Det är helt sjukt hur mycket man kan skratta med någon och hur lika humor man kan ha. Vi tar verkligen fram det bästa från varann och finns inte en enda gång när vi ses som jag inte skrattat så jag får ont i magen.

Jag har så himla lätt för att fastna för maträtter och sedan föräta mig på dem. Nu har jag hamnat i en period då jag äter soygurt, banan, granola och kanel till frukost VARJE dag och sen en lunch med gurka, tomat, keso, bladspenat, pesto och kallrökt lax eller prosciutto. Så himla gott, äter det varje dag just nu sen jag kom hem men kommer snart föräta mig på det om jag känner mig rätt.

Köpte även nya sandaler för ett tag sen, älskar dom för de är så snygga och sköna!

Clooney är i alla fall på kontoret, han har inte gått på semester. Tog en kaffe och pratade om semestern, trevlig prick det där!

Vilket fantastiskt avslut jag fick på min semester även om jag fortfarande än idag är rejält slut efter helgen. Jag och tjejerna åkte ner till Båstad i fredags tillsammans med pappa och bodde hos hans kompis. Vi badade jacuzzi, drack bubbel, festade, åt gott, hängde på stranden och satt ute på altanen x antal timmar och pratade om allt. Så mycket skratt denna helg har gett mig!

Igår var jag tillbaka på kontoret igen och det var lite väl kämpigt måste jag säga men jag tog mig igenom dagen och när jag kom hem somnade jag i soffan i några timmar, helt slut! Nu på morgonen hade jag planerat att träna men hade noll ork och kunde verkligen inte ta mig ur sängen. Tror att jag behöver träna på kvällarna istället ett tag framöver tills jag kommit tillbaka till rutinerna igen, att gå upp kl 5 har jag inte gjort på flera veckor.

Båtturen igår var väldigt fin, åkte förbi massvis av häftiga grottor och stannade vid två olika ställen för att bada och äta. Vid ett av ställena blev jag dock bränd av en brännmanet och fy fasiken vad ont det gjorde, som tur var hade de på båten någon salva mot det och visste hur man skulle behandla det. Nu har jag inte ont längre men nog har jag ett märke bak på ryggen.
Kvällen tillbringades på en väldigt fin och mysig restaurang i gamla stan. Jag menar titta bara på utsikten, även om det är mörkt så är det så fruktansvärt vackert och även maten och vinet var fantastisk.

Idag har jag bara tillbringat dagen på stranden i ett par timmar och sen vid poolen. Har läst massvis och börjar nu på min tredje bok men varvar också med spännande poddar som bland annat rättegångspodden och spår. Nu väntar lite balkonghäng innan vi fixar iordning oss för middag.

Dagen spenderades på två superfina ställen, Spiaggia La Pelosa och Cala Dragunara. När jag står där en mörk dag i vinter i min vinterjacka, då ska jag plocka fram dessa bilder och drömma mig bort för en stund. Nu däremot, nu njuter jag till max!

Älskar den här lugna stunden på eftermiddagen, när man sitter i skuggan och läser samtidigt som man dricker något gott.

Livet är för jäkla underbart just nu, har inte mått så här bra på länge! Njuter varje minut just nu och ännu härligare är det att tillbringa dagarna i gassande sol vid poolen eller havet med en bra bok. Sardinen bjuder på underbar mat, vin och toppenväder! Imorgon har vi hyrt bil och ska åka iväg till några fina platser, på söndag bär det av med båt för att se ännu mer härliga platser.

Bagaget är incheckat, rundan på taxfree är gjord och nu njuter jag av lite pasta och vin och förbereder mig inför den italienska kulturen. Ses om en vecka, ciao!

Stockholm är ju bara för fint när solen skiner. Här är från igår när jag tog en kvällspromenad runt årstaviken och genom Tanto med Malin. Nu har jag packat klart och ska snart bege mig ut till Arlanda, snart befinner man sig i varma härliga Italien.