Dag 2

När jag vaknade så gjorde vi oss i ordning och sedan gick ned till frukosten, frukosten var super god, det fanns färsk frukt,bröd,pålägg,fil/yoghurt,juicer och en lite lättare efterrätt och allt man brukar ha på en hotell frukost. När vi hade ätit upp gick vi upp till rummet och eftersom vi bodde i sviten så hade vi frukosten bara en trappa ned. Vi gjorde oss i ordning och sedan fick vi till Circle K och hämtade ut en hyrbil, det var en mörk blå FIAT.Vi åkte först till hovforsgubben och det tog ca 2 h dit, det var väldigt fint men samtidigt väldigt blåsigt.

Efter vi hade varit där i ca 1 timme så satte vi oss i bilen igen och åkte till ett fiskeri där man kan äta middag och lunch och det har även fika, Jag tog en bit av en smörgåstårta och det var jätte god och jätte mättande så jag orkade inte fika efter.

Vi åkte in till Visby igen och gick på stan,jag köpte ett halsband till Nina(min hund),strössel,lakritspulver och någon milkshakes pulver som jag tänkte pröva att göra så ni får hålla utskick. efter en stund på stan lämnade vi bilen och var på hotellrummet ett tag innan det blev middagstid. Eftersom vi hade ätit så mycket på dan så skulle vi inte gå på restaurang utan på MAX, jag tog ett mini mål då jag inte alls var hungrig eller sugen på MAXedan gick vi bara till vårat hotellrum och myste innan vi la oss.

Flyget ner

Jag började dagen med att kliva upp kl 04:50 ,klädde på mig,sminkade mig,gjorde mig i ordning och packade det sista och sedan kom taxin kl 06:00. När vi skulle skriva ut boardingkorten så blev det något fel med mitt medans alla andra i min familj fick ut sina, men efter en liten stund kom min oxå ut. Vi gick igenom säkerhets kontrollen och det gick jätte Vårat flyg gick kl 07:00 men vi fick inte starta för än 07:30 så vi fick sitta och rulla tummarna i flygplanet i väntan på att vi skulle lyfta. Vi år frukost på planet och det var en frukost box och den var väl ok.

När vi mellan landade i Stockholm så hade vi ca två timmar att döda så vi gick till Sky City, vi gick ned och fikade på 7 eleven och sedan gick vi upp och igenom säkerhets kontrollen igen sedan satt vi bara och väntade. När vi skulle gå ombord så ska man ju skanna QR koden som är på sitt boardingkort, alla i min familj gick före mig och där jag skannade mitt boardingkort skannade alla med sina mobiler så jag tänkte bara att det bara var för mobiler så jag bytte där det stog en som jobbade på flygplatsen,när jag skannade där så gick det inte och då fick jag panik och då sa hon att jag skulle vänta då hon skulle ringa för att kunna ta reda på vad som var problemet var. när hon sedan berättade så hade ej min registrera uppdaterats och därför gick det ej, men hon sa att jag skulle få åka ändå. vi tog en buss ut till det lilla propellerplanet.

Det flygplanet som vi skulle åka till Gotland med var ett propellerplan som gjorde att man fick ett väldigt högt tryck i öronen. Efter som flygningen är en timme så han vi få oss te/kaffe efter ca 20 min och sedan satt vi bara och väntade de resterande 40 min. När vi kom fram var jag svin nervös att inte mitt bagage skulle komma då det hade strulat på Stockholms flygplats, men mitt bagage kom som tur var. Vi tog taxi från Gotlands flygplats till vårat hotell Sankt clemens.

Dag 1

När vi kom till hotellet skulle vi bara lämna vårat bagage och sedan skulle vi ut på stan. Vårat hotell var super mysigt då det var gammaldags inredning och själva huset var även gammalt. vi var förbi en butik där de säljer godis och där köpte jag små blå fiskar som har smak av mint och det är super goda verkligen, och sedan gick vi till en te affär som heter Kränku och det har jätte bra te och alla möjliga kombos. Vi vandrade runt på stan och vi gick ned till havet, och deras bibliotek som även är ett fik så vi fikade och sedan gick ned till deras park med änder och fiskmåsar. Sen gick vi till Potaniska trädgården och det är jätte fint där särskilt den lilla bäcken som rinner genom parken. vi gick till ICA och köpte godis och läsk innan vi sedan gick tillbaka till hotellrummet, vi satt och villade på rummet i ca 1 timme innan vi gick ned och åt middag på Isola Bella. Vi gick upp på rummet igen och åt godiset och bastade och efter en lång dag gick vi och la oss.

Imorgon kommer fortsättningen, ifall ni gillar min blogg så får ni gärna gilla,kommentera och följa det hjälper mig jätte mycket. Ha det bra så syns vi imorgon❤️

Jag vet att jag inte har varit så aktiv de senaste månaderna men jag har försökt skriva inlägg men inte blivit nöjd över dem så då har jag inte vilja lägga ut de,jag kan bara skyla på mig själv. Men...

Igår fick jag höstlov och det är så skönt. Jag ska till Gotland nu på höstlovet och det ska bli så mysigt, jag ska ta massa bilder där så ni får se hur fint det är där. Idag ska jag rida en lektion först och sedan ett drop-in pass med min kompis som inte ridit på ca 6 månader och det känns inte så stabilt direkt, jag hoppas bara att ingen av oss gör illa oss eller så. Jag vet att hon är svin nervös men det kommer antagligen gå bra då hon ska rida en väldigt lungn ponny. I förgår var jag typ sjuk jag hade 37,9 på kvällen så kanske skulle stannat hemma igår för att inte bli mer förkyld, men jag hade ett prov som jag skulle skriva klart och en inlämning i tyska och jag tror att min tyska lärare tycker att jag är duktig och eftersom jag inte tycker att jag är bra på något annat så är tyskan väldigt viktigt för mig. En av mina kompisar som jag känt längst är även halv tysk så det gör det även ännu viktigare eftersom det känns som om vi har tappat kontakten lite eftersom hon är fyra år äldre än mig och det är en stor skillnad faktiskt.
För ett år sedan och två dagar sen så var tube con i Luleå och jag var såklart där men inte på fritiden, jag var där med Luleå ju-jutsuklubb eftersom jag tränar och instruerar där så hade de valt ut några som skulle representera oss. Vi skulle vara där från 9:30-17:00 tror jag. Min klubb kompis skulle göra ett kast och det tänkte inte jag var några konstigheter men jag visste inte vilket och det visade att det skulle bli ett problem. han kastade mig lite fel så att jag hamnade på mitt vänstra knä ist för på rygg, jag kände att min knäskål rubbades lite men jag trodde bara att det var en konstig känsla, på direkten att det gjorde ont. Jag reste mig som vanligt eftersom det var folk som stod och kollade på, sedan slutade vi där så jag sa till en av mina kompisar som var där att jag fick jätte ont i mitt knä. Men jag trodde det skulle gå över men det gjorde det inte så jag fick mer eller mindre plåga mig igenom den dagen. Det var super roligt men jag hade ständigt ont i knäet. Men föra veckan så var jag faktiskt och kollade upp mitt knä och han sa att det inte var så konstigt eftersom mina ben är så långa måste knäna jobba mer, så jag ska starka upp mina lårmuskler. Men jag tror faktiskt att mitt knä hoppade lite ur led och töjde ut mina ledband då jag kan se att knäskålen kan hoppa när jag tex springer.
Ni vill att jag ska skapa en you tube kanal så det kan bli ett om ett tag, beroende hur det är i skolan så kommer det uppdateras både här och där (isf) obestämda tider om inte jag säger något annat.

Idag satt jag i skolan och tänkte hur länge jag har haft min blogg och när jag väl kollade så såg jag att det är lite över 1 år så jag tänker ifall vi ska göra nå rolig. Jag fick den iden att vi kan ha en omröstning så ni kan välja själv vad i ska göra, om inte ditt förslag finns med så kan du skriva en kommentar.

Just nu har jag så himla mycket i skolan så jag knappt hinner slappna med alla träningar ,tävlingarna och läxorna. Ibland känner jag att det måste finnas 48 timmar ist 24,Jag har också börjat jämföra mig med andra i min klass som får typ ett B på ett prov och gnäller att det inte gick bra, medans jag sitter i ett hörn och vill slå sönder bänken för att jag fick på gränsen till ett F. Min engelska är jätte dålig och jag vet själv att det är något jag behöver träna på medans andra bara kan lära sig 35 glosor av att ha kollat på de en gång,medans jag måste sitta varje kväll om det ska vara nästa vecka. Men jag försöker och försöker fast jag inte gillar engelskalektionerna och läraren särskilt mycket. Jag jämför mig så mycket med andra så jag har fått prestationsångest, och jag tänker alltid att jag måste skriva lite mer bara några rader fler. Men jag trivs att jämföra mig med andra för då kämpar jag ju ännu hårdare och ännu bättre.

Jag har varit i Grekland som sagt och därför inte kunnat uppdatera,hoppas ni har förståelse : ) Jag åkte tillsammans med min familj till ön Kreta och vi var på delen rethymnon, vi bodde på ett hotell som heter Ibiscos Garden. Tyckte hotellet var toppen då det fanns två vuxen poler och tre barn poler, och de hade både frukost och middags buffé som jag personligen älskar.

Söndagen+flygresan

Vi klev upp 04:30 och klädde på oss,åt frukost och gjorde oss redo för att taxin skulle hämta oss. Vi satt på flygplatsen i ca 2 h innan vi fick gå ombord på planet, vi fick dock sitta i ca 20 min i flygplanet innan det lyfte då piloten sa " Vi måste vänta in deras flygplats då det landar ett plan var 4 min" men sedan lyfte vi och då var de bara 4,5 timmar innan vi landade på Kreta. När vi landade så skulle vi ta en buss från landnings platsen till flygplatsen för att hämta ut bagaget. Sedan letade vi upp vilken buss vi skulle ta till hotellet, sedan satt vi på en varm buss den närmaste timmen. när vi kom fram till vårat hotell så lämnade vi bara våra väskor och byte om till badkläder och sedan var de av till stranden. När vi kom till hotell rummet igen skulle vi bara duscha av allt saltvatten och byta till andra kläder, sedan gick vi ner till restaurangen och åt sedan tog vi en promenad ner mot stan och alla butiker.

En summering av veckan

Jag tyckte att hotellet var super bra och de hade en jätte bra servis. Stranden som låg ca 100 m från hotellet var super fin, vattnet var klart och hade inge skräp. De var alltid lugnt och fint även på kvällen, de var super fint och ett bra avslut på sommaren. Nu kommer jag inte på något mer att skriva : ) Men ha det bra så syns vi snart igen

Nu ska jag berätta en sak för er gott folk och de är att jag ska börja lägga upp ett inlägg per vecka. Om jag glömmer att för inställa inläggen eller är bortrest så ska jag lägga upp två inlägg till veckan efter som ersättning. När jag startar skolan igen så får vi se hur detta system funkar. Tycker ni de låter bra, vad bra att ni tycker de(hehe var tvungen). Men då kör vi så då!

Det som inte många vet om mig är att jag har varit riktigt nära på att dö. De var på nyår för några år sedan. Jag bor ju i Luleå men vi skulle åka till Boden under dan då vi skulle se på fyrverkerier ifall vi barn skulle somna till tolvslaget.Vi parkerade ca 100 meter från stället de skulle vara, jag skulle gå över ett övergångsställe och såklart kollar jag på båda mina sidor men när jag har kommit halvvägs så kommer en bil. Det var en röd Volvo(om jag kommer ihåg fel) jag hinner bara vända huvudet innan den krokar i mig, men som tur var så han hen bromsa in så den blev inte en så hård krock men jag kände att de gjorde ont i min höft för samtidigt som bilen krockade i mig så böjde jag på mina ben lite och när väl smällen kom så föl jag på motorhuven. Man kan ju tro att föraren kom ut och bad om ursäkt men det gjorde ej hen. Men dock så var jag väldigt blyg då så jag sprang typ iväg då min familj gick lite framför mig. De var min nära döden upplevelse de kanske inte var ambulans och rena katastrofen men de var min berättelse. Om ni har någon nära döden upplevelse så får ni gärna skriva de i kommentarerna🖤

Det har kommit en ny familje medlem och de är en kanin! Min kanin heter Moltas och han är ingen vanlig familje kanin som man köper på en djuraffär eller så, han är en hoppkanin. Eftersom jag tränar och tävlar i kaninhoppning så har jag nu äntligen fått ha en egen kanin för mina föräldrar. Meningen var egentligen att jag skulle ha Moltas på foder(alltså att man har ett djur som man sköter om som sin egna men att man inte äger den) i ca 2-3 månader och sedan skulle vi prata om köp. Men efter ca 1 månad skrev jag till Moltas ägare och frågade om jag fick köpa honom, Moltas ägare sa att hon tyckte att de lät bra och att hon var glad att han fick ett hem som älskar honom och kommer ta tillbaka honom till banan. Hans pappa kom tvåa i bana och i längd på sm år 2017(han hoppade 2,5 m tror jag) han är verkligen super cool, Moltas mamma har tyvärr gått bort men hon var super duktig och sån fin kanin. Det märks att Moltas har tagit efter av båda sina föräldrar. Men han mår toppen just nu och har regelbundna träningar. Hoppas ni mår bra och att detta inlägg inte var allt för tråkigt : )

Hej! Idag hade vi friluftsdag på skolan och på förmiddan skulle vi vara på isen och ha pimpeltävling och på eftermiddan vara i idrottshallen/se på film/uteaktivitet och jag valde film. Det här med pimpeltävling tyckte jag var en dålig idé på tanke att det ser jag lite som djurplågeri då man fiskar och fiskar i onödan,det var några i min parallell klass som tog fiken som man hade fiskat upp och tejpade fast den på en bräda som tur var hade min kompis hunnit bryta naken av den innan men den levde fortfarande och det tycker jag är hemskt att det inte vet hur man behandlar djur på ett vettigt sätt. När vi var på väg tillbaka till skolan så åkte vi 4 st på en liten spark och vi åkte extremt långsamt men det var roligt iaf . Sen när vi kom tillbaka till skolan såg vi i min klass happy feet och jag har sett den när jag var liten men det var lite roligt att se den igen. Hoppas ni mår bra och så syns vi snar igen.