Till frukost idag så gjorde jag glutenfria scones. Toppingen blev sylt och ost. Dem blev väldigt goda!! Jag kollade på solsidan under tiden jag åt frukosten. En sak som jag tycker är väldigt roligt är att solsidan ska komma ut som film till jul! Ska bli så kul att se den filmen då solsidan är min favorit serie!:) Ha en bra Lördag! Kram<3

Hej på er! I detta inlägg tänkte jag skriva om vad jag gjort i veckan. I Måndags klippte jag mig kort. Jag hade långt hår innan och nu går håret till axlarna. Jag är sååå nöjd med resultatet!! :)
Höjdpunkten i veckan var ju att jag började gymnasiet i Onsdags. Allt gick jättebra!! Jag gick i skolan Onsdag, Torsdag och Fredag! Som jag nämnt i ett tidigare inlägg så går jag dans estet i Halmstad. Jag trivs jättebra vilket är super kul!!
Nu i helgen har jag mest tagit det lugnt. I Fredags kollade jag och min mamma på min lillasyster då hon dansade på stan med sin dansgrupp. På fredagskvällen kollade jag och mamma på film och åt chips och dipp. Jag har sovit ut på morgonen i helgen vilket har varit skönt då jag går upp väldigt tidigt på vardagarna. Idag har jag jobbat, tränat & duschat.
Ha det så bra så hörs vi!<3

I Torsdags morgon åkte jag och min familj till Helsingborg för att bo på hotell i Helsingborg men även åka färja över till Helsingör.
Torsdagen spenderades i Danmark, Helsingör där vi åt gott och promenerade på Helsingörs gator. När vi kom tillbaka till Helsingborg var vi på hotellrummet och bara tog det lite lugnt ett tag innan vi gick ut för att gå på stan i Helsingborg och även äta. Vi åt på Olearlys vilket var mycket gott. Sedan spenderades kvällen på det mysiga hotellet. Jag och mamma bastade i en bastu som fanns på hotellet, duschade och sedan satte vi oss på hotell rummet och drack en kopp te. Det var sååå mysigt!!
I Fredags gick jag, mamma och min lillasyster upp klockan sju för att gymma på hotellets gym. Jag sprang på löpband och gjorde styrkeövningar. När vi hade duschat gick vi ner till hotellfrukosten vilket jag hade sätt fram emot mycket.:) Hotellfrukosten var sååå god. Det godaste var nog pannkakorna med nutella och jordgubbar. När vi var mätta och belåtna så gjorde vi oss iordning på hotellrummet för att sedan gå ut på stan och sedan åkte vi till Väla. Vi åt jättegod mat och gick runt i affärer. Jag åt en Hawaiipizza som var ugnsbakad. På eftermiddagen åkte vi hem.
Dessa två dagar var verkligen såå mysiga och välbehövliga! Hela familjen hade det så mysigt! Fler dagar som dessa behövs <3

Heeej allihopa!!
Idag vaknade man upp till sol och värme i Sverige, ovanligt. Så nu ska familjen till en sjö och bada/sola. Vi ska åka nu så jag hör av mig lite senare idag kanske. Kram kram<33

Tjenixen! I detta inlägg tänkte jag skriva lite om träning. Jag själv är väldigt intresserad utav träning! Jag mår sååå himla bra när jag tränar! Samtidigt som jag gör av med mycket energi så får jag väldigt mycket energi tillbaka!! Jag tycker även att det är riktigt roligt att träna!! Skönt att bara få svettas ibland kan jag känna och fylla på med ny energi. Jag tränar i gruppass vilket är väldigt kul! Det är bra musik och bra ledare som peppar en till att kämpa. Det är så positiv stämning där jag tränar.
Idag har jag tränat 30 minuter CXworx, vilket är ett core pass. Där man alltså stärker upp magen, armarna, axlarna, ryggen, rumpan, benen. Dessa 30 minuter går ju väldigt fort kan jag lova!! Det är ett väldigt intensivt pass och jag älskar det!! Lätt ett av mina favorit pass!!
Efter Cxworx var det dags för Body Attack i 30 minuter. Ett annat favorit pass!! Body Attack är till skillnad från Cxworx ett konditionspass. Men det är även mycket styrka i passen. Såsom för armarna (alltså triceps och armhävningar) och i slutet av passet är det en maglåt. Sedan under hela passet är det styrka blandat med kondition såsom utfall, höga knän exempelvis. Passet innehåller även lite dans inspirerade rörelser. Passet innehåller så många olika övningar för att stärka upp kroppen. Kombinationen av Cxworx och Bodyattack ger otroligt mycket energi tillbaka och träningsvärk.;)

Bilden är tagen innan Cx passet idag. Som ni ser på bilden använder man sig av ett gummiband, viktplatta och matta för mjukt underlag.

Hoppas ni tyckte om att jag skrev om träning. Jag tyckte själv att det var väldigt kul att skriva om det! Det är absolut någonting jag skulle vilja skriva mer om i framtiden här på bloggen.:)
Ha en underbar Söndagskväll alla fina!! Kram på er<333

Godmorgon!! Idag gick jag upp vid klockan åtta eftersom jag ska jobba om några timmar. Jag har precis ätit frukost.
Min frukost bestod av en glutenfri fralla. Jag är glutenintolerant och har varit det sedan jag var liten. Pålägget på frallan blev ost och paprika. Sedan var jag med och handlade igår och då köpte vi en yoghurt i ananas och kokos och även en juice i smaken äpple och hallon. Juicen heter Innocent. Jag har velat smaka juicen då jag tycker att den har sätt så god och fräsch ut, och den var väldigt väldigt god och fräsch att dricka. Så jag tror att denna juice kommer att bli en favorit att dricka till frukosten!!:)

Hejsan! Nu har jag inte bloggat på ungefär en och en halv vecka, men ska försöka att uppdatera lite varje dag nu framöver! Så att det blir lite mer kontinuerligt.
I detta inlägg tänkte jag skriva om gymnasiet. För det är ju nämligen som så att jag börjar gymnasiet om två veckor. Så nu tänker jag berätta vilken linje jag ska gå och i vilken stad! Jag ska börja på gymnasiet i Halmstad på linjen Dans Estet. Jag bor med min familj i Ljungby som ligger ca en timme från Halmstad. Då kanske många tänker att jag ska flytta nu till Halmstad? Men jag ska faktiskt pendla (alltså åka buss från busstationen i Ljungby till Halmstad.) Jag kommer ju gå i skolan från måndag-fredag och jag kommer pendla varje dag! Anledningen till varför jag väljer att gå i Halmstad på Dans Estet är för att jag älskar att dansa och även sjunga. Jag har som dröm att bli dansare och sångare! Jag har velat bli det under hela min uppväxt. Så jag vill verkligen satsa på dansen i Halmstad på Sturegymnasiet. Ni som läser min blogg kommer ju att få följa med mig i min vardag när jag börjat skolan i Halmstad!!:) Detta kommer ju leda till att jag kommer att befinna mig i Halmstad mycket! Men jag är faktiskt född i Halmstad och har bott där i ca tre år när jag var liten. Vi brukar även vara i Halmstad mycket hos familjekompisar och jag trivs verkligen i den staden!! En väldigt fin och mysig stad!
Summan av kardemumman är då att jag är sååå taggad på att börja gymnasiet! Det blir något helt nytt och det ska bli såå spännande verkligen!! Jag påbörjar verkligen något helt nytt i mitt liv och jag är säker på att detta kommer bli super bra!

Som jag tidigare skrev ska jag uppdatera mycket bättre här på bloggen för jag tycker verkligen att det är roligt!! Förresten idag är det exakt 1 månad tills jag fyller 16 år! Det är ju den 3:e Augusti idag och jag fyller år den 3:e September. Tiden går fort hahaha..:) Kraaam

Idag åkte hela familjen till Jönköping för att gå i affärer och shoppa, äta och bara umgås.
Efter att vi gått i affärer ett bra tag så blev vi alla hungriga så då beslutade vi oss för att slå oss ner på restaurangen "Bryggan". Mycket fin utsikt över Vättern som ni även kan se på bilden nedan. Jag beställde en Caesar sallad som var mycket fräsch och god. När vi var mätta och belåtna så tog vi oss en till shopping runda innan vi runt fem tiden åkte ut till Ikea. När vi kände oss klara på Ikea åkte vi hemåt. Under bilresan lyssnade vi enligt tradition på en sommarpratare. Någonting som verkligen är speciellt att göra på sommaren.
Från Jönköping fick jag med mig lite smink som foundation, puder, bronzer, rouge och highlighter. Även klädesplagg som en glittertopp och en bh.
Dagen har varit väldigt bra och jag älskar att göra utflykter som denna:)

Vilket härligt väder det är idag!:) Äntligen är det soligt och varmt! Det har inte varit gott om sådana dagar på sommarlovet än så länge! Men man får ta vara på dem somriga dagarna som är. Det är det jag och Elsa gör nu! Vi ligger nämligen och solar ute i solstolar! Väldigt skönt att få lite värme och sol!
Vi har solat ett tag. Medans vi har solat har vi ätit en glass och lyssnat på musik. Jag får se hur länge jag solar till. Kanske uppdaterar igen lite senare. Ska även snart skriva ett inlägg om vilket gymnasium jag ska gå och vilken linje!!!:)
Tills dess får ni ha det bäst, Kraam

Pannkakor blev dagens frukost med sylt och socker som topping! Kul att få lyxa till det lite ibland tycker jag! Muums!!<333