Hejsan!

Idag vaknade vi, åt frukost och sedan tog vi oss till Fuengirola där vi först och främst badade på en super fin strand. Under hela förmiddagen var vädret rätt trist. Det var varmt såklart, men mulet vilket gjorde att vattnet inte var lika fint :( men såklart fotade jag massor ändå!

Bikini överdel: Hunkemöller

Bikini underdel: Calzedonia

Efter stranden stack vi och käkade lite på en strandrestaurang som var helt okej, inte det godaste jag ätit direkt. Linn tog en gazpacho med pommes och jag tog några småäckliga sparrisbitar med pommes. Vi hängde på stan ett tag och strosa runt i olika butiker där vi bland annat hittade ett ställe där dom sålde massa fidget spinners, vilket vi självklart köpte!! ;)

När vi hade gjort klart det bestämde vi oss för att åka med en båt där man skulle få se delfiner. Vi såg ju såklart inga delfiner, men vi hade så himla kul ändå! Vi hade nästan en hel tvåvåningsbåt för oss själva, vi badade mitt i medelhavet och hade en fotograf som fotade allt kul vi gjorde. Efter båten tog vi tåget hem till Benalmadena igen och innan middagen gick vi ut och fotade lite.

Topp: Zara

Jeanskjol: Lee

Skor: Adidas Stan Smith

Fake stella väska och ett par glasögon från gina ;)

Äntligen är jag och en utav mina bästa vänner i Spanien! Vi landade på Malagas flygplats klockan 11 idag ungefär, för att sedan ta oss vidare med tåget till Benalmadena där vi kommer att bo under resan.

Under flygturen såg vi bland annat filmen Okja som är väldigt populär just nu. Jag personligen tyckte att den var helt okej, den var annorlunda men hade ett grymt budskap!

Under dagen har vi även hunnit utforska staden lite grann. Vi promenerade till en djurpark där kaniner, sköldpaddor, påfåglar och allt möjligt gick runt fritt. Jag är så himla svag för djur så det var super kul! Efter det var vi hemma och chillade ett tag. Vi såg ännu en film, The Beach med Leonardo Dicaprio som jag redan sätt två gånger innan, med andra ord så älskar jag den och kan rekommendera starkt! Lite senare på kvällen var vi ute och käkade och det blev varsin vegansk pizza. Vi båda hade sovit väldigt få timmar under natten så efter pizzan gick vi i princip hem och la oss i sängen direkt. Inte så jätte händelserik dag men jag kommer att uppdatera roligare innehåll dom resterande dagarna!

Som första inlägg kommer lite bilder ifrån mitt landställe i Piteå. Kommer att sakna stugan (då vi bara åker upp en gång per år) trots att detta året har vädret haft sjuka humörsvängningar! Jag har äntligen kommit hem till Stockholm nu igen i alla fall vilket känns jätte skönt. Hoppas på att bli av med min förkylning som jag råkdet få där uppe, så att jag kan träffa mina vänner så snart so möjligt!