Header

Tankar & Åsikter

Här om dagen så hittade jag ett inlägg hos fina @karinholen som inspirerade mig till att göra någonting liknande. Hon skrev ett inlägg om "7 saker som gör mig glad", så jag tänkte köra på ett inlägg med "6 saker som gör mig glad". So, here we go!

1. Nära & kära
- Detta är en självklar punkt för mig. Jag älskar att dela mitt liv med Philip, att jag har en stor familj och att jag har så fantastiska vänner. Att omringas av nära och kära är verkligen någonting som förgyller mina dagar!

2. Nocco
- Otippat va? Nej men seriöst. En kall Nocco kan verkligen förändra mitt humör, från 0-100. Tack du fantastiska dryck för att du finns!

3. Träning
- När jag tränar så mår jag bra, och när jag mår bra så är jag glad. En ganska enkel förklaring egentligen. Träning får mig helt enkelt att må bättre! Vem är inte glad över att må bra liksom?

4. Rutiner
- Återigen en punkt som jag mår bra av. Och mår man bra, då blir man automatiskt gladare. Håller ni inte med mig?

5. Överraskningar
- Jag är verkligen sådär löjligt barnslig, så jag älskar överraskningar. Små som stora! Hur glad blir man inte av en rolig och bra överraskning?

6. Resor
- Oavsett om jag reser i Sverige eller ute i världen, så blir jag så sjukt glad av att resa. Jag älskar att åka ifrån min lilla bubbla här hemma och komma ut och få se andra miljöer, byggnader och människor.

Love, A

Likes

Comments

Träning & Hälsa, Vardag

Bästa frukosten av dom alla! Jag älskar att ha blåbär eller hallon i, så himla gott, mums! Tackar ödmjukast för tipset om att lägga i frysta bär när gröten kokar. Så sjukt gott! Dessutom står jag mig riktigt bra på en skål med havregrynsgröt. Vad äter du på morgonen?

Love, A

Likes

Comments

Träning & Hälsa

Hello sunshines! Till att börja med vill jag be om ursäkt för den usla uppdateringen. Ärligt talat så försöker jag bara få till mina rutiner igen, och idag har jag faktiskt lyckats ganska bra. Förutom ett ganska långt migränanfall och att jag inte hunnit med bloggen riktigt så har det varit en bra dag. Efter jobbet åkte jag direkt ner till stan, hämtade min cykel (som blivit av med sin cykelkorg, buhu), mötte upp Matilda och drog av ett rejält ryggpass.

DAGENS RYGGPASS

Uppvärmning. 10 minuters promenad

Rygglyft. 4x12

Ball slam. 9kg, 4x12

Clean and pushpress. 5kg, 4x10 på varje arm

Kettlebellswing. 16kg, 4x12

Hantelrodd. 8kg, 4x12 på varje arm

Skivstångsrodd. 4x12

Sittande kabelrodd. 3x12

Dagens pass blev kort, men riktigt intensivt och jobbigt. Det känns i hela kroppen att jag inte är van vid att jobba och träna på samma dag. Dessutom är kroppen lite ur balans av dessa "migränanfall" som kommer och går. Men jag vill ju hålla igång, så jag försöker göra det jag kan i alla fall. Förhoppningsvis blir det lättare under tiden! Nu ska jag ta en lång och skön dusch innan jag ska krypa ner under filten med lite seriemys. Vad ska du göra ikväll?

Love, A

Likes

Comments

Vardag

Godmorgon underbara ni! Har ni sovit gott inatt? Det har jag gjort och jag känner mig faktiskt förvånansvärt pigg. Idag är det en ny dag med nya möjligheter som jag planerar att ta emot med öppna armar. Gör det du med!!! Efter jobbet ska jag direkt ner på stan och möta upp Matilda för ett träningspass. Vad ska du göra idag?

A negative mind will never get you a positive life 🙌🏼

Love, A

Likes

Comments

Vardag, Tankar & Åsikter

Godkväll underbara ni! Just nu ligger jag nyduschad, i rena sängkläder, i min och Philips nya säng. Äntligen är den nya sängen på plats! Kan ni förstå lyckan? Det är riktigt välbehövligt och skönt. Äntligen en hel säng! Med tanke på en sen arbetsdag (jag kom hem vid halvsex) och sängbygge så blev min dag både lång och inte som jag hade tänkt mig.

Jag ligger här i sängen, med lite ångest. Ångest över att dagen har sprungit iväg. Ångest över att jag inte hann träna. Ångest över att dagen inte blev som jag trodde. Ångest över att jag inte har läst alla fantastiska bloggar som jag brukar läsa. Men ikväll så orkar jag faktiskt inte.

Ögonen går i kors och hjärnan håller på att sparka bak ut eller något. Min kropp behöver sömn och vila. Den verkligen skriker åt mig att sova. Så, nu ska jag pausa kroppen och ta nya dag imorgon! Jag skyndar långsamt. Ibland hinner man inte med allting som man vill hinna med helt enkelt. Någonstans lär jag bara lära mig att det är okej ändå.

Love, A

Likes

Comments

Veckans blogg

REGLERNA ÄR ENKLA:

💙 Följ mig på nouw (bloggar du på en annan portal så kan du skippa det steget)
💙 Kommentera det här inlägget att du är med
💙 För en extra chans att vinna - följ mig på instagram (annahss)

Vill du nominera någon annan? Eller kanske både dig och någon du tycker förtjänar att vinna?
💙 Följ ändå reglerna!
💙Lämna en kommentar i kommentarsfältet med vem du vill nominera.
💙Ju fler gånger ditt namn är med, ju större chans har du att vinna.

Vinnaren dras på tisdag, 22/8. Ett inlägg kommer upp med bild & länk till vinnaren. Lycka till!

Love, A

Likes

Comments

Vardag

Att vara tillbaka i rutiner är verkligen så sjukt skönt, även om jag är sjukt trött. Andra arbetsdag är avklarad om några timmar och då är tanken att jag ska bränna av veckans andra träningspass. Hur skönt är inte det? Jag mår verkligen så grymt bra av rutiner!!! Gör du också det? Berätta gärna om dina rutiner!

Love, A

Likes

Comments

Vardag

Godmorgon härliga ni! Har ni sovit gott inatt? Jag har sovit riktigt bra och känner mig faktiskt ganska pigg. Idag är det en ny dag med nya möjligheter som jag planerar att ta emot med öppna armar. Gör det du med!!! Efter jobbet blir det direkt ner på stan och möta upp Matilda för ett träningspass. Vad ska du göra idag?

A negative mind will never get you a positive life 🙌🏼

Love, A

Likes

Comments

Träning & Hälsa, Tips by Annah

Då var min första dag med riktiga rutiner på fem veckor avklarad. Idag har jag både jobbat och tränat! Det var riktigt skönt att vara tillbaka på gymmet igen och jag tackar Matilda som fick iväg mig. Jag har verkligen varit så rädd för att träna sen jag fick Hortons huvudvärk. Men idag gick det bra, och jag hoppas det fortsätter så. Jag har bara tagit en tablett på hela dagen. Jag hoppas jag inte behöver ta fler idag!

Bjuder på en liten video ifrån träningen. Beklagar att det är så mörkt!

DAGENS TRÄNINGSPASS - BEN & RUMPA

🍀 Uppvärmning - 11 minuters gång.

🍀 Utfallssteg med gung. Se videon.

🍀 Benpress 80kg. 4x12

🍀 Maskin för insida lår 40kg. 4x12

🍀 Maskin för rumpan 50kg. 4x12

🍀 Raka marklyft med hantlar. 4x12

🍀 Benböj med vikt. 4x12 (se videon)

🍀 Hoppande benböj. 3x12 (se videon)

🍀 Stående kickbacks. 4x12 på varje ben

🍀 Kissande hunden. 4x12 på varje ben

🍀 Tåhävningar. 4x30

Idag fick det bli ett lättare benpass. Inte lika tungt och intensivt som vanligt, men ändå så att det var jobbigt att gå hem efteråt. Jag kan inte beskriva med ord hur skönt det var att träna igen! Imorgon står ett triceps- och magpass på schemat. Eventuellt att jag springer lite också, hehe. Har ni tränat idag? Vad har ni tränat i så fall?

Love, A

Likes

Comments