Header

Idag har jag gjort lite sysslor, varit och köpt julklappar m.m så jag har endast levt på Slim-Shakes, därmed har jag inget intressant att lägga upp. Men nu, så gör jag ingefärsshots på ett litet annorlunda vis!
Ingefära - Citron - Honung - Grönt te.
Koka upp allting, sedan låt sjuda i cirka 20 minuter. Sila och häll över till flaska, sen är det in i kylskåpet och klart!

Det här är första gången jag provar denna variant med grönt te, men förhoppningarna ligger på att det kommer bli bättre än den vanliga ingefärsshoten! Håller tummarna.

Ja, jag har en Koskenkorva-flaska... Tycker den är jättefin ja.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Till lunch idag fick det bli protein-pannkakor.
Det var första gången jag provade på detta, och det gick jättebra.
Jag tog en lite större shaker för att blanda saker.
Började ha i min "mini-visp" från Women's Best, sedan mjölk, proteinpulver med smaken Raspberry-Vanilla, och bakpulver. Shakade, sen kläckte jag i en massa ägg och shakade om rejält.
Sen var det bara att steka!! Så himla lätt.
Serverades med hallon och smält choklad.

Likes

Comments

Gårdagens middag blev total succé.
Jag tycker vanligtvis inte om kyckling så värst, men detta blev jättegott.
Blandade bbq-sås med tacokrydda, smörjde på det rejält på kyckling och gullök i en ugnsform, sen var det in i ugnen (med folie över) i cirka 2 timmar på 175 grader. Sista 30 minuterna tog jag av folien för att få till en lite knaprig yta.
Drog isär kycklingen och hävde på lite mer tacokrydda.
Serverades med sallad, avokado, majs, tomat, ölpicklad rödlök, ost och lätt creme fraiche på tacoskal.

Glömde helt bort att dokumentera vad som gjordes så har tyvärr bara bilder på vad som gjordes med kycklingen.
Men samtidigt gjorde jag också en Nasi Goreng på kycklingen som blev över. Det blev också jättegott och blir helt perfekt som matlådor.

Kyckling, bacon, rödlök, ärtor - stekta.
Koka råris och ha sedan i pannan med resten.
Öppna ett hål i mitten av pannan och släng i ett ägg eller två.
Blanda sedan om och ha i japansk soya.
Så lätt. Så gott.

Likes

Comments

Något jag älskar? Women's Best produkter!
Fick precis hem Slim-piller, BCAA med smak av Green Apple samt Cola Lime och Slim-Shakes med smakerna Latte Macchiato och Salted Caramel. Allt annat på bilderna har jag sedan tidigare.
Sitter i nuläget och dricker Latte Macchiato-shaken för första gången, och den var god lär jag säga! Strax innan denna tog jag också ett Slim-piller för att förlänga min mättnadskänsla, så att jag inte småäter allt för mycket (stort problem för mig...)

Blev en väldigt lätt frukost imorse. Två knäckebröd och ett ägg, och självklart apelsinjuice till det. Överlever inte min morgon utan apelsinjuice...
Skippar lunchen idag också. Håller mig till Slim-shaken (måltidsersättning) och gör någonting större till middag istället.

Jag försöker hålla mer koll på min vikt nu. Väger mig varje dag, gör mer konditionsträning, och försöker hålla i kosten så bra som det går, bara för att se om jag kan få någon förändring på några veckor. Men efter jul börjas det med styrketräning igen (längtar!!).

Likes

Comments

Och till kvällen blev det blomkålssoppa!
Min mixer fungerade inte så bra så den blev inte lika len som jag hade velat ha den, men gott var det!
Jag kommer inte skriva hur mycket av allt som krävs och för hur många portioner osv, sånt är roligast att smaka och klura själv. Göra sin egen version på ett färdigt recept.
Till denna blomkålssoppa hade jag (i ordning) smör, gullök, vatten, blomkål, grönsaksbuljong, salt, peppar - MIXA!
Efter mixern tillsatte jag matlagningsgrädde, tryffelolja, tryffelsalt och torrt vitt vin.
Toppades med gårdagens friterade palsternacka och grönkål.

SÅÅ GOTT!

Men man får ju inte bara vara självisk heller. Pojkvännen min tycker inte om soppor lika mycket som jag, så till honom blev det pannbiffar, potatismos, ärtor och brunsås.

Har nog aldrig sett honom häva i sig min mat så fort och så glatt som denna maträtt, så detta var (förhoppningsvis) en hit.
Extremt simpelt också.
Nötfärs, gullök, ägg, salt och peppar - forma till bollar, som sedan pressades ner till biffar i stekpannan.

Spara smöret från biffarna när du lagt undan dom. Häv i matlagningsgrädde, utblandad majsstärkelse, kalvfond, japansk soya och - (min favoritingrediens) - SVARTVINBÄRSGELÉ! Sötar upp helt perfekt.

Likes

Comments

Idag upptäckte jag något fantastiskt.
Jag har alltid varit skeptisk över jordnötssmör. Tycker det blir alldeles för torrt i munnen. Men du, denna kombination, kan vara det mest otroliga jag har varit med om. Jordnötssmör... och äpple!
Kanske inte så förvånande för de mesta, men detta var en gudagåva för mig. Om inte prövats, pröva!

Jag dricker vanligtvis inte kaffe förutom på jobbet, men med tanke på att jag försöker ändra mina vanor så tror jag åtminstone en kopp om dagen kommer behövas.
Jag tycker om kaffe, men jag tycker inte om att uppmuntra det. Är det nyttigt? Är det inte? Ingen vet egentligen, men är det beroendeframkallande så kallar JAG det för onyttigt.
En av mina värsta vanor jag vill bryta är min sömn. Jag sover alldeles för mycket. Visserligen jättepigg kl 05.50, går upp och gör frukost, går och tränar, men sen går jag hem och somnar igen, och kan sova till 12-13, ibland t.o.m 16. Trots detta så sover jag bra om nätterna också, men det påverkar mitt psykiska mående enormt. Blir väldigt deprimerad väldigt fort.
Så i detta fall, hyllar jag kaffe! Please, be my lord and saviour.

Mugg - Ellos Home

Bestick - Lagerhaus

Likes

Comments

Hej där.
Jag har, åter igen, raderat en massa från denna blogg.
Har ju haft den i flera år men aldrig varit riktigt säker på vad jag vill skriva om osv, men nu känner jag mig ganska bestämd. Det är självklart den ska handla, främst, om kost och träning, för det är i just den kategorin mitt hjärta ligger.

Jag har nyligen gjort extrema förändringar på min vardag.
Först och främst, jag har sagt upp mig. Vill fokusera 100% på min hälsa och vill klura ut vad jag egentligen vill med mitt liv.
Jag har börjat plugga en kurs i taget på distans för att komma närmare mitt mål att utbilda mig på Idrott- och hälsoprogrammet i Gävle.
Jag tar fullt tag i körkortet. Det mesta är klart, som teori osv. Men nu har jag äntligen börjat övningsköra med min pojkvän, och det fungerade inte när jag jobbade så obekväma tider. Den lilla tid i veckan vi fick spendera tillsammans ville vi inte lägga på att övningsköra, så det blev aldrig av. Men nu blir det andra bullar!

Jag har också fått tankar om att starta eget. Uppdatering och tankar angående detta kommer väl i framtiden. Tycker inte om att dela med mig alldeles för mycket.

Jag kommer dela med mig om min träning, min mat och kanske lite annat smått och gott.

Hope you like it.



Igår provade jag på lite nyttigare alternativ till snacks, och det blev en total hit!

Visserligen inte suuper-nyttigt då det är mycket olja och salt inblandat, men definitivt bättre än de klassiska potatischipsen.
Friterad palsternacka samt friterad grönkål.
Palsternackan är nästan helt slut redan, eftersom både jag och min pojkvän inte kunde sluta småäta dom. Så sjuuuukt goda är dom.
Grönkålen är självklart god, men drar till sig alldeles för mycket olja som fastnar, och detta är lite obehagligt som snacks. Blir som att bara äta olja... Håller nog grönkålen som topping till maträtter istället, men det är sjukt gott det också.
Tänkte ta det lilla resterande palsternackan som topping till blomkålssoppan jag planerar att göra ikväll. Får se hur det blir.

Likes

Comments

Idag gjorde jag en förvånansvärt god frukost. Enkel var den också.
Inte så stort fan av havregryn men ville ha en bra grund för dagen då jag på senaste tiden har fuskat enormt med kosten.

Havregryn, vatten, vassleprotein (smak av jordgubb) och frysta hallen - in i micron.
Toppad med banan, äpple och kanel.
Precis innan servering hällde jag också på mjölk. Det gjorde detta till en liten nostalgitripp till julgröten i skolan.

Likes

Comments

​​+ Vatten, grönsaksbuljong, matlagningsgrädde, vitt vin, vitlök och basilika.​
Mixades ner och serverades med Mozzarella Bruschetta.

Likes

Comments