Nu återstår det vara 7 måndagar kvar i Syndey.

Idag blev det ett besök på museum of contemporary art. Dock missade vi att det stängde klockan fem, så det blev en kort vistelse. Lagade också min första egna måltid sen jag kom hit haha. Har ju bott i värdfamilj som har lagat middag och så har jag ätit ute en del. Men det var så gott med egenlagad mat! Det blev pasta i tomatsås med halloumi och sallad.

Har verkligen saknat K-Special med banan, så det blev dagens lunch

Nu sitter jag på min balkong i Paddington och tittar ut över Oxford street. Flyttade alltså in i mitt nya rum idag, de känns så bra.

Imorgon är det tillbaka till skolan som gäller. Börjar vid 11 och efter skolan tänkte jag och Bea besöka något museum. Sedan vet jag inte riktigt hur veckan blir, hoppas på lite härligt väder så man kanske kan besöka stranden. Men det återstår och se!

Vad har hänt sedan sist?
I torsdags hade vi skola som vanligt sedan hade jag och Bea tacokväll, omg vad jag har saknat det. Sedan drack vi vin i hennes rum och drog till Ivy!

I fredags vaknade vi alla upp hos Bea. Jag och Maja drog till Hyde park och mötte Camilla för att äta lunch och hänga. Sedan var det kvällslektion.

Nu över till de fantastiska nyheterna! Igår skrev alltså Frida till mig att jag kunde flytta redan denna helgen istället för om en månad. Gissa om jag blev glad?

Idag åkte vi till Glebe för att gå på marknad, åh vad jag älskar det! Hittade en present till farfar, en drömfångare och ett armband. Sedan drack jag, Bea och Maja te i New Town innan vi gick på bio. Så mysigt! Nu sitter jag på tåget och ska hem och packa det sista!

Jag är dålig på det här med att uppdatera bloggen, riktigt dålig. Men jag kan faktiskt skylla på dåligt wifi och mycket planer.

Idag har varit en fantastisk onsdag på grund utav flera anledningar. En av dem är att jag idag fick reda på att jag flyttar till Paddington om en månad! Närmre skolan, stan och stranden. Det låter perfekt enligt mig. Den andra anledningen är att jag hade en såå härlig dag med Beatrice idag, som ni kan se på bilderna.

Eftersom det var kanelbullensdag igår så bestämde vi oss för att besöka Ikea! Vi tog tåget direkt efter skolan för att äta lunch och handla lite svensk mat! Det var så härligt och det kändes verkligen som hemma, haha.

Köpte med mig kaviar och lät min värdfamilj smaka.. Det var blandade reaktioner. Barnen tyckte det var riktigt äckligt men Sonia sa i alla fall att hon tyckte det var helt okej. (Vet inte om jag tror henne) Nu är jag i alla fall påväg hemåt. Ska stanna på Westfield och äta världens godaste phanang och kika lite o butikerna!

Sitter just nu på pendeln påväg till skolan. Idag ska vi på jakt efter kanelbullar och marabou, som jag har längtat!

Okej, har alltså varit här i en månad? Det är helt galet, jag har bara 10 veckor kvar.. Jag börjar faktiskt känna mig lite stressad men ska börja beta av den långa listan med saker jag vill göra innan jag åker hem igen. Imorgon ska jag och Bea göra Bondi to Coogee walk, är så förväntansfull, alla säger att det är så vackert och det tvivlar jag inte på.

Igår bjöd Meli över oss till Urbanest för att fira att hon fyllde 25 år! Vi dansade, drack vin och åt tårta innan hela gänget drog till The Argyle. Efter ett tag där drog jag och Bea och tog en öl på en bar innan vi tog en taxi hem till Bea och somnade. Imorse lämnade Meli oss, hon drog vidare mot Brisbane och det suger. Jag tycker verkligen om den tjejen, så vi satt och pratade och kollade på bilder ifrån gårkvällen i flera timmar innan hon var tvungen att åka till flygplatsen. Usch, gillar verkligen inte tanken på att alla underbara människor man har träffat här kommer lämna, en efter en.. Nu ska jag i alla fall hänga med mina rumskompisar Elena och Mira en stund innan vi ska sova.

En så härligt lunch på Spice Alley. Riktigt mysigt, god mat och trevligt sällskap.

Jag innan välkomstfesten. Vi hade ingen högtalare så jag lånade Carlos telefon och sjöng för alla.

Me and my girls påväg till välkomstfesten! Bea, Solenn, Maja, jag och Melissa.

BONDI BEACH!! Lika fint i verkligheten som på bild.

Bakiskäk i Central Park med Bea innan det var dags för skola..

Summering av denna veckan:
Träffat massor av nya människor ifrån hela världen, hängt i Royal botanical garden, besökt Bronte beach och Manly Beach där vi spelat beach volleyboll, lyssnat på musik och hängt ett stort gäng. Haft shoppingdag med Bea och Melissa och druckit öl med min lärare på lektionstid.

Detta är väl ungefär det som har hänt denna veckan i en väldigt kort och snabb recap. Denna veckan har i alla fall varit mycket bättre än förra veckan. På måndag är alla lektioner inställda för att vi ska på boatparty! Vi ska hoppa på en båt i Darling Harbour som tar oss på en tur runt Sydney, om jag har förstått det rätt. Tror de kommer bli hur härligt som helst och jag ser verkligen fram emot det.

Gissa vad? Jag är äntligen framme hos min värdfamilj. En dag sen så jag missade första skoldagen, så min första dag blir imorgon.

Flygresan från Frankfurt till Singapore gick bra. Det var ett nattflyg på över 12 timmar, så fort efter jag hade kollat på Baywatch, ätit lite mat och gråtit lite så somnade jag och sov tills det var dax för frukost. Kom sedan till Singapores flygplats där jag kikade i massa butiker och åt en macka. Sedan gick flyget mot Sydney. Jag tror denna flighten var runt 7 timmar. Jag hamnade bredvid två tjejer från Sydney som bara var lite äldre än mig. Som vanligt fick jag lite ångest och började gråta, men de lugnade ner mig och vi pratade massor under flygturer. Så kul! Nu är vi vänner på Facebook och en av tjejerna bor nära mig så planen är att hänga med dem någon dag. Flygturen var i alla fall obehaglig på grund av massor av turbulens.

Väl framme på flygplatsen väntade min chaufför, Arthur på mig. I bilen så började ABBA spelas och vi åkte förbi en volvofabrik så jag kände mig nästan som hemma i Sverige, haha.

Nu har jag spenderat en dag hos familjen och det känns okej. Efter att jag hade duschat så kröp jag ner i sängen och somnade i någon timma och nu har jag precis fått middag. Ska nog sova snart för imorgon ska jag upp tidigt för att ta mig in till Sydney!

Puss och kram

Nu skulle jag egentligen varit påväg mot Abu Dhabi men just nu ligger jag i en säng på Sharaton hotel i Tyskland. Mitt flyg från Landvetter var försenat så jag hann inte med mitt anslutande flyg från Frankfurt till Abu Dhabi, jag fick lite panik och höll på att bryta ihop, men så såg jag ett ansikte jag kände igen. Han hade checkat in samtidigt som mig i Göteborg så jag haffade honom och det visade sig att han skulle till Sydney. Han såg hur stressad jag var så han lugnade ner mig och hjälpe mig med allt. Tack <3 Tyvärr hamnade vi inte på samma flight imorgon, men han har i alla fall hjälpt mig att få lite hopp inför morgondagens flygning, som inte går förens runt 22 och jag måste lämna mitt rum kl 14. Jaja, det tar vi imorgon. Nu ska jag avnjuta min så kallade middag som Lufthansa bjuder på (cola, öl, juice och en persika) och kolla youtube. Imorgon blir förhoppningsvis en mindre stressig dag i alla fall.

Hela denna veckan har bestått av att träffa nära och kära. Idag var jag, Sara och Sofia i stan för att äta lunch. Vi åt vegobuffén på Hängmattan, så gott! Sen strosade vi i stan och shoppade lite alla tre. Jag fick med mig ett par superfina örhängen och ett läppglans. Efter stan åkte jag till min syster och Arvid. De var det jobbigaste, att pussa hejdå på honom. Tänk vad mycket han kommer ha växt när jag kommer hem i December igen. Sedan jag kom hem från dom har jag packat, städat och umgåtts med Sara och Amanda. Vi säger inte hejdå, vi säger att vi ses på FaceTime och i December, de känns bättre så.

Nu börjar jag i alla fall bli lite nervös. Imorgon ska jag fixa mina ögonbryn, få massage, äta lunch och bara umgås med min mamma innan hon och pappa kör mig till flygplatsen. Sen lyfter första planet mot Berlin 19:20.

Puss

Jag fullkomligt älskar att åka bil mitt i natten och lyssna på hög musik. Finns det ens något bättre? Att liksom skriksjunga utan att någon bryr sig. Sen är det också i bilen som jag tänker som bäst. Igår flödade idéerna och planera inför framtiden.

Nu kollar jag på Kalle och chokladfabriken. Ska snart hoppa in i duschen och fixa mig inför lite jobb på häst EM på Ullevi. Ikväll blir det antagligen en sista sleepover med mina Issues innan jag och Sofia sticker iväg. MYS! Och imorgon blir det tydligen pannkaksfrulle <3 <3

Om tio ynka dagar sitter jag på ett flygplan mot Sydney, Australien. Wow! Jag kan inte riktigt förstå att jag faktiskt ska göra detta. Efter ett fantastiskt "sommarlov" på cirka 2 månader är jag nu så redo för något nytt. Byter hösten i Sverige mot vår och sommar i Aussie. Fantastiskt!

Bilder från Karpathos, Grekland i somras.

Idag åkte jag med mamma till stan för att hon skulle byta ett par skor. Endast det, men det slutade helt annorlunda. Vi kikade på Carin Westers kollektion för Åhlens och vi båda blev lite små galna. Mamma blev den första som köpte från kollektionen, en blå fin topp i merinoull. Mina ögon drogs däremot till hennes fantastiska jackor. Jag hade läst tidigare i veckan om kollektionsläppet och redan då kikat in en jacka. Men kom hem med en helt annan. En lång mörkblå oversize kappa.

Egentligen skulle jag inte handla något eftersom jag snart åker till Aussie, meen mamma var fast besluten om att denna kappa skulle hänga och vänta på mig när jag återvänder i december. Och så blev det.

Untitled #996

Han gör det igen, min kära. Sitter just nu och kollar på Abrakadabra, Håkan Hellström på Ullevi 2016. Saknar och längtar ihjäl mig till 29 Juli. Aj, vad jag längtar. Tänk att få stå där, i Ullevi, med mina fina vänner och dansa livet ur oss. Herregud säger jag bara, vilken kväll det kommer bli.

2015 var min favorit. Att få så längst fram är ju så speciellt, man känner ju hela känslan. 2016 var bra, vi drack öl och dansade lite längre bak detta året. Men inget kan vara dåligt med en Håkan konsert. Det lovar jag.