Nu är det bara 6 veckor kvar till mina finals och alltså slutet på terminen
Det är helt sjukt hur snabbt tiden har gått!
Även om jag ska stanna så åker ju de flesta av mina kompisar hem vilket är tråkigt!

Nu har jag ganska mycket att göra i skolan!
En inlämning på fredag och en på måndag! Förhoppningsvis blir jag klar med den ena idag och den andra innan helgen så jag kan få lite ledigt!

Pappa är här!!
Vi har gjort mycket roligt! Varit i Bondi, Manly, ätit på fishmarket, i darling harbour, sett operahuset och annat kul!

Jag och Isabelle kom ett steg närmare vår resa som är om 6 veckor!!! Vi ska resa upp längs kusten, och köpte igår en bil att göra resan med!
Så kul att det börjar närma sig och bli verklighet!

Nu är jag hemma igen efter en rolig resa! Det var fint väder hela tiden och jag testade att surfa! Såå coolt!!
Nu sitter jag och väntar på att pappa ska komma fram till hotellet! Det ska bli så kul att träffa honom igen!

Nu har jag lov och ska till Byron Bay några dagar! Det tar ungefär 1 timma med flyg.

I fredags var jag i bondi och hälsade på Johanna! Det var fint väder och vi hade turen att få solstolar eftersom att hennes roomie jobbar med att hyra ut dem på stranden!

I söndags fyllde min roomie Linn år och vi firade henne med lite god frukost på balkongen!

Igår begav jag, Hanna och Isabelle oss till Camp Cove som ligger i Watson Bay. Så varmt och skönt!

Hej! Nu börjar sommaren komma här på denna sidan av jorden.
Jag har haft fullt upp senaste veckorna med plugg, imorgon har jag min sista mid-term och sedan är det bara en inlämning kvar att skriva!

Jag har därför inte gjort så mycket annat kul utan bara umgåtts med kompisar.

För två veckor sedan kom Johanna hit! Det var kul att träffa henne. Jag visade henne runt lite på fredagskvällen och på lördagen åkte vi ut till bondi beach med några av mina norska kompisar. Vi gick promenaden mellan Bondi och Coogee som är så fin. I Coogee var det matfestival som var mysigt med.

Förra veckan pluggade jag mest.
På fredagen besökte jag och några kompisar Isabelle (som jag bor med) på establishment där hon jobbar.

På lördagen var jag, Isabelle och linn på Glebe Markets som är en marknad med massa spännande saker. Allt ifrån vintage kläder till smyckesdesigners som ställde ut och andra roliga saker.

På söndagskvällen bestämde jag och Isabelle oss för att ta en promenad men det blev istället en mysig middag i Darling harbour. Vi åkte pariserhjul och hittade ett shoppingcenter vi inte visste fanns!

Igår var det 33 grader här (såååå varmt)
Som tur var kunde jag sitta på vår balkong och plugga!

Nu har jag gått i skolan i 5 veckor! Det är helt sjukt vad snabbt tiden gått. Det börjar bli dags för inlämningar och midterms, så nu är det plugg som gäller.

I söndags så hade vi "familjemiddag" här hemma och kollade på film alla tillsammans! Det var mysigt!

I tisdags bestämde jag, Hanna och Isabelle oss för att åka till taronga zoo här i Sydney. Det passade perfekt eftersom att alla var lediga. Det fanns många fina djur där och vi lyckades till och med få se några matningar.
Resten av veckan har jag i princip bara varit i skolan och pluggat.

Igår bestämde jag, hanna och Anne oss för att åka till Blue Mountains som är en nationalpark ca 2 timmar utanför Sydney!
Vi gick en väg som tog lite mer än två timmar och fick se fina utsiktsplatser, vattenfall och fin skog!
Vi såg inga äckliga djur utan bara fina fåglar!

Idag hade jag bara en lektion.
Jag, Isabelle, Hanna och Anne bestämde oss för att åka till Luna Park, men det visade sig att det var stängt.
Så vi bestämde oss för att äta lunch i the Rocks istället!

Just nu ligger jag och solar på balkongen. Det har varit väldigt bra väder senaste dagarna, 24 grader och sol mitt i vintern!

Skolan har satt igång ordentligt nu och jag har mitt första prov!

Just nu sitter jag i skolan och väntar på att min nästa lektion ska börja. Idag har det varit ett hektiskt schema och jag kan äntligen sitta ner lite.

I tisdags bestämde jag och Hanna oss för att åka till Ikea! Hon behövde köpa lite grejer till sitt rum. Vi passade på att äta lite köttbullar men de var inte alls goda haha. Tycker nästan synd om de som bara ätit köttbullar på Ikea här.
Hittade äntligen knäckebröd som jag längtat efter ända sen jag kom hit!