Livet här hemma flyter på bättre än vad jag trodde faktiskt. Jag har blivit anställd som timvikarie men har inte blivit inringd på jobb än så jag går mest bara runt hemma och väntar just nu. Sen har jag skrivit upp mig så jag får läsa upp engelska 7 på komvux så jag får extra meritpoäng till när jag väl ska söka in till högskolan. Planen är väl att jobba ett tag nu och sen söka in till högskolan till våren eller hösten nästa år.

Det är svårt och förklara men jag känner mig fri av att vara i Sverige igen. Jag har inga curfews och jag kan åka vart jag vill när jag vill. Och sen att jag kan äta vad jag vill ur kylskåpet utan att få ångest om jag tog det sista av någonting äger. Annars har de senaste veckorna sett ut ungefär såhär för mig:

Jag har handlat på systemet för första gången. // Jag har gått och blivit med bil.

Jag umgås massa med mina syskonbarn.

Myser med mina hundar hur mycket som helst. Har ju ett helt år och ta igen såatteh...

Det känns skönt och vara tillbaka i landet där det är acceptabelt att fika hela tiden.

Igår hängde jag med dessa babes

Och idag var jag med familjen bara, bakade tunnbröd i bagarstugan nedanför vårat hus och provade göra våfflor vid Calle och Lovisas nya lilla eldstad.

Och sen har jag klippt mig och färgat håret. Jag fick spjuck i fredags och kände att jag behövde en förändring. Kändes fel och se likadan ut som när jag åkte när jag tycker jag har förändrats så mycket som person.

Känns som det var en evighet sen jag var på Hawaii nu, men de sista dagarna var på stranden när vi hade tid och ork, åkte och letade efter ett hus från tv-serien Hawaii Five-O (som vi inte hitta :( ), åkte till Pearl Harbor och hikeade Diamond Head Trail.

Vi började på onsdagen med att åka till museet där man bland annat får åka ut med båt och kolla på fartyget Arizona som fortfarande ligger under vattnet.

Här är några delar av Arizona som är över ytan

Sen åkte vi vidare mot fartyget Missouri, där fick vi gå en rundtur på fartyget.

Här var ett träd där alla skrev sina namn på bladen så vi följde såklart strömmen och gjorde det med.

Visste inte ens att denna bilden togs, men jag står framför Iolani Palace haha

Föreställ er detta: Ni har gått i uppförsbacke i ca 45 minuter i 40 graders värme. Ni går genom en tunnel och ser ljuset, tänker "VI ÄR FRAMME!!", sen kommer ni ut ur tunneln och möts av den här trappan.

Men utsikten var ju fin i alla fall.

Vi hann också med en middag på Cheesecake Factory med Olivia och Josefine som vi träffade på The Big Island Tour och som också åkte till Honolulu efteråt. Scandinavian girls are taking over!

I lördags eftermiddag landade planet i Sverige! Så nu har jag varit hemma några dagar och allt känns verkligen som vanligt. På ett sätt känns det som jag bara varit borta några veckor men sen märks det att man varit borta länge då vänner har flyttat, bytt jobb osv. Det känns så bra att vara hemma igen, bara det att jag redan känner mig rätt rastlös. Jag söker jobb för fullt just nu och förhoppningsvis får jag väl något snart i alla fall.

Min familj lurade mig totalt i lördags förresten. De sa att bara min pappa skulle hämta mig på flygplatsen men sen stod alla där ändå! Inte nog med det när jag kom hem var ungefär hela min släkt där och även mina vänner Hannah, Katrin och Kajsa! Det var så kul och jag är så tacksam för det bästa välkomnandet hem!

Och igår köpte vi en ny garderob åt mig för att jag har shoppat för mycket detta år... i-landsproblem...

I måndags gjorde jag och Simone något av det sjukaste vi gjort i våra liv - vi hoppade fallskärm. Vi hade tagit fel på dag och missade faktiskt vår tid som vi bokat, men allt löste sig ändå fast vi fick betala 150 dollar för en taxi hehe... men vad gör man inte för att riskera sitt liv.

Eftersom vi åkte dit i panik hann vi inte riktigt tänka efter vilket nog var bra. Det var ingen kö heller så efter att vi skrivit under 100 papper om att vi förstod att vi kunde dö så var det bara och kliva på planet typ. Jag trodde att man skulle hinna tänka efter mer innan hoppet men allt gick på några sekunder och innan jag hann reagera över att Simone hade hoppat var jag redan ute jag med. Enda var att jag fick total blackout när det kom till "stegen" som de visat hur man skulle göra under hoppet. Jag och mitt minne alltså, men det gick bra ändå!

Utsikten var heeeelt fantastisk! Turkost vatten, massa berg och fina stränder. Att hoppa fallskärm var så häftigt och något jag skulle kunna göra 100 gånger om, men gärna på olika ställen runtom i världen haha!

Genom blod, svett och tårar tog vi oss igenom denna vecka på Hawaii. Campa är inte min grej har jag insett, och speciellt inte med 25 andra tjejer. Veckan har varit grym på så många sätt, men jag hade nog lite för höga förväntningar av denna vecka. Jag har sett jättemånga fina platser och träffat så många nya människor, men det är så skönt att vara på ett rent hotellrum på Honolulu just nu! Men såhär såg veckan ut dag för dag:

Måndag:
Vi mötte upp hela gruppen vid 11, åkte mot Target så vi fick köpa på oss saker vi behövde eller glömt inför veckan. Sedan var vi tvungna att hänga på Cost Co's parkering i flera timmar när ledarna köpte mat inför veckan och för att vänta på att vanen vi skulle åka med lagades då ACn var trasig. På kvällen tog vi oss till en strand där vi satte upp vårt camp och lagade middag.

Tisdag:
Efter frukost åkte vi och snorklade bland rev bland massor av coola fiskar! Tyvärr har jag inga bilder från snorklingen eftersom Simones telefon dog efter att ha varit i vattnet trots att hon hade ett "vattentätt" skal. Efteråt åkte vi i alla fall till ett ställe där vi fick prova deras kaffe och macadamianötter.
Innan vi åkte till vår nya campingplats åkte vi till Black Sand Beach för att kunna duscha i deras fantastiska strandduschar (nejdå ej sarkastisk). På kvällen åkte vi till en vulkan i närheten för att den var så aktiv så att man såg lavan bubbla och den har inte varit så aktiv på 12 år, så det var väldigt coolt och få se!

Onsdag:
Denna dagen hikea vi till ett ställe som hette Green Sand Beach. Superfint ställe men så varmt och hikea dit! Vi åkte även till en odling där de sålde nötter, kaffe och honung.

Torsdag:
Vi åkte på förmiddagen till Hot Ponds och badade och tog gruppbilder innan vi åkte tillbaka till campingen någon timme för powernaps. Innan middagen åkte vi till ett ställe där vi hikea i ca 3-4 timmar. På vägen dit stannade vi och kollade på några kratrar och ett utkiksställe. Hiken var så jobbig men så värt det då vi fick se stelnad lava som fortfarande var så het att man inte ens kunde röra den. Det var som att stå framför en eld när man stod framför lavan. Vi åt pasta och köttfärs i ziplockpåsar till middag där vid lavan vilket var vidrigt när man tänker efter men alla upplevelser är väl bra upplevelser.

Fredag:
Vi åkte till två olika vattenfall och sedan stannade vi längs vägen vid ett fruktstånd och sedan ett surf/badställe. Men höjdpunkten kom på kvällen när vi fick checka in på hotellet där vi fick bo de 2 sista nätterna. Det kändes på riktigt lyxigt att få sova i en ren säng och att få duscha i en riktig dusch.

Lördag:
Vår sista dag fick vi välja om vi ville hikea eller ha en stranddag, och jag och ungefär hälften av gruppen valde en hel stranddag. Det var verkligen en superfin strand där med vit sand och blått vatten! På kvällen åkte vi vidare till en annan strand och åt pizza i solnedgången.

Onsdag kväll, torsdag och fredag spenderades på Universal Studios. Det var extremt varmt varje dag, men vi åkte massa 3D karuseller och vattengrejer för att svalka oss. Min favoritdel på Universal var lätt "Harry Potter världen". Man fick åka från Kings Cross station med Hogwartståget till Hogsmeade och Hogwarts. Där kunde man åka Harry Potter karuseller, köpa butterbeer (mer som typ trocadero med kolagrädde) och massa godis.

De senaste 24 timmarna har spenderats på flyg och flygplatser, för just nu är jag på.... Hawaii! Har mött upp med Simone här på The Big Island och vi har haft en lugn dag på hotellet idag. Vi har kollat i lite butiker, badat i poolen och i havet och tagit massa bilder. Imorgon börjar veckan med au pair adventures som vi ska åka med. Vi ska campa i en vecka på stränder och vulkaner, simma med sköldpaddor och hikea och massa annat. Det ska bli otroligt kul så vi hörs om 1 vecka igen med massa bilder! Då ska jag och Simone spendera några dagar på Honolulu för att sedan bege oss hemåt till andra sidan jorden igen!

Idag är vår sista hela dag här i Fort Myers! Veckan har gått snabbt och vi har spenderat stor del av vår vakna tid på stranden, vid poolen eller outlets. Många eftermiddagar/kvällar har det åskat och regnat men det är nog lite typiskt Florida-väder den här tiden på året. Det jobbigaste just nu är dock att jag har haft en hosta i 3 veckor nu som inte vill ge sig, förstör lite av semesterkänslan kan jag säga. Men vi taggar ändå för Orlando och att få åka massa karuseller i några dagar nu!

Florida levererar hittills med en otrolig värme, men också rätt mycket storm och regn. Igår var vår första dag och vi åkte först till Sawgrass Mills Outlet och shoppade lite. Mot kvällen åkte vi mot Fort Myers där vi har hyrt en lägenhet precis vid stranden.

Idag har det varit över 30 grader varmt (som känns som ca 40) så har vi bara hängt vid stranden och poolen typ. Och det är väl ungefär så den kommande veckan kommer se ut om vädret håller i sig! Massa sol, bad och shopping innan vi åker vidare mot Orlando om en vecka!

Utsikt från olika delar av lägenheten

Här hade vi bra arbetsfördelning... pappa grillar och Annette tar kort på ödlor...

Min resmånad har officellt börjat!
Just nu sitter jag på bussen som går mot New York. Där ska jag byta buss för att ta mig till Newark för att sen ta mig till Florida. Jag har två stora resväskor, en kabinväska och världens tyngsta handväska. Jag hoppas på snälla främlingar omkring mig för jag vet inte hur jag ska klara av att släpa på allt själv haha!

Annars då? Jag känner mig trasig. Igår sa jag hejdå till värdfamiljen och båda mina värdföräldrar grät. Min värdmamma bad mig med tårar sprutandes att inte lämna dem. Det gör så ont att lämna min familj och mitt hem här. Jag blir rädd att jag ska komma hem till Sverige, inse att allt är som vanligt och att jag sen bara vill tillbaka. Jag vet att jag praktiskt taget hatade au pair-jobbet, men jag kommer sakna allt så mycket ändå.

Fick finaste hejdå-presenterna någonsin. En tavla och ett halsband som ska föreställa Connecticuts stat med ett litet hjärta i mitten och ett litet hus som det står home på. CT kommer alltid vara mitt andra hem, och jag är säker på att vi ses snart igen.