 25 vårrullar på denna resa, och det kommer definitivt öka under veckans gång! Och nu fortsätter mitt matäventyr med en glass, hörs när vi hörs!