Thailand (3 mars - 23 mars)
Bangkok - Koh Tao - Koh Lanta - Koh Lipe

Malaysia (23 mars - 5 april)
Langkawi - Kuala Lumpur - Melaka

Indonesien (5 april - 30 april)
Bali (Kuta, Ubud, Seminyak, utflykt till Ulwatu) - Gili Trawangan - Båtresa med olika stop -> Flores (Labuan Bajo)

Kambodja (1 maj - 5 maj)
Siem Reap

Thailand (5 maj  - 18 maj)
Bangkok - Chiang Mai - Pattaya - Bangkok

Thailand

Imorgon lyfter vårt plan 17.40 från Bangkok thailändsk tid och så mellanlandar vi i Hong Kong och London som på hitresan!

Dragonfruit kan vara den mest värdelösa frukten.. Har smakat både vit och rosa flera gånger och alltid önskat att jag ätit något annat.

Thailand

Nu är vi i Bangkok för att spendera våra två sista nätter! Vi låg vid poolen några timmar mitt på dagen och sen tog vi en mini-buss som tog ca 2 timmar till Bangkok. Adam underhöll sig med att äta maränger. Här i Bangkok bor vi på ett hotel mitt i smeten med en nice pool på taket :D

Thailand

4 dagar kvar på semestern nu och det regnar.. Vi har haft väldigt tur och sluppit regn förutom några korta skurar när vi var i Indonesien och Malaysia.

I torsdags flög vi från Chiang Mai till Pattaya. Vi gillade Chiang Mai väldigt mycket, bra stad för shopping! Pattaya är nog helt klart det ställdet vi gillat MINST. Kommer aldrig åka tillbaka hit. Hemsk stad men vi har en nice pool på hotellet så vi har mest hängt där, så för oss gör det inte så mycket att vi inte gillar staden.

Vi får se vad vi gör de två sista nättetna. Lutar väl åt att vi åker tillbaka till Bangkok!

Pattaya bjöd på en fin solnedgång igår i alla fall!

Thailand, Chiang Mai
4D/4N Komodo trip on boat

​CAPS! Inte skulle väl jag!

Kambodja - Angkor Wat, Bayan, Ta Prohm

Kambodja tog musten ur oss

Först blev jag magsjuk sen blev Anna lite dålig. Har inte hämtat mig riktigt än men nu är vi iallafall i Thailand och Chiang Mai! Vilken härlig stad, stor och platt men massa turister! Jag har kommit igång med shoppandet så bara att hojta till om ni vill ha elefant byxor!

Stannar här några nätter till och glider runt på skoter mellan alla bilar, riktigt soft.

Vi har insett att brännan börjar avta, måste sola mer! Men det är ju så himla varmt #reseproblem

Hörs

Adam

Thailand

Efter att Adam varit magsjuk i Kambodja så var jag såklart magsjuk de två dagarna vi var i Bangkok.. Därav ganska stor frånvaro  från bloggen då vi mest legat sjuka.

Vi åkte som sagt buss från Siem Repa till Bangkok. Vi velade in i sista sekund eftersom Adam fortfarande var lite dålig och ingen höjdare att sitta på en buss i 8 timmar då.. Men som tur va gick det bra. Rikigt nice bussresa, vi fick både snacks och lunch :D

De två nätterna som vi var i Bangkok så var det min tur att va sjuk men mådde bra så länge jag inte åt någonting.

Igår flög vi till Chiang Mai i norra Thailand. Verkar vara en väldigt härlig stad! Vi hyrde moppe och cruisade runt lite. Åt inget på hela dagen men vid cirka klockan 8 så åt vi middag på en marknad och då var jag så hungrig så fotade när vi ätit klart hehe.. Och den middagen har jag faktiskt fått behålla så är förhoppningsvis frisk nu :D

Kambodja

Vi tröttnade ganska snabbt på Kambodja så redan idag åker vi tillbaka till Thailand med buss. Vi tänkte ju åka söderut i Kambodja men blev för mycket resande för några dagar på stranden. Ville verkligen till Koh Rong men nu när man reda  sett massa paradisöar så känns det mindre viktigt.

Adam hade oturen att bli magsjuk andra dagen här i Siem Reap.. Igår mådde han bättre så då kunde vi åka till Angkor Templena. Mer om det i ett annat inlägg :)

IDAG, torsdag är det exakt 2 veckor tills vi är tillbaka i Sverige!! Känns både tråkigt och skönt :)

Indonesien, Bali, Kambodja

Efter välbehövlig dag med poolhäng igår så har vi idag bokat en halvdags rundtur i södra Bali med en chaufför vid namn Bawa som vi träffade när vi åkte till Ubud tidigare.

Sen släpper han oss på flygplatsen för ikväll flyger vi till Kambodja, Siem Reap. Kambodja är det sista nya landet innan vi far tillbaka till Thailand!

Vi handlade LITE god snacks och la oss på rummet när vi fått nog av solen.

Vi har bott på Primera Hotel här i Seminyak. Första gången vi haft hiss och frukostbuffé!! Rikigt nice!

Adam testade direkt tofflorna man fick på rummet!

Indonesien

Lite bilder från senaste dagarna. Adam har fler, mycket bättre bilder så han får väl lägga upp mer sen när han har lust. När vi skulle gå upp på berget/kullen på Gili Laba ville jag se hur lång tid det tog så då la jag till tidstämpel på kameran. Glömde ta bort det sen så på alla bilder efter det kan ni se datum och tid haha.. Svensk tid är det också..

Världens vackraste månuppgång. Går inte att fånga på bild..
Utsikten från vårt rum i Labuan Bajo
Färsk grillad fisk från fiskmarknaden. Allt detta för 20 kronor. Så god!

Fattar inte hur man roterar den jäkla bilden så den får vara så. Så där åkte vi i alla fall på ett ungefär. ​

Indonesien

Dag 3:
Vi kom fram till Gili Laba strax innan soluppgången. Vaknade sakta medan solen gick upp. Vi åt toast till frukost och efter det började vi bestiga ett litet berg. SÅ JOBBIGT. Trodde jag skulle dö men som tur var det inte jättehögt så gick ganska snabbt. Fin utsikt men förstår inte att folk gör sånt frivilligt egentligen. När alla var tillbaka på båten så åkte vi vidare till en dykplats som heter Manta Point. Jag tänkte inte snorkla pga mitt öra men en kille övertalade mig att stoppa in en öronplugg, ta en flytväst och ligga och guppa på ytan vilket jag gjorde. Vi fick se både mantas och delfiner!! Var väldigt stark ström dock så man fick vara försiktig. Jag är glad att jag hade flytväst haha.. Efter det åkte vi vidare till Pink Beach. Där var det yellyfish i vattnet när vi kom dit så ingen fick bada först. Jag badade inte alls då det var väldigt strömt. Vi stannade i närheten för natten och på kvällen åkte jag, två tyska tjejer och fransmännen in till en liten by med en liten båt som sålde souvenirer. Kul att se hur lokalbefolkningen bor! Sen blev fest på båten då det var sista kvällen tillsammas :D

Dag 4:
Sista dagen var det bara att trekka och se Komodo-drakarna på schemat. Först på Komodo och sen på Rinca. Jag var inte intresserad av det alls så jag tog det lungt på båten och läste min bok :) Adam fick dock se sina drakar! Innan vi åkte till Labuan Bajo så stannade vi vid en strand för lite bad. Väl i Labuan Bajo så gick vi av båten. Hälften av gruppen gick och letade boende och resten inklusive jag och Adam bestämde oss för att sova på båten en natt till. Vi utförskade Labuan Bajo, åt middag och så samlades alla på en bar framåt kvällen :D

Detta är lätt en av höjdpunkterna på resan. Vi har haft så himla kul!!

Adam och en kille från tyskland bokade in en dyktur idag med tre dyk. Så de lämnade båten redan vid halv sju på morgonen. Jag sov ut lite, gick och åt frukost på en creperia med två från Holland. Ena av dem som heter Hans bokade samma resa tillbaka igår haha :D Så han gick på båten igen och jag och den andra killen delade en taxi till hotellet där vi bor nu. Så nu ligger jag och väntar på Adam och funderar på om han vet var vi bor någonstans haha.. Han har ju ingen telefon som man kan höra av sig till heller.. Men han brukar lösa sånna saker på nått sätt :) Imorgon flyger vi tillbaka till Bali för att vara två nätter i Seminyak innan vi flyger till Kambodja på lördag!

Update: Adam hittade hotellet och vi är nu tillsammans med folk från båten på en bar och bara njutet. Det får komma ett bild-inlägg sen när vi lagt in alla bilder från Adams dator!