Snapchat
Instagram
Blogkeen
Nouw

Är inte frukost i sängen det bästa? Jo. Så jag klev upp tidigt och kokade te och gjorde mackor. Sedan dess har jag legat i sängen, satt upp några tavlor i lägenheten, duschat och så. Resten av dagen lär fortsätta så, lite fix och trix och vila.

Jag hoppas ni får en fin tisdag. Kram!

Hej! Just nu sitter jag i min nya lägenhet. I Gävle. För jag har kommit in på högskola. Det har snurrat fram och tillbaka i mitt huvud den senaste tiden och jag har varit sååå nervös för antagningsbeskedet. Men jag kom in och är så himla glad, taggad, allt.

Dessutom så har jag en jättefin lägenhet på 25 kvadrat och nu är allt i ordning. Mamma har stannat kvar här sen igår men hon åker imorgon så då blir jag själv, lite läskigt, men kul såklart. På onsdag börjar insparken också.

Det var det. Kram på er!

Hej på er! I helgen har jag och Andreas varit i Götet och kollat på Håkan. Som jag längtat!

Vi åkte nattåget på natten mot torsdagen. Där blev Andreas mobil stulen medan vi sov så vi hade lite att göra när vi vaknade och när vi kom fram :( Fy att inte kunna lita på folk ändå. Därför har jag iallafall inga fler bilder från när vi kom fram.

På fredagen började vi dricka öl vid lunch för vi skulle ju på Håkke! Jag hade på mig jeans som jag köpt second hand och en glittrig tröja från Monki.

Började köa! Och det var så fint väder!

Kom in på Ullvi någon timme senare.

Köpte öl och mat och väntade väntade väntade. Så mycket väntan alltså haha, men värt det såååklarrt.

Sedan började det. Så JÄVLA bra. Alltså!!!! Total eufori!!!

Dagen efter åt vi hotellfrukost något trötta..

Och resten av helgen regnade det så vi gick i affärer, åt på restaurang, drack öl, spelade kort, ja ni vet.

Hoppas ni haft en fin helg! Imorgon börjar jag jobba igen. Känns ändå okej. Kram på er <3

Säg fem saker du gjort idag...
Tvättat, städat, lagat mat hos mormor, ätit yoghurt till frukost och kört bil. Wehå wehå!

Säg fem saker du alltid har i kylskåpet/skafferiet...
Vitlök, smör, potatis, pasta och havreknäcke!

Säg fem saker du läst på sista tiden...
Artiklar på Expressen och Aftonbladet, Sandra Beijers Allt som blir kvar, Annika Paldanius Jag vet allt det här, Femina och blogginlägg.

Säg fem saker du gärna dricker på sommaren...
Öl, mojito, coca-cola, äppeljuice och vatten. Och allt MÅSTE vara svinkallt.

Säg fem saker du ska göra den här veckan...
Åka nattåg till Gbg, se Håkan, föreläsa på en skola med föreningen, läsa Flora Wiströms bok Stanna och sooova ut.

Säg fem saker du köpt under den senaste månaden...
Ett par nya kostymbyxor, hårfärg, Alvedon, en jumpsuit och mat mat mat.

Byxdress från Malta (kom inte ihåg vad butiken hette hehe), stickad tröja från Zara, väska från Accent och skor från Puma!

Igår när vi kommit fram så åkte vi till Jennifers syster, där vi ska bo, för att lämna grejerna. Sedan in till stan igen. Gick en sväng på stan, åt, drack en öl. Sedan åkte vi hem med sista pendeln, kollade på film och åt chips.

Nu ska vi snart åka in till stan igen. Puss och kram!

Godmorgon! Just nu sitter jag och Jennifer på ett tåg påväg till Stockholm. Vi stannar tills på söndag. Så himla kul!

Igår innan jag åkte till henne för att sova över så var jag ute och åt med Emelie och Malin på APA.

Alltså verkligen bästa burgarna!!! Vi planerade lite med föreningen och efter middagen åkte jag hem, packade klart det sista och åkte sedan som sagt till Jennifer och sov över då tåget gick nu imorse klockan sex.

Jag hoppas ni får en bra onsdag!! Kram på er!

Hej på er! Nu är jag hemma från Malta. Mitt internet har krånglat ihjäl sig hela veckan så har inte kunnat blogga :( Så tråkigt!

Vi har iallafall haft det superbra och varmt! 35 grader varenda dag. Och så möts man av regn i Sverige... Tänkte nu att jag skulle visa lite bilder. Kör inte i någon ordning nu när jag liksom hamnade en vecka efter.

Vi hade ju pool på taket där vi hängde litegrann. Jag behövde köpa en ful keps på en supermarket för att inte få solsting..

Åt pasta med musslor!

Och lite tapas såklart. Mm så gott.

Var på stranden och drack alldeles för starka drinkar.

Öl!

Var i Valetta, åt middag och shoppade.

Mer tapas!

Näst sista kvällen när vi gjorde oss fina och drack mojitos innan middagen.

Åkte till Blue Lagoon! Mycket folk men fint!

Vår balkong!

Och så avslutar vi med en bild på min gulligaste och bästa mamma.

Tack och hej och trevlig onsdagkväll!

Hej! Imorse var vi som sagt ute på en promenad. Jättehärligt att börja dagen så innan frukost.

Efter frukosten bytte vi om till bikini och gick upp till hotellets pool som ligger på taket.

Nya tofflor hade jag också. Från Junkyard.

Drack öl såklart! Efter några timmar så gick vi ut på stan en sväng, kikade i några butiker och så.

Köpte med oss snacks hem till rummet.

Sedan ut på stan igen efter dusch och sånt. Fortfarande soligt och varmt!

Slog oss ned på restaurang, beställde risotto med tryffel och pizza med fyra sorters ost. Mmmm. Sedan gick vi tillbaka hem och nu är vi på hotellrummet och tänkte se en serie. Puss och godnatt.

Godmorgon!

Igårkväll landade vi på Malta efter att planet lyfte alldeles för sent från Sverige. Vi blev tre timmar försenade ungefär vilket alltid är tråkigt. Men vi kom iallafall fram till 26 grader och det ser hittills väldigt fint ut.

Nu ska vi ut på morgonpromenad och sedan frukost så kommer det mer bilder och uppdatering senare! Kramar <3

Hej! Nu har jag äntligen klivit på semestern och påbörjat resan till Malta. Jag och mamma åkte efter lunch till Gävle för att sova över på hotell här för att sedan åka vidare till Skavsta och flyga därifrån imorgon. Så mysigt!

Så vi kom hit kring 4 och sedan har vi checkat in, kollat lite på stan och ätit middag. Nu ligger vi i sängen och kikar på Tunnelbanan. Snart läggdags för att vakna utvilad imorgon.