Hejsan hoppsan!

Det var sjuukt längesedan jag bloggade, dock la jag och Anna ut en video igårkväll! Men iaf, förra torsdagen åkte jag, mamma, min moster Ulrica och mina kusiner Elsa och Viola till London över långhelgen! Tänkte först berätta lite snabbt om dagarna;

Torsdag: Jag gick upp runt tre på natten och morfar skjutsade mig och mamma till flygplatsen vid fyra. Där mötte vi upp Viola, Elsa och Ulrica och så flög vi till London kvart i sju. Väl där lämnade vi väskorna på hotellet innan vi åt på en restaurang nära hotellet. Sedan tog vi tunnelbanan lite överallt och kollade på lite olika saker. B.la Big Ben, London Eye och Picadilly Circus! Sedan åt vi middag på kvällen på Pizza Hut!

Fredag: Runt halv tio tog vi tunnelbanan till Baker Street för att gå in på Madame Tussauds, men det var runt 2h lång kö in dit så vi pallade inte. Istället blev det en shoppingdag på Oxford Street och på Camden Market. Jag fick köpt nya skor och en del saker inne på Victoria Secret! Vi käkade på Burger King på kvällen!

Lördag
Det var en stor dag som vi hade sett fram emot, vi åkte nämligen till The Making Of Harry Potter. Där de spelat in de flesta scenerna till filmerna och där det är ett slags museum för filmerna. Castets originalkläder var där, olika rum, byggnader, rekvisita osv osv. Det var något av det häftigaste någonsin! Går liksom inte att förklara känslan av att vara där, kändes som om man var i en annan värld! Underbar dag!

Söndag
Vi gick upp halv sju för att kunna åka tillbaka till Baker Street tidigt så vi inte skulle hamna så långt bak i kön. Det gick väldigt bra och vi kom in på Madame Tussauds redan runt nio. Det var riktigt roligt där inne - att ta kort med alla kändisar, gå i "skräck-tunneln" och kolla på bion det sista! Vi åkte med flyget hem igen vid kvart i sju på kvällen!

Detta var en riktigt bra och rolig resa som jag alltid kommer att komma ihåg. Roligt med en "girl-trip"! Jag åker gärna tillbaka någon gång och kollar på The Making Of Harry Potter.. Love it!

Puss Frida

herreminjesusjävlaherrugud vad tiden går fort. Ville bara säga grattis till mig gose som fyller 20 år idag! Älskar honom mer än något. Puss <3