Hej det var ett tag sen sist har haft fullt upp och har helt glömt bort bloggen tyvärr. Men nu ska ja försöka att börja blogga igen då det faktiskt är kul men hade kanske tänkt starta en youtube kanal va tycker ni om de? 😄 Men vad har hänt sen sist? Joo jag har fakstikt köpt häst, jag har haft henne snart i 3 veckor. Är ett sto 8 år och 173 hög och hon har gått 110 hoppning och Lb dressyr. Och ja har flyttat Flen först bodde jag i pengsjö ( utanför vännäs ) nu bor jag i Vännäs i en lägenhet så det är skönt. Sen har det inte hänt så mycket men bloggar senare ikväll då jag ska på dressyrträning

Hej är i Älvsbyn nu. Och är med My vi kom hit till Älvsbyn vid 1 inatt och vi gick å la oss direkt då vi kom till My. Och på morgonen så red My och sen for vi till min mormor och gjorde mat och sen for vi till My igen och så red jag honey en kompis ponny och My red hennes häst. Det gick bra och rida. Jag tränade på att hon skulle lyssna på mig och att hon skulle ha framåt bjudning, och att hon inte bara skulle lyssna på händerna även benen. Så gick bra i slutet ska rida henne imorgon igen. Så kan se om My kan filma så kan ni få se. Men efter det gjorde vi inte så mycket än att vi ser film nu. Men imorgon är det planerat att rida och följa med min mormor till vistträsk och hjälpa henne och sen är det inte så mycket annat planerat under dagen än att träffa pappa. Men på fredag så kommer världens bästa pojkvän hit. Och han ska åka med syrran upp så dom tar samma tåg. Så på fredag får jag äntligen träffa han igen som jag har saknat han. Men på lörda ska vi fira att vi har varit tsm 1 år och 6 månader 😄 ps får tyvärr inte in nå bilder på inlägget så blir ett tråkigt men ska försöka lösa problemet så imorgon får ni bilder

Hej idag har jag inte gjort så mycket men har ätit grillat idag till middag. Men jag och Liam vaknade vid halv 11, en for jag hem vid 12-1 var lite jobbigt att säga hejdå åt Liam idag, då jag åker till Älvsbyn imorgon och inte kommer träffa han på några dagar. Men på lördag firar vi 1 halvt år så får se vad vi hittar på då för kommer hem på fredag. Och åt vattenmelon med syrran nyss himla gott. Men ska sova nu så vi hörs

Hej nu är jag och Liam hemma igen. Det var kul på Åsele marknad var första gången jag var där faktiskt. Det fanns många olika stånd där dom sålde olika saker, och såklart köpte jag munkar. Jag älskar verkligen färska munkar. . Vi köpte massa olika påsar med nötter,godisremmar och tunbrödschips typ och Liam köpte laddare. Och nu kom vi hem till Liams mormor och morfar och ska äta melon,oxfilé,grillad kyckling och potatis så blir riktigt gott. Senare ikväll blir det bara att va hemma hos Liam, och mysa för på måndag börjar Liam jobba. Och jag far hem till Älvsbyn och ska va me min släkt,pappa,mina syskon,kompisar och rida nån häst så ska bli kul. Sen näst nästa vecka ska ja fara till Anna och vara där i några dagar. Ska rida massa hästar, så mycket planerat just nu och ska också hinna vara med några kompisar här i Vännäs som jag inte har varit med på ett tag. Hörs sen :D

Hej just nu sitter jag i bilen påväg till Åsele. Jag å Liam åker med hans mormor och morfar och vi ska gå på marknaden i Åsele men om jag hittar nått kommer jag lägga ut bilder vad jag köpte och berätta mer vad vi gjorde där :) så vi hörs sen

Hej igen! Nu hade ja tänkt berätta om resan till Finland. Månda morgon så vakna ja å Liam vid 5 på morgonen och så åkte vi med Niklas (mammas kille) till Umeå och hoppade på en buss som skulle gå ut till hamnen där båten vi skulle åka med till Vasa. Och det vart som en chock då ja å Liam klev ut från båten för det var jätte varmt, var nästan som att man kom till Turkiet. (Haha) Men då vi åkte båten så gjorde vi inte så mycket, vi köpte en glass och gick på taxfreen i båten, men den är inte lika bra som dom andra taxfree som är i dom större båtarna. Sen åkte vi från Umeå till Vasa. Då vi kom till Vasa vid 2 på dagen så hoppa vi på en buss, som skulle gå in till busstationen i själva Vasa. Där vi skulle ta en buss till Tammerfors. Vi fick sitta och vänta ett tag där och då såg man ett tåg som man kunde sitta både uppe och nere. Var faktiskt första gången som jag fick se ett sånt tåg så var ganska coolt. Men bussen från Vasa som vi åkte med till Tammerfors tog 4 timmar. men då vi kom till Tammerfors sa mamma att vi skulle hoppa av på busstationen. Men busstationen kom aldrig och sen så tyckte ja att vi hade åkt för länge och att ja inte kände igen mig. Så vi hoppa av då bussen stanna och då hade vi åkt för länge. Mamma hade kollat fel så den gick aldrig till busstationen. Men det var tur vi hoppa av där för annars så hade vi åkt till Helsingfors. Men då vi hade hoppat av bussen så kom mamma och hennes syster och hämta oss så vi tog oss hem. Sen satt vi mest och snacka och sen gick vi å la oss då de var ganska sent vi kom. Sen dan efter så for vi på ett tivoli där det var jätte mycket karuseller och åkte i flera timmar tills vi inte orka nå längre och alla mådde illa. Ja å Liam köpte lotter för att spela på spelen som fanns som man kunde vinna saker på men vi vann inget ( surt ) men vi köpte ännu mer glass där och godisremmar och åt hamburgare och pommes där så det var gott. Sen på kvällen åkte vi BMW cab och visade runt Liam lite i Finland. Sen kom vi hem och åt jordgubbar och grädde. Dan efter så for vi till stan och shoppade fick med mig två plagg och sen gick vi och köpte glass då det var jätte varmt. Finland har så mycket mer och bättre glassar än i Sverige och samma med yoghurtarna. Och sen på kvällen for vi och åt på RAX och de är pizza buffé och typ lökringar och sånt som finns där. Sen får man äta hur mycket man vill av både det och mjukglass så det var gott och sen på torsdag natt så skulle vi fara hem till Sverige igen. Så jag mamma Liam min syrra och Jennifer tog bilen till Åbo och tog ett kryssningsfartyg över till Stockholm. På fartyget hade vi en hytt då vi åkte 11 timmar och vi åt middagsbuffen och den var jätte god och jag tog mycket efterrätt och räckorna som dom hade där ;) sen åkte vi från Stockholm till Vännäs men bilen, och vi var hemma inatt vid 4 inatt så är lite sliten, Men jag och syrran for ut och sprang imorse då man har ätit så mycket buffé och godis, så man måste arbeta bort de ( haha ) men kom med förslag vad ni vill att ja skriver om :)

Hej det var ett tag sen jag bloggade sist tror det är 2 år sen sist men nu tänkte jag börja om igen. Nu har jag mer tid att blogga och mer att skriva om men ni som läser får gärna komma med nå förslag vad ni vill att jag ska skriva om men sist jag blogga så hade jag häst och bodde i Älvsbyn. Men nu bor jag i Vännäs och är häst lös men jag rider andras hästar så håller fortfarande på med ridning och gick ut 9an den 16 juni så nu den 22 augusti tror jag det är så börjar jag vård och omsorg programmet på lilja. Det ska bli rolig att börja plugga med det man ska jobba med men det ser ut som att vi är 3 elever i klassen. Men det är både bra och dålig och senare idag kommer ett inlägg om resan till Finland som jag kom hem från inatt. Och nu för tiden har jag ju pojkvän också så ni kommer få läsa om han också :P