Idag satt jag i skolan och tänkte hur länge jag har haft min blogg och när jag väl kollade så såg jag att det är lite över 1 år så jag tänker ifall vi ska göra nå rolig. Jag fick den iden att vi kan ha en omröstning så ni kan välja själv vad i ska göra, om inte ditt förslag finns med så kan du skriva en kommentar.

Just nu har jag så himla mycket i skolan så jag knappt hinner slappna med alla träningar ,tävlingarna och läxorna. Ibland känner jag att det måste finnas 48 timmar ist 24,Jag har också börjat jämföra mig med andra i min klass som får typ ett B på ett prov och gnäller att det inte gick bra, medans jag sitter i ett hörn och vill slå sönder bänken för att jag fick på gränsen till ett F. Min engelska är jätte dålig och jag vet själv att det är något jag behöver träna på medans andra bara kan lära sig 35 glosor av att ha kollat på de en gång,medans jag måste sitta varje kväll om det ska vara nästa vecka. Men jag försöker och försöker fast jag inte gillar engelskalektionerna och läraren särskilt mycket. Jag jämför mig så mycket med andra så jag har fått prestationsångest, och jag tänker alltid att jag måste skriva lite mer bara några rader fler. Men jag trivs att jämföra mig med andra för då kämpar jag ju ännu hårdare och ännu bättre.

Jag har varit i Grekland som sagt och därför inte kunnat uppdatera,hoppas ni har förståelse : ) Jag åkte tillsammans med min familj till ön Kreta och vi var på delen rethymnon, vi bodde på ett hotell som heter Ibiscos Garden. Tyckte hotellet var toppen då det fanns två vuxen poler och tre barn poler, och de hade både frukost och middags buffé som jag personligen älskar.

Söndagen+flygresan

Vi klev upp 04:30 och klädde på oss,åt frukost och gjorde oss redo för att taxin skulle hämta oss. Vi satt på flygplatsen i ca 2 h innan vi fick gå ombord på planet, vi fick dock sitta i ca 20 min i flygplanet innan det lyfte då piloten sa " Vi måste vänta in deras flygplats då det landar ett plan var 4 min" men sedan lyfte vi och då var de bara 4,5 timmar innan vi landade på Kreta. När vi landade så skulle vi ta en buss från landnings platsen till flygplatsen för att hämta ut bagaget. Sedan letade vi upp vilken buss vi skulle ta till hotellet, sedan satt vi på en varm buss den närmaste timmen. när vi kom fram till vårat hotell så lämnade vi bara våra väskor och byte om till badkläder och sedan var de av till stranden. När vi kom till hotell rummet igen skulle vi bara duscha av allt saltvatten och byta till andra kläder, sedan gick vi ner till restaurangen och åt sedan tog vi en promenad ner mot stan och alla butiker.

En summering av veckan

Jag tyckte att hotellet var super bra och de hade en jätte bra servis. Stranden som låg ca 100 m från hotellet var super fin, vattnet var klart och hade inge skräp. De var alltid lugnt och fint även på kvällen, de var super fint och ett bra avslut på sommaren. Nu kommer jag inte på något mer att skriva : ) Men ha det bra så syns vi snart igen

Nu ska jag berätta en sak för er gott folk och de är att jag ska börja lägga upp ett inlägg per vecka. Om jag glömmer att för inställa inläggen eller är bortrest så ska jag lägga upp två inlägg till veckan efter som ersättning. När jag startar skolan igen så får vi se hur detta system funkar. Tycker ni de låter bra, vad bra att ni tycker de(hehe var tvungen). Men då kör vi så då!

Det som inte många vet om mig är att jag har varit riktigt nära på att dö. De var på nyår för några år sedan. Jag bor ju i Luleå men vi skulle åka till Boden under dan då vi skulle se på fyrverkerier ifall vi barn skulle somna till tolvslaget.Vi parkerade ca 100 meter från stället de skulle vara, jag skulle gå över ett övergångsställe och såklart kollar jag på båda mina sidor men när jag har kommit halvvägs så kommer en bil. Det var en röd Volvo(om jag kommer ihåg fel) jag hinner bara vända huvudet innan den krokar i mig, men som tur var så han hen bromsa in så den blev inte en så hård krock men jag kände att de gjorde ont i min höft för samtidigt som bilen krockade i mig så böjde jag på mina ben lite och när väl smällen kom så föl jag på motorhuven. Man kan ju tro att föraren kom ut och bad om ursäkt men det gjorde ej hen. Men dock så var jag väldigt blyg då så jag sprang typ iväg då min familj gick lite framför mig. De var min nära döden upplevelse de kanske inte var ambulans och rena katastrofen men de var min berättelse. Om ni har någon nära döden upplevelse så får ni gärna skriva de i kommentarerna🖤

Det har kommit en ny familje medlem och de är en kanin! Min kanin heter Moltas och han är ingen vanlig familje kanin som man köper på en djuraffär eller så, han är en hoppkanin. Eftersom jag tränar och tävlar i kaninhoppning så har jag nu äntligen fått ha en egen kanin för mina föräldrar. Meningen var egentligen att jag skulle ha Moltas på foder(alltså att man har ett djur som man sköter om som sin egna men att man inte äger den) i ca 2-3 månader och sedan skulle vi prata om köp. Men efter ca 1 månad skrev jag till Moltas ägare och frågade om jag fick köpa honom, Moltas ägare sa att hon tyckte att de lät bra och att hon var glad att han fick ett hem som älskar honom och kommer ta tillbaka honom till banan. Hans pappa kom tvåa i bana och i längd på sm år 2017(han hoppade 2,5 m tror jag) han är verkligen super cool, Moltas mamma har tyvärr gått bort men hon var super duktig och sån fin kanin. Det märks att Moltas har tagit efter av båda sina föräldrar. Men han mår toppen just nu och har regelbundna träningar. Hoppas ni mår bra och att detta inlägg inte var allt för tråkigt : )

Hej! Idag hade vi friluftsdag på skolan och på förmiddan skulle vi vara på isen och ha pimpeltävling och på eftermiddan vara i idrottshallen/se på film/uteaktivitet och jag valde film. Det här med pimpeltävling tyckte jag var en dålig idé på tanke att det ser jag lite som djurplågeri då man fiskar och fiskar i onödan,det var några i min parallell klass som tog fiken som man hade fiskat upp och tejpade fast den på en bräda som tur var hade min kompis hunnit bryta naken av den innan men den levde fortfarande och det tycker jag är hemskt att det inte vet hur man behandlar djur på ett vettigt sätt. När vi var på väg tillbaka till skolan så åkte vi 4 st på en liten spark och vi åkte extremt långsamt men det var roligt iaf . Sen när vi kom tillbaka till skolan såg vi i min klass happy feet och jag har sett den när jag var liten men det var lite roligt att se den igen. Hoppas ni mår bra och så syns vi snar igen.

Nu är mitt sportlov mer eller mindre slut och det har varit super med mycket kompisar,djur och you tube men även andra saker. På torsdagen innan lovet var det skit i skolan, då jag skulle sitta och ha prov i en timme sist på dan. Klockan var stacks två och jag var på väg från so;n till no;n. när jag kommer in i korridoren möts jag av andra 7;or,jag går fram till mitt skåp och låser upp det. Mitt skåp är näst längst ner och är ungefär i knähöjd på mig. då skriker en tjej "HEJ" och då säger jag "hej" tillbaka men jag lägger även till "du behöver inte skrika för fan" och då resulterar det med att hon verkligen skriker i mitt öra. senare kommer en kille som går i samma klass som tjejen och han skriker också i mitt öra och trött som jag var så tar jag hans mössa och slänger bort den i korridoren som fortfarande är fylld med folk. Efter cirka 30 sek kommer han tillbaka och säjer att jag inte skulle slänga iväg hans mössa och då börjar han sparka på mitt skåp, då ser jag hur haspen till mitt skåp är helt mot skåpdörren och sen frågar tjejen om hon kan få pröva och det tillät han så hon tar sin hand och slår på skåpdörren så haspen är teknist sätt förstörd. Då orkade jag inte mer så jag springer jag iväg medans mitt skåp är olåst och troligtvis sönder sparkat.Jag sprang mot toan och när jag är på väg dit ser mina kompisar att jag gråter och då frågar en av de hur det är med mig och jag bara fortsätter in på toan. När jag kommer in så har jag med min data väska med min mobil och även godis som jag skulle äta innan provet började. Och sen är jag på toan i ungefär 40-50 min och sen tvingade min mentor och rektorn ut mig så satt jag och pratade med de ungefär i 15 min och sen fick jag gå hem. Men jag har haft ett bra lov men i lördags(alltså igår) så blev jag sjuk och kommer stanna hema från skolan imorgon då jag har feber. Hoppas ni har haft ett bra lov i alla fall.

Igår så gjorde jag den delen i klassikern där man skulle simma 40 längder och innan så gjorde vi ett sim prov då det var åtta längder utav två på rygg. Vet ärlig talat inte vad jag vill komma, men jag kände att jag att det har varit lite uppdatering här men jag kan bara skyla på skolan det tar för mycket tid och när jag väl har tid så är jag med kompisar eller spenderar tiden med min hund så det känns bara att jag vill prioritera andra saker före bloggen. Men jag ska försöka bli bättre men det är liksom bara komplicerat.

Lucia

I tisdags så var jag och lussade med kören på min skola, det var väldigt rolig och rolig upplevelse eftersom vi hade levande ljus och skulle spela på så många platser. Vi var på flygplatsen och skulle sjunga då så svimmade en tjej och alla blev jätte rädda. Jag blev även rädd för jag stog precis vid lucian så jag kunde inte kolla bak, men de var lugnt. Ingen blev skadad eller upp eldad. Men det var väl allt som jag skulle berätta idag.

Detta är min hund hon heter Nina och är en Japanese Chin. Hon är 7 år och är som min bästa vän. Hon har ställt upp för mig i vårt och torrt då jag kan bli tröstad av henne när jag är som ledsnast, då jag kände att min gamla klass var helt dumma i huvudet. Hon har till och med en egen instagram där hon heter queenthenina,där jag lägger upp bilder på vårat liv och vad vi gör vardagligen och i stunden